Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Bronzéremmel zárt a Celica GT-Four

2013.10.10. 10:12 :: SzuTi

Kétes érzelmekkel vágtam neki az évad utolsó Time Attack versenyének Örkényben, az Euro-Ringen. Mivel hengerfejes a motor, így a hőgomba és a termosztát kivétele után 54 fok volt az üzemi víz hőfok, ami pont 30 fokkal kevesebb, mint eddig. Így titkon elkezdtem bízni a szerelők jóslatában, hogy kibírhatja az autó ezt a versenyt is, mielőtt szétszedjük a motort. Mivel műszakilag minden át volt nézve, így az oda vezető úton nem próbálgattam és a verseny lebonyolítását tekintve akár még szerencsém is lehetett, hisz ha nagyon optimistán számolok, akkor összesen felfutásonként 1 gyors körre volt szükségem, utána pedig lehet időm alacsonyan tartani a víz hőmérsékletét.

cipő.jpg

Idén, a Hungaroringes eredményem után egy cég felajánlotta a segítségét néhány futamon, így mindenképpen jól akartam szerepelni ezen a versenyen. Mivel már alig 15 fokot jósoltak a verseny napjára, így Burkus Egontól kértem gumimelegítő paplant, hogy minél kevesebb ideig kelljen 100%-on hajtanom a kocsit a kvalifikációs körök alatt. Azt terveztem, hogy a 2x15 perces felfutás alatt két gyors melegítő kör után tudok menni két gyors kört, majd két levezetőt, amit már nyitott motorháztetővel tudok megtenni, hogy a menetszél hűtse a motort. A melegítőpaplan nagyon jól végezte a dolgát. Az ajánlott 2 óra melegítés után a felvezető kör előtt üzem meleg volt a gumi, így egy lassabb kör után egy 90%-os és egy gyors kört tudtam megtenni, amivel megfutottam egy 1:20.735-ös kört utassal, így alapvetően elégedett voltam - tekintve, hogy 3/4-ig volt a kocsi üzemanyaggal, és vittem plusz 85 kilót is. Sajnos ezután már nem tudtunk visszamenni a pályára, mert a későbbi abszolút győztes beesett a sóderbe, és a mentése pont elvitte a maradék időnket. Bosszús voltam, de úgy éreztem, a következő etapban már be tudok majd menni 1:20 alá.

pályán.jpg

Sajnálatos módon a 2. kvalifikációt totálisan elmosta az eső. Mivel a felfutásokat tekintve a 3. csoportba kértem magam az időeredményem alapján, így amikor felmentem a melegítő körömre, már szemerkélt az eső, esélyem sem volt megfutni egy gyors kört sem. A célegyenes végi féktávot még rendesen meg tudtam csinálni, de onnantól már olyan mértékben szakadt az eső, hogy esélyem sem volt egy rendes kört futni. Így a kvalifikációs köröm lett az aznapi verseny eredménye. Örültem is meg nem is. Úgy éreztem magam, mint amikor elém kerül a kedvenc ételem, de az utolsó falatot valaki elveszi tőlem. Kategóriámban egy felfutással is a 3. helyezést értem el 1 tizedre az ezüstéremtől, ami valószínűleg utas nélkül kényelmesen meg lett volna, de ez így sem rossz. Azt viszont lehet látni, hogy ez a pálya nem feltétlenül csak a legerősebb kocsiknak fekszik, hanem egy jó fékkel, futóművel ellátott gyengébb autóval is lehet nagyon erős időket menni, hiszen nincs sok hosszú az egyenes, ahol kijöhetne az autók közötti erőkülönbség. Ami még nagyon jó hír, a kocsi is kibírta a hajtást, alig melegedett.

eső.jpg

Miután hazaértem, és végre kialudtam magam, pénteken hívtak az Evoklubos cimboráim, hogy szombaton az Evoklub és Subaruklub közös találkozójáról, Kakucsról páran átmennek Örkénybe, és megpróbálnak javítani a csütörtöki idejükön. Gyors telefonálgatás után eldöntöttem, hogy ha törik, ha szakad, akkor is bemegyek 1:20 alá 2013-ban. Így fogtam magam, és szombat reggel elindultam, hogy megcsináljam, amit az a makacs fejem kitervelt. Gyors kerékcsere után már mentem is a pályára, de a folyamatos forgalom és autóztatások miatt az első 30 percben nem tudtam megfutni a gyors körömet, és mire újra tiszta lett a pálya, addigra 105 fokos lett a hűtővizem. Így aztán kimentem, újratöltöttem, és visszahűtöttem 60 fokra. A második 30 percben már 2 nyitott motorháztetős gumimelegítő kör után kijöttem guminyomást nézni. Miután minden rendben volt, elindultam a gyors körömre, amit, ahogy később fogalmaztam tökön-babon stílusban tettem meg. Estem, keltem mindenen, de sikerült megfutnom egy 1:18.5-ös kört.

A videót visszanézve még talán egy fél tizeddel lehetett volna gyorsabb, mert két féktávon biztonságra törekedve nem engedtem be addig az autót, amíg lehetett volna, de ezzel így is nagyon elégedett voltam. Ez azt jelenti, hogy simán benne van egy 1:17-es idő, de ehhez sajnos várnunk kell 2014-ig. Ha viszont megnézzük a csütörtöki verseny végeredményét, akkor jól láthatóan ez az eredmény akár az összesített lista abszolút 2. helye is lehetett volna, de persze ez relatív, mivel valószínűleg mások is javítottak volna még aznap a versenyen. Ennek ellenére jól hangzik, hogy a nagyjából 315 lóerős 1245kg-os Celica GT-Four ST205 ennyire jó helyen szerepel ebben a mezőnyben.

Ering állás.jpg

Így végződött számomra a 2013-as szezon, és ha minden jól megy, akkor október végén szét lesz szedve a motor, és megnézzük, hogy milyen irányba folytassuk az autó építését. Több opció is van. Az egyik, hogy egy kategória ugrással megpróbálok az abszolút időkért versenyezni, de ez azért egy nagyon merész terv, ugyanakkor merjünk nagyot álmodni, és meglátjuk, mi sül ki belőle. A hónap végére talán már okosabb leszek. Addig is, köszönöm mindenkinek, aki szurkolt nekem ebben az évben, és végigkövette az autó sorsát. Köszönöm újdonsült támogatómnak is. Remélem, hogy jövőre még jobb eredményekkel bizonyítathatok nekik.

http://realhomeablak.hu/

https://www.facebook.com/realhomebau?fref=ts

Bízom benne, hogy a 2014-es szezonban még több versenyen tudok majd bizonyítani a lehető legjobb időeredményekkel, de előtte még súlyos hónapokat kell kiszenvednem autózás nélkül, mivel egy motorépítés nem egy pár napos munka, és ezelőtt pontosan meg kell tervezni, hogy milyen teljesítményre, mekkora turbóval, hány lóerőt szeretnénk elérni, amit a hajtás és a kopóalkatrészek is huzamosabb ideig elbírnak. Nagyjából egy hónapon belül kiderül, hogy merre is halad tovább a projekt.

To be continued...

Címkék: örkény celica time attack gt4 tunexcom gtfour euro-ring realhomeablak.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr135555139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása