Tavaly utoljára december 3-án jelentkeztünk a 2013-as év utolsó Time Attack versenyének összefoglalójával. Izgalmas verseny volt, de sajnos a nap második felét elmosta az eső. Aki folyamatosan követi az eseményeket az tudja, hogy december végén tartottunk egy kisebb évértékelőt és díjkiosztót is egyben, ahol a versenyzői kemény mag tiszteletét tette. Az esemény remek hangulatban telt és már mindenki a következő szezont várta.
Esett pár szó a 2014-es szabályokról és kialakítottuk a Street kategóriát is, ahol lehetőséget adunk a magukat kipróbálni akaró teljesen utcai autóval nevező versenyzőknek is, akik ha ráéreznek a versenyzés ízére, akkor egy kitaposott ösvényen az autójuk építésével a megfelelő kategóriában értékeltethetik az eredményüket a szezonban. Ha azonban csak néha szeretnék megmérni magukat a tapasztaltabb versenyzők köridejei ellen, akkor is szívesen látjuk őket a rendezvényeinken. Íme tehát a 2014-es Time Attack versenykiírás:
Az MTA versenyein utcai sportautók, épített sportautók, vagy gépkönyves versenyautók vehetnek részt kifogástalan műszaki állapotban.
Kategóriák:
MTA Sport: 5,5 súly/Le aránynál nagyobb autók
MTA Pro: 5,5-4 súly/Le közötti autók
MTA Race2: 4-2,5 súly/Le közötti autók
MTA Race: 2,5-1,4 súly/Le között autók
MTA Open: 1,4 súly/Le alatti autók
MTA Street: 5,5 súly/Le feletti autók, kizárólag széria állapotban (opcionális kategória, külön díjazásban nem részesül, csak a pontrendszerben van vezetve)
A súly lóerő index számítása:
Az autó menetkész tömege (üzemanyag nélkül)/a főtengelyen mért maximális teljesítmény lóerőben.
Módosítások:
állítható sportfutómű: -0,5
slick gumik: -0,5
aero csomag (burkolt alváz, diffúzor, hátsó szárny) -0,5
Kiegészítő módosítások:
-Az összkerékmeghajtású turbós autók (kiemelten:Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza STI) sportfutóművel, slick gumival automatikusan a Race2 kategóriába esnek akkor is, ha a megadott értékek alapján még pont beleférnének a Pro kategóriába.
-Gépkönyves versenyautóknál a súly/Le index a kiindulási alap, de minden esetben előzetesen egyeztetett egyedi besorolást kapnak.
-Egyedi kérésre az eredeti besorolásnál feljebbi kategóriában is lehet nevezni.
-A műszaki bizottság fenntartja a jogot, hogy egyedi indokolt esetben az autó besorolását önhatalmúlag megváltoztassa.
Mint ahogy az a promóciós videóban is látható, különböző egyedileg épített autócsodák indulnak a Time Attack versenysorozat futamain és egyre keményebb időket autóznak az "amatőr" pilóták. Viszonyításképpen 2013-ban már Árvai Imre egy utcai Nissan GTR-rel 1:57-es időt is autózott a Hungaroringen és ez idén még lejjebb is mehet. Több olyan épített autóról tudok, ami a teljesítménye, műszaki felszereltsége alapján 1:55-ös időre is képes a megfelelő pilótával. Már csak azért is, mert 2014 március 17-én megtartjuk a szezon első egész napos versenyét a Pannóniaringen, ahová egy Ferrari 458 Italia és egy Porsche 991 Turbo S is nevezett, tehát aki ellátogat a versenyre, az biztos lehet benne, hogy olyat lát és hall, amit máshol nem. A nevezők listája:
Az eseményt követhetitek a facebookon is:
https://www.facebook.com/events/626120214126775/?ref=5
Ha nevezni, kommentelni szeretnétek, akkor írjatok nekünk, likeoljátok az oldalt:
https://www.facebook.com/timeattack.hu?ref=tn_tnmn
Addig is várunk 2014 március 17-én Ostffyasszonyfán a Pannóniaringen. Befejezésül egy kis kedvcsináló a tavalyi versenyről: