Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Ezt tényleg ne hagyd ki!!! 2014. 08. 09. Hungaroring.

Magyar Time Attack II. Hungaroring kupa

2014.07.25. 11:59 :: SzuTi

Versenyről versenyre egyre durvább mezőnnyel halad a Magyar Time Attack 2014-es szezonja. A június 23-i Hungaroringes versenyünkön is szép számmal jelentek meg a hazai amatőr autósport kedvelői, fanatikusai. Bár az időeredmények és a mezőny erőssége miatt egyre inkább nem használnám az amatőr jelzőt, hiszen sokan komoly szerelőcsapattal, alkatrészbázissal, oktatóval érkeznek. Egyre több alkalommal van jelen Kiss Norbi is, akit a kamionversenyekből és az autós gyorsasági szakág többszörös bajnokaként is ismerhetünk. Ugye mindenki emlékszik, hogy a múltkori versenyünkön épp Szalai Szabi Radicaljával ment egy 1:50-es köridőt? Na de nézzük akkor az eredményeket.

Kormány.jpg

A Sport kategóriát ismét Szecsei Ádám nyerte a piros Civic Type R-rel egy 2:14.578-as idővel, ami roppant erősnek számít ebben a csoportban. Érdekes, hogy a régebbi versenyeken induló 9 lóerővel gyengébb Corolla Ts csak 2:19-es köridőt tudott teljesíteni, pedig a műszaki felszereltsége hasonló volt az utólagos lamellás differenciálműnek, nagy fékrendszernek köszönhetően. Nem gondoltam volna, hogy 5 másodperccel gyorsabb a Honda, még ha a Toyotában sajnos állandóan dolgozott a kipörgésgátló rendszer a kigyorsításoknál. A 2. helyezést Ádám Zsolt érte el a Citroen ZX terelgetésével, és Háry Szabolcs és a szívó Toyota MR2 kevesebb, mint egy másodperccel volt lassabb, mint Zsolt, így ő állhatott fel a dobogó harmadik fokára. Asztalos Feri és Dóri Szilárd a tavalyi formájukhoz képest még nem találtak magukra, de nagy fogadkozások vannak készülőben.

type r.jpg

A Pro kategóriában is egyre élesedik a küzdelem. Az első három helyezett 2 másodpercen belül végzett, ami nagyon szorosnak mondható. Balázs Szabi nem viccelt, és 27 teljesített körből nyerte meg a versenyt, persze ezek között pár hűtő és felvezető kör is található. Pomázi Gabi pedig folyamatosan örömautózik a gyári 1M kormánya mögött, bár bevallása szerint még szeretne gyorsulni saját magához képest. Monse Laci is egyre közelebb kerül a dobogó legfelsőbb fokához a Mitsubishi FTO-val. Nem tudom, mennyire autózik határon, mert nem láttam még belső kamerás videóját, de egy jó beállításban, jól eltalált féktávban kényelmesen lehet még 2 másodperc, akkor pedig fel kell kötniük a gatyát az éllovasoknak. Szoros lesz a szezon vége, az biztos.

fto.jpg

Ismét a Race 2 kategória hozta a legfordulatosabb eseményeket. Körről körre változtak az időeredmények, egy ideig szinte követhetetlenül. Valló Zoli, Karotta, Landi Gabi és én voltunk a főszereplők. A leggyorsabb most Valló Zoli és a kompresszoros M3 lett, utána Karotta, aki élete leggyorsabb körét futotta meg a Hangyásszal, őt pedig én követtem. A kategória legjobb ideje aznap 2:05.193, és Landi Gabi 2:06.933-et futott a negyedik helyen, ami mutatja, hogy az autók és a sofőrök között időben nincs nagy különbség. Sanci és az Evo X idén még nem találta meg a legjobb formáját, így 2:08-akat szórt a tavalyi 2:04-hez képest. Bár most kénytelen volt gyári fékekkel indulni, mert a versenytárcsája berepedt, és valószínűleg emiatt nem bízott annyira a technikában. Az összetett pontversenyt azonban így is toronymagasan vezeti a Pannóniaringes duplázásával, szóval egy ideig még nincs mi miatt aggódnia. Ebben a képben pedig szerintem minden benne van, ami a napot jellemezheti.

Valló 1.jpg

A Race kategória egyik legnagyobb párharca, a Bartos féle Evo VI és Cartu Ferrari 458 Speciale között körvonalazódott ki az első Pannóniaringes versenyünkön. Mindenki várta a visszavágót, hogy milyen időre képes az utcai gumis Ferrarival Josh, és Janika mikor töri fel a bűvös 2 percet. Emellett 2014-ben Mészáros Tomi újra beült a kupás Seat Leonba, amivel egy 2:02-es körrel a 2. helyen futott be. Emlékeim szerint ment már 2:00-t is tavaly, de ennél az autónál a beállításokban nagyon sok idő van. Janika és Josh csatája már  a gumiválasztásnál eldőlt, mivel a Speciale utcai gumikon egyszerűen nem tud kellően betapadni a kigyorsításoknál. Volt alkalmam elengedni a pálya hátsó részén az egyik hűtő körömben, és a kanyarból kifelé iszonyatosan kacsázott az autó fara, amiből tisztán látszik, hogy hatalmas tapadáshiánnyal küzd az autó. Így Josh Cartu 3. helyezést ért el a versenyen, Janika pedig behúzta az első helyet egy 1:59.326-os körrel, amivel így bekerült azon halhatatlanok közé, akik utcai, épített autóval be tudtak menni 2 perc alá. Berkes Csabi és a Turbo Porsche most 2:04-es időt tudtak, aminél 1 másodperccel már ment jobbat, de így is az övé az eddigi stock autós, utcai gumis leggyorsabb kör a Hungaroringen. Hogy ennek miért is van jelentősége, erre nemsokára visszatérek. 

Az Open kategóriában Szalai Szabi általában a saját legjobb idejének az ellenfele, de ha Horváth Balázs ilyen léptékekben halad, akkor a következő versenyen már akár komoly csata is kialakulhat az első helyért a Radical és a kupás Porsche között. Szabi 1:56.523-as időt futott, Balázs pedig majdnem 5 másodpercet javítva legutolsó idején, egy 2:00.393-as időt virított aznap. Balázs szerint reálisan 1:55-öt kellene tudnia az autónak, és azzal teljesen elégedett is lenne. Mint a videóban is látható, egy igen izgalmas versenyen vagyunk túl, de azt hiszem, a következő Hungaroringes versenyünk, ami augusztus 9-én lesz, egy kicsit más lesz, mint eddig. Három nap alatt 52 versenyző adta le a nevezését, ami egyedülálló a Magyar Time Attack eddigi működése során. Így arra a döntésre jutottunk, hogy nem a szokásos 2 órás, hanem 3 órás lebonyolításban rendezzük meg a versenyt.

Az időterv:

15:00-16:45 regisztráció
16:45-16:55 versenyzői eligazítás

MTA III. Hungaroring Kupa

17:00-18:00 open pitlane
18:00-18:30 I. csoport
18:30-19:00 II. csoport
19:00-19:30 I. csoport
19:30-20:00 II. csoport
20:15-20:30 eredményhirdetés, díjátadó

Nevezéseket már kizárólag csak tartalékban tudunk elfogadni, tehát ha sok visszalépés lenne a verseny előtt:

https://docs.google.com/forms/d/1SHCRbypO5C0jCdHgtiyP1ZRpq-rJPgMyCGxdkz3d06U/viewform

 

A slusszpoén pedig a nevezési lista és az ehhez tartozó sztori:

nevezés.png

A listán 2 olyan név is szerepel, akik az autós gyorsasági szakágban is jeleskednek. Tim Gábor és Kiss Norbi a 2 profi versenyző. Gábor egy WTCC-s technikával rendelkező Peugeot 407-essel indul az Open kategóriában, Kiss Norbi viszont egy 800 lóerős Nissan GTR-rel próbál benézni 2 perc alá úgy, hogy a tulajdonosa is indul a kocsival a Race kategóriában, semi slick gumikon, de visszavett nyomással és így már ment is 2:05-ös idő. Ehhez képest Norbinak 150 lóerővel lesz erősebb beállítása az autóval, de ugyanúgy semi slick gumikat használnak majd a gyors körök alatt. Tehát egy 800 lóerős szörnyet kell úton tartania a Toyo R888-as street legal gumikon. Viszonyításképpen, ahogy már írtam is, Berkes Csabié az eddigi utcai gumis leggyorsabb kör az 560 lóerős Porsche Turbo-val, ami 2:03.1 volt. Nem mernék nagy becslésekbe bocsátkozni, de szerintem meg kell lennie a 2 percnek. Azt persze még nem tudom, hogy honnan nyeri majd a tapadást Norbi, de ha kíváncsiak vagytok rá, akkor gyertek el 2014 augusztus 9-én a Hungaroringre és ott, akkor minden kiderül!

janika.jpg

...és végezetül az öröm pillanatai:-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr556539653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása