Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

BAC Mono, Porsche 991 GT3, Ferrari 458 Italia. Ez a Magyar Time Attack!

Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

2014.08.22. 10:39 :: SzuTi

Hungaroring Hungaroring után. Így megy ez a 2014-es Time Attack szezon, de ennek mindenki örül, hiszen alapvetően nagyon kevés lehetősége van a földi halandónak ilyen jól szervezett körülmények között ugyanazon az aszfaltcsíkon száguldoznia, ahol az F1 és a WTCC mezőnye is évente egyszer megmutatja legjobb formáját. Idén itt a harmadik versenyünket tartottuk augusztus 9-én, és mit ne mondjak, eddig ez vitt mindent. Tudom, hogy majdnem minden posztomban arról írok, hogy ez volt a legdurvább és a következő még durvább lesz, de ez a szezon ilyen. Elcsépeltnek hangzik, de a végére kiderül, hogy nem az elfogultság beszél belőlem. Ráadásul most Fömi kérésére Kirschner András /Doki/ is eljött, aki élő kommentátorként vázolta az eseményeket. Lássuk hát!

Subaru.jpg

A Street kategóriát Boros Tamás nyerte egy E30-as 325-ös Bmw-vel, 2:17-es idővel, ami nagyon jónak számít ebben a csoportban. A 2. helyen az eddigi összes versenyünkön induló és nagyon stabilan szereplő Háry Szabolcs végzett, aki 2:21-es idővel, de csak 2 tizeddel volt gyorsabb Bajnóczky Ernőnél, aki egy Honda Integra Type R-rel indult. Érdekesség, hogy a gyári Integra az egyik leggyorsabb kis köbcentis szívó motoros autó, amit valaha versenypályán teszteltek. Tudomásom szerint egy kicsit jobb pályaismerettel hasonlóan gyorsnak kellene lennie, mint Szecsei Ádámnak, aki a Civic Type R-rel nyeri sorra a Sport kategóriát. A középmotoros szívó hátsókerekes Toyota MR2 viszont kifejezetten pontos vezetési stílust kíván, mivel kanyarban befelé orrtolósan, kifelé jövet pedig túlkormányzottan tud viselkedni a nem megfelelő tempóválasztás miatt. Asztalos Feri és a harmadik generációs MR2 most kicsivel több mint egy másodperccel maradt le a dobogóról, de összesítésben még így is az első helyen áll. Dóri Szilárdról és a Mazdáról az első Hungaroring óta nincs igazán hírünk.

Bömbi.jpg

A Sport kategóriában a Magyar Autós Gyorsasági szakág egyik versenyzője, bajnoka, Tim Gábor és csapata is a vendégünk volt, akik egymást cserélgetve vezették a szívó motoros Nissan GTI-t. Ahogy néztem őket az előkészületeknél és a verseny alatt, inkább egy jópofa programnak, edzésnek fogták fel az egész versenyt, de azért azt tudni kell, hogy a versenyző mindenhol versenyző, nem tud kibújni a bőréből, bármiről is legyen szó, így Gábor a 2. helyen ért be a Nissannal, a kerékelhagyása előtt. Harmadik helyezett lett Kiss András, aki egy Seat Leon TDI-vel indult versenyünkön, és egyből a dobogón végzett. Első helyen pedig már mondhatom, hogy szokásos módon Szecsei Ádám végzett a Civic Type R-rel. Most 2:15-öt tudott futni, ami ebben a kategóriában jelen pillanatban verhetetlennek tűnik, de messze még a szezon vége, lehetnek még meglepetések.

tim.jpg

A Pro kategóriában most kizárólag dobogósokkal ünnepelhettünk, mivel a nyári szabadságolások miatt sem Balázs Szabi, sem Pomázi Gabi nem indultak ezen a futamon. Ez persze mit sem von le a többi versenyző kitartásából és felkészüléséből. Így harmadik helyen egy hibátlan állapotú Toyota MR2 Turbóval Ternai Csanád végzett. Azt tudni kell, hogy folyamatos melegedési problémákkal küzdenek minden versenyen, és most is elfolyt 3-4 liter hűtővizük, de fanatikus autósként visszatöltötték, és amint normalizálódott az autó műszaki állapota, visszatértek a pályára, hogy minél több tanuló kört fussanak, hiszen ez még csak az első évük. A második helyen Rákóczi Edgár végzett egy Opel GT-vel. Nagyon ritka ez az autó, örülnénk, ha sűrűbben látogatná az eseményeinket és figyelhetnénk az autó és sofőrje fejlődését is. Első helyen pedig Monse Laci ért be a Mitsubishi FTO-val egy erősnek mondható 2:12-es idővel. Láthatóan nagyon szépen mozog a kocsi a Mansell kanyarban is.

fto_1.jpg

A Race 2 kategória most is hozta azokat az izgalmakat, amiket a szezon eleje óta már folyamatosan láthatunk, hallhatunk, átélhetünk. Ha éppen az ember nem a pályán van, hanem csak a monitorok előtt figyeli az időket és hallgatja Dokit, már csak amiatt is érdemes kilátogatni a rendezvényeinkre. Nagyon leegyszerűsítve mondhatnám, hogy aznap az nyert, akinek a legkisebb műszaki hibája volt. Őt pedig Valló Zolinak hívják, akinek "csak" a fékjei fogytak el, így egy 2:06.991-es idővel húzta be a versenyt. Vicces volt, ahogy a 2:08-as köröm után odajött hozzám, hogy Szuti, fogsz ma még ennél gyorsabbat menni? Mondtam neki, hogy sajna nem, mert nem forgathatom a kocsit 5500-as fordulat fölé, mert ott elszáll a turbónyomásom. Erre mosolygott egyet, és a verseny nagy részében csak autóztatta az ismerőseit, majd az utolsó etapban megcsinálta a leggyorsabb körét. Az én második helyem egy pillanatig sem volt biztonságban, hiszen Karotta és Landi Gabi is mentek már 2:06-os kört. Én úgy álltam a dologhoz, hogy az utolsó 30 percben fel sem mentem a pályára, mert nem akartam tovább nyírni a kocsit feleslegesen. Landi Gabi folyamatosan trafóproblémával küzdött, vészprogramra állt a Subaruja, és egy melegítő körben addig csak egy 2:10-es ideje volt. Karottáék is folyamatosan küzdöttek a rázóköveken leszakadó alsó splitterrel, és valami gyújtásprobléma náluk is közbejött, de az utolsó 30 percre, ha jól láttam, mindketten problémamentesen mentek fel. Karácsony Attila 2:09-es ideje is nagyon közeli volt a dobogóhoz, mivel a második és a negyedik helyezett 1 másodpercen belüli időket futottak. Karotta az utolsó előtti kanyarban majdnem kipörgött, de szépen mentett, így ő lett a harmadik. Landi Gabi pedig láthatóan annyira erőltette a dolgot, hogy lecsúszott a dobogóról, de bármelyikőjük lehetett volna ugyanúgy dobogós. Nagyok kicsin múlott a dolog.

Ponya.jpg

A Race kategória. Nem is tudom, hogy hol is kezdjem. Pannóniaring óta tart egy csata, miszerint Josh Cartu le fogja-e tudni nyomni Bartos Janikát és az Evo VI-ot vagy sem. Voltak már gyakorolni a Hungaroringen a Ferrari 458 Speciale-val és pár másik Ferrarival is, de 2 perc alatti időt nem sikerült futniuk egyikkel sem. Azóta láthattunk egy videót, ahol Josh egy BAC Mono-t tesztel Angliában. Jött is a hír, hogy ezzel érkezik majd a következő Time Attack versenyre. Nevettünk is egy jót a dolgon, hogy persze, utána meg majd egy űrrepülővel, ugye? Na, és beszartok, de a verseny délelőttjén már ott volt 2 db ilyen autó, ami egy csővázas kocsi szekvenciális váltóval, 280 lóerővel és 560 kg-os nettó súllyal. Hagynék időt, hogy ezt felfogja mindenki, de itt egy kis ízelítő a linken, hogy pontosan miről is beszélek. Aki pedig nem szeretne kattintgatni és olvasgatni, annak íme egy kép is:

http://www.bac-mono.com/

Bac m.jpg

A sztoriból az sem hiányozhat, hogy állítólag már a verseny előtti napon itt voltak, és egy profi versenyzőt béreltek tesztelésre, tanításra. Ő pedig nem más, mint Oliver Webb, aki 9 éves kora óta gokartbajnok, és 2010-ben nyerte az első Formula 3-as versenyét, amikor pedig csak 16 éves volt. Ez így nem hangzik olyan rosszul. Tehát ők itt voltak egy nappal korábban, és tesztelték BAC Mono-t. A verseny végkimeneteléhez pedig az is hozzátartozik, hogy a szabályrendszerünk szerint ez az autó utcai gumin Race kategóriás kocsinak számít. Slick gumikon pedig az Open-ben kellene indulnia. A végeredmény pedig a következő lett: Webb, Janika, Josh. Nagyon sok emberrel, nagyon sokat beszélgettem erről a dologról, és különböző megítélésekkel találkoztam. Mindegyik oldalnak van a történtekben igazsága. Az én meglátásom az, hogy nem karosszériás kocsi ne indulhasson karosszériás autók között, de a köridők azt mutatják, hogy Cartu ideje, ami 2:00.625 lett, kényelmesen elfért ebben a kategóriában. Webb pedig 1:56.992-es időt futott a másik Mono-val, ami szintén utcai gumin ment, ez pedig azt mutatja, ekkora a különbség egy profi pilóta és egy hobbi sofőr között.

Mérnökökkel.jpg

Sok kívülálló bírált minket, hogy meg lett véve a verseny. Nekik innen is üzenem, hogy erre ezen versenysorozatban eddig sem volt precedens, és ezután sem lesz. Olyan előfordul, hogy tévedünk, de a szándékos csalást kikérjük magunknak. Janika pedig a WTCC-ben használt Yokohama slick gumikon próbált javítani az idején, de valamilyen olajfolyás miatt sajnos ez nem sikerült neki. Így alig egy pár gyors körből ismét meg tudta verni a technikailag jóval modernebb szupergépet és Cartut. Külön szépsége a dolognak, hogy az első szektorban gyorsabb tudott lenni, mint Szalai Szabi a Radicallal. Viszont azt sem hagyhatom ki, hogy Webb és a BAC Mono csapata nem viselkedtek túl korrekten, mivel az eredményhirdetésnél Webb fura módon elfelejtett kezet fogni a 2. helyezett Janikával, és a közös fotót, amiről levágták Janikát, a Twitter oldalán is úgy kommentálta, hogy első és második helyezést értek el a Hungaroringes versenyen. Azt hiszem, hogy ez nem minket minősít, hanem őket. Miután egy kommentben Josh Cartu twitter oldalán Landi Gabi kérte az eredmények pontosítását, Josh elnézést kért a dolog miatt. Mondjuk szerintem a legkorrektebb az lett volna, ha Webb a végén azt mondja, hogy köszönöm, hogy itt autózhattam, de az első helyért járó díjat nem fogadom el, mert profi Formula 3-as versenyző vagyok és pont. Akkor a harmadik helyért járó díjat Ponya vehette volna át, akinek még most sem volt 100%-os a kocsija, de már tudott menni a régi E30-as BMW-vel futott idejénél jobbat.

Ber.jpg

Berkes Csabi is kigurította a Porsche 991 GT3-at pár tesztkörre Halaska Lacival. Nagyon szép a kocsi, és iszonyatos menetteljesítményekkel bír. Ezenkívül nagyon furdallta az oldalunkat, hogy Kiss Norbi milyen időt fog menni a közel 800 lóerős Nissan GTR-rel street legal Toyo R888-as gumikon. Tulajdonosa, Zso is indult a kocsival, de visszavett turbónyomáson, 600 lóerővel, és egy 2:07-es időt futott. Norbi szerint is nagyon kevés a tapadása a semi slick guminak a közel 1900 kg-os súlyhoz képest, amit aznap kellett cipelnie, és az utcai futóműbeállítás is kevés volt. Kiss Norbi 2:04-et ment a kocsival, és üde színfoltja volt a napnak, ahogy a kanyarokban próbálta uralni ezt a teljesítményt. Vogelsinger Sanya is kijött a leggyengébb turbós Hondával, és pirított egy 2:07-es időt, aztán lejött a pályáról a füstölgető turbós Civiccel. Bunkert vártuk, de sajnos nem jött.

Radical.jpg

Az Open kategóriában Szalai Szabi, valamint Horváth Rudi Bá vetélkedtek egymással. Szabi hozta a szokott formáját, és megnyerte a versenyt a leggyorsabb körrel. Horváth Rudi Bá pedig több, mint 30 kört kocsikázva tesztelte a kupás Porsche-t. Remélhetőleg a következő versenyünkön, a Pannóniaringen előkerül pár kupás Porsche, esetleg Radical, és adnak valamilyen feladatot az Open kategóriás legényeinknek, hogy kicsit izgalmasabbá tegyék a napjukat.

A Hétfői versenyt egy új Super Lap lebonyolításban fogjuk megrendezni. Az ötletet az olasz time attack bajnokságból vettük, ahol jól kipróbált a rendszer, és nagyon jók a visszajelzések. A kvalifikáció végeredménye alapján kialakult eredményt alapul véve 10 fős csoportokba osztjuk az autókat. Nagyjából 40 autó részvételére számítunk, lássuk hát ezt a példát. A Super Lap-on először a leglassabb 10 autó indul (4. csoport) de nem a Superpole-on megszokott fordított sorrendben, hanem az edzésen kialakult sorrendben. Tehát elöl a leggyorsabb, végén a leglassabb autó. A rajt a boxból történik, az autók pedig 2-3 mp térközzel követik egymást. A felvezető kört 4 gyors kör követi, ahol a leggyorsabb egyetlen kör számít bele a Super Lap végeredményébe.

- a felvezető körben az előzés megengedett
- a gyors körökben az előzés tilos
- akár egyetlen gyors kör után is a boxba hajthatsz, azonban ilyenkor a pályára visszatérni már nincs lehetőség

Miután lement a 4-es csoport, követi őt a 3-as, 2-es, végül a leggyorsabb 1-es csoport. Mind a kvalifikáció, mind a Super Lap végeredménye 1-szeres szorzóval számít be a bajnokságba. Véleményünk szerint így izgalmasabb és látványosabb lesz az éles meccs a pályán. Gyertek, jó lesz!

https://www.facebook.com/events/243180149203850/?ref_dashboard_filter=upcoming

Addig pedig likeoljátok facebookos oldalunkat, hogy minél hamarabb értesüljetek eseményeinkről, eredményekről és minél több információt szívhassatok magatokba Magyarország legszínvonalasabb amatőr versenysorozatáról.

https://www.facebook.com/timeattack.hu 

Címkék: honda bmw m3 porsche nissan tuning karotta toyota mitsubishi hangyász subaru bunker gtr race pannóniaring celica sanya vogelsinger gt4 landi tunexcom nissan gtr Hungaroring mitsubushi Josh turbós Bartos Berkes halaska tim gábor kiss norbi BAC Mono Josh Cartu Oliver Webb tima attack magyar time attack Kiss Norbi szuti

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr796615697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szecseiadam 2014.08.23. 17:14:04

Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick nagyot dobna meg a koridin
süti beállítások módosítása