Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

MTA Pannónia-Ring Super Pole

2018.04.18. 09:14 :: SzuTi

Hosszú volt a tél, sokan vártuk már az első Time Attack futamot a Pannónia-Ringen. Szokásához hűen az időjárás ismét a kegyeibe fogadott, mivel 18 fok és napsütés várt április 3-án Ostffyasszonyfán. Páran korábban már voltak lent tesztelni és komoly időkre lehetett számítani.

peacemaker.jpg

Az Open kategóriában  mindig erős idők születnek, de nem mindenkinek készült el a kocsija, így Szabyk és Árvai Imi csatájára készültünk. A nap meglepetése mégis egy olyan gép volt, amire senki sem számított. Peacemaker néven fut. 270 kg, 185 lóerővel, a végsebessége pedig 230km/h. Tulajdonképpen egy nagyon durva versenygokart, amiben egy Suzuki GSX R 1000-res motorja dolgozik. A tulaj az utolsó napon nevezett és állítása szerint profi versenyző és 1:53-as körre képes, ha minden rendben van a technikával. Ezt az időt pont egy másodperccel sikerült túlszárnyalnia. Árvai Imi az új SR8-as radicalt tesztelte, de sajnos a Super Pole-ra nem tudott felmenni, mert egy gyorsabb kanyar után beesett a sóderágyba és nem lett volna idejük, hogy tökéletesen kitisztítsák a kavicsokkal teli autót. Szabyknak kicsit keserű volt a nap vége, mert volt 2 perc alatti ideje, amit elvettek tőle, mert valami nem volt rendben a transzponderrel, így egy 2:07-es körrel tudta befejezni a versenyt. Nem volt felhőtlenül boldog.

bocs.jpg

A Race+ kategóriában a várakozásokkal ellentétben csak Bozsó Atti tudott rajthoz állni. Ő is az utolsó napok egyikén jelentette be, hogy itt indul, mert bekerült a Bmw-be egy metanol szett és mostantól 550 lóerő körül teljesít a motorja. Volt egy kis küzdés az egyedileg gyártott ékszíj tárcsával, de a végére valahogy kisajtolt egy másodpercet az eddigi legjobb idejéhez képest, ami így 2:01.211 lett. Lipták Ivornak még a verseny előtti napon szétrobbant a turbója, ezért nem is hozta le Frankensetint, nálam pedig olyan blama történt, ami eddig sosem. Lerobbant a tréler, ami a kocsikat hozta volna és aki jött menteni, sajnos ő sem ért le időben. Ennek ellenére sem gondolom, hogy akár Ivor, vagy én meg tudtuk volna közelíteni Atti idejét a Húsvét hétfőn elkészült kocsijainkkal, de egy tesztre jó lett volna a nap.

berk_1.jpg

A Race kategória idén is nagyon erős. Kirschner Dokinak jött ki a legjobban a lépés a Porsche 911 GTS volánjánál, de az biztos, hogy tett is érte. Berkes Csabival, aki idén egy Audi R8-at vezet voltak lent gyakorolni egy napot és jött is az üzenet, hogy készüljön mindenki, mert odacsapnak. A gumimelegítő és az új slickek meg is hozták a kellő eredményt. 2:02-es idővel Doki pont egy másodperccel volt gyorsabb, mint Csaba. A harmadik helyet pedig 2:07-es idővel Kiss Zoli és a GT3-as Porsche szerezték meg. Sajnos erre a kocsira full slick gumit nem lehet felszerelni, pedig az még egy elég nagy ugrás lehetne a mostani időeredményhez képest is. Papp Zoli tesztelte az új aero csomaggal megáldott Bmw GT4-et, de tapadáshiánnyal küzdöttek egész nap, így nem tudott fellépni a dobogóra.

ott.jpg

A Race2 kategóriában egy új versenyző állt a dobogó legfelső fokára. Ott Márton egy motorikusan gyári Bmw M2-vel 2:07-es időt tudott menni. Őt Szirák András követte, aki szintén egy M2-t vezet és úgy látszik, hogy meglett az eredménye a Nagy Norbival történő tréningeknek. A harmadik helyen pedig Gönczi Zsolti hozta be az Evo V-öt. Jól ismeri a pályát még ha gyengébb is lett a kocsija, mert etanolról kénytelenek voltak benzinre váltani. Cseh  Gabinak még sajnos nem készült el a 350Z, Sanci pedig a szokásos módon örömautózott az Evo X-essel.

mesz.jpg

A Pro kategóriában Mészáros István két másodperccel volt gyorsabb, mint Plujiszin Alex. Mindketten Bmw technikával dolgoznak, de Alex kocsija utcai autóként érvényesül. Látszik is a 2 másodperc különbség a kipakolt E36 javára. Popella Tibor egy gyári Evo IX-essel csak egy másodperccel ment lassabb kört, mint Alex. Hiába az AWD hajtás, itt sajnos a slick gumi és kisebb súly nagy előnyt jelent. Csanád szintén csak fortyogott a mérgében, mert a kis Clio ugyanazon a tréleren érkezett volna, mint az enyém. Hát ilyen az élet, lesz ez még ennél jobb is.

sport.jpg

A Sport kategóriában Pintér Roland a kategóriahatárra épített Citroen Saxo-val volt a leggyorsabb. Őt Soós Gábor követte egy szinte gyári Nissan 350Z-vel. Ebben a csoprtban is látszik, hogy egy épített könnyű versenyautó gyorsabb tud lenni egy gyárilag erősebb, de nehéz, utcai gumis kocsinál. Ez persze semmit sem von le Roland vezetési tudásából. A harmadik helyet Pogácsás István szerezte meg, aki a szokásos Skoda helyett egy gyári Opel Astra carbióban száguldott aznap. 

nevez.jpg

A következő verseny április 21-én, most szombaton lesz a Hungaroringen. 50 körül van az eddig leadott nevezések száma, úgyhogy szoros versenyre számítunk. Ha kedvet kapnátok, ezt az űrlapot kitöltve tudtok versenyzőként részt venni az eseményen:

https://docs.google.com/forms/d/1NvEf_2InJ-oW3_xrmMuEj_VgKgx6s4n1Am41dEpq5xY/viewform?edit_requested=true

Az esemény pedig nézőként, mint ahogy minden alkalommal, most is ingyenesen látogatható! A pontos időtervet itt találjátok:

https://www.facebook.com/events/1851610725136377/

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr1813845832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása