Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Onizuka: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • Szegiswift: Lássuk csak szoval van egy swiftem kb 240 000 kmrel de 92 le nel szeretnek belole tobbet kihozni.a... (2016.01.15. 00:44) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Sosem volt ilyen jó!

Celica GT4 ST205 Time Attack car

2017.05.31. 10:21 :: SzuTi

Utoljára januárban írtam a pirosról, azóta elég sok minden történt. A tavalyi Time Attack szezon után úgy döntöttem, hogy kicsit belehúzunk az építésbe. Szinte darabokra lett szedve a kocsi, és teljesen az alapjairól épül újjá Antal Zoliéknál. Előre is elnézést kérek, de ez hosszú lesz!

https://www.facebook.com/Hexer-engineering-588826541148760/?fref=ts 

Elég sokszor megkaptam, hogy csótányul néz ki a Celica, de nekem főleg az volt fontos, hogy gyors legyen, és technikailag hozza azt, amit elvárok tőle. Most azonban, hogy ennyi minden változik, szeretném, ha kívülről is rendben lenne, de térjünk most még vissza az elejére! Innen indult minden a téli átalakulás jegyében.

2.jpg

Tehát még 2016 közepén vettem egy csavarozható bukócsövet, és mivel már jobban kell vigyáznom magamra, az volt a terv, hogy beépítjük, de Zoli /Hexer/ lebeszélt róla, úgyhogy nem volt más választásom, mint hogy becsövezzük a kocsit, amit Kovács Krisztián csinált Vácon. Előtte viszont kivakartam a komplett belsejét egy szép téli reggelen, aminek annyi előnye volt, hogy rendesen kijött belőle az összes kátrány, nem kellett melegíteni.

https://www.facebook.com/KK-Racing-Development-996266563837213/.

Krisztián csövezett már GT-Four-t, de az rally-ra készült, így nekem pár dolog módosítva lett. Mivel a gyári tank is lekerült és a pótkerék tartó is ki lett vágva, belemezelve, a súlyeloszlás miatt az volt a cél, hogy minél hátrébb üljek. Emiatt az egész cső jóval el lett tolva hátra, a tornyok meg lettek erősítve, az elsők pedig meg lettek emelve, hogy lejjebb tudjuk vinni az autó súlypontját, és ugyanolyan futómű beállítással alacsonyabb hasmagasságot érjünk el, plusz legyen rendes rugóutam is, mert eddig a kanyarokban sokszor az ütközőkön utaztam.

17951585_10207036382308082_5862779934311556089_n.jpg

Miután kész lett a cső, le kellett fényezni, hogy ne rozsdásodjon, és ha már elhagytuk a csótány stílust, akkor gondoltam, pár karcos elemmel is kellene kezdeni valamit, hogy végre egységes színben pompázzon a gép. Ne mondogassák rá, hogy bordó, amikor egyébként meg piros. Így megbeszéltem Farkas Pistivel, hogy kivisszük hozzá, hogy egy picit rendbe rakja. Ez olyan jól sikerült, hogy a képekről mindenki egyből azt mondta, ez tutira egy telifényt kapott, pedig csak 2 elem lett fújva, majd az egész felpolírozva.

https://www.facebook.com/Fari-F%C3%A9ny-Aut%C3%B3f%C3%A9nyez%C3%A9s-%C3%A9s-Pol%C3%ADroz%C3%A1s-1355861741098025/

17022398_10206741718701676_5734200955250800698_n.jpg

Innen visszakerült a kocsi Zoliékhoz, akik teljesen szétbombázták, és minden felesleges súlyt leszedtek róla. Szarrá lett vágva az egész, eleinte néztem is, hogy ebből meg mi lesz, de ha eddig úgy nézett ki, mint egy csótány, reménykedtem, hogy sokat nem tudunk rontani rajta. Abban bíztunk, hogy legalább annyi súlyt ki tudunk belőle még szedni, mint amennyi a cső lesz, így alapjaiban nem változik túl nagyot semmi. 2016-ban 1252kg volt a Celica 61 liter benzinnel. Ki lett szedve még a teljes kábelköteg, az abs kocka, fékmunkahenger, szét lett vágva a beltér, a motortérből a felesleges cuccok le lettek furkálva, behegesztve és a kocsi hátulja is meg lett egy kicsit csonkítva. Hát mondanom sem kell, így nem volt túl szép látvány, de nekem így is tetszett, mert láttam a következő lépéseket.

18788530_10207300184782979_1990550476_n.jpg

Oldalanként 2,5 cm-es nyomtáv szélesítőket terveztünk, ezért a sárvédőket is szétvágtuk, hogy valami wide body-stílust faragjunk rá, amit Szíjgyártó Sándor Sonny csinált meg. Korábban megtetszett már egy Rocket Bunny kit, amit a GT86-ra készítettek, és reménykedtem, hogy valahogy át lehet majd alakítani a GT4-re is. Úgy néz ki, hogy ebben a tekintetben szerencsém volt, mert amikor betoppantam Sonny műhelyébe, egy GT86 állt ott, és pont egy ilyen kit-et kezdett el rátenni, így ebből kiindulva gyorsan megbeszéltük, hogy ha tud, akkor faragjon nekem valamit, a többit meg majd meglátjuk. Íme az eredmény!

17352313_10206846200833664_6043696058106488817_n.jpg

Eközben a legnagyobb örömömre, Gédra Jánoséknak köszönhetően megérkezett a turbóm. A Magyar Turbó Kft. segítségével reményeim szerint hamarosan az egyik leggyorsabb Time Attack autót kell tudnom majd megülni. A turbó választásában Kulin Feró segített - egy Garrett GT3076R-re esett a választásunk, mert ez a 3SGTE motoron már több ízben is bizonyított. A programozást tavaly is ő csinálta, nem is volt kérdés, hogy ebben a tekintetben más nem nyúlhat a kocsihoz. 

https://www.facebook.com/Magyar-Turbo-Kft-742254735871364/?fref=ts

16831037_1278175395608825_2949771697204930421_n.jpg
Lehetett volna GTX is, de Feró szerint nincs értelme, mert csinált már mindkettővel ilyen motort, és az GT-vel stabilabb eredményt értek el programozás után. Ami mindenképpen más lesz az eddigiekhez képest, az az, hogy eddig nagyjából 3600-as fordulattól ment a kocsim kb. 6000-ig, most viszont 4200 rpm alatt meg sem fog mukkanni. De azt mondják, pályára pont ez a jó beállítás. Meglátjuk! 

https://www.facebook.com/Kulinpapahu-135938696567210/?fref=ts

Igen ám, de mivel más lett a turbó, szükség volt egy rendes verseny leömlőre is, amit elbírja ezt a teljesítményt, valamint megfelelő minőséget biztosít az esetleges további fejlesztésekhez is. Csolti Ádiék nagyjából mindent félredobva ugrottak neki, és hozzávetőleg 2 hét alatt rittyentettek egy leömlőt,, screamer pipe-ot, oldalsó kipufogót és egy sokkal rövidebb csövezést az intercooleremhez. Profi munka volt szép eredménnyel.

https://www.facebook.com/SKPowerhu-163341847092191/?fref=ts

skpower.JPG

Ezzel kapcsolatban lesz egy kis meglepetés: mivel rendszer a downpipe-tól nem megy hátra, hanem egyből kijön oldalra, valószínűleg elviselhetetlenül. Ez most még csak tesztüzemben marad így, meglátjuk, hogy mit szólnak a versenyen a rendezők vagy a Hungaroring bírái, de talán megúszom a decibelmérést és bukósisakban elviselhető.

16998772_1278168912276140_5692844137720419515_n.jpg

Az első versenyre, április 25-re sajnos nem lettünk kész, pedig hatalmas várakozásokkal indultam a Magyar Time Attack szezonnak, hogy végre az összes versenyen ott tudok lenni. Mivel minden pont csak egy kicsit csúszott, így be kellett látnunk, hogy hiába a nagy akarat, a profi csapat - ami nem megy, azt el kell engedni. Átbeszéltük Zolival a dolgokat, és mindketten előre néztünk. Egyeztettünk, mikor lesz a következő futam, hogyan áll össze addig a Celica, és lesz-e olyan gyors, mint amit megálmodtunk. 

18486188_10207216082120465_1025694964092038473_n.jpg

Május 19. lett az új dátum, de persze most is minden közbejött. Kiderült, hogy a frissen felújított gátlóimat nem lehet összerakni a felújítandó gátlóim rugóival, így ott is futottunk egy gyors kört Kárászyéknál. Azt mondják, hogy keményebb rugókkal még gyorsabb lehetne, de azt gyártatni kellene, arra pedig se idő, se pénz. Nyilván nem tudja azt, mint egy Öchlins szett úgyhogy ez így olyan középszar, de nekem jó lesz. Most már legalább tudnak dolgozni a gátlók is. Viszont elkészül a várva várt, egyenes fogazású, Slezák-féle váltóm! Nagyon sok jót hallottam róla, de féltem is tőle, mivel teljesen máshogy kell kezelni, mint egy normál H-kulisszás váltót!

http://gearbox.hu/home.html

17759926_10206991455464939_1603108525544385994_n.jpg

Majd jöttek az apróbb legyártandó alkatrészek, amikkel foglalkozni kellett, de mivel minden cucc egyedi, roppant időigényes minden kis szarral, konzollal, távtartóval buzizni ahelyett, hogy menne össze minden a helyére. Nincs mit tenni, a versenyautó építés ilyen. Egészen furcsa az a munka, amit kintről láttam, mivel eddig különböző helyeken hekkeltük a kocsit, és lett, amilyen lett. Eddig nagyjából úgy készült a kocsi, hogy valamit láttam egy fórumon, megvettem, beszereltük és örültünk, hogy nem lett szarabb. Most viszont olyan útra terelődött minden, hogy nem kellett gondolkodnom semmin, csak hozni a kért alkatrészeket és nem türelmetlenkedni. Nem hiába van az a mondás:

Ne gondolkodj, azzal csak ártasz a Csapatnak!

Hát én így is tettem, és az utolsó napokban már láttam az út végét. Üzemanyagrendszer, fékcsövezés, pedálgép, hűtők, konzolok, kábelköteg bent, és a verseny előtti napra volt beígérve, hogy indítjuk a motort. Hoztam mindenhova olajat, és vártam a csodát. Eléggé ki lett centiztve minden, de reménykedtem.

18528105_10207223141096935_5585672385699937679_n_1.jpg

A verseny előtti este 10 óra körül fejben épp kezdtem elengedni a dolgot - vagyis hazudok, mert szinte 100%-ra azt gondoltam, hogy ebből bizony másnap nem lesz gyors kör. Éjfél körül írtam a srácoknak, hogy lassan lefekszem, mert reggel, ha nincs menés, akkor bizony meló lesz. Ekkor egy másik autóbuzi cimborám, aki éppen ott kolbászolt a kocsim körül, írt, hogy indulhatok, mert megyünk programozni, majd belebotlottam a facebookon egy autós csoportban egy rövid videóba, amin, a franc gondolta volna, de járt a motorom! 

18519686_10207223141136936_9063588889689625232_n.jpg

Így aztán 2 perc alatt összekaptam magam és elindultam, hátha lesz ebből még valami. Olyan jól sikerült a hajnali munka, hogy 3-ra be is fejeztük, és egy kifejezetten erős kocsit kaptam a kezembe. Őszintén bevallom, hogy az utóbbi fél évben a 137 lóerős családin kívül semmilyen gyors autó nem volt a seggem alatt, így az első padlógázos kigyorsításnál rendesen beszartam, hogy na, ez meg mi a picsa? Tavaly 336LE, 409NM volt a Celica teljesítménye, de az egy meglehetősen jól kezelhető autó volt, ami lentről ment, fent elfogyott. Itt meg azt éreztem, mint a Csillagok Háborújában, a Millenium Falconnal Harrison Ford. Nagyjából 4500-tól olyat megy, amit én eddig mindössze egy alkalommal tapasztaltam Bartos Janika akkor még 480 lóerős Evo VI-osában.

https://www.facebook.com/Opi-Rally-team-598396670198633/?fref=ts

Másnap reggel Peti, a szállító korán érkezett, hogy még beférjünk Montihoz egy fasza kis futómű beállításra, hiszen évek óta hozzá járok - vannak ezek a kabala dolgok, amiktől az ember azt érzi, hogy igen, ha ezek megvalósulnak, akkor gyors lesz a kocsi, így ez sem maradhatott ki. Két órán keresztül dolgoztak vele, de végül megcsinálták a kért értékeket, úgyhogy nem volt más hátra, csak kiérni a Hungaroringre, és megmutatni, hogy mit tud a kocsi. Mivel a kanyarokon kívül szinte minden változott abban a környezetben, ahol utoljára tavaly októberben ültem, nem voltam túl nyugodt, inkább az esélytelenek nyugalmával szemléltem a dolgokat.

https://www.facebook.com/Montus-fut%C3%B3m%C5%B1szerviz-120257604831288/?fref=ts

Éreztem, hogy itt most én leszek a leggyengébb láncszem, de nem volt mese, most már menni kellett! 

18581823_736895399825675_7803604606997440035_n.jpg

420 lóerővel neveztem, és a súlymérésen kiderült, hogy tele tank üzemanyaggal 1145 kg a súly, kifejezetten rossz arányokkal, mivel baromi nehéz az eleje és könnyű a segge. De ezzel egy percet sem tudtunk foglalkozni, konstatáltuk, hogy ez van, ezzel dolgozunk. Jó hír azért, hogy több mint 100 kg-ot spóroltunk annak ellenére, hogy mondjuk van egy rendes bukócsövem. Viszont ahogy leálltam a mérlegről, Niesz Feri szólt, hogy van egy kis víz csöpögésem, így Zoliék elszaladtak esztergálni valamit, és megoldották.

18581745_10207230963892500_2144124712008831670_n.jpg

Az első 30 percben felmentem a pályára, és kerestem a kocsi elejét. A szokásos 3-4 melegítő körömet csináltam végig, és az utolsókat meghúztam egy kicsit tempósabbra. A köridő mérőmön láttam, hogy először 2:07-et, aztán egy 2:05-öt sikerült összerakni komolyabb fékezés és gyors váltások nélkül. Kijöttem, beállítottuk a guminyomást, és Zoliék átnéztek mindent. Hőfokokat mértek olajról, mindenhonnan és fasza volt az összes, így ezt egy jó előjelnek tekintettem. Gondoltam, ebből még akár valami jó is kisülhet! A ráhangolódás nem sikerült rosszul.

img_1602.jpg
A második 30 percben a tolós váltóval nyomtam egy 1-2-1-et, de nem fogaztam le a váltót, csak a short shifter miatt nehéz pontosan és gyorsan is váltani, úgyhogy ezt biztosan vissza fogjuk cserélni a gyárira. Plusz az egyik féktávon az Alesi után beesett a fékpedálom. Nem teljesen, csak vissza kellett váltanom 2-es fokozatig, hogy lelassuljak. Így is lementem a pályáról 7-8 métert, de utána visszajőve kigyorsítottam, ezután megint rendesen fogott. Tehát valószínűleg kicsi a fékmunkahenger a pedálgépen, ezért esik be a pedál. Megkértem a fiúkat, hogy légtelenítsék le, de innentől a nagy féktávok előtt minden alkalommal rápumpáltam a fékre, mert nem akartam túl közelről megnézni a gumifalat. Kiderült, hogy a kerékcsapágyaim is lógnak, így ez is okozza a fékpedál beesését.

img_5640.JPG
A következő etapban lementem 2:01-re. Elkezdtem érezni a váltót. Még nem 100%-osan, csak alkalmazkodtam ahhoz, amilyen most. Ugyanúgy a féktávokat is próbáltam belőni úgy, hogy tudjam, mikor kezdjek el pumpálni ahhoz, hogy meg tudjam fékezni a kocsit a fontos pontoknál. A pálya középső részénél meg nincs nagy jelentősége, mert annyival jobb lett a kanyarsebességem, hogy ha be is esett egy kicsit a pedál, akkor sem tudtam nagyon elrontani. Elégedett voltam ezzel, mivel ez már 2:01.3 volt, életem leggyorsabb köre azzal a kocsival, amit hajnal 3-ig reszeltünk, és 0% esélyt adtam neki, hogy tudok majd menni vele.

Ehhez képest az utolsó 30 perc előtt Csanád odajött hozzám, hogy akkor most menjek még egy másodperccel gyorsabban. Úgy mentem fel, hogy a kigyorsításokban kerestem még tapadást egy kicsit bátrabban, de tudtam, hogy a fékben, váltóban sok van még, viszont azt, amíg nem stabil, nem lehet kiautózni, így ott opció nem volt. A sikánt csináltam meg jobban, és szinte mindenhol hamarabb léptem a gázra kanyarból kifelé jövet - így meglett az 1:58.275. Vicces, hogy a gyors kör előtt nyomkodtam a köridő mérőt, így nem láttam a köridőt, de tudtam, hogy gyorsabb lett, mint eddig. Ahogy kijöttem, Pacsker volt a jó hír hozója, ő üvöltött rám, hogy megvan, és 1.58! Viszont érdekes, hogy a kör közepéig nem figyeltem, automatikusan jött minden. A sikánnál jutott eszembe, hogy most már akkor nem kellene elrontani, mert eddig ez elég jó! 

18519797_10207230963732496_7486324529386579738_n.jpg

Nem tudtam, hogy milyen lesz 2 perc alatt menni a Hungaroringen, de eléggé beleborzongós volt a sztori. Jó pár éve készül az autóm erre az eseményre, és úgy látszik, hogy minden most érett be. Persze törekszem a még sokkal jobb eredményre, mert a Celica GT4 biztosan tudja!

eredmeny.jpg

Köszi a Csapatnak és mindenkinek, aki segített és ennek a számomra nagyszerű dolognak a részese volt. Tényleg nem gondoltam, hogy a debütáló versenyen ilyen jó eredményt fog elérni a piros, és ennyire stabilan tudok majd menni 3x30 percet. Szerintem, ha a váltót és a féket rendbe rakjuk, akkor lesz ez még gyorsabb is!

Sajnos a kamerát olyan bénán rögzítettem, hogy a belső kamerás felvétel teljesen élvezhetetlen, így ez most ki is marad a posztból, viszont közben a teljesítményt is lemérettük, és korábbi ígéretemhez hűen, mivel több lett a power, mint 420 lóerő, amivel neveztem, így visszaadtam a Race kategória 3. helyét és elkértem a Race+ első díját, hogy ne érje szó a ház elejét. Kulin Feró csinált egy 411 lóerős programot, és szombaton, június 3-án ezzel támadok majd a Hungaroringen! 

Címkék: hungaroring garrett celica time attack gt4 st205 magyar time attack hexer slezák farifény gédra magyarturbó

3 komment

Hóvihar? Dehogy, Time Attack!

Magyar Time Attack I. Hungaroring Kupa

2017.05.19. 11:54 :: SzuTi

Ki gondolta volna április elején, hogy 19-én szakadni fog a hó a Hungaroringen! De nem izgultunk, lefoglaltuk a pályát az idei első versenyre, tehát ha a fene fenét eszik is, mi akkor is elindítjuk a Magyar Time Attack szezont napsütésben, benzingőzben!

ho.jpg

53 versenyző jött, hogy megtalálja a leggyorsabb körét április 25-én, és ismét elképesztő idők születtek. 11 autó futott 2 perc alatt, ami pár évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt számunkra, úgyhogy le a kalappal mindenki előtt, aki évek óta fejleszt, gyakorol, hogy gyorsabb legyen a kategóriájában.

nap.jpg

A Street kategóriában nagyon szoros eredmény született! Szalóki Tamás a Honda VTI-vel, 2:18.009-es idővel szerezte meg az első helyet. Őt Flatsker Tamás követte, aki egy Clio RS-sel éppen csak 3 tizeddel maradt le a dobogó első fokáról. Szekeres Zoltán pedig 7 tizedet kapott az ezüstérmestől. Mindhárman 20 feletti kört teljesítettek, látszott, hogy óriási csata folyik ebben a csoportban. Jó volt látni, hogy mindhárman ugyanúgy örültek a helyezéstől függetlenül.

flat.jpg

A Sport kategóriát Vincze Máté nyerte, aki egy Alfa Romeo 156-ossal volt a leggyorsabb ezen a napon. 2:14.772-es időt autózott ki a dízel vasból, és ezzel maga mögé utasította Boros Tamást és Körmöczi Balázst is, akik mindketten 2:15-ös időket szórtak. Balázs teljesítménye figyelemre méltó, hiszen tinédzser éveinek elején áll. Szép jövő várhat rá, ha így folytatja csakúgy, mint testvérére, Gergőre, hiszen, mint minden sportban, itt is a fiataloké a jövő!

alfa.jpg

A Pro kategóriában Mészáros István  egy E36 328-as Bmw-vel előzte meg Bakos Norbit, aki a most már turbós Honda Civiccel megy, és idén kategóriát lépett. Norbi a tapadásra panaszkodott, hogy a régebbi, de keskenyebb gumijaival lényegesen jobban viselkedett a kocsija, mint az újabb, 17-es Yokohamákkal. Nagy csata folyt a harmadik helyezésért, de végül A Subaru SWX-es Szilvássy Levente állhatott fel az emelvényre.

swx.jpg

A Race 2-ben folytatódik Kirschner doki tavalyi szériája, miszerint a gyári Porsche egy jó futóművel slickeken verhetetlen technika. Papp Zoli és az atom Subaru egy kis szélesítéssel fejlesztett az idei szezonra, de még nem melegedett be annyira a keze, hogy beérjen 2 perc alá, ami sokak nagy álma, de valószínűleg a szezon közepére beérik ez az idő is. Füli télen sok agyalás után a legjobb tuningot, a súlycsökkentést választotta, és meg is lett az eredménye. Ebben persze segítette a vadi új szett slick gumi is, amivel egy erős 2:03-as idővel indított.

b_ozso.jpg

Idén a legkiélezettebb csatákat a Race kategóriában láthatjuk. Bozsó Atti uralja a mezőnyt, és mivel stabilan tudja hozni az 1:55-ös időket, messze vannak még tőle a vetélytársak. Taschner Ferinek viszont kifejezetten jól sikerült a holtszezonja, mivel olyat fejlesztett, amivel elsőre 1:57-et karcolt a szélesített E36-ossal. Állítólag elképesztően kanyarodik, és az egyenesekben is nehéz rajta fogást találni. Valló Zoli most is az utolsó pillanatban esett be, de azért egy 2 perc alatti idővel felállhatott a dobogóra.


janikka.jpg

A Race+-ban Bartos Jani egyeduralkodó vetélytárs híján. A verseny elején volt egy kis olajfolyása, de azután rögtön egy 1:55-ös körrel indított, amit a végére 1:54.1-el fejezett be. Elképesztően gyors a zöld Evo VI. WTCC-s nyomtáv szélességgel dolgozik, és tudomásom szerint új slickkekel a Radicalokat akarja támadni hamarosan.

csapat_jpg_ta.jpg

Az Open kategória mindhárom díját Szabolcs nyerte. A leggyorsabb mégis Dr. Balázs Szabi lett, aki egy 1:52.916-os időt pirított oda a többieknek, majd Szalai Szabi 1:53.989-et futott, és Kovács Szabi 1:54.000-val lett a harmadik. Kovács Szabi még csak tanulja a kocsit, de az autó teljesítménye és specifikációja szerint hamarosan el kell kezdenie szorongatni a többieket, úgyhogy fel kell kötni a gatyát mindenkinek.

Íme a videós összefoglaló, enjoy!

Magyar Time Attack 2017 I. Hungaroring kupa 04.27. from BITFRAME.HU on Vimeo.

 

Hamarosan jelentkezünk a további összefoglalókkal. Addig is lájkoljátok az oldalunkat, hogy első kézből értesüljetek minden információról.

https://www.facebook.com/timeattack.hu/ 

 

Szólj hozzá!

Figyeljetek, kezdünk!

Magyar Time Attack 2017

2017.02.24. 06:46 :: SzuTi

Sziasztok!

Nem is tudom mással kezdeni eme írásomat, csak azzal, hogy hosszú ez a tél, nem autóbuziknak való, akik tavasztól őszig csak a tapadást keresik, úgyhogy nagyon várjuk a tavaszt. Rég volt az utolsó verseny, a sok benzinvérű már nem tud mit kezdeni magával. Mindenkinek viszket a valaga, hogy autózzon egy rendeset, úgy, ahogy azt illik, egy zárt versenypályán a Magyar Time Attack versenysorozat keretein belül. Jól alakult a tavalyi szezon is, rengeteg régi rekord dőlt meg és a kategóriákon belül is izgalmas évet hagytunk magunk mögött. Soha rosszabbat!

ferka.jpg

A 2016-os év zárásaként pedig megtartottuk az éves díjátadó ünnepséget a KRAFT-ban, ahol a összetett verseny dobogósait díjaztuk. Azt gondolom, hogy az ilyen mosolygós arcok miatt is szervezzük ezt a sorozatot, mivel amellett, hogy egyre többen véres komolysággal készítik fel autóikat a versenyeinkre, a pályán rendkívül korrekt módon viselkednek. Nincs furkálás, feltartás, mindenki a saját leggyorsabb körét tartja szem előtt és megadja a pályán vele együtt haladó többi versenyzőtársának is ugyanezt a lehetőséget. Intelligens versenyzést mutatnak be, ami jól visszaadja, hogy ha ilyen tempóban fejlődünk, akkor szép lassan, a sorozat a honi autóversenyzés csúcsára tör. 

ta.jpg

Idén is lesz pár nagy durranás, ebben egészen biztos vagyok, mivel ahogy hallottam senki sem tétlenkedett a télen. Épített 600 lóerős Subaru, Corvette, Porsche Turbo tépik majd fel a Hungaroring aszfaltcsíkját, hogy megmutassák, igen, ők a leggyorsabbak. Néhányan kategóriaváltás miatt turbósítanak, súlyt könnyítenek, aero-t fejlesztenek és próbálják megtalálni az összes legális lehetőséget arra, hogy nyerjenek pár másodpercet az eddigi legjobb idejükhöz képest. Ne felejtsük el azokat sem, akik egy teljes szezont kihagytak műszaki gondok, vagy más elfoglaltság miatt. Kaptam olyan ígéreteket is, hogy ha ebből minden teljesül, akkor a Radicalok izzadni fognak. Biztos vagyok benne, hogy mindenkinek fel kell kötnie a gatyát.


bozso.jpg

Sokan érdeklődtetek már, hogy mikor lesz az első verseny és mi a pontos helyszín. Voltak előzetes időpontjaink és pár nappal ezelőtt megkaptuk a zöld zászlót. 2017 első versenye a Hungaroringen lesz, méghozzá április 25-én 13 órai kezdettel. Csatlakozzatok az eseményhez, mert hamarosan közöljük a konkrét versenykiírást.

https://www.facebook.com/events/1960635244157923/

A rendezvényt már érdemes a déli óráktól látogatni, mivel sokan korán érkeznek, hogy legyen idejük az utolsó beállításokra is. Általában 50 feletti nevezési listánk van és a tavalyi összefoglaló videón láthatjátok, olyan autók is megfordulnak nálunk, amilyeneket máshol nem lehet látni és a sofőrök nem szarral gurigáznak. Fontos infó, hogy nézőként az esemény ingyenes, így közvetlen közelről lehet megcsodálni és meghallgatni a több száz lóerős vasakat a Hungaroringen. 

Idén a Műszaki Bizottság szemszögéből egy kicsivel szigorúbban nézzük a módosításokat. Ez főleg az aero-val ellátott versenyautókra érvényes, és a versenygumikat is tüzetesebben átnézzük majd és készítünk minden kocsiról egy gépkönyvet, ami mint egy műszaki adatlap fog üzemelni és azokat az adatokat tartalmazza, amiket a versenyzők leadnak a nevezési lapjukon. Nem kell izgulni, senkinek a játékát nem akarjuk elrontani, mindössze a sorozat tisztaságát próbáljuk megtartani. Tehát akinek nincs vaj a füle mögött, annak nincs mi miatt aggódnia.

janika_2.jpg

Lájkoljátok facebookos oldalunkat, ahol első kézben értesülhettek a versenyen készített fotókról, on-board videókról is, amik testközelből mutatják meg ezeket a fiúkat és gépeiket éles bevetés közben! Egyre több kamerával készülünk és a rajtot a Facebook Live segítségével élőben is követhetitek. Itt a blogon pedig minden verseny után részletes beszámolót olvashattok és figyelemmel követhetitek a bajnokságunk állását is.

https://www.facebook.com/timeattack.hu/

Gyertek, király lesz!

 

1 komment

Celica GT4 ST205 reloaded

2017.01.09. 08:01 :: SzuTi

Sziasztok!

Először is azzal kezdeném, hogy majdnem másfél év telt el azóta, hogy írtam volna a saját kocsim építéséről, de ennek több oka is van. Az egyikről tavaly készítettem egy posztot, amiben részletesen leírtam, hogy ki és hogyan tolt ki velem, ami miatt buktam a 2015-ös Time Attack szezonomat, de nem publikáltam. Elég annyi, hogy Vgergő, aki akkoriban programozta a kocsimat, szégyellje magát azért, amit tett! Lali az Üvegtigrisben erről úgy nyilatkozna, hogy jó gyerek, csak morálisan ingoványos. Aki ismeri a sztorit, úgyis tudja, hogy ez mit jelent.

red.jpg

No de lépjünk is túl ezen. Onnantól, hogy vége lett 2015-nek, kitaláltam, hogy nem fogom a fehéret szétvágni, ami gyári balos GT4, hanem egy korábban már bal kormányosra átépített GT4-et kezdek el faragni a szezonra. Ez nagyjából úgy nézett ki, hogy mindent, ami a fehérben volt, átpakoltunk a pirosba, vettem 18x9-es felniket és kipróbáltam a mostani WTCC-s Yokohama slick gumikat is, de közben 2 másik projekt miatt egy darabig jegeltem a versenyzést.Társammal, Jakab Tamással beindítottuk a ToyoTeam Garage-t, ahol fő profilunkként a Toyota és Lexus márkák modelljeinek javításával foglalatoskodunk:

https://www.facebook.com/ToyoTeamGarage/

Ebben az időszakban nem volt időm az autó építésével foglalkozni, de nem is igazán stresszeltem magam rajta. Pár dolgot apránként megcsináltunk, és úgy terveztem, hogy a 2016-os szezont kihagyom egy személyes tényező miatt, és majd ha minden rendben lesz, akkor folytatom tovább az építést. Az ok itt látható a videóban:-)

Úgyhogy ezek a dolgok töltötték ki a napjaimat 2016 első felében, de közben azért dolgozott bennem a kis ördög is! Mivel egyszer csak elkészült a piros nagyjából úgy, ahogy azt kiterveltem, egy nem túl erős, de stabil kocsi, Csanád barátom biztatására elindultam az egyik Time Attack versenyen az újraaszfaltozott Hungaroringen, ahol hallomás alapján nagyjából 2 másodpercet gyorsult a pálya. Gondoltam, teszt jelleggel megnézem, hol tartok az idei évben a  többiekhez képest a kategóriámban. Ehhez persze még kellett egy jó futóműállítás, amit Montiéknak köszönhetően abszolváltunk, és miután Kulin Feró megcsinálta a programot, még elvittük a kocsit az Autókorbelhez egy teljesítménymérésre, amin az alábbi eredmény született.

336 lóerő, 409 NM nyomaték a végeredmény. Bevallom őszintén, én azt gondoltam,hogy nagyjából 350 lóerővel tudok majd gazdálkodni, de legalább nem kellett agyalnom a súlyozáson, mivel az autó üzemanyaggal együtt 1262 kg volt. No de sebaj, ez van, ezzel dolgozunk. Eddig sem az egyenesekben volt gyors a kocsi, hanem kanyarban és féktávon. Mivel a program stabil, így megérett az autó egy rövid tesztre, amit Kiskunlacházán ejtettünk meg Dodor jóvoltából, ami egy kifejezetten mókás program volt az egyik autós csoport tagjaival. Láthatóan nem a gyorsaság volt a szempont azon a napon, de a kocsi rally autó jellegéből fakadóan ezt is bírta, kivéve, amikor leszakadt róla az egyik oldalsó küszöb, miután besokalltam az egyik szakaszon. :-) 

kersztbe1.jpg

Így vágtam neki az idény számomra első versenyének. Ez a teszt a kihagyásom ellenére olyan jól sikerült, hogy el tudtam hozni a bronzérmet egy 2:04.2-es köridővel, ami bizakodásra adott okot, mivel majdnem egy éve nem vezettem gyors kocsit, és elég jól éreztem, hogy mit is kellene csinálnom. Volt azért egy kis darabosság, és a nagy kapkodásban a hátsó gumikat nem melegítettem be rendesen. Ennek majdnem meglett a böjtje, mert a gyors körömben már a 2-es kanyarban hallottam, hogy csikorognak a gumik alattam, és ugye nem az óriási teljesítménynek köszönhetően, de gondoltam, majd egy kicsivel óvatosabban veszem a 3-ast, és a terhelésváltásnál kijjebb engedem a kocsit. Na most, ez nem igazán úgy sikerült, ahogy terveztem, és majdnem eldobtam olyan 130km/h-nál, nem esett volna túl jól, de valahogy megfogtam.

Ezek után a bronzéremmel teljesen elégedett voltam, és új erőre kapva már ki is találtam, hogy elindulok a következő versenyen is, ami szintén a Hungaroringen lesz, de kikönnyítem a kocsit teljesen a kategóriahatárra. Két gyári ajtót korábban már teljesen kivágattam, és Krisztián, aki a lakatolást csinálja a kocsin, tett bele polikarbonát ablakokat, megcsinálta az ajtóimat és a csomagtérajtót is, hogy amennyire csak lehet, könnyű legyen. Plusz kiszereltem a teljes műszerfalat is, de a jobb első ülést bent hagytam balansznak, mert éreztem, hogy lehet, hogy így már átesnék a Race kategóriába. Mivel 30 kg-ot spóroltam, visszatettem a mankókereket az autó hátuljába a gyári lefogatással, hogy valamennyi súly maradjon bent, ami lenyomja az autó seggét. Éreztem, hogy egyben van a kocsi, és én is igyekeztem a legjobb formámat nyújtani - azt gondolom, ez sikerült is: 2:01-es idővel elcsíptem a 2. helyet, ez az egyéni rekordom, úgyhogy meglehetősen jól esett az önbecsülésemnek.

Azt hiszem, ez kellett ahhoz, hogy újra a ringbe szálljak, és elkezdjek agyalni a 2017-es terveken. Fejben elég hamar összeállt az irány. Mivel a váltási sebességem nagyon lassú a Celica gyárilag kifejezetten akadós váltója miatt, így az az egyik rész, ahol fel kell vennem a versenyt a vetélytársakkal. A másik rész pedig a teljesítmény, mivel kanyarban, féktávon így is jól teljesít a gép, valamennyi erőt kellene pumpálni a motorba, főleg, ha már amúgy is mindenféle kovácsolt cuccokkal van megépítve. Úgyhogy idén rámegyünk erre is, mert most már tényleg ideje lenne átlépnem azt a 2:00 perces határt, amit évek óta kergetek.

last.jpg

Láthatóan nem volt messze most sem, ha nem hibázom el a Mansellt és a pálya végén nem tartanak fel, akkor lehet, hogy már akkor meg lett volna a 2:00 alatt idő, de ennek ellenére nem gondolom, hogy akkor meg tudtam volna ülni a seggemen úgy, hogy ne nyúljunk a kocsihoz.Így nézve nagyon szoros a mezőny, közeliek az idők, jó kocsik jó sofőrökkel. Közben azért figyelemmel kísérem a Magyar Time Attack versenysorozat résztvevőit, és folyamatos fejlődés látható minden kategóriában. Mindenesetre most eléggé úgy tűnik, hogy 2017-ben a piros száguldani fog, és ha minden jól megy, akkor nem is akárhogyan. :-)

celegy.jpg

 

3 komment

Radical SR5 vs Ferrari 488 GTB Onboard

Magyar Time Attack III. Hungaroring kupa

2016.09.13. 08:48 :: SzuTi

Újabb futamához érkeztünk a Magyar Time Attack versenysorozatának. 51 nevező állt fel a Hungaroring aszfaltcsíkjára augusztus 19-én a Hungaroringen. Most már sokadik alkalommal a Bridgestone által szervezett nyílt nap után rendezzük versenyünket, ami nem kis látványosság az autózás szerelmeseinek. Büszkén mondhatjuk, hogy ez a versenysorozat az itthon megrendezésre kerülő egyik legkomolyabb, legizgalmasabb autós esemény. Eljutottunk arra a szintre, hogy a versenyzők a Time Attack-re építik az autóikat, nem pedig csak kedvtelésből reszelik, tuningolják. Ez persze a köridőkön is meglátszik, mivel ezen a napon 7 autós ment 2:00 alatt. Kezdjük is mindjárt a leggyorsabbakkal!

porkek.jpg

Az Open kategóriában aznap Szalai Szabolcsnak jött ki a lépés, és talán egyéni rekorddal 1:52.880-ra kényszerítette a Radical SR5-öt. Mögötte Balázs Szabolcs végzett, aki alig fél másodperccel csúszott le az első helyről. Nagyon jó látni, hogy mindketten képesek a fejlődésre, és egyre durvább időket raknak össze! A harmadik helyen Papic Marko ért be, aki második alkalommal indult rendezvényünkön, és kifejezetten örömteli, ahogy próbálja szorongatni az élmenőket. Rögtön itt le is lövöm a poszt legizgalmasabb részét, a videót, ahol Szalai Szabi elkezdi kergetni Berkes Csabát, miközben ő a Ferrari 488 GTB-vel halad előtte:

Tehát akkor a videó:

Berkes Csaba Race+ kategóriás 1. helyezett. A Ferrari mind a 670 lóerejét kihasználva autózik, mégis megfelelő tapadást talál kanyarról kanyarra. Ha 1:00 perctől nézzük a videót, a célegyenes ráfordítóban a Radical külső íven tudja körbeautózni a GTB-t, hiszen a kisebb súly, nagyobb tapadás miatt óriási előnye van, viszont ez nem tart sokáig, mivel a célegyenesben aztán  legalább 30 métert kap féktávig, amiből 20-at le tud dolgozni rögtön az 1-es kanyarban. A 2-es, 3-as kanyarban nagyon hasonló kanyarsebességet autóznak mindketten, és a Mansellhez felfelé nem lép el annyira a Ferka, mint amire számítani lehetett volna. Ez valószínűleg szintén a kisebb súlynak köszönhető, mivel Szabi lényegesen hamarabb tud kigyorsítani. A Mansellnél viszont egyenesen ráesik, ami talán Csaba által kicsit el van óvatoskodva. Ezt akkor lehetne látni, ha neki is lenne belső videója, és hallanánk, hogy mikor lép a gázra. Így a sikántól a pálya legnehezebb, kanyargós részén is rajta tud maradni. Mivel nem egymás ellen mennek, hanem a leggyorsabb körükre törekszenek a verseny alatt, így semmi értelme nem lett volna beesni egy féktávon a Radicallal, úgyhogy ez így volt jó, ahogy van. Köszönjük a felvételt!

berk.jpg

A Race kategóriát egyértelműen a Bmw-k uralják, viszont egyre színesebb a mezőny, a különböző típusok miatt. Az épített vasak tekintetében találunk 500 lóerő körüli M5 motoros szörnyeteget is, de olyan M3-ast is, ami inkább a szélesített futóműre, könnyű súly miatti gyors kanyarsebességre törekszik. 10 nevezőből csak Gönczi Zsolti lóg ki, aki egy Evo V-tel tartja a frontot ebben a szinte hátsókerekes csoportban. Bozsó Attila aznap mindenkinél gyorsabb volt, és egy 1:56.032-t ment, ami talán az egyéni legjobbja. Mögötte Valló Zoli végzett, aki szintén egyéni csúcsot döntött egy 1.58.679-es körrel. A box most is csak úgy zengett Zoli üvöltése miatt, amikor meglátta a képernyőn az eredményt. Üde színfoltja a mezőnynek! A harmadik helyet Szabó Tamás szerezte meg, aki, ha jól láttam, új slick gumikkal készült, de nem tudom, hogy felhasználta-e őket - ha jól hallottam, 2 perc alatti körre tartogatja őket, amikor ideális a tapadás és a hőmérséklet. Most egy 2:00.410-et sikerült autóznia, ez már nincs messze a kitűzött céltól.

szabo.jpg

A Race 2 kategória még most is a legnépszerűbb, a legtöbb nevező számlálható meg ebben a csoportban. Talán a nap legnagyobb vesztese Papp Zoli volt, aki hónapok óta ezt a versenyt várta, és titkon 2:02 körüli időt remélt a Subaruval, és hogy talán el tudja csípni Kirschner Dokit, aki végül megnyerte a versenyt. Porsche uralom van, nem vitás, nehéz megverni a modern technikát slick gumikkal, stabil körökkel. Őt Kiss Zoli követte, aki E-jeles semi slick gumikon megy, de egy kicsivel erősebb ménest terelget, és 2:04.019-et ment aznap. A harmadik helyet nekem sikerült behúznom a Celicával Monse Laci előtt, aki visszavett a lovakból, hogy bent tudjon maradni ebben a csoportban. Karottának sem jött ki a lépés, pedig nagyon készült Pupp Balázzsal, de aztán valahogy nem állt össze a technika, és nem tudtak gyors kört futni.

kiss.jpg

A Pro kategóriában idén Cseh Gabi és a 350Z arat le minden babért. Ügyes kezű sofőr, és jó szempontok alapján készíti fel az autót. A könnyítésre és a tapadásra épít, aminek a gyümölcse egy 2:05.475-ös idő lett, és ez Halaska Laci idejénél is jobb, bár ő gyári súlyú kocsival tudta a 2:06-ot, de ez akkor is szép eredmény! Ambroz Kavs egy gyári Lotus Exige 220 volánja mögött megszerezte a 2. helyet. A könnyű, kis sportkocsi semi slick gumikon 2:09-et ment. Mocie Filip lett a harmadik, aki teljesen kicsontozott Renault Cliot hajtja most már egyre több versenyünkön. Lelkesen jön minden alkalommal, látszik, mennyire szereti ezt a hangulatot, ami a rendezvényeinken uralkodik.

kavs.jpg

A Sport kategóriában Szecsei Ádám megtalálta az új aszfaltban rejlő 2 másodpercet és egy erős 2:12-es idővel leszorította a bajnokság összetettjét vezető Bakos Norbit a dobogó tetejéről, aki a 2. helyen ért célba, de még így is hatalmas pontelőnnyel vezet a többiek előtt. Forrai Gábor a Suzuki Swift Cup-pal edzeni jött és bronzérmes lett. Nem a mi bajnokságunk az ő fő profilja, de itt is szépen helyt állt. Tervei szerint 2017-ben egy teljesen más jellegű épített autóval vág neki a bajnokságunknak, de ez legyen még a jövő zenéje.

forra.jpg

A Sport kategóriában nem történt nagy csoda. Lipták Ivor toronymagasan vezeti a kategóriáját az összetettben, köszönhetően a sokadik győzelmének, amit most egy 2:16.639-es idővel biztosított be. Őt Szalóki László követte egy Honda Civiccel és a harmadik helyen pedig Szekeres Zoltán szerezte meg, szintén egy Honda Civic Vti-vel. Kettőjük között kevesebb, mint egy másodperc döntött Laci javára, akinek igyekeznie kell, ha összetettben fel akar még érni a dobogóra.

liptak.jpg

Következő versenyünk most vasárnap, szeptember 18-án lesz a Hungaroringen. Érdemes nézőként is kilátogatni, hiszen ez az év utolsó Time Attack versenye, ahol Magyarország legerősebb épített autóit láthatjátok:

https://www.facebook.com/events/909146945855922/

Gyertek, király lesz!

Címkék: honda porsche tuning hungaroring karotta hangyász evo attack race celica time attack gt4 Hungaroring trackday mitsubushi Time Attack kupás Halaska magyar time attack

Szólj hozzá!

Magyar Time Attack Hungaroring kupa 3.

2015.09.14. 09:00 :: SzuTi

A Time Attack War után a 3. Hungaroringes versenyünkkel folytattuk a szezont. A nyári szabadságolások ellenére 57 nevező jött el aznap, hogy megmutassa tudásának legjavát. Elképesztő hőségben kezdtük az eseményt, ennek ellenére az Open Pitlane nagyon sokáig tele volt. Időnként 27 versenyautó próbálta megfutni a leggyorsabb köreit, de időközben a Hungaroring pályabírái csökkentették az egyszerre felengedett autósok számát. Ez a döntés kifejezetten a pilótáknak kedvezett, mivel, ha túl sokan vannak fent a pályán, akkor képtelenség gyors kört futni a folyamatosan erős forgalom miatt. Mégis vannak, akik hajlamosak megfeledkezni arról, hogy ebben a melegben a feltöltött motorral rendelkező autók teljesítménye csökkenhet, a gumik és a fékolaj sokkal kevesebb idő alatt túlmelegszenek. Így lényegesen lassabb köröket képes futni a mezőny nagy része. Tehát érdemes inkább kevesebb gyors, több hűtőkörrel tervezni az ilyen napokon. 

fer.jpg

A Street kategóriában már a megszokott módon Asztalos Feri nyert a Toyota MR2-vel. Gyári mivoltához képest stabilan tudja autózni ezeket a 2:18-as köröket. Nem most autózta élete legjobb idejét, de ahhoz képest fél másodpercen belül tudott maradni, ami szép teljesítmény. Őt Balázs Gáspár egy jobb kormányos Civic Type R-rel üldözte, és kevesebb mint egy másodperccel maradt csak le tőle. A Japán belpiacos Honda messziről hallható, jellegzetes hangjáról a nyitott kipufogó rendszer gondoskodik. Ritka autó, jó volt látni, hogy éles versenyben is kipróbálja magát Csaba, nem csak a nyílt napokon, ahol eddig láttam. A Harmadik helyen Kurucz Csaba futott be egy Clio RS-sel, aki Renault klubos körökben jó sofőrnek számít. Láttam korábban pár belső kamerás videóját, örülök, hogy erősíti a mezőny ezen kategóriáját. 

kuru.jpg

A Sport kategóriában Cseh Gábor nyert egy Nissan 350Z-vel. Ideje 2:15.417, ami utcai, nehéz autóhoz képest jónak mondható. Igaz, ez még messze van Halaska Laci 2:06-os idejétől, de nehéz összehasonlítani egy pályafutóműves, versenyfékes kocsit egy utcaival. Ráadásul Laci kezében jóval több Hungaroringes gyors kör van. A második helyet Bakos Norbert szerezte meg egy 2:19.267-es idővel egy Honda Civic-kel, aki elmondása szerint 4 másodperccel rosszabb körrel érte el ezt az eredményt, mivel valamilyen technikai hiba folytán szürke füst szállt a motorjából, így relatíve elég hamar be kellett fejeznie a versenyt. A harmadik helyen Varga Gábor futott be egy Suzukival. A mezőnyben a legtöbb, 37 kört teljesítve érte el ezt, ami itt is mutatja, hogy ezek a kocsik bármilyen időjárási viszontagság esetén is helyt állnak. Megbízható gyakorló és tanuló autó. Nem hiába ez az egyik legnépszerűbb márkakupa az itthoni autós gyorsasági bajnokságban is.

cseh.jpg

A Pro kategóriát Taschner Ferenc nyerte egy 2:09.314-es idővel. Második helyet Szepesi Péter szerezte meg egy E30-as Bmw-vel, 2:12.502-es idővel. Király Richárd lett a harmadik, aki pedig egy 330-as Bmw-vel szorongatta az előtte levőket. Meg kell említenem Szecsei Ádámot, aki egy állítható gátlóval kategóriát lépett, de ez az időeredményén csak rontott, hiszen 2:13-at is tudott már az EP3-as gyári Civic Type R slick gumikon. Kíváncsi lennék, hogy milyen futómű beállítási érték ronthatta el az idejét, hiszen a verseny előtti beszélgetésünk alapján javulást remélt a módosítástól. A kategória nagy vesztese azonban mégiscsak Nagy Ferenc és az Evo IX. Ugyancsak 8 kört teljesített aznap, de nem a versenyautójával, mivel az nem készült el időre, hanem egy utcai változattal indult. A célegyenes végén beesett a fékpedálja, mivel a fékolaj felforrt, és szinte lassulás nélkül beleütközött a gumifalba. Szerencsére az autón kívül másnak nem esett baja, pedig állítólag 100km/h sebesség körül történt a becsapódás. Gyors felépülést kívánunk az autónak!

evo_crash.jpg

A Race 2 kategóriában meglepetés eredmény született. Lampros Gavanas egy görög fiatalember, aki korábban járt már több Hungaroring nyílt napon, két cimborájával benevezett a futamra. Sokak megdöbbenésére aznap mindenkinél gyorsabb kört tudott menni, és egy 2:04.732-es idővel megnyerte a versenyt a kompresszoros S2000-res Hondával. Őt Kirschner doki követte, akinek félidőben beteghez kellett rohannia, így a megszokotthoz képest gyengébb időeredménnyel zárta a napot. Harmadik helyre pedig Monse Laci és a Mitsubishi FTO értek oda. Régóta épül ez a kocsi, nagy reményekkel, sok viszontagsággal. Azt hiszem, hogy egy ilyen momentum kell ahhoz, hogy ez a lendület ne törjön meg. Lacinak nagy tervei vannak, de erről majd a következő összefoglalóban írok bővebben, mert nem akarok nagy titkokat elárulni, csak ha engedélyt kapok rá.

s2000.jpg

A Race kategóriában egyre színesebb a mezőny. Az első négy helyezett majdnem egy másodpercen belüli időket tudott autózni. Ha Bozsó Attinak nem száll el a kuplungja és a kormányszervója, akkor öten lettek volna ezen időeredményen belül. A versenyt így Karácsony Attila nyerte a Bmw GT4 volánja mögött egy 2:01.608-as idővel. Régóta áhítozik egy 2:00 alatti időre, de sem az időjárás, sem a pálya nem volt optimális ehhez aznap. Mögötte Valló Zoli ért be, aki 2:02-at autózott, és kategórialépése óta fokozatosan gyorsul. Fanatizmusát ismerve lesz még ennél gyorsabb is. Sziráczky Balázs és a kupás Seat Leon 31 körből futotta meg a harmadik helyezést érő leggyorsabb körét. Nagyon stabil ez a régebbi kupás technika, annak ellenére, hogy turbós autóról beszélünk.

kara.jpg

A Race+ kategóriában Kavecz Dominik egyedüli nevezőként versenghetett csoportjában. Ő Kavecz István /Bongó/ fia, aki első szárnypróbálgatásait éli versenysorozatunkban. Nem az eredményért mennek, inkább csak tesztüzemben autóznak.

kave.jpg

Az Open kategóriában hosszú idő óta először nem Szalai Szabi nyert. Balázs Szabi és az újabb fejlesztésű Radical kezdenek összeszokni egymással, és ennek eredményeként egy 1:56.627-es idővel elnyerték az első helyezettnek járó trófeát. Szalai Szabi a második helyet tudta megszerezni a megszokott köridejéhez képest lassabb, 1:58-as idővel. Remélhetőleg ez majd újra tüzet ébreszt benne, hogy harcoljon a győzelemért. Árvai Iminek külön nagy gratuláció jár, hiszen a Radicalok közül az övé rendelkezik a leggyengébb motorral, mégis most először tudott bemenni 2:00 alá, ami nagyon szép teljesítmény, egyben jól mutatja, hogy egyre bevállalósabban használja a versenyautót. Ha ez így folytatódik, akkor hasonló izgalmak várhatóak a következő szezonban is.

Meg kell említenem pár fontos dolgot, ami a szervezéssel kapcsolatos, és a ti biztonságotokért van. Mivel szeretnénk, ha az összes rendezvény baleset, kicsúszás, törés nélkül zajlana le, nagyon fontosnak találjuk a szabályok betartását. Így nyomatékosan kérünk mindenkit, hogy a versenyzői eligazításon hallottakat tartsa be egészen addig, amíg a rendezvény zajlik! Kiemelten fontos az az időszak, amikor a versenyzők a hűtőköreiket futják. Ilyenkor is szem előtt kell tartani a pályán még gyors körüket futó versenyzők érkezését, így a tükrökben megjelenő, gyorsan közeledő versenyautóknak kéretik elegendő helyet hagyni, és megfelelő ívet, sebességet választani a mások által elrontott körök okozta bosszankodás elkerülése végett! Ha valamilyen oknál fogva mégis baleset történik, és meg kell állítanunk a rendezvényt, akkor azt minden alkalommal, a lehető leggyorsabb módon próbáljuk helyrehozni, hogy minél több időt tudjatok a versenypályán minőségben eltölteni. Ezért kérünk titeket, hogy az ilyen esetekben legyetek türelmesek! A Hungaroring ZRT-vel való egyre jobb viszonyunknak köszönhetően ezen a rendezvényen kaptunk először plusz 30 percet a baleset miatti leállás után. Tehát láthatóan mindenki érdeke az, hogy a lehető legjobb hangulatban, mindenki elégedetten távozzon a rendezvényeinkről.

pit.jpg

A 2015/2016-os szezonban megalapítunk egy műszaki bizottságot, és lefektetünk egy technikai szabályzatot is. Erre azért van szükség, mert egyre nagyobb létszámban indulnak versenyeinken, és azt szeretnénk, hogy minden versenyző a saját kategóriájában tudjon pályára lépni, valamint a félreérthető szituációk visszakövethetőek, bizonyíthatóak legyenek. Ez annyiban érint titeket, hogy a versenyautók ellenőrzése valamivel több időt vesz majd igénybe, és nem az előzetes regisztráció, hanem a tényleges állapot szerint lesztek kategorizálva.

mons.jpg

Következő versenyünk most hétfőn, 09.14-én lesz, szintén a Hungaroringen. Előreláthatólag ez lesz az idei utolsó Time Attack futam, pedig voltak próbálkozásaink a sokak által kedvelt Euro-Ringnél is, de a velük való egyezkedés az utóbbi években zátonyra futott, és ez sajnos idén sem változott. Addig is hétfő délután, aki ráér, az jöjjön el, hiszen 61 versenyautó vág neki a 2015-ös év utolsó MTA versenyének! Gyertek, nagy durranás lesz!

Szólj hozzá!

Time Attack War Pannónia-Ring

2015.08.06. 10:50 :: SzuTi

Hungaroringes versenyünk után kiéhezve várta mindenki az idei első Pannónia-Ringes versenyünket a Time Attack War-t. Hogy miért is ez lett a verseny neve, ennek az az oka, hogy Németh Andrissal, közös szervezésben bonyolítottuk le a rendezvényt és ahogy a számok mutatják, ez kifejezetten jól sikerült a meglepően sok Osztrák induló miatt is. Igen komoly mezőny alakult, hiszen több, mint 70 versenyző jött el Ostffyasszonyfára, hogy megmérkőzzön egymással. Osztrákok és persze a saját mezőnyünkből is nagyjából 30 autó, köszönhetően a jó szervezésnek és ennek a remek pálya adottságainak. Délelőttre a meteorológusok rossz időt mondtak, így az esőmenők már dörzsölték a tenyerüket, lesz lehetőségük egy kis élményautózásra, mint legutóbb a Hungaroringen, de az időjárás kegyes volt hozzánk és száraz, napos időt biztosított számunkra aznap, többek között a drónunk legnagyobb örömére is. Fogadjátok szeretettel a versenyről készült interjúkkal, kifejezetten izgalmas légi felvételekkel tűzdelt, a szokásosnál hosszabb összefoglaló videónkat. 

9 órától kezdődtek a szabadedzések, így aki nem aludt ott, annak elég korán kellett kelnie, hogy időben odaérjen a kocsijával és átgumizva, felkészülten tudjon nekivágni az egész napos verseny első etapjának. Sokan viszont már a versenyt megelőző nap lementek Sárvárra, hogy kipihenten vágjanak neki az első versenykilométereknek. Ez persze nem mindig sikerül, hiszen a kemény magnál, általában Sanciéknál már lefelé menet előkerül a pálinka, majd ezt követően körbetelefonálnak mindenkinek, hogy a a leérkezés, lepakolás után kollektív sörözés indul valamelyik ellátó létesítményben. Tehát ki így, ki úgy nehezíti meg a saját ébredését, de 11 órára, amikor is a kvalifikációs felfutások kezdődnek, már mindenki 100%-ot akar teljesíteni, hiszen ezek a köridők már beleszámítanak az összesített pontozásba is, így ekkor már mindenki csak a gyors köreire koncentrál. Ilyenkor van még lehetőség a  finombeállításokra is, hogy a versenyre ne csak a sofőr, hanem a versenyautó is a legjobb formában legyen.

felho.jpg

A Street kategóriában Aaron Illes az EP3-as Civic Type R-rel nyerte a versenyt egy 2:29.961-es idővel. A kvalifikáción egy tizeddel lassabb volt, viszont az éles versenyen ez az eredmény is elég volt a győzelemhez. A második helyen Erdős Bálint és a Renault Megane Coupe értek be, egy 2:31.235-ös idővel, ami csak egy tizeddel volt gyorsabb, Mint Liptai István ideje, a Toyota GT86-tal, aki 2:31.487-es kört ment, így a harmadik helyen zárta a versenyt. Érdekesség, hogy a kvalifikáción is majdnem tizedre ennyi volt közöttük, ami azt mutatja, hogy mindkét versenyző, tudásához mérten stabilan kezeli autóját és kellő pályaismerettel rendelkezik.
gt86.jpg

A Sport kategóriában Mihály Péter egy VW Pólóval nyerte a futamot, amivel 2:20.159-es időt sikerült autóznia. Mögötte pár tizedre Christian Pogach Osztrák versenyző végzett egy 2:20.787-es idővel, a Z3-as Bmw-vel. A harmadik helyet pedig Bakos Norbert szerezte meg a Honda Civiccel, aki 2:21.888-as időt tudott aznap összerakni. A kvalifikáción mindhárman nagyjából egy másodperccel jobb időt tudtak teljesíteni, mint a versenyen, ami több dolog miatt is lehet. Délelőtt egy kicsivel hűvösebb időben még erősebbek az autók, vagy pedig a verseny hevében jobban erőltetik a kanyarsebességeket, de a gumijaik addigra már jobban elfáradnak. A képen is szemmel látható jele van, hogy Mihály Péter, a technikát nem kímélve akarta a győzelmet

polo.jpg

A Pro kategóriában indult a legnépesebb és színesebb mezőny. Lotus Elise-k, 4 féle Bmw, Nissan 350Z-k utcai és átalakított pályaautóként is próbáltak a csúcsra törni. Peter Entenfellner lett a leggyorsabb, aki egy Lotus Elise-vel előzte meg Oliver Michaelt és a Nissan 350Z-t. Őket pedig Taschner Ferenc követte, aki kategóriája éllovasa, így mindenképpen fontos lehetett neki, hogy dobogón végezzen az éves összetett pontállás miatt. Ők Hárman 1.5  másodpercen belül végeztek, ami nagyon szép eredmény. A kvalifikáción még Oliver Michael volt gyorsabb Peter Entenfellner előtt, de a versenyen változott a helyzet és a Lotus tudott még gyorsulni egy kicsit.

lotus.jpg

A Race 2 kategóriát toronymagasan nyerte Halaska Laci és a Porsche 991 Carrera S. Laci jó sofőr és a 400 lóerős kocsira is csak slick gumik kellettek a győzelemhez és ezzel a setuppal nem tudott senki sem a közelébe kerülni. A második leggyorsabb időt Marti Zoltán futotta egy 911-es Porsche-val. A harmadik helyen pedig Papp Zoli futott be, akinek eléggé kijárt már ez a helyezés. Az idei szezonban nála senki sem akarta jobban az eredményt a csúnya perec után, amit a Hungaroring sikánjánál szenvedett el az első versenyünkön. Így őszintén mondhatom, hogy kellett már neki ez az eredmény, hogy újra 100%-osan taposson a gázpedálra, amikor szükség van rá. Karotta a kvalifikáción, a tavalyi eredményéhez képest 3 másodperccel lassabb idővel közel volt a dobogóhoz, de sajnos a versenyre, mint utólag kiderült, csapágyas lett a Hangyász motorja, így nem tudta érdemben folytatni a futamot. Sanci is hasonló helyzetbe került, mivel az Evo X-es turbója felmondta a szolgálatot, pedig a kvalifikációs felfutáson élete leggyorsabb Pannóniaringes 2:11.866-os körét futotta meg, amivel második helyre ért volna be a verseny időeredményei alapján. Sajnos néha ennyire kiszámíthatatlan a motorsport, de ezért is szeretjük, mert ingyen nem adnak eredményt, minden pontért meg kell küzdeni.

hal.jpg

A Race kategóriát Bozsó Attila nyerte meg, aki élete legjobb 2:03.796-os idejével, és a videón látható leggyorsabb körével biztosította be magának ezt a győzelmet riválisai előtt. Kép helyett inkább a ezt illesztettem be, annyira jól sikerült ez a kör. Hozzáértők véleménye szerint, ha nincs ott pár kanyarig a sárga Porsche Attila előtt, akkor még akár az egész napos szervó gondokkal küszködő Bartos Janika idejét is meg tudta volna csípni. Második helyen Hannes Frey és egy Opel Speedster futottak be, egy erős 2:05.758-as idővel. A harmadik helyet Valló Zoli, a tavalyi Race2-es bajnokunk kapta el, egy nagyon erős 2:07.468-as idővel. Zoli emlékeim szerint kifejezetten morcos volt az őt folyamatosan feltartó formula autó tulajdonosa miatt. Ennek ellenére láthatóan erősebb lett a kompresszoros Bmw, mivel tavaly Kiss Norbi is csak 2:09-et tudott menni ezzel a kocsival. Karácsony Attila kocsiját említeném még meg, amit volt szerencsém tanulmányozni. A Hungaroringen már 2:01-es időre képes autóban nagy potenciál rejlik és egy kis pályaismeret után komoly vetélytársa lehet az éllovasoknak.

A Race+ kategóriában Bartos Janika és az Evo 6-os futotta a leggyorsabb kört. Egész nap, folyamatos szerelgetés közben láttam Janikát, de így is behúzott egy 2:03-as köridőt, ami szervó nélkül is gyorsabb, mint a tavalyi leggyorsabb körideje. A második leggyorsabb kört az Osztrák Harald Fischer futotta egy Lotus Exige Cup 260-nal, ami 2:14.152. Harmadik helyen pedig Tápai Attila és a turbós M3-as Bmw jött be. Jól mutatja, hogy ez a kocsi nem ide van építve, hiszen Attila alapvetően drift versenyző, de amikor utoljára beszéltem vele, azt mondta mivel tetszik neki a sorozatunk és egyre inkább gondolkodik azon, hogy vesz egy rendes futóművet is, ami elég sokat hozna a konyhára. Kíváncsian várjuk az eredményét, ha meg lesz a döntés.

janika_1.jpg

Az Open kategóriában Radical-ok és Formula Renault-ok indultak nálunk aznap és szokásához hűen Szalai Szabi rakta össze a leggyorsabb kört, ami egy 2:01.473-as időre sikeredett. Mögötte Klaus Hoflehner egy 2:04.586-os időt rakott össze a Formula Renault vezetésével. Őt Árvai Imi követte, aki egyre stabilabban megy a Radical SR3-assal. 

radical.jpg

Következő versenyünkön augusztus 10-én a Hungaroringen eddig 50 versenyző nevezett. Egyre jobban duzzadnak a kategóriák és már az alacsonyabb súly/lóerő arányú csoportokban is mindenki egyre komolyabban veszi a felkészülést, a lóerők számolgatását, eljutottunk oda is, hogy némely versenyzők súlyozzák a kocsikat, hogy ne lépjék át az általuk kiszemelt kategória határait. Tehát egyre komolyabban készül mindenki, hogy megfussa a leggyorsabb köreit a Magyar Time Attack versenyein.

Versenyünk eseménye a facebookon:

https://www.facebook.com/events/811339688981736/ 

A rendezvény látogatása a nézők számára ingyenes, így hát találkozunk augusztus 10-éna Hungaroringen!

 

Szólj hozzá!

Magyar Time Attack Hungaroring kupa 2.

2015.06.19. 11:17 :: SzuTi

A sikeresen lezajlott évadnyitó versenyünk után epekedve vártuk az újabb napot, ahol a Magyar Time Attack teljes mezőnye ismét csatába indul. Csata ez az elemekkel, az köridőkkel, technikai problémákkal, de legfőképp egymással. Mivel versenyünk nem állórajtos test-test elleni küzdelemre alapul, így sokan gondolhatják, hogy nem tud elég izgalmas lenni. Pedig de! Az egyik oldalon állnak az épített autók tulajdonosai, akik valamilyen furcsa fétissel küzdve eldöntötték, hogy felhúzzák a szopóálarcot és autóik minden egyes elemét igyekeznek a saját elvárásaikhoz mérten a legjobbra fejleszteni. Teszik ezt kisebb-nagyobb sikerrel és ezen a rögös úton tényleg csak a képzeletük és a pénztárcájuk szabhatja meg a határokat. A másik oldalon pedig az autózásnak a kényelmesebb, bár sokszor költségesebb módját választó sofőrök állnak, akik a gyári, vagy kisebb módosításokkal ellátott utcai, vagy versenyautóikkal jönnek ki lábon és így próbálják megdönteni a saját, vagy az ellenfeleik rekordját. Aznap 49 mindenre elszánt autós vágott neki a napnak és lássuk, hogy mire jutottak száraz és esős körülmények között.

porke.jpg

A Sport kategóriában Asztalos Feri és a szívó MR2-es Toyota remekeltek, egyéni rekordot futva, ami 2:18.320-as kört jelentette. Ha emlékeim nem csalnak, akkor ez az utóbbi idők leggyorsabb ideje ebben a kategóriában és nem hiába a szimulátorozásnak itt láthatóan meg van az előnye. Bóta István lett a második egy Golf GTI MK7-essel. Az összefoglaló videóban látható, hogy még a gps is bekapcsolva maradt, majd legközelebb megkérdezzük, hogy ez előny, vagy hátrány volt az ideális ívek kiválasztásakor. Így ezzel az idővel a harmadik helyre tudta szorítani Tölgyesi Attilát, aki egy kicsivel több, mint egy másodperccel maradt le a dobogó második fokáról. Félelemre semmi ok, lesz még lehetősége bizonyítani gyorsaságát a többiekkel szemben.

asztalosek.jpg

A Street kategóriában szokásához hűen Szecsei Ádám nyert, aki szintén egyéni rekordot állított be, pedig fékproblémák miatt csak 4 gyors kört teljesített. Nagyon gyors az a Type R, kíváncsi vagyok, hogy lesz e olyan kocsi és sofőr, aki tud ellene nyerni ebben a kategóriában. Ádámot Bakos Norbert követte, aki szintén egy Honda Civiccel indult és egyáltalán nincs mi miatt szégyeneznie, mert egy erős 2:16-ot futott aznap. Cseh Gábor végzett a harmadik helyen a Nissan 350 Z-vel, ami teljesen gyári, a fékbetéteket és a semi slick gumikat kivéve. Neki  2:17.032-t sikerült mennie. Itt azért lehet egy kis motiváció, mivel a kicsivel erősebb, újabb 350Z-vel Halaska Laci ment 2:06-ot pár éve. Persze abban versenyfutóműnek, és a fékeknek, slick gumiknak is nagy szerepe volt, de legalább megvan a kijárt út, hogy nagyjából hova lehet eljutni ezzel a setuppal.

szecsei.jpg

 A Pro kategóriában Taschner Ferenc jeleskedett, aki már tavaly is több alkalommal bizonyította, hogy elég gyors tud lenni ahhoz, hogy az dobogó tetejére álljon. Erős 2:09.894-es időre emlékeim szerint csak Balázs Szabi volt képes az S2000-res Hondával. Mögötte Nagy Ferenc és a sárga Evo IX-es végeztek. nem hiába, az összes valamire való autós műsorban ódákat zengnek a kocsi hajtásáról, vezethetőségéről és ezek szerint nem csak autóban van meg a potenciál, hanem a sofőr is képes kiautózni a benne rejlő tartalékokat. Király Richárd és Bmw 330CI-vel lett a harmadik, aki egy 2:14-es körrel biztosította helyét a dobogó 3. fokán.

taschner.jpg

Sanyika odaért! A Race 2 kategória tavalyi nagy vesztese Vogelsinger Turbosinger Sándor, aki a létező összes gyorsulási verseny díját megnyerte már itthon és talán Európában is. 2 éve kitalálta, hogy épít egy Time Attack kocsit és kipróbálja magát ebben a szériában is. Szavaival élve ugye minden rendes versenyautó piros, így egy piros turbós Civicet hajtott 2014-ben minden alkalommal. Az egyetlen szépséghibája a dolognak az volt, hogy az majdnem összes nyílt napon valami elfáradt, elkopott, így nem tudott érdemben szerepelni a versenyeinken. Na de most, jött, ment, győzött. 2:04-es idővel szorította maga mögé Sancit, aki saját rekordjához képest alig egy másodperccel ment lassabbat, mint az eddigi rekordja. Kirschner Doki lett a harmadik, aki a 911-es Carrerával valamilyen apró műszaki hiba miatt nem tudta megfutni a leggyorsabb köreit. Monse Lacit említeném még meg, aki egy turbós motort épített a Mitsubishi FTO-ba és így elsőre egy 2:08-as időt tudott autózni, egy félig kész kocsival. Azt gondolom, ha teljesen összeáll neki a vas, akkor idővel lehet beleszólása a dobogós helyezésekbe.

sanya.jpg

A Race kategóriában kezd kialakulni egy hasonló csata, mint tavaly a Race 2-ben. Bozsó Attila, Karácsony Attila és Ponyiczky Gábor a BMW-s alakulat, akik most a leggyorsabbak. Közéjük ékelődött most Bors Pál egy Porsche Turbo S-sel. Karácsony Attila szépen fejlődik, folyamatosan gyorsul és ha még jobban meg tudja szokni a Bmw GT4-et, akkor Bozsó Atti bajban lehet az M3 GTR-rel, mivel ezen a versenyen kevesebb, mint 5 tized volt közöttük. Berkes Csabinak lehet még beleszólása a dolgokba, mert a GT3-as Porsche-t egy Ferrari 458 Italia-ra cserélte, amivel utcai gumin 2:05.öt tudott menni, viszont a versenyt követő nyílt napon 1:59-es időt autózott 2 személlyel. Ha ezt tudja tartani és a slick miatt sem kell kategóriát váltania, akkor onnantól az egy nagyon szoros élmezőny lehet ebben a kategóriában.

gt4_bmw.jpg

A Race plus kategóriát ismét Bartos Janika és a Hulk zöld Evo nyerték 1:56.764-es idővel, ami Janika eddigi leggyorsabb körét jelentette. Ráadásul bevallása szerint a kocsija is gyengébb volt az előző beállításhoz képest. Szavaival élve azt tudom erről mondani, hogy nagyon úgy fest, hogy nem a plusz lóerők a legfontosabbak a gyorsuláshoz, hanem a nagyobb tapadás, jobb futómű beállítás, jobb féktáv. Tápai Attila a Bmw E46 Turbo-val 2:05-ös kört tett oda, ami ahhoz képest, hogy az autó teljesen driftre van beállítva, nem is olyan rossz. Viszont az is biztos, hogy lenne még benne potenciál, ha ezt az irányt választaná, mivel a célegyenes végén 240km/h-ról fékez saját állítása szerint túl korán. Nagyon sajnálom, hogy ez a kategória idén nem olyan népszerű, de az is érthető, hogy kevés olyan gyári kocsi van, ami ilyen időkre képes, építeni pedig még annyira sem egyszerű.

hulkk.jpg

Az Open kategóriában Szalai Szabi hozta a formáját és egy 1:55-ös idővel nyert. Árvai Imi is javított az eddigi 2:07-es idejéhez képest és már 2:04-et futott, de biztosan lesz még gyorsabb ő is. Nem lehet egyszerű a Nissan GTR után egy teljesen más ilyen jellegű versenyautóval ugyanúgy határon autózni, mint ahogy azt 2013-ban tette. Még egy érdekesség, hogy Balázs Szabi, aki tavaly még egy S2000-res Hondával nyerte a Pro kategóriát, mint már korábbi írásomban is említettem Radicalra váltott. A versenyünk utáni nyílt napon, mindenféle komoly beállítás nélkül tudott 2:01-et autózni. Ez a Hayabusa motoros Radical 260 lóerős, és a súlya -50kg Szalai Szabiéhoz képest. Állítólag ugyanazzal az aeroval versenyben 2-3 mp-cel gyorsabb az SR5-nél. Személy szerint alig várom, hogy összeálljon és versenyben tudjon vele szerepelni.

Érdekesség még, hogy az esemény második felében leszakadt az ég és a legelvetemültebbek slick gumikon is felmentek a pályára. Első körben az Evoklub két legőrültebb versenyzője, Janika és Sanci vágott neki a taknyos pályának. Többek között egy nyitott Caterham is bemerészkedett pár vicces körre. Nekem pedig volt szerencsém beülni Sanci mellé, aki meglehetősen jól kezeli az ilyen helyzeteket és nem nagyon veszi el az Evo X-es gázpedáljáról a jobb lábát. Ez kívülről és belülről is kifejezetten jól néz ki. Köszi utólag is:-)

szivarvany.jpg

https://www.facebook.com/events/1600443970239878/

A következő versenyünk a Time Attack War lesz, most vasárnap a Pannónóniaringen. Németh Andrissal, közös szervezésben az Osztrák versenyzőkkel együtt több, mint 70 nevezőnk van. Ilyen volumenű rendezvény, ilyen kaliberű autókkal eddig még nem került megrendezésre. Ha bármilyen unatkozó autóbuzinak szabad a vasárnapja, akkor bátran látogasson el Ostffyasszonyfára, mert ilyet máshol nem lehet látni. A nevezési lista mindent elárul. Komoly kocsik, jó pilótákkal eszement időket autóznak majd. Nem érdemes kihagyni.

time_attack_war.png

Címkék: honda m3 porsche nissan tuning hungaroring mitsubishi evo subaru nyílt impreza gtr race pannóniaring vogelsinger tunexcom trackday Evo Time Attack Radical magyar time attack

Szólj hozzá!

Nagyot csattant, ahogy vártuk is.

Magyar Time Attack Hungaroring Vol. 1.

2015.05.14. 09:00 :: SzuTi

Sokan vártuk az év első versenyét a Magyar Time Attack bajnokságában. Az eddigi legtöbb nevezővel, az általam kedvelt legjobb lebonyolításban zajlott a nap. Ideális, 24 fokos, napos, tipikus autózós időnk volt. Kívánni sem lehet jobbat. Remek tapadás érhető el az ilyen napokon, és az autók sem veszítenek túl sokat a teljesítményükből.

A Street kategóriában Asztalos Feri eddigi legjobb idejét döntötte meg egy 2:18.774-es körrel. Nagyon szép idő a közel gyári, szívó motoros Toyota MR2-től a maga 140 lóerejével. Őt Tölgyesi Attila követte az E36-os Bmw-vel. Tavaly az utolsó versenyen bronzérmes lett, így ez előrelépés számára. A III. helyen Keresztes Péter ért be a Honda Civic Vti-vel, aki alig egy fél másodperccel csúszott le az ezüstről. Nagy csatákra lehet számítani ebben a kategóriában, ha ilyen szoros a mezőny eleje, és az időkben is ennyire közel vannak egymáshoz a versenyzők.

aszt.jpg

A Sport kategóriában a tavalyi helyzet nem változott. Szecsei Ádám folytatja azt, amit 2014-ben elkezdett. Amióta indul a versenyeinken, kizárólag a dobogó tetején hajlandó helyet foglalni, ami azért nem kis dolog. Nagyon röviden így tudnám jellemezni a történetet: jó autó, jó sofőr, nincs kockázat. Őt Bakos Norbert követte, aki szintén egy Honda Civic volánját karolva ment egy 2:15-ös időt. Ez pedig kifejezetten erős kör ebben a kategóriában. III. helyen pedig Cseh Gábor következett a Nissan gyári 350 Z-vel, egy 2:16-os idővel. Emlékeim szerint pont ezt az időt saccoltam neki egy internetes fórumon.

szecs.jpg

A Pro kategóriát egy újonc nyerte meg, akit Nagy Ferencnek hívnak, és egy Mitsubishi Lancer Evo IX birtokosa. Az autó Lence Zoltán edzőautója volt, és a rali slick gumikon kívül túl sok módosítás nem található rajta. Leírása szerint 1.45 baros turbónyomáson 300 lóerőt teljesít a 2 literes turbós motor. Őt Taschner Ferenc követte, aki a tavalyi szezonban is kifejezetten jó időeredményeket tett le az asztalra. Egy másik újoncunk lett a III. ezen a napon Jáger István személyében, aki egy épített - ha az emlékeim nem csalnak -, szintén 300 lóerős Subaru Legacy-val ment ugyanúgy 2:11-es időt. Mindhárom versenyző 1 másodpercen belül autózott, ami tavaly talán csak a Race 2 kategóriában volt megfigyelhető. Kíváncsian várom a csata folytatását!

sargaevo.jpg

A Race2 kategóriában állandó speakerünk, Dr. Kirschner András nyert. Őt Halaska Laci tréningezte, és úgy néz ki, hogy ennek meg is lett az eredménye. Dokinak nem ismeretlen a Hungaroring aszfaltja, hiszen évekkel ezelőtt egy versenyfutóműves, slick gumival szerelt 313 lóerős Subaruval már volt egy igen erős 2:08-as ideje, de ez a mostani 2:02 azért ennél lényegesen gyorsabb. Mondhatni, más kategória. Második helyen Sanci futott be, aki nagy visszatérője az idei évnek, hiszen tavaly bizonyos okok miatt ki kellett hagynia a 2014-es szezon második felét, és ez meglehetősen visszavetette az éves összesítésben. Ezúttal viszont láthatóan nagy kedvvel hajtotta az Evo X.-est. Harmadik helyen Karotta és a Hangyász értek be, kevesebb mint fél másodperccel lemaradva Sancitól. Mindkettőjüknek volt már jobb időeredménye, de elégedettnek tűntek. Érdekességképpen Karotta a saját blogjában, mint Hangyász Hétfő, megírta a tavalyi szezon beszámolóját a kocsiról, versenyről, érzéseiről. Aki eddig nem tette, olvassa el, tanulságos, a stílus pedig egyedülálló.

http://karotta.blog.hu/2015/05/10/nesztek_kupakok_pupakok

kirsc.jpg

A Race kategória szintén egy visszatérő sikerét hozta. Bozsó Attila több kézműtét után újra beült a kompresszoros M3-as Bmw-be, és megmutatta, hogy nem hiába nyerte meg a 2013-as Time Attack szezont. Vadi új slick gumikat tesztelve futott egy 2:00.481-es kört, és habár ez elmarad az eddigi legjobb eredményétől, azért irigylésre méltó. Őt Sziráczky Balázs követte egy régebbi szériás kupás Seat Leonnal, aminek a specifikációi számomra még nem teljesen tiszták. Régebben azt olvastam, hogy ebből a kasznis kocsiból is volt egy gyengébb és egy erősebb, de ígérem, hogy ennek utánajárok. Berkes Csabi lett a harmadik. Alig két tizeddel lassabban, mint a Leon, miközben ő utcai gumin megy, a Seat pedig slickeken támad. Érdekes lenne, ha egyszer valahogy mégiscsak felkerülne egy szett versenygumi a GT3-as Porsche kerekeire. Azt hiszem, érnének minket meglepetések.

bozs_1.jpg

Race+ kategóriában Janikától vártuk a csodát, vajon a zöld szörny mit fog tudni a fehérhez képest, de egyelőre nem jött ki belőle az, amire időben ez a kocsi képes lesz, mivel sajnos pár kör alatt elszállt az egyik benzinpumpa. Ennek ellenére azért sikerült karcolnia egy 1:57-es ismerkedő kört, és ez, valljuk be, elég komoly ahhoz képest, hogy ez a kocsi első hivatalos tesztje, illetve hogy aznap reggel lett kész. A Kavecz név ismert az autósport kedvelők körében, hiszen Kavecz István /Bongó/ eredményes autóversenyző volt a gyorsasági szakágban, és többszörös Hill Climb bajnok is egy személyben. Fia, Dominik próbálta ki magát az idei első versenyen, és egy 2:04-es idővel mutatkozott be. Ha jók a forrásaim, akkor Bongó 1:57-et tudott ezzel a kocsival. Mindenesetre Dominik ideje épp elég jó ahhoz, hogy gyorsan és sokat lehessen még faragni belőle, bár a pályán való elengedést többek szerint még gyakorolnia kell.

11012696_895762143820506_1729055931998261293_n.jpg

Az Open kategóriát - bár a neve alapján nyitott - Szalai Szabi uralja csakúgy, mint az összesített eredménylistát is. Árvai Imi a gyengébbik Radicallal kísértetiesen hasonló időt ment tavaly, ha emlékeim nem csalnak. Biztosan szokni kell még a gépet, hogy kiautózza a benne rejlő lehetőségeket. A nevezési listán még találkoztam Dr. Balázs Szabi nevével is, de a versenyen már sajnos nem volt jelen. Az S2000-res Hondát értesüléseim szerint egy Radicalra "cserélte", amiben ugyanaz a szív dobog, mint a kabrióban, de ezek szerint a technika még nem állt össze annyira, hogy élesben is tesztelje. Érdeklődve várom a megjelenését, mivel ebben az esetben is egy jó kezű pilótáról és egy nagyon gyors kocsiról van szó.

szala.jpg

Ma délután pedig nekivágunk a II. versenyünknek! Most, reggel, amíg ezeket a sorokat olvassátok, még csöpöröghet az eső, de délutánra kizárólag napos időt vagyunk hajlandóak elfogadni a Hungaroring teljes területén, hogy minél több benzingőzre vágyó versenyző és néző látogassa meg a Magyar Time Attack következő futamát. 59 előnevezőnk van, ami azt feltételezi, hogy ismét izgalmakkal teli délutánunk lesz. Gyertek minél többen, mert ilyet máshol nem láthattok! Addig is like-oljátok az oldalunkat, ahol minden információt megtalálhattok az eseményeinkről:

https://www.facebook.com/timeattack.hu

Az eseményre kattintva pedig eléritek a legfrissebb nevezési listákat, megosztott tartalmakat:

https://www.facebook.com/events/727088374079421/

Gyertek, durva lesz!

 

Szólj hozzá!

TK helyett 2. hely az utolsó Time Attack versenyen

Hungaroring 2:03.887-es idővel zárt a GT4

2014.10.01. 12:35 :: SzuTi

Hatalmas mákom volt a Pannónia Ringen, hogy tudtam értékelhető mért kört menni, így nem maradtam le a Magyar Time Attack 2014-es évi pontversenyében. Vártam az utolsó Hungaroringes versenyt, és ahogy hallottam, az ellenfelek is nagyon készültek. Karotta másik szívótorokkal fejlesztett a Hangyászon, Gönczi Zsolti féket csináltatott Bartos Janikával. Valló Zolinak pedig elég, ha a szokásos vehemenciával veti bele magát a versenybe, hiszen a kompresszoros M3 bitang erős az SMG váltóval. Érdekességképpen Halaska Laci is nevezett a versenyre a Porsche Carrera S-sel, slick gumikon. Láttam azt az autót 2 perces kört menni tavaly, és ez nem nyugtatott meg túlságosan, mivel az volt a nem titkolt szándékom, hogy megnyerjem ezt a versenyt. A Celica stabil, jó a gumi és tudtam, hogy hol van még lehetőségem gyorsulni a 2:05-ös körömhöz képest. Fömi feldobott egy kérdést az official Time Attack facebook oldalon, véleményezzék, hogy ki nyeri majd a versenyt a Race 2 kategóriában. A tippelők nagy része Valló Zolit és Karottát említette, habár itt ugye főleg barátok szavaznak, tehát nincs mindenki tisztában a pontos eredményekkel, illetve sok az elfogult véleményező. Lényeg, hogy a hozzáértők Halaska Lacit tippelték elsőnek (ha indul), és utána a sorrend bármi lehet. Én annyit fűztem a dologhoz, hogy nem vennék rá mérget, hogy Gönczi Zsolti nem ver oda mindenkit Halaskán kívül, utóbbi végül mégsem indult el.

box.jpg

Fejlesztésként egy másik állítható toronycsapágyszettet tettek be előre a Jakab-tesók a nagyobb dőlés érdekében, de ezt rendesen bebuktam. Mint kiderült, a szett, ami bekerült, pont kisebb dőlést engedélyez csak, így amikor mentem Montiékhoz futóművet állíttatni, akkor szembesültünk vele, hogy adtunk a szarnak egy pofont, és a berakás teljesen feleslegesen történt. Szerencsére volt idejük és kapacitásuk is visszarakni az eredeti toronycsapágyakat, amiért itt is nagy köszi, és beállították az általam kívánt értéket. Enélkül esélyem sem lett volna összerakni úgy a kocsit, hogy péntekre minden stimmeljen. Tavalyról maradt még egy szett nagyon jó állapotú 240 610 17-es WTCC-s Yokohama gumim, amit erre a versenyre tartogattam. Ezt feldobtuk a könnyű versenyfelnikre, és nem is maradt más hátra, csak a programozás finomítása Vgergővel, ami csak amiatt kellett, hogy egy biztonságos, stabil programon tudjak menni az év utolsó Magyar Time Attack versenyén a Hungaroringen.

sorrend.png

A programozást relatíve gyorsan megcsinálta Gergő. Nem kellett túl sok mindent állítani, és bentről is jól szólt a kocsi, de nem lett meghúzva annyira, mint amennyit bírna a technika. 1.35 bar lett a maximum nyomás, ezzel dolgoztunk eddig is, hogy ne kelljen kategóriát lépnem. Még a kisebb turbóval 1.4-es overbooston mértem egy 100-200km/h időt, és akkor 10.6-ot futottam. Kíváncsi voltam, hogy a nagyobb turbó hasonló nyomáson mit produkál. Gergővel a fedélzeten, plusz 70 kilónyi szerszámmal, gumival tudtunk menni 12.9-et. Ez így nem hangzik túl jól, de ha a nagyjából 165 kilót kivesszük a kocsiból, akkor ez hasonló eredmény, mint amit eddig tudott az autó úgy, hogy amióta Gergő írja a programot, nincsenek melegedési gondjaim. Abban maradtunk, idén nem lesz jobban meghúzva, mert ahhoz rendesen be kellene szenzorozni az autót, és kelleni fog egy verseny ecu is. Hát, így vártam a pénteki napot, bízva abban, hogy nem lesz eső és túl nagy forgalom sem a pályán. 

boxo.jpg

Szerencsére az időjárás nekünk kedvezett, bár Szalai Szabi, aki a versenyt megelőző nyílt napon tesztelte a Radicalt, azt mondta, hogy szerinte 3 másodperccel lassabb a pálya, mint általában. Így egy kicsivel nagyobb hangsúlyt fektettem a pontos guminyomásra és az abroncsok bemelegítésére, mivel hűvös aszfalton kevésbé tapad a slick gumi. Az első felfutásban 3 kört mentem közepes tempóban, nagyobb erőlködés nélkül. Mivel 41 nevezőnk volt és teljes létszámban meg is jelentek, így a nagy forgalomban esélyem sem lett volna gyors kört futni. A következő felfutásomban egy melegítő kör után belebotlottam Árvai Imibe a sikán környékén, aki most tesztelte először a Radicalt, és mivel tesztüzemben ment, így egy darabig feltartott, de így is simán mentem egy 2:09-es időt úgy, hogy rendes tempót még nem tudtam menni, de nem is voltam mérges, gondoltam, elsőre jó ez. Nem is mentem le, hanem egy hűtő kör után sikerült futnom egy majdnem teljesen tiszta kört, ami 2:05.196-ra sikeredett. Ez jobb is, mint az addigi leggyorsabb köröm, de érzésre sok volt még benne.

pályán_1.jpg

Az ezt követő felfutásom elég erőltetett volt, ami sosem jó. Olyannyira, hogy az egyik körben a Mansell felé, a 3-as kanyar után majdnem eldobtam a kocsit. Megpróbáltam padlón elvállalni a 3-as kanyart, amit, ha jó íven megyek, meg is szoktam csinálni, de nagyon leestem a kanyar csúcspontjáról, és nem volt elég tapadásom a padlógázhoz. Így 140 km/h-nál olyat riszált a kocsi segge slickeken, amit még nem tapasztaltam, de nem vettem el, és jól jöttem ki belőle. Végigcsináltam a kört, hogy a tempót szokjam, de ismét csak 2:05-ös kör lett belőle. Utána hűtőkör, egy kis víz, és átgondoltam, hogy mi is a jó terv. Wéber Gabi is azt tanácsolta, hogy találjam meg a ritmust - amit a saját sportágamból is jól tudok, hogy nagyon fontos -, így egy kicsivel higgadtabb hozzáállást erőltettem magamra. Eközben Gönczi Zsolti átvette a vezetést egy 2:04-es idővel, ami engem nem lepett meg, hisz még ha a fékei nem is lettek készen, tudtam, hogy az ő kocsiját is Vgergő programozta, és mondta is, hogy lényegesen gyorsabb, mint az enyém. Ráadásul 12.5-ös 100-200-as időt futott kizárólag 5. sebességi fokozatban. Fel volt adva a lecke, és Karotta is nagyjából ekkor gurult fel a pályára.

A rendezvény elején Fömi elkapott egy rövid interjúra, miként látom az éves pontverseny alakulását, mi lehet a mai sorrend. Elmondtam a véleményem, és viccesen megjegyeztük, hogy akkor tudok csak nyerni, ha Valló Zoli nem ér ide. Most jön a dolog csattanója: Zoli azt hitte, hogy a rendezvény 18:00-tól kezdődik, így Fömi írt sms-t, de talán még postagalambot is küldött érte, de így is csak 17:30 körül érkezett meg. Így nem is tudott érdemben beleszólni a dobogós helyezések sorsába. Karotta fékerőelosztással küzdött, majd egyszercsak nem indult többet a kocsija a főtengely jeladó meghibásodása miatt, pedig addig egy 2:06-os körrel melegített, és utólag elmondta, hogy ő is 2:03-as körre számított. Én viszont ezalatt futottam egy gyors kört, amilyet a szezon elején saccoltam magamnak. Az idő 2:03.887. Jó dolog ez a köridőmérő, mert látom benne, hogy mikor vagyok gyorsabb, mint az aznapi leggyorsabb köröm, így nem kell feleslegesen terhelnem a kocsit, ha nincs meg a kellő tempó a pálya első részén.

Sajnos amíg ezt megcsináltam, Zsoltinak is összejött egy 2:03.4-es kör, amivel újra 4 tizedre voltam tőle, így ismét csak a második helyen tanyáztam. Nem rossz ez sem, de nem ez volt a vágyam. Így hát visszamentem, és egy újabb próbát tettem az utolsó 5 percben, némi tankolás után, hátha össze tudok rakni még egy jobbat. Mondhatnám, hogy ez alapvetően sikerült is, mivel a felvezető köröm után a pálya háromnegyed részéig zöld szektorban autóztam, de ott egy olyan dologgal szembesültem, amire aznap nem nagyon számítottam. Az előttem haladó MR2 két kanyarral a célegyenes előtt irányíthatatlanul beforgott, és szemben pörgött velem. Ráadásul pont azon az íven, ahova terveztem az érkezésemet, hogy aztán a következő kanyarig belső íven el tudjak neki menni. Így egyikünk sem zavarta volna a másikat a gyors körében. Hát, sajnos ez nem sikerült olyan jól, de nagy előnye a dolognak az, hogy egyikünknek sem kell a nulláról autót építenie a 2015-ös szezonra. Abban a pillanatban nagyon mérges voltam, de nem is az ütközés veszélye zavart, mert azt valahogy megoldottam, hanem az, hogy már nem fogom tudni megnyerni a versenyt. Ennek ellenére ránéztem a köridőmérőre, ami 17:57-et mutatott, és ismét ráfordultam a célegyenesre. Az utolsó körömben csak 2:04.8-at tudtam összerakni, ami jó, de nem volt elég.

dobogó.jpgElégedett voltam meg nem is. Mivel láttam, hogy Zsolti összesen 5 gyors körből rakta össze a dolgait, nekem pedig ehhez képest lényegesen többre volt szükségem, hogy megcsináljam azt, amit a szezon elején kitűztem magamnak, így beláttam, hogy ebben ennyi volt és pont. Valló Zolit és Karottát sajnálom, hogy nem tudtak érdemben beleszólni a futamba, és Sanci, Landi Gabi is hiányzó láncszemek a versenyekről, de talán a következő évben mindenki újra belevág a versenyzésbe. A dolog csattanója viszont, hogy hazafelé vettem csak észre, hogy csak 1.2-es turbó nyomáson mentem az 1.35 helyett, mivel a nagy izgalomban elfelejtettem bekapcsolni a turbó nyomás szabályzót. Amatőr hiba, no comment... 

naplemente.jpg

A verseny után gyors pakolás és indulás haza, örülés, számolgatás, videók elemzése maradt csak hátra. Ha jól számoltunk, akkor összetettben is a második helyen végeztem, aminek kifejezetten örülök, de erről majd még biztosan írok egy következő alkalommal. Mindenesetre itt ragadnám meg az alkalmat, hogy megköszönjem a segítséget mindenkinek, aki segített idén abban, hogy ezt az eredményt el tudjam érni, és nem fenyegetésképpen, de ha minden jól alakul, akkor a 2015-ös évre is meg vannak már a terveim, hogy milyen irányban szeretnénk menni az autóval. A tavalyi legjobb időmhöz képest most 4 másodpercet tudtam javítani, amivel alapvetően elégedett vagyok, és véleményem szerint 2015-ben már tényleg meg lesz az a bűvös 2 perces köridő a Hungaroringen. Az irány megvan, már csak dolgozni kell vele, hogy az eredmény is hasonlóan jó legyen, mint idén. Az előzetes információk szerint a Race 2 kategória jövőre is a legkeményebb lesz. Újabb Subaruk, Evók épülnek, kemény és elszánt versenyzőkkel, így érdemes követni majd az autó útját. Azt még nem tudom pontosan, hogy hova lesz belőve a kocsi, de mindenképpen izgalmas szezon elé nézünk majd, ha újra kitavaszodik. :-)

kakucs.jpg

A 2014-es szezon zárásaként vasárnap egy születésnapi ajándékként megautóztattam pár barátomat. Sajnálatos módon idén Euro-Ring-es futamot nem szerveztünk, pedig azt gondolom, hogy ott is legalább egy dobogó körüli helyezést hozhattam volna, de ne kiabáljunk el semmit, meglátjuk, jövőre ki, milyen autóval, technikával készül. Addig is gratulálok minden versenyzőtársamnak, és köszönöm a segítséget mindenkinek, aki bárhogyan is segítette a versenyzésemet!

 

 

 

 

Szólj hozzá!