Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Ford Focus 1.6 benzin, vagy egy etalon RS?

2011.03.04. 06:10 :: SzuTi

 

Miért akarhat egy Hondás egy Evo IX helyett egy 1.6-os benzines Fordot?
 
 
1. válasz: Teljesen hülye.
2. válasz: Nagyon egyszerű, a Ford lényegesen olcsóbb!!!
3. válasz: Teljesen hülye, a Ford olcsóbb, és akar valami olyat, amit még maga a gyár sem csinált és van olyan fanatikus, hogy véghez vigye alattomos tervét!
 
Szerencsére itt még nincs vége a posztunknak, úgyhogy akkor ugorjunk bele kicsit jobban.
 
Barátunk kitalálta, hogy vesz egy enyhén sérült 1.6-os Focust, és majd beleépít egy ST motort, ami ugye gyárilag 225 lóerős, és gond nélkül olyan 260 lóerőig lehet vele elmenni óvatos módosításokkal. Aztán valamelyik reggel furcsán ébredt, vagy csak a betűket keverte össze, és az ebayen már nem az ST motorokat, hanem az RS motorokat kezdte el nézegetni…
 
Ezzel hatalmas mázlija volt, mivel pont volt egy, amit szépen le is ütöttek turbóval, ecuval, váltóval, Quaife sper diffivel együtt. Közben itthon már megtalálta az alap donort, ami egy alig a jobb elején sérült 1.6-os Focus volt. Amíg hazaérkezett a motor, az alatt az 1 hónap alatt már körvonalazódott, mi is lenne a komplett terv.
 
Ford Focus RS, 305 lóerő, 5 ajtós, ST kinézettel.
 
Csak, hogy tiszta legyen mindenkinek, ilyen autó elvileg nincs…
 
Az alap akkor adott volt, és erre jöttek rá a különböző kiegészítő dolgok:
 
Gyári ST fékrendszer 320-as tárcsákkal, ST futómű, mivel a méltán híres revoknuckle futóművet sem itthon, sem külföldön nem lehet megvenni kifizethető áron. Emellett ráncfelvarrott első szpoiler, küszöbök, hátsó szpoilerek, motorháztető, 2 lámpa, 2 sárvédő lettek még beszerezve. Mindezt elég költséghatékonyan emberünk a Fordos barátaitól a lehető legkevesebb idő alatt szerezte és építette be. Nem hiába, ilyenek a barátok.
 
Kis nehézség adódott a dolgok összerakásában. A féltengelyekkel volt egy kis bibi, mivel a rudat le kellett gyártani az RS belső és az ST külső csukló közé, mert az ST belső csuklója kisebb, így nem ment be az RS váltóba. Az RS féltengely viszont hosszabb, és a külső csukló nem stimmelt az ST csonkállvánnyal. Így ST a külső csukló, RS a belső csukló, és közé kellett az ominózus tengely, amit le kellett gyártatni. Na ez 3 hét, előre be nem tervezett várakozás volt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A belsőről annyit kell tudni, hogy full gyári ST design.
Amit meg kellett valahogy oldani, az az, hogy a turbónyomás mérő az ST-ben 1.2 bar-ig RS-nél meg 1.8 bar-ig van skálázva. Így az ott látható épp aktuális adat hamis, de az érzés visszaadja azt, amit a műszer nem…
 
Csak, hogy ne legyen ilyen kerek a sztori, azért volt egy kisebb szívás a map szenzorral. Mint a beszélgetésünkből kiderült, amikor már majdnem teljesen összeállt a csoda, akkor egyszer csak elkezdett fulladni a motor, akadozott minden egyes kigyorsításnál, és csak durrogott ahelyett, hogy hasított volna. Ez azt jelentette, hogy a várt 305 lóerő helyett olyan 150 dolgozott. Jó öreg hondás lévén valami csoda folytán akadt a közelben egy 2.2cdti Accord, aminek a map csatija ugyanolyan volt, mint ami oda kellett. Na ez a kis trükk olyan plusz 150 lóerőt jelentett abban a pillanatban, és a gond megoldódott. A töltőnyomás 0.3-ról 1.3-ra ugrott.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kis változtatásképp, még nagyobb intercoolert kapott a gép, fém csövezéssel, karbon légszűrőt, kivezetve a ködlámpához, úgy, ahogy azt kell.
 
Az élő próba napján nyomtunk egy rajtprogramot is. Na az megdöbbentő volt, mikor a speer összezárt. Akkorát csattant, hogy azt egy karikás ostorral sem lehetne reprodukálni.
 
A jövő:
 
Mindenképpen 4 új gumi.
Díszcsík kijavítása, mert most még a gyári fekete van fent, és az nem illik igazán a kocsira. 
Teljes kipufogórendszer az RS-ről, amivel lehet nyerni még pár lóerőt.
Ta technix állítható magasságú futómű, de ez még változhat állítható keménységűre is.
Új ecu program, mivel az RS ecuja írható.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A menetteljesítmények alapján kell is a jobb futómű, mert a mostani kanyarban nem tudja levinni a földre a már 2800-as fordulatnál keletkező 440nm-t.
Hiába a 18-as felnik, ahogy néztem, a gumik 10ezer km alatt a kopásjelzőig fogytak, és ebben csak street fight volt. A külső és belső videók azért sejtetnek majd valamennyit abból, mit is tud ez az autó, de a legjobb, ha beleülsz egyszer, és kipróbálod.
 
 
Csak a hitelesség kedvéért, az autó 60 kilóval könnyebb a gyári RS-nél, és 13.6-ot megy 401 méteren. A gyár szerint ez 14.2.
Szóval csak, hogy még egy csavart vigyünk bele, most ott tart az autó, ahol a Focus RS 500.
 
Kedves Olvasó!
 
Ha esetleg összefutsz vele, és nagyon durván lemaradsz, ne szomorkodj! Mivel úgyis mögötte leszel, engedd le az ablakod, és hallgasd az autó hangját. Mást úgysem tehetsz…
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ez az autó ezt tudja! :-)
 
 
 
 
 

 

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr452594596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiskaresz 2011.03.17. 15:15:34

azért ezt az autót nem rontanám el egy nóném fos futóművel...

SzuTi 2011.03.17. 15:26:52

Legalább egy Tein Superstreet illene bele...:-)

Kiskaresz 2011.03.17. 15:29:33

@SzuTi: vagy egyéb márkásabbak pl.: koni bilstein, kw, kyb

SzuTi 2011.03.17. 16:00:29

@Kiskaresz:

Ha jól tudom nagy szerepet játszik az utcai komfortja is a gépnek a típus választásban.

Kiskaresz 2011.03.17. 16:39:26

@SzuTi: azt én értem de pl a koninál a sárga állítható legpuhábbra tekerve is csak 30%-al keményebb mint a gyári...
a TA meg azért elég low-end kategória...

SzuTi 2011.03.17. 16:52:22

Nekem sárga koni volt a corollámban eibach rugókkal és nagyon elpattogott a tein superstreethez képest, amire aztán később cseréltem. Igaz az ára is olcsóbb volt, de a teint betenném másik autóba is a jövőben. Az volt még érdekes, hogy a tein is kemény tudott lenni, tehát versenypályán is jobb volt, meg utcán is és sokkal kisebb volt a rugó, ami a kitben volt.

Kiskaresz 2011.03.17. 17:18:07

@SzuTi: ha jól látom ez gázos gátló akkor viszont nem csoda hogy ekkora volt a különbség... én is tapasztalom az eltéréseket igaz nekem (és ismeretségi körben különböző) kyb van(nak)

SzuTi 2011.03.17. 17:24:31

Nekem a tein amiatt volt jó, mert városban is nagyon finom volt és nem érezte meg annyira az egyenetlenségeket, mint a koni.

Kiskaresz 2011.03.17. 17:34:08

@SzuTi: lassan a hazai utakra tank kell az úthibák miatt :S

RST 2011.04.07. 15:24:06

Sziasztok! A probléma megoldva! Eibach rugó szett! Egyenlőre bőven jó! kep.psharing.com/516074.jpg

RST 2011.04.07. 18:01:22

Ja és Szuti! Mentem 400m-en 13.6. "Ragacson" utcai gumival ami azt jelenti hogy csuszott szegény.. e miatt 2.3as elég sz...r 60lábal. Utcán sztem ez jobb... ;)

tRebroN 2011.04.08. 08:54:54

Nájsz kocsi:):) azért a bordó cukros lámpás 200sx-ek nem maradnak le:D:D

SzuTi 2011.04.08. 13:42:34

@RST:

Valamikor kihozhatnád pályára is, kíváncsi lennék:-)

RST 2011.04.09. 19:42:58

@SzuTi: Megkaptam a meghívót és úgy tervezem megjelenek. :) Elötte úgyis hívlak hogy mi merre meddig.. ;)

RST 2011.08.03. 14:55:09

Már 13.5@174km/h És Stage1 padon 320Le 460Nm.
Nemsoká folytatjuk a programozást. Cél a 360Le ;)

RST 2011.12.23. 22:55:41

Meglett a cél! :) 380Le Pár hete.. Negyedmérföldet nemtudok de szerintem 12.8 környéke.

Bartrender 2011.12.24. 14:54:27

@RST: Gratula! Most már pályán is kellene néha látnunk ezt a szépséget! ;-)

RST 2011.12.24. 22:39:23

@Bartrender: :) 1x kimentem.. :) Utcai gumival. Nem kellett volna! :D Jövő év elején megy a piacra ugyhogy nem valószínű,hogy ezzel mégegyszer kipróbálom. De egy másikkal megyek az tuti.. (uj projekt, erősebb kell) :)

SzuTi 2011.12.24. 22:55:17

@RST:

Ha kimész, én szívesen kipróbálnám a pályán, még mielőtt eladod;-)

RST 2011.12.25. 15:27:18

@SzuTi: A te kezedbe szívesen odaadom,ha tavaszig nem megy el, beszélünk róla. ;)
süti beállítások módosítása