Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Magyarország nagyobb autóversenypályái

2011.03.16. 06:10 :: SzuTi

 

Magyarország nagyobb autóversenypályái


A helyek, ahol legálisan engedheted tiltásig a géped anélkül, hogy beszólnának.

Hungaroring:

A Hungaroring versenypálya Budapesttől kevesebb mint 20 kilométerre, az M3-as autópálya mentén található. A versenypálya teljes hossza az 1986-os átadáskor 4013,786 méter volt. Az 1989-es évben kis átalakítás történt, a Forma 1-es versenyre, egy kanyarkombináció átvágásával. Ezáltal egy járulékos előzési lehetőséggel a versenypálya gyorsabb lett, hossza azonban 3968 méterre csökkent. Az 1997. évi átalakítások során a versenypálya hossza, a célegyenes áthelyezése miatt, 3971,8 méterre módosult.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A célegyenes teljes hossza 788,9 méter, itt az elérhető legnagyobb sebesség megközelítőleg 320 km/h, de persze ezt nem az általunk ismert autókkal lehet elérni. Ide már F-1 kell. A Hungaroring versenypálya 2003. évi átalakítása kapcsán,  a célegyenes 202 méterrel hosszabbodott, a versenypálya hossza 4381,08 méterre növekedett.

Saját tapasztalatom a pályával kapcsolatban az, hogy tökéletesen alkalmas bármilyen jellegű autós rendezvény helyszínéül. Vannak nagyon trükkös és egyben gyors  kanyarkombinációi, és szerencsére pár helyen megnövelték a bukóteret a balesetek elkerülése végett a gyorsabb szakaszok utáni kanyaroknál. A burkolatáról annyit kell tudni, hogy nagyon igénybe veszi az autókat mind fék, mind gumikopás tekintetében, ha az ember rendes féktávokat akar venni. Emiatt mindenképpen ajánlott kizárólag tökéletes műszaki állapotban levő járművel használni a pályát. A pálya gyorsasága miatt csak így biztonságos. Ennek ismeretében a Hungaroring az itthoni versenypályák etalonja.

A Hungaroringen általában évi 4 nyílt nap van a pünkösdivel együtt. Kizárólag akkor van lehetőség 2 kategóriában utcai autóval is fel menni a pályára. 150LE alatt és felette, persze külön csoportban. Ezeknek az árai évente változnak, de bérlet szerűen lehet megvásárolni az alkalmakat. Persze van lehetőség kibérelni az egész pályát, de azért az egy jóval nagyobb költség. További információk:

www.racingsystem.hu

 

Pannóniaring:

A világ egyik legbiztonságosabb motoros és autós gyorsasági versenypályája. 50-150 méterig terjedő bukózónák, a környezeti adottságok miatt ennél is hosszabb kicsúszási lehetőségek. A pálya különleges tulajdonsággal is bír, hiszen fordított irányban (bal oldalon) is homologizált.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha beülünk az autóba, és le szeretnénk gurulni a Pannóniaringre, akkor csak annyit kell beütnünk a gps-be, hogy Ostffyasszonyfa. Mivel  voltam már ott, ráadásul esőben, még így is azt gondolom, hogy érdemes leutazni azt a röpke 201 km-t ha Budapestről indul az ember.

Odaérve egy nagyon élvezetes pálya látványa tárul elénk és nagyon jó az infrastruktúra is. A pályára felérve majdneaz jut az ember eszmébe, hogy úristen itt ennyi hely van? Nagy biztonságérzetet ad az, hogy mindenhol van bukótér. Így amikor esőben mentem rajta, nem mentem nagy tempót, de nem volt sehol olyan érzésem, hogy a betonfalnak csapódva bármikor is bajom eshet. A pálya burkolata hasonlóképpen eszi a féket és a gumikat, de ennek ellenére azt gondolom legalább annyira élvezeteset lehet menni rajta mint a Hungaroringen. Ezt főleg osztrák barátaink tehetik meg egyszerűbben a távolság miatt és az áraikat nézegetve azok is inkább Nekik szólnak. Kellene egy ilyen Pest környékére is. További információk:

http://www.pannonia-ring.com/index.php?popup=0&id=0&language=hu_HU

Euroring:

Budapesttől 53 km-re Örkényben található. Főleg motoros versenyek lebonyolítására és autósoknak leginkább időmérős versenyekre, gyakorlásra alkalmas versenypálya. A pálya teljes hossza 2750 méter és szélessége a célegyenesben 12 méter, de a további részeken átlagosan 10 méter. Van egy kisebb belső pálya is, ami alkalmas gokartversenyekre is és remek lehetőség a drifteseknek is gyakorolni.


 

A pálya adottságait tekintve autóval előzni főleg akkor lehet, ha a lassabb autó sofőrje is előzékenyen elenged, vagy a célegyenesben, ha megfelelő a sebességkülönbség a 2 jármű között. Remek lehetőség azoknak, akik a pályaautózást és pályamotorozást szeretnék tanulni kisebb kockázat mellett. Így az Euroring technikás pályának mondható és élvezetes tanulókörökre alkalmas.

Itt március elejétől felváltva vannak az autós, motoros, vegyes nyílt napok, így mindenki kedvére megtalálhatja az alkalmat, a száguldozásra.

További info:

www.euroring.hu

Kakucs Ring:

2007-ben megnyitotta kapuit a Kakucs Ring. A pálya hossza 1007 méter, szélessége 8 méter, szélessége a célegyenesben 12 méter. Elsősorban a gokartos célközönségre alapoztak a létrehozásával, de ugyanitt találkozhatunk a supermotosok közösségével is és robogós viadalokkal. A speed motorosok miatt kicsit felgyorsították a pályát és így már élvezetes motorozás lehetséges a pályán. Az utóbbi időben egyre több autós rendezvény, teszt kerül lebonyolításra.

 

A pálya kialakítása miatt közkedvelt helye lett a driftes közösségnek is, akik egyre több edzést, bemutatót szerveznek ezen a helyen. Ideális kisebb autós kluboknak, különböző időmérős szlalomverseny megrendezésére is. Illetve utcai autóval kényelmesen szintén végig lehet menni rajta mindenféle nagyobb kockázat nélkül.

További info:

www.kakucsring.hu

Rábaring:

Sajnos az Écs mellett található Rábaringről nagyon kevés információ áll a rendelkezésünkre, de egy remek oválpályával rendelkezik és nagyon élvezetes rally sprinteket, motoros és ügyességi versenyeket láthatnánk rajta, ha lenne még valamennyi információnk a helyről.

 

 

 

 

 

 

 Nagyon röviden ennyi. Nemsokára bemutatjuk a még autós rendezvényekre alkalmas, ámbár nem ennyire gyors pályákat, reptereket is.

Addig is PUSH THE TEMPO:-)

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr82742555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bartrender 2011.03.16. 09:16:46

1-2 hét és lehet kezdeni az idei "teszteket" :)

magas les 2011.03.17. 07:30:59

Ez Euroring hossza a célegyenesben 12 méter? :) Gondolom szélesség

SzuTi 2011.03.17. 07:37:01

@rezo_O:

Lesz majd egy másik poszt is, ahol ezeket a helyeket vesszük közelebbről szemügyre.

Plumper_ 2011.03.17. 07:50:05

továbbá: nagykörút, kiskörút, üllői út...stb. rendőrös üldözés rulez!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.03.17. 09:20:14

És akkor ez most hogy van? Odamész és nyomod a gázt?

Gondolom, h nem... Vannak nyíltnapok? Mennyibe kerül mindez? Egyáltalán mind nyitva van egy kis civil versenyzésre? Ezzel még talán ki lehetne egészíteni a posztot.

crix 2011.03.17. 09:21:32

Azért Kakucson közel sem, olyan veszélytelen. Például ha az óra járásával ellentétesen mész, a célegyenesre fordító kanyar elég nehéz, és könnyen elsokalható. Mondjuk a gumifal sokat segít, ahogy látható a jobb első sárvédőmön:) Mondjuk ehhez az kell, hogy ne tudj vezetni, de akarj tempót menni, mint én :) Yah és egy rajtnál a váltómat is leírtam... :D

crix 2011.03.17. 09:27:00

@klarky: hring nyílt nap, valamikor március végétől elérhető, hogy mikor. Nem olcsó, de szinvonalasan megszervezet, bár eléggé zsúfolt. Ott láttam először GTR-t, 599-et, Shelby Mustangot, IS-F-et. Ugyanakkor már egy M3-assal is élvezeteset lehet menni, de igazából NSX-től felfelé igazi játszótér. M3-as alatt minden széria autó kicsit ügyetlen egy ilyen pályán.
Kakucson különböző rendezvények különböző kluboktól. Pl Skodaklub (ami egyébként RULE3 és köszi Kika:))
Yah és remélem ezt a komment nem nyeli le a blogmotor.

w a s d 2011.03.17. 10:07:45

Mind messze van Dél- Dunántúltól.

repecs 2011.03.17. 11:05:59

Ennyi erővel lehetett volna a honlapjaikra 1-1 link.

mxplanet 2011.03.17. 11:24:54

kecskemeti gokart palya!

SzuTi 2011.03.17. 11:29:38

Okoznak azért meglepetést a 200 lóerős kis kikönnyített autók is a nagyoknak a nagy kategóriában:-)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.03.17. 11:53:16

A Rábaringen korábban nagyon jó gyorsulási versenyek voltak, sajnos a főszervező halála után ezek megszűntek. Az ovál részen volt szerencsém végigmenni, de már évekkel ezelőtt is elég rossz volt az aszfalt.

valifi 2011.03.17. 12:08:12

és fisti kommentje hová tűnt? esetleg ha valakit érdekelnének bővebb információk, amiket felvet ez a téma (hogyan is lehet, kikkel, mikor, elérhető köridők...), akkor timeattack.hu

SzuTi 2011.03.17. 13:05:30

@valifi:

Szia.

Ezek reklámnak minősülnek, az meg nem egészen ide illő dolog, emiatt lettek törölve, mint pl a Te mostani hozzászólásodban is az van.

Blindmouse 2011.03.17. 14:08:35

@chipanddale74: igen.. a nagyovál 2 kanyarjában a végén akkora bukkanó volt keresztben már 6-7 éve is.. mostanra akkora lehet mint egy fekvőrendőr.. nem volt kellemes akkoriban megérkezni rá 160-al.. az egyes kanyar után a hátsó egyenesben meg a pálya negyede be volt szakadva, és el volt kerítve..

+ a végére elszálltak az árakkal is..

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.03.17. 14:15:21

Az árakra (és telefonszámokra) gondolom sokan kiváncsiak lennének...

SzuTi 2011.03.17. 15:25:57

Kapott egy kis kiegészítés a poszt.

valifi 2011.03.17. 17:43:58

@SzuTi: szia, a legnagyobb tisztelet mellett írnám, hogy amennyiben így bedobtad ezt a témát, akkor bizony, ahogyan többen írták, valamint updatelted is, bővebb, színesebb infókkal olvasmányosabb, autóversenyesebb lett volna a topic. pont ezt egészítené ki az általam is praktizált alakulat, oldal, félig-meddig önszerveződő klub. ha ez reklám szerinted...

SzuTi 2011.03.17. 17:48:22

@valifi:

Szia. Ismerjük Őket és nem rossz a kapcsolatunk. Ahogy látod a Te hsz-odat nem töröltem és elnézést fistitől, de az, hogy csak beír valaki egy weboldal címet, az szerintem reklám, de nincs harag remélem senkiben:-)