Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

2 nap, 2000 km versenytempóban

2011.05.16. 14:09 :: Bartrender

Joggal merülhet fel a kérdés minden olvasónkban, hogy vajon mit keres egy Hockenheimring-ről szóló élménybeszámoló a tuning blog hasábjain. A válasz csupán annyi, hogy azok a tunerek, akik autóikat-nagyon helyesen, nem utcai jaszkarizásra építik, nagy valószínűséggel érdeklődnek a versenypályák iránt. Legtöbbjük nyílt pályanapokon, amatőr pályaversenyeken, drift edzéseken, gyorsulási versenyeken próbálja az utolsó cseppig kiélvezni a „játékszer” terelgetéséből, a fejlesztések eredményeiből fakadó, életre szóló élményeket.

 

 

 

 

 

 

 

   Kis csapatunk is ebbe a kategóriába tartozik, így amikor megtudtuk, hogy Wéber Gábor első Seat Leon Supercopa futamát a Hockenheimringen rendezik, elkezdődött a számolgatás, tervezgetés a kijutást illetően. Amúgy is ott motoszkál a gondolataink között a vágy, hogy a lehető legtöbb, komoly versenypályát meglátogassuk, és koptassuk is saját technikával.

Ejtsünk néhány szót magáról a versenypályáról, ami Hockenheim város szomszédságában található, Baden-Württemberg tartományban, Budapesttől mintegy 970 kilométerre.

 

 

 

 

 

 

 

     Az eredetileg majd 8 kilométer hosszú pálya 1932-ben egy erdős részre épült, és kezdetben autó- és motorversenyeknek adott otthont, majd 1936-tól a Mercedes-Benz és az Auto-Union hivatalos tesztpályájaként is üzemelt.

1965-ben az autópálya építés következménye lett az újabb módosítás, melynek a „motodrom” szekciót is köszönhetjük. Jim Clark formula 2-es versenyző tragikus halála után, 1968-ban 2 újabb sikán került beépítésre de sajnos 1980-ban,  Patrick Depailler is a pályán vesztette életét, melynek következménye az „east curve” kanyar megszületése lett.

A 2000-es évek elején,  Formula 1-es nyomásra ismét áttervezték a pályát, amely így ismét veszített hosszából és 4574 méterre csökkent. Jelenleg a befogadóképessége 120.000 fő.

Szállásfoglalás a neten: 65 EUR/fő a 2 éjszaka egy 4 ágyas szobában, reggelivel. Kibírható.

Péntek este 8, indulás Pátyról a hűséges, ámbár kissé kopottas Focus kombi megpakolása után. Távolság cirka 1000 km, ami elvileg 8-9 óra alatt kényelmesen teljesíthető, mert a német szakaszon már bátran dundizhatjuk és 2,5 óra alatt le is lehet tudni az erre az országra jutó 400 kilométert. Indulás előtt már próbáltunk magyar zászlót vásárolni több hipermarketben is, de sajnos sikertelen volt a küldetés.

 

 

 

 

 

 

 

    Így hát utolsó reménysugárként a határon található folklór boltok megváltó sziluettjei ragyogtak a szemünk előtt az éjszakai neonfényben, de sajnos pár kör után már azt kellett tervezgetnünk, hogy vajon miből tudunk a legkönnyebben magyar lobogót tákolni, hogy legyen mivel szurkolni Gábornak. Ezzel a néhány extra kanyarral sikerült 1,5 óra hátrányra szert tennünk, ami reggel 6-os érkezésben csúcsosodott ki.
A szobafoglaláskor jeleztem, hogy az érkezésünk késő éjjel/hajnalban várható, de szemlátomást nem jutott el a tulajdonosig az infó, mert reggel elég meglepetten, köntösben fogadott minket, ezzel a felkiáltással: „Ausz Ungarn? Vász iszt lósz?”  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      A tulaj és a felesége amúgy a 2 napon át bearanyozta a reggeleinket, mert a reggelit ők szolgálták fel személyesen és a férfi önmagában egy groteszk jelenség volt a kis Hitler-bajuszával, festett hajával, no és a parkolóban álló, 1-2 éves SL500-as Mercedes-szel.
Anyuka láthatóan is masszív alkesz és minden nap már a reggeli időpontjára megalapozta az egész napos jókedvét, mosolyogva libbent asztaltó asztalig és a 2 nap alatt nem tudta felfogni, hogy egyikünk sem beszél németül, hiába löki a dumát.

Ennyit a házigazdákról :)

Érkezés után gyorsan ledőltünk egy pár órára, hogy viszonylag frissen tudjunk dél körül kiérni a pályára, így adva minimális sanszot annak, hogy kibírjuk talpon az egész napot.
Nagyjából tudtuk is tartani a tervet. Fél 1 körül tettük le az autót a pálya parkolójában és a Gábortól kapott telefonos itiner alapján hamar a szervizparkban találtuk magunkat.

 

 

 

 

 

 

 

    Ha azt mondom, hogy leesett az állunk, akkor kicsit sem túlzok. Hirtelen azt sem tudtuk, hogy merre induljunk, mit nézzünk meg, annyi volt a látnivaló.

Mivel éppen a Seat-os időmérő volt a program, simán bejutottunk a boxutcába, ahol az összes DTM-ben induló autót megnézhettük testközelből. Olyan ikonokba botlottunk, mint Nico Rosberg, Ralf Schumacher, David Coulthard. Megfordult a fejünkben a közös fotók ötlete, de mivel ekkor még nem találtuk meg Gábort, nem húztuk az időt.

Minden valamirevaló német autógyártónak hatalmas motorhome-ja volt, ahol a vendégeik frissíthették fel magukat, vagy éppen nézhették az aktuális futamokat, kivetítve. A Hankook, mint a DTM hivatalos gumiszállítója, szintén egy több szintes komplexumot rittyentett a terület közepére.

 

 

 

 

 

 

 

      A Motorhome-ok közelében a legújabb, legsportosabb modelleket állították ki, illetve a Mercedes nagyon sok régebbi versenyautóját is elhozta, hogy megcsodálhassa a nagyérdemű. Ezeket mi is megmutatjuk a poszt végén található videóban.

A DTM-en, Seat Leon Supercopa-n kívül volt még Scirocco kupa is, aminek az volt a különlegessége, hogy gázüzemű volt az összes versenyautó és egy gáztartályos kamionhoz (Gáborék sátra előtt) álltak sorban az összes versenyautóval.

Ennek kicsit olyan hangulata volt, mint itthon amikor másnap emelik az üzemanyag árát és az legtöbb autós még igyekszik az olcsóbb naftával teletankolni az autóját.

Porsche Carrera Cup futamokat is rendeztek ezen a hétvégén, úgyhogy Porsche-ból sem volt hiány a parkban. Volt még Formula 3 Euro Series futam a forma autó szerelmeseinek nagy örömére.

 

 

 

 

 

 

 

     Az első nap leginkább a környezet megismerésével telt, próbáltuk felmérni, hogy meddig nyújtózhatunk a belépőnkkel, hova és mikor mehetünk be. Gábor 4. lett az időmérőn úgy, hogy műszaki hibával ment végig. Az első futamon pedig sikerült megcsípni a dobogó második fokát így a siker megalapozta mindenki jókedvét.

 

 

 

 

 

 

 

 

    Este sikerült egy nagyon jó éttermet/sörházat találni, ahol csupán 1-2 sört engedélyeztünk magunknak, hogy a másnapi reggelit még el tudjuk érni a panzióban. Meg különben is a németeknél még 1 sör belefér a sofőrnek is :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A literes korsókból is gyorsan elfogyott a szomjoltó folyékony kenyér, így mosolyunk is hamar őszinte lett. A vacsora is nagyon ízletes volt, úgyhogy kiegyensúlyozottan tértünk nyugovóra, tele élményekkel.

Vasárnapra DTM futamnézést terveztünk és, hogy Gábor második futama előtt még végig látogatjuk a szombaton kimaradt érdekességeket. Délelőtt ki is értünk a pályára és néhány kör séta után felmentünk a lelátóra, nehogy lemaradjunk a DTM kezdéséről. Még Gábornak is volt ideje belenézni, úgyhogy a rajtra Ő is megérkezett.

 

 

 

 

 

 

 

     A rajtot követő 15 kör után indulni kellett a szervizparkba, hogy maradjon időnk beszerelni a kamerát WG autójába, mielőtt az elzárt részre gurulnak vele a verseny előtt. Természetesen az autót már elzárták a látogatók elől, amire megtaláltuk. A belépőnkkel nem tudtunk bemenni az elzárt részre, viszont az egyik szerelő srác bevitt magával, úgyhogy nyugodtan tudtunk a verseny előtt ügyködni.

Ezen a területen (a boxutca bejárat mellett) készülődhettek a csapatok, amíg a DTM futamnak vége nem lett, majd irány a pálya, egy lassú kör, majd mindenki elfoglalta a helyét a rajtrácson. Gábor az 5. helyre parkolt. Szerencsére ide hivatalosan is bemehettünk, így gyakorlatilag egy karnyújtásnyira volt tőlünk az egész mezőny. Hatalmas élmény volt, hogy részünk lehetett abból a látványból amit a versenyzők is látnak egy-egy futam előtti percekben.

 

 

 

 

 

 

 

     Egy dudaszó jelezte, hogy mikor kell elhagynunk a rajtrácsot. Ezután futás a boxutcába, ahol a szerelőkkel és a csapatfőnökkel együtt elfoglaltuk a monitorokkal telerakott kis sátrat, amit a Forma 1-ben is szoktak használni.

Mindig is érdekelt, hogy milyen adatokat lehet azon a rengeteg monitoron nézni a futamok közben, hát most ott állhattam végig. Ide már nem lett volna jó a jegyünk, de azt mondta a szerelő srác, hogy ha a pályabíró nem zavar el, akkor maradhatunk. Jelentem kihúztuk a végéig, pedig nem nagyon olvadtunk bele a környezetbe, mivel hátizsákokkal, fényképezővel a nyakunkban sétálgattunk, mint valami szerencsétlen eltévedt turisták. 

 

 

 

 

 

 

 

      A monitorokon minden versenyző körideje megjelent (utolsó kör, leggyorsabb kör, különbség az előző versenyzőhöz képest, stb), valamint a pályarajzon kis karikák, bennük a rajtszámokkal. Ezek jelölték a versenyzőket és folyamatosan lehetett követni, hogy az autók pontosan a pálya mely szakaszán vannak éppen. Ezen kívül a tv-közvetítés élőképét is lehetett még követni. Profi volt a cucc.

A versenybírók írásos üzeneteit a német posta színeiben pompázó kezeslábasokba öltözött "küldöncök" kézbesítették a csapatoknak. A kézbesítés tényét és pontos időpontját szigorúan a csapatfőnök aláírásával kellett igazolni.

Sajnos Gábornak nem úgy jött össze a második futam, ahogy szerette volna, de mi nagyon büszkék voltunk rá és arra, hogy magyarok vagyunk! A 7. hely miatt kis csalódottságot éreztünk a hangjában a versenyt követően. Nagy volt a lökdösődés az elején és sokat is kapott az autó ami bizony nyomot is hagyott a fényezésen. Olyan látványosak voltak Gábor meccsei a pályán, hogy szinte végig az aranyszínű Seatot mutatták a tv-közvetítés alatt.

 

 

 

 

 

 

 

 

       A futam vége után nem sokkal már az autónkban ültünk, hogy még emberi időben haza tudjunk érni. Indulás előtt még egy utolsó wifi vadászatba kezdtünk, hogy legalább egy videót fel tudjunk tölteni az oldalunkra. Hajnali 2 volt mire Budapest határába értünk. 

Ott mindenki visszaült a saját autójába és elhajtottunk haza. Annyira sikerült felpörögni az eltelt 2 napban, hogy a 9 órás esti, éjszakai vezetés után (aminél jobban kevés dolgot utálok) sem tudtam elaludni egyből, hanem nekikezdtem a fotók videók szelektálásának. Másnap csak komoly erőfeszítések árán sikerült végül a munkára koncentrálnom, olyan magas volt még mindig az adrenalin szintem. Szükség lett volna még legalább 1-2 napra, hogy ülepedjenek az élmények.

Ezen a hétvégén a helyszín, a történések, a társaság egyvelege életre szóló élményeket ajándékoztak mindannyiunknak, amiért hálásak vagyunk Wéber Gábornak és csapatának!

Igaz volt a mondás, miszerint jókor voltunk, jó helyen!

További képeket találhattok a Facebook oldalunkon.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr12899716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KAWAszaki 2011.05.16. 16:08:40

Nagyon jó a cikk, grat!

Gábornak pedig max respect!

Shoma 2011.05.17. 11:21:11

Köszönjük a cikket, imádni fogjuk ha lesz még ilyen! Átjött abból a bizonyos adrenalinból egy kicsi :)

Bartrender 2011.05.17. 22:35:32

@ KAWAszaki:Köszönjük! Örülünk, hogy tetszik!

@Shoma: Lesz még beszámoló, ezt garantálhatjuk! ;)