Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Hungaroring nyílt nap system error

2011.08.25. 13:00 :: SzuTi


Az írás a tegnapelőtti (aug. 23) hungaroringes nyílt napnak köszönhető, amit többedmagammal sikerült végigkínlódnunk 38 fokban, a betonon állva.

Én is belekerültem egy olyan függőségbe, amit nem bírok leküzdeni, persze nem is akarok. Több éve az amatőr autósportok szerelmese lettem. Ez 2007-ben, egy akkori autós nyílt nap véletlenszerű meglátogatásával kezdődött. Azóta éjt nappallá téve bújom a fórumokat, információt magamba szívva, és próbálok lehetőleg az összes Hungaroring által szervezett nyílt napon ott lenni. Ezekből évente 3, esetenként 4 szokott lenni, a pálya nagy kihasználtsága miatt általában hétköznap.

Az utolsó, amin részt vettünk, úgy lett meghirdetve, hogy 1 héttel a kitűzött időpont előtt kaptunk egy e-mailt, amelyből értesülhettünk a kiváló napról, amelyen jó pénzért éghetünk meg, ázhatunk szét és küzdhetünk az elemekkel, a technikával, és a társak ügyességével, esetleg ügyetlenségével. De hát, emiatt járunk ki, ezért is várjuk, imádjuk. Ez a mostani nyílt nap is hétköznapra esett, keddre, de szerencsére már korábban tudtuk, hogy így lesz. Ennek ellenére a készülődést egy hétfő esti kerékcserével zártuk. Bartender és én is az utolsó pillanatban lettünk kész a GT Four-ok rendbetételével.

Este 10-kor még turbónyomást állítottunk, mindketten gumit cseréltünk a nálam már jól bevált Yokohama slickekre. Így nyugodtan, de kicsit izgulva hajtottuk álomra a fejünket, azon agyalva, vajon másnap milyen nyomot hagy bennünk Wéber Gábor vezetéstechnikai tréningje, és az autók mennyire viselik majd azt a terhelést, amit efféle 5x20 percek alatt kapnak. Ezt ki kell bírnia féknek, guminak, motornak, sofőrnek.

Nálam az ilyen estéken az utolsó alvás előtti program azon videók memorizálása, amiken Gábor ment a régi autómmal a Hungaroringen. Az utolsó, elalvás előtti pillanatokban, fejben végigmegyek a pályán, kanyarról kanyarra.

Jobb, mint birkacsordát számolni.

Reggel a trélerre várva agyaltam, hogyan is lesz majd a regisztráció. Tavaly, amikor korábban leadtam a jelentkezésemet e-mailen, olyan volt a procedúra, hogy reggel 8-ra kimentem a pályára, és szépen kiálltam azt a 30 perces sort, ami az előttem már 7-re érkező szemfüles fanatikusok miatt kialakult.

Most, mivel a sofőrünk kicsit később tudott jönni, mint az optimális fél 8, így 9 óra után pár perccel értünk ki a Ringre, és meg is kezdtük a sorbanállást. Barátaink kifelé jövet azt mondták: csak türelmesen srácok, mi egy órát vártunk. Gondoltam, volt már ekkora tömeg máskor is, maximum 20 perc, 10-től már pályán leszek.

Ez eddig tényleg így is zajlott minden alkalommal. Most azonban mintha sokkal több időt vett volna igénybe ez az egész, és kihallottunk egy beszélgetésből pár szót, hogy legközelebb már csak az ebédszünet után 1 óra körül lehet majd menni, mert a délelőtti etapok beteltek. Bár nem vagyok egy denevér, ha a hallásomat nézzük, de egyre inkább mindenki ugyanezt mondogatta előttünk. Remek! Amikor odaértünk, a következő kérdés hangzott el:

- Szia! Mikor szeretnél menni?

Gondoltam, bepróbálkozom teljesen őszintén.

- Most 10-től, aztán 11.30 körül, majd ebédszünet után...


Nem tudtam befejezni ezt a mondatomat, mert már kaptam is a választ, hogy 14.40-től tudok menni először.  Nem akartam hinni a fülemnek.

- Ez hogy lehet, hiszen még csak fél 10 van, és máskor már 10-től száguldozhattam? Most meg kellett mondanom ezt előre, akármi is történik a géppel addig.

Állítólag a motorosoknál is jól bevált ez a rendszer. A kisasszony csak azt felejtette el, hogy nekik nem évi 3-4 ilyen rendezvényük van, hanem jóval több.

Az autósoknál két külön kategória van, 150 lóerő alatt és felett. Ezt be kell jelölni a jelentkezési lapon, ki, hol szeretne menni, értelemszerűen az autó teljesítménye alapján. Eddig a regisztráció után - ahogy beálltunk a sorba - fentiek szerint engedtek fel a pályára. Ez remekül működött évekig, bár biztosan akadtak olyanok, akik valamin problémáztak, de minden egyes ilyen nap után újabb élményekkel, stresszmentesen mentünk haza. Esetleg pár autós bosszankodott, akinek valamilyen műszaki probléma miatt nem volt teljes a napja. Ám ez az egész arról szól, hogy mindenki ki tudja ereszteni a gőzt a megfelelő helyen. Ilyenkor én sem ordítom le senkinek a fejét, aki a belső sávban, ahol 70 km/h-val lehetne menni, 53km/h-val tötymörög, csak mert három kilométerrel később majd balra kell kanyarodnia.

Aki volt már ilyen rendezvényen, tudja, hogy itt lehet tesztelni a legújabb módosításokat, amiket az ember hosszas, fórumos utánajárással megvásárolt az autójához. Ezeken a napokon derül ki, mennyivel lesz rövidebb a célegyenes végi féktáv az új fékrendszer miatt, kanyarban gyorsabb-e az új futómű miatt a gép, vagy sem, mennyi a különbség az utcai és a full slick gumik között két nagyjából ugyanolyan körön, mennyivel lehet gyorsabban menni a célegyenes végén az emelt turbónyomásnak köszönhetően, mennyit ér a sok gyakorlás a jobb köridő elérése érdekében. Tehát mindenki itt van, aki valahogy ki tudja venni a szabiját arra, hogy eltapsoljon egy nap alatt 30-100 ezer forintot az autó márkájától, motorjának teljesítményétől függően azért, hogy ésszel, de száguldozzon.

Én is minden alkalommal így teszek, egyre több emberrel megosztva függőségemet, akik aztán szintén belekerülnek ebbe a körbe. Vigyorgó zombiként bújjuk az internetes oldalakat, keresve a megfelelő beállítást a saját autónkhoz, hogy aztán tesztelhessük, és örüljünk egymást megelőzve, kifékezve, és elmondjuk mindenkinek, hogy ma milyen gyorsak voltunk, és mekkorát tudtunk előzni féktávon, amikor épp úgy adta a szituáció.

Állítólag azért változtatták meg a rendszert, mert tavaly akadtak páran, akik a sorban állást követően sem jutottak fel a pályára. Én - ismétlem - 2007 óta járok a nyílt napokra, de velem még nem történt ilyen. Aki itt nem tud bekerülni a pályára, annak szerintem a piacon pár szem paradicsom vásárlása is gondot okozna.

Ezen a mostani napon másképp lett. Másfél órája vártunk a tűző napon, a beton alulról égetett, az összes létező ehető és iható árucikket megkóstoltuk, amit találtunk. Közben láttuk, hogy a kisebbik kategóriában elkezdtek menni a nagyobb autók is. Gondoltam egyet, bemegyek és megkérdezem, mehetnénk-e mi is, mert kevesen vannak fent, tehát mi lenne, ha feltöltenék az egyik kategóriát a másikból.

A másik kérdésem az volt, hogy nem lehetne-e azt a kategóriát összevonni a másikkal, ahol kevesen vannak. Régen is volt ilyen, akkor is működött. A válasz: 24 autó mehet fel egy 20 perces etapban, nem több! Elejtettek egy mondatot, lehetséges, hogy fel lehet majd tölteni az egyik kategóriából a másikat. Gondoltuk, szemfülesen odamegyünk, megpróbálok bejutni. Sikerült is, és ennek köszönhetően tudtam menni 11 óra környékén 20 percet.

Sajnos pontos műszereim nincsenek, de másfél kör után az olaj- és a vízhőfok-mutatóm az egekbe szökött, a teljesítmény esett. Nem akartam kinyírni a motort, annyit nem ér egy gyors kör, ráadásul vittem is valakit, tehát két kör hűtés következett. Utána megint nekiindultam, hátha futok egy magamhoz képest jó időt, de a kör végére újra csak azt láttam, hogy minden melegszik. Innentől el lehet képzelni, mennyire tett ez jót az időeredménynek és a gyakorlásnak a nap hátralevő részében.

Mindenki szenvedett, jó kört alig rakott össze valaki. Egymás után adta meg magát a technika mindenkinél. Nekem az új regisztrációnak hála 14.40-től, majd 15.20-tól, utána 16.40-től volt lehetőségem menni, így teljesen értelmetlenül. A délelőtti hőség után, a kapcsolható ventilátoromnak köszönhetően sem hűlt vissza teljesen az autóm, így mindegyik etapban 1 kör után 2 hűtőkör következett. Nem vagyok az a türelmes típus, így be is mentem pár alkalommal az információs boxba, hátha elcserélhetném valamelyik kártyámat egy másikra, hogy a 2 etapom között ne csak 20 perc legyen. A választ előre is tudtam: nem lehet. Hallottam ezt türelmesen, türelmetlenül a kedves kisasszonyoktól, akik ott a felsőbb utasításra cselekedtek. Az egyik úr higgadtan azt mondta, ha bajom van a rendszerrel, menjek fel az irányításhoz, majd ők megmondják, miért is van ez most így. Velük lehet vitatkozni a lebonyolítást illetően. Mondtam, rendben, én ráérek...

Itt higgadt nyugodtsággal fogadott az illetékes, de mindenre volt válasza, ha más nem, az, hogy nem ő találta ki a szisztémát. Sokra nem mentem a sétámmal, de legalább visszafelé unalmamban körbenéztem a pihenő részen. Mindenhol szerelgető és bosszankodó embereket lehetett látni, akik azon sopánkodtak, hogy mindenük melegszik, és nincs jó megoldás erre a mai napra.

Mondanom sem kell, Wéber Gabinak is beszóltak, hogy ki ő itt és mit mászkál, pedig csak ki és beszállt az egyik autóból. Ha jól emlékszem, ott elakadt a beszélgetés, amikor megválaszolta a kérdést. 

Nem is nagyon van értelme sokkal tovább boncolgatnom a részleteket, mert nem volt nagy élmény, de szerintem ezzel nem vagyok egyedül.

Nálam ott szakadt el a cérna, amikor több 2. kategóriás autó, egyszer csak elhúzott az 1-es, tehát gyengébbik kategóriában, csak, mert kiosztogatták nekik a jegyeiket azok, akiknek már délelőtt felforrt a vizük. Ekkor megjegyeztem, milyen szép hangjuk van ezeknek a kisebb kategóriás masináknak. Persze nem jött válasz.

Mindkét csoport emiatt szenvedett, ilyen időben és időbeosztással esélye sem volt visszahűlni a motoroknak, fékeknek. Nem csoda, hogy egész nap folyt a mentés a pályáról. Ha már egy R8-as Audi is megáll, ott valami tényleg nem stimmel, és a végén már mindenki összevissza ment a kategóriákon belül, amikor épp kapott egy jegyet valakitől. Nagy problémával senki sem küzdött, de pont ilyen apró bosszúságok miatt volt ez a nap olyan elrontott. Mindenki szerint az lett volna a megoldás, hogy ugyanazzal a rendszerrel bonyolítsák a rendezvényt, ahogy eddig is tették. Persze a kifizetett jegyek visszaváltásáról hallani sem akartak, és a tavasszal vett tízalkalmas bérleteket sem lehet majd leautózni jövőre, de ez is biztosan így igazságos.

Az utolsó értelmetlen, húszperces körözgetésem előtt betévedtem a pulthoz. Akkor már viccesen beszóltak a rendezők, hogy mikor akarok menni, mit szervezzenek át a kedvemért. Nem volt ez tiszteletlen beszéd, csak gúnyos, ami ebben a szituációban már nem érdekelt. Az annál inkább, mert ez a szervezés elrontotta azt a napomat, amit (vagy legalább a felét) munkával tölthettem volna, és amiből évente csak három van. De ezt ők nem tudják, nekik ez nem olyan fontos.

Egyikőjük még mosolyogva hozzátette, hogy ne aggódjunk, jövőre még drágább is lesz ugyanez a program.

Köszönjük, ott leszünk!

Az első három képen a tavalyi nyílt napok életképe látható, az utolsó pedig azt mutatja, hogy ezt a hőséget csak az igazán fanatikusok képesek tolerálni.

Mindezek ellenére lelkes híve maradok a hungaroringes nyílt napoknak, égett gumiszagnak, a célegyenes végi, 100-as tábla utáni fékezésnek, a másodpercek lefaragásával  eltöltött élvezetes húszperceknek.

Címkék: nap hungaroring track error day nyílt gábor celica wéber tunexcom gt four

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr223178600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burnix 2011.08.25. 16:48:02

Sziasztok!
Van szerencsém a Slovakiaringen dolgozni, nálunk ilyen problémák nincsenek. Mindenkinek ajánlom figyelmébe. Nálunk is vannak nyílt napok, a jövő héten is lesz pl. Sőt heti 4 alkalommal van autós, 3 alkalommal pedig motoros nyílt "órák". Minden este 6-tól este 8-ig fél órás intervallumokban, saját autó/motor 30/20 Euró/fél óra. Ha gondoljátok szivesen látunk benneteket a hivatalos oldalon lehet érdeklődni. www.slovakiaring.sk

Shoma 2011.08.25. 16:59:50

Gyerekek, ez siralmas! És még van pofájuk gúnyolódni? Végül nem kockáztattam meg kimenni (pedig hónapok óta készültem rá) mert előjött egy ECU hibám, de a leírtak alapjná nem is sajnálom.
A kedves Hungaroringes szervezők meg gondolkozzanak el az újraszervezésen mert már ez a 150 alatt/fölött is egy nagy baromság, nem beszélve az általános rossz szervezésről!
Ennek az egésznek orrba-szájba támogatottnak kéne lennie hogy ne az országúton száguldozzunk! Nem pedig még ők tegyenek szívességet hogy elkölthessük a pénzünket! Bakker, menjünk inkább a szlovákokhoz vagy Brnoba?

SzuTi 2011.08.25. 17:03:07

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Tudnád mi megy ott is, ha egy kis foltot hagysz a boxban, az 20 ezer bünti. Pedig sokat járunk oda, mégsem igazán kedvesek.

akiak 2011.08.25. 18:15:48

Én most csak nézelődni mentem ki, de így is csak egy órát bírtam.Kemények vagytok, hogy egész nap ott voltatok.. A 458-asnak is melege volt :)
bár így a szervezési hibából nem vettem észre semmit, azért a szervezőknek kellene értünk lenni, ha már pénzt viszünk nekik

SzuTi 2011.08.25. 18:31:20

@speed2006:

Nagyon jó pálya, csak nekünk nagyon messze van. Az árakat sem ránk szabták, hanem az Osztrák cimbikre, így nagyon nehézkesen lehet utcai autós rendezvényen megjelenni, esetleg ki is próbálni az autót és a pályát is.

Egyszer mentem már ott, nagyon nagy feeling!

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.25. 19:45:00

@SzuTi: Haverjaim hívogatnak, hogy menjek haza valamikor pályanapra. De a hring nem szimpatikus nekem. A Pannonián nem voltam, csak sokat hallottam már róla. De mindent csak másod-harmadkézből.

reach 2011.08.25. 19:46:41

Na nekem a Slovakiaring lenne a legközelebb, de elég drágának tűnik. Az Euroring ár értékben már szimpatikusabb, kérdés mennyire szűkös a pálya? Mi történik, ha több amatőr autóst egyszerre ráengednek? Van valakinek tapasztalata az Euroringről?

iONic 2011.08.25. 19:57:51

Voltaképp sok irányba el lehetne menni értelmesen, csak itt sikerült mindegyik rossz tulajdonságát összeválogatni, illetve kifelejteni a hatékonysághoz szükséges dolgokat.

Itt ugye rész-/kényszermegoldás volt a kategóriák vegyítése, akár privát jegycserével, akár nyíltan megengedve. De alapvetően azért az sem túl jó. Én sem szeretnem ha az egyes kategóriába tartozó autómat nyilvánvalóan kettesbe tartozók előzgetik. Lehetne elemezni a fokozott veszélyességét is....

Másrészt nem igazán tudtam örülni, amikor délután visszamentem az első, reggel kapott időpontomra, és hallottam, hogy ha maradok, mehettem volna.

Szerintem alapvetően a létszámkorlát is jogos. Elképzelhetőnek tartom, hogy a korábbi, nem időpont-foglalásos rendszerben valaki bénázott, és már nem fért be. Bár velem sem történt ez meg soha.
Az időpontfoglalás még jó dolog is lehetett volna az előbbi probléma kiküszöbölésére, és egyben a korlátozás betartására, csak épp akkor:
- kifejezetten nem kéne megengedni túl közel foglalni a meneteket, hogy más is teret kapjon, ne teljen be a délelőtti timetable már a 20. embernél
- jelenlegi formájában felesleges az előzetes regisztráció e-mailben, egy egyszerű online felület kéne inkább (ahol azt is látni lehetne, ha már telt ház van, és nem megy ki senki feleslegesen)
- egyszerűen ki kellene tudni elégíteni az igényeket, hogy ne alakuljon ki tömegnyomor, elégedetlenség, népharag.

Én az egészben azt nem értem, miért viselkednek úgy, mintha nekik maguknak nem lenne érdekük gyakrabban megtartani a nyílt napot. Ennyire azért nem hiszem hogy tele lenne programokkal a pálya!

Itt inkább az van, hogy a konkrét melósnak a háta közepére sem kell egy nyílt nap sem.... remélhetőleg eljut a felháborodás a felelős vezetőkhöz.

Nem volt egy ember, aki átgondolta volna rendesen. Itthon persze nagyon gyakori hogy egy ügynek nincs gazdája, vagy épp csak rábízzák valakire, sok egyeben felül.... persze hogy teherként kezeli és szarik bele. Szóval ez az egész még pont egy vezető hibája is lehet.

SzuTi 2011.08.25. 20:09:19

@reach:

Euroringen is el lehet férni ésszel is. Itt egy videó egy régebbi versenyről, ahol mentem. Nagyon élvezetes, csak tudni kell, hogy kit hol lehet elengedni.

www.youtube.com/watch?v=Zw3YgV804Y0

SzuTi 2011.08.25. 20:10:14

@speed2006:

Érdemes kipróbálni, hatalmas feeling, csak ha rákapsz, sosem tudod majd abbahagyni:-)

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.25. 21:12:48

@SzuTi: én már rákattantam, csak éppen nálunk. :) De jövőre száz hogy hazamegyek, bár inkább a Pringre. Jó lenne egy belső kamerás felvétel róla. Hogy valami fogalmam legyen arról hogy mire számítsak. Ha tud valaki ilyenről megköszönném.

valifi 2011.08.25. 22:30:04

a profi 2 órás, időmérős timeattack.hu pályaversenyek meg érdeklődés hiányában megszűnik...no comment srácok..

Ivóke 2011.08.25. 22:35:57

Sajnálom, hogy így megszívtátok. Sajna mióta nem a Racing System rendezi a nyílt napokat, hanem maga a Hring, az egyet lépünk előre helyett, sikerült 2-t visszalépni. Én is 2007 óta vagyok függő, sőt a barátom akivel kijárok, azóta már pályabíró is lett, annyira megtetszett neki a ring. :) Lényeg, hogy a regisztráció már 2007-óta problémás, bár tavaly már egész jól működött, de az is csak azoknak, akinek volt már rutinjuk a rendszerben. Tavaly már egy egészen jó rendszer állt össze. Csak egyszer kellett regisztrálni az első alkalommal, utána már csak levélben kellett jelezni a részvételt és pályanapkor már csak a matricát kellett elkérni.

Ez azoknak is jó volt, akik első alkalommal voltak ott, mert már nem kellett megvárniuk bérleteseket. Persze a mennyiségi limit miatt, sohasem lehet igazságos és mindenkinek jó rendszert felállítani, de a leírtak alapján ez rosszabb lett, mint volt.

Más: Miért nincs több nyílt nap a Ringen?
Az elmúlt 5 év alatt lett némi rálátásom a nyílt napok működésére. Ez annak is köszönhető, hogy anno, többedmagammal írtunk levelet a szervezőknek, hogy mi nem működik jól, esetleg min lehetne változtatni, illetve miért is nincs több nyílt nap. Nos utóbbira az - anyagiak miatt- volt a válasz. Ugyanis a Racing System bérelte a pályát a Hringtől, + a pályabírók, Rescue- és mentőautó, stb. tokkal-vonóval együtt 1.5mFt volt/nap (ez kb. 2 éves adat). Csak az idei árakkal számolva is könnyen kijön, hogy nem is annyira jó móka ez. Ideális esetben naponta van 16 futam egy nap. Ezekben 24 autó vesz részt ez összesen 384 menet/nap. Egy 5 menetes bérlet 13.000 Ft azaz 1 menet 2600 Ft. 384 autó x2600 Ft=998eFt. Ebbe most nem számoltam bele azokat akik a 10 menetes bérletet veszik (kisebb hasznon), illetve azokat akik vettek egy bérletet, de csak 1x voltak egy évben (bőséges haszon) valamilyen ok miatt. Lényeg, hogy a Rsystem nem ebből élt meg, hanem a többi rendezvényéből. Szóval itt a kérdésünkre a válasz miért nem.
Azért én azt gondolom, hogy kb. nullszaldós lehetett egy nap, mert ma veszteséggel csinálni valamit nem túl életszerű. Ennyire naiv azért én sem vagyok. :)

Mindezektől függetlenül, mint írtad is -az idei, technikai problémák és az autó eladása miatti kényszerpihenő ellenére- jövőre ismét ott koptatom majd az aszfaltcsíkot veled és a többi "beteggel" együtt mert ezt szeretjük ez a hobbink. És jövőre végre, Wéber Gabi oktatásán is részt tudok venni, mert a tudást és/vagy a tudatlanságot csak így lehet fejleszteni.

Üdv:
Ivóke

Ivóke 2011.08.25. 22:57:11

@valifi: Ez valahol nem is csoda, mert eléggé misztifikálva volt az elején és csak meghívással lehetett bekerülni. Másrészt a TA-nak azért egy kicsit más a célközönsége mint egy nyílt napnak. Még ha a lényege -autózni egy jót- ugyan az is.

Lehet, hogy ez már sokat változott, de anno érdeklődtem én is, kevés sikerrel.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.08.25. 23:00:05

Euroringre egyébként milyen kocsival érdemes kimenni?
Nálam "félprofi" futómű, kagyló+öv, fék, kis súly van, de a lóerő jelképes.
Kanyarogni 100 százalékos, egyenesekben dráma.
Rfactorban körözgettem, elég technikás kanyargós pályának tűnik, de félek, hogy az egyenesekben megesznek.

SzuTi 2011.08.25. 23:00:19

@Ivóke:

Értem én, hogy nem könnyű visszahozni a bevételt, de esetleg ha csináltak volna időmérést plusz pénzért, pl azt a szolgáltatást is ki lehetett volna adni és szerintem sokan igénybe is vették volna.

SzuTi 2011.08.25. 23:05:31

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Kis 120 pacis Yaris Ts-ekkel is járnak ki barátaink és nagyon jó köröket tudnak összerakni. Alig pár másodperccel mennek rosszabbakat, mint a 2-szer olyan erős autókkal mi, akik már szintén sokat voltunk kint. Minél kisebb a pálya, annál fürgébbek és kanyarban, féktávon tudnak hozni raktunk. Írj egy mailt, megyünk még ebben az évben, ha gondolod gyere ki egyszer.

Ivóke 2011.08.25. 23:14:27

@SzuTi: Ez teljesen nyílvánvaló és igazad van. Sokan, köztük én is vevő lettem volna erre. Erre is rákérdeztünk, de csak hümmögés, vagy majd felvetjük volt a válasz. Több nyílt nappal talán jobban el lehetne osztani a tömeget és többször kicsalni a függőket, ráadásul az újakból is visszajárók lennének. Annyiban bízom a 'saját' rendezésben, hogy így hasznot termel és látnak benne fantáziát, hogy kicsit szervezettebbé, működöképesebbé alakítsák az egészet, szolgáltatásokkal kiegészítve.

Én még mindíg ott tartok, hogy a Reményhal meg utoljára. :)

bopat 2011.08.25. 23:41:26

@burnix: Bármilyen saját autóval lehet menni?

Gordini 2011.08.26. 00:29:56

Minden bizonnyal tökéletesen igazatok van,a fejlécet olvasva szemérmetlenül kicseszhettek veletek.
Ám a végkifejletet sajna soha nem tudom meg - eddig jutottam el az olvasásban: "bepróbálkozom".

burnix 2011.08.26. 01:33:28

bopat@bopat: Este 6 órától bármilyen autóval lehet menni, 30 euró/fél óra. Ha először vagy, akkor el kell menni iskolázásra ami olyan 20 perc(zászlószabályok stb) és egyszeri 20 euró.
Lehet kölcsönözni is Type R ill. Leon cuprát. A cuprában semmi elektronika, a Type R-ben van némi elektronika. Ez viszont 170 euró/fél óra plusz 1000 euró letét, ha esetleg történne valami az autóval.
Autós napok: H,K,CS,V
Szeptembertől viszont már csak este 6-tól este 7ig lehet menni, mivel eléggé sötétedni fog :)

Kismacska nyárson 2011.08.26. 03:48:01

Csődben az ország, tessék csak szépen közúton száguldozni, az jót tesz az állam bevételének.
Még hogy legálisan száguldani ... nooormáális??

Családapa+géptervező mérnök 2011.08.26. 07:00:24

Tőlem teljesen távol áll az autóversenyzés.
Vessetek le a Taigetoszról. Azt hittem, hogy az autóversenyzők kemény srácok, ezért az a nyafogás egyáltalán nem áll jól.
Lehet, hogy nem korrekt a rendszer, akkor szólni kell, vagy időben felkelni, hogy bejuss. Ha az autód nem bírja a +35 C fokos hőséget, akkor valószínűleg nem igazítottad a kenő és hűtőrendszer kapacitását az autó megnövelt teljesítményéhez. Miért nincs korrekt víz-és olajhőfok ellenőrző műszered, ha már belenyúltál az autóba??? Ekkor se nyafogni kell és cikket írni róla, hogy jaj de meleg volt hanem tovább finomítani, korrigálni a járgányt.
Bízom benne, hogy sikerül egy jó járgányt összehoznod. További jó versenyzést.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.08.26. 07:58:12

@SzuTi: Hú, köszi. Egy baj van, nekem még a kis 120 lovas Yaris is big block..

Egy hegyi lejtőn lefelé megeresztem, befordul 120-130 körül gond nélkül, de ugyanott felfelé 60-70 között vége a dalnak. Talán egy technikásabb pályán működne a dolog.

SzuTi 2011.08.26. 08:12:19

@Családapa+géptervező mérnök:

Eddig minden alkalommal ott voltam az elején és melózni is 7-re járok, szóval a korán kelés nem gond. Ha viszont 1 órával később érek ki, nehogy már csak 3 körül tudjak menni először...

Ha autóversenyzők lennénk, akkor nem az ilyen nyílt napokra járnánk, hanem minimum egy Suzuki kupában mennénk. Itt ez sajnos csak amatőr hobbiautózásnak tekinthető.

A finomítás, korrigálás folyamatos és a lelkesedés sem apad, mint ahogy azt a poszt végén olvashattad.:-)

Köszi a biztatást!

//VV\ 2011.08.26. 10:42:18

Most jól látom tényleg amiatt idióták a szervezők, mert a "gondosan" "megtervezve" "épített" "autótok" nem bírta a versenypályán uralkodó időjárási körülményeket?

Nem véletlenül tettem azt a négy szót idézőjelbe. Kicserélhetők ezekre a szavakra: Eszetlenül gyorsan összetákolt fostalicska.

Milyen gonoszok is a szervezők, hogy nyár közepén nem oldották meg, hogy az egész pálya be legyen légkondícionálva csupán azért, hogy ne forrjon fel a vizetek meg az olajotok...

R8-as is megállt? Ez lenne a mentség? Vezetni tudni kell, főleg egy olyan pályán ahol nem érzed a sebességet. És egy R8-as motort is meg lehet ölni, ha végig tiltáshatáron járatják a motort pusztán azért, mert ott jó a hangja, vagy mert balfék a sofőr.

Szánalmas egy poszt, az már ziher.

SzuTi 2011.08.26. 12:11:04

@//VV//:

Kiolvasható az írásodból, hogy Te biztosan remekül értesz ezekhez a dolgokhoz;-)

SubaruStage2 2011.08.26. 12:56:21

@//VV//:
vezetni tudni kell... lol, sokan vezettek volna szívesen, ha a szervezők is úgy gondolják. ehelyett maradt az autók napoztatása órákon keresztül. adtak volna mindekinek ingyen box-ot.

ZZE120EL 2011.08.26. 16:10:20

@//VV//: Mi van nem leled a biciklidet ? Segítsek megkeresni ?

Tomcy 2011.08.26. 17:05:38

@//VV//: Jaj de nagy szád van, kíváncsi lennék, hogy ellenem vagy Szuti vagy Bart vagy bármelyik olyan ember ellen mit mennél ugyan azzal a kocsival...

Magyarázd el kérlek, hogy egy pályán hogy kell vezetni egy kocsit???
2000-3000 között csak nyomatékból vagy hogyan???

Nekem a kocsi 6800-nál adja le a max teljesítményt, 7300-nál szabályoz, akkor hogy vezessem te isten, hogy jó legyen???

Te a tipikus vettél egy drága kocsit(valami ganaj tdi-t) amit sok olcsó gyorsan összetákolt fos halálra szopatott már a közúton és most aztán jól megmondod nekik emberke vagy. :)))

Amúgy Szuti ez tényleg gáz, hogy ilyen faszok a szervezők.

Múltkor én is reklamáltam, mert első menetben mentem 4 kört kb 10perc, majd piros zászló és nem engednek vissza, mondom király, utána mentem 3 kört kb 8perc piros zászló és megint nem engedtek vissza, aztán reklamáltam, és kaptam egy grátisz jegyet, amit muszájból lementem, de akkor már se kedvem semmi nem volt, pedig saját körrekordot akartam futni.
Most meg eladtam a slicket és azt mondtam, hogy rohadjanak meg!

Amíg a Rsystem csinálta addig volt jó, semmi reklamáció nem volt soha, rugalmasak voltak minden oké volt.

Ha még valaha menni fogok akkor sem a Hringen az tuti, mert elegem van belőlük.

Tomcy 2011.08.26. 17:12:13

@Ivóke: De figyu most a hring maga szervezi a saját embereivel.
Most max a mentősöket kell kifizetni a többit megoldja saját emberből saját autóból, csak ki kell nyitni a kaput és kész.
Szóval amit számoltál az a közel 1 misi abból kifizetnek mondjuk 100-at a mentőnek aztán a többi megy zsebbe, mert akik ott vannak munkások, azoknak a bérét így is úgy is kifizetik, csak nem az irodába ülnek, hanem levegőznek kicsit, szóval ez egy marha nagy kasza nekik inkább.

Ez az időpont foglalósdi meg azért nem jó, mert ha lenne minden héten nyílt nap és elosztódna a sok kocsi akkor lenne értelme, de így hogy évi 3 nap és odatódul több 100 kocsi így nincs.

Vagy kellene valamilyen internetes regisztráció és időpont foglalás, de akkor meg csak azok mennének ki akik bejutottak így nem lenne bevétele a büfének pl, mert aki időpontra megy lefutja aztán megy a vérbe.

Szóval csak oda lyukadunk ki, hogy a régi rendszer a jó.

Ivóke 2011.08.26. 17:56:42

Igen ezt próbáltam érzékeltetni én is. A Racingsystem nem nagyon akarta a saját hasznát csökkenteni és/vagy a veszteségét növelni. A saját szervezéssel valóban sokat kaszálnak és emiatt reménykedek abban, hogy talán valamit visszaforgatnak. Már ha egyáltalán ez megfogalmazódik valaki fejében és nem rövid távon gondolkoznak.

Tudom, hogy jó megoldás nincs, mert egyszerűen kapacitásbeli problémák vannak. És igen valóban ezért lenne jobb a régi rendszer, több nyílt nappal.

Bartrender 2011.08.26. 19:22:40

@//VV//: úgy látom van egy kis gondod az olvasással és a poszt értelmezésével...

pzs_00 2011.08.27. 00:16:41

@Bartrender: Szerintem csak megtalalta egy szervezo is a blogot :).

SzuTi 2011.08.27. 12:39:53

@pzs_00:

Nem lenne baj, hátha elolvassák a többiek is, akik segítettek neki a szervezésben;-)