Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

40 autó, 9500 lóerő. Ez a Time Attack!

2012.06.08. 10:00 :: SzuTi

Time Attack Hungaroring Kupa 2012. 05. 20

Mint már olvashattatok róla, Fömötör Gabi és a Tunexcom csapata egyesült erővel vágott neki a 2012-es Time Attack szezonnak.

Első közös versenyünk a Hungaroringen volt, ami persze hosszas szervezés után, a szorgalmas munkának köszönhetően gond nélkül zajlott le. Ezúton is köszönjük a hangosítást, időmérést , a regisztrációt segítő barátok, fotósok, ismerősök munkáját. A nyílt napok őrültjei és minden olyan pályaautó fanatikus, aki tudott az eseményről, minden apró részletet figyelembe véve reszelgette a kocsiját. Fórumokon érdeklődtek egymástól a beállítási lehetőségek iránt, tehát jó kis pörgés volt. Ezek ismeretében nagy durranásra számítottunk a lóerők és az időeredmények tekintetében is. A nevezési lapok kiküldése után kaptuk az ívet rendesen, hogy ki, milyen plusz szolgáltatást szeretne és hány darab 50 kg alatti csajt hozzunk szurkolni, de ez ugye így van. Ahol jó autók vannak, ott a jó csajok is rendszeresen megfordulnak és ezzel nincs is semmi baj!

Eljött a nagy nap!

Az időjárás a kegyeibe fogadta a versenyt, remélhetőleg ez így lesz az egész szezonban. Azon a vasárnapon  24 celsius fok volt, tökéletes autózós idő, nem is lehetett volna jobb. Bár a verseny csak 18 órától kezdődött, de az akkori WTCC futam után azonnal elindultunk, hogy le tudjunk pacsizni mindenkivel, aki nevezett, vagy csak bámészkodni jött ki. Amikor odaértünk még csak a Subarus és a Toyotás kemény mag volt ott és már szerelték át a slick gumikat, szedték le a trélerről a csapásmérőket. Ezek után szép lassan érkeztek az autók, jött mindenki, akit vártunk és olyan arcok is, akik csak valamilyen autós oldalon, fórumon olvasták, hogy itt lesznek Magyarország leggyorsabb utcai autói!!!

 

5 óra körül nem hittem a szememnek. Közel 100 autó volt a felső parkolóban. Úgy éreztem magam, mint egy 10 éves kisfiú, aki, ha szeretné, most fél perc alatt élőben megcsodálhatná a kedvenc autóját, az autóskártyából. Ennyi tuningolt sportautót még nem láttunk a Hungaroringen, akármilyen nyílt napot is sikerül mostanság elrontaniuk a szervezőknek.

 

Ekkor jött egy telefon az irányítástól, hogy mi ez a nagyszabású rendezvény, hiszen itt a megbeszéltek alapján 5 autó mehet fel a pályára tesztelni és nem több. Május 20 volt, áprilisi tréfának is nagyon durva lett volna, Balázsék sem szaladtak felénk a pezsgővel a Kész Átverés Show keretein belül, de egy kis telefonos segítséggel gyorsan rövidre zártuk a dolgot.

17.45-kor versenyzői eligazítást tartott Fömi és utána minden autó felszerelt transzponderrel, rajtszámmal felállt a boxutcában és melegítette az autóját, némi gázfröccsel emelve a versenyzők és a nézők eddig sem alacsony adrenalinszintjét.

18:00-kor elindult a verseny.

Régi és új lelkes versenyzők álltak a paddockban, sokuk bukósisakban és kesztyűben. Mindhárom kategóriában nagyon szép mezőny gyűlt össze és mindenki pattanásig feszült idegekkel várta a zöld lámpa kigyulladását. Egyszerre 25 autót engedtünk fel a pályára, mindenkinek megadva a lehetőséget, hogy a 2 órányi idő alatt megfussa a leggyorsabb körét. Az első körök után a résztvevők nagy része kijött guminyomást ellenőrizni, a legjobb tapadás elérése érdekében, aztán sokan megállás nélkül rótták a köröket.

 

Ennyi reszelt Subaru, Mitsubishi, Toyota, Nissan, Bmw, Honda már rég nem dübörgött ilyen tempóval a Hungaroringen. Emellett volt KTM X-BOW és Suzuki Hayabusa épített versenyautó is. Ez meg is látszott az időeredményekből. A Subaruklub és Evoklub tagjai évek óta nem vérre menő csatát vívnak egymás ellen, de ez csak a másodperceknek szól és itt is ők futották meg a legjobb köridőket. Nem hiába, a legerősebb épített autókkal ők rendelkeznek és már sok évet töltöttek el a különböző nyílt napokon, versenyeken. A legfanatikusabbak 20-30 kört mentek a 2 óra alatt, ami nagyon szép teljesítmény utcai autóktól.

Nagy meglepetést egy szívó Honda NSX ideje jelentette, 2.05.707-es idővel, ami az autó súlyához, erejéhez mérten a sofőr képességeit dicséri és nem hiába, Ayrton Senna tudta, hogy kell megépíteni ezt az autót. Van Magyarországon egy kompresszoros változata ennek a modellnek, 450 lóerővel, de sajnálatos módon a tulajdonos nem ért rá a verseny idején. Így a leggyorsabb kört egy 420 lóerős Subaru Impreza és tulajdonosa Szabó Roland teljesítette 2.03.091-es idővel, amihez ezúton is gratulálunk.

A versenyről készült összegző videó:

 

Az eredmények kategóriánként:

http://www.motorsport.hu/images/stories/pdf/2012/20120520_mta_kat.pdf

Az összesített köridők:

http://www.motorsport.hu/images/stories/pdf/2012/20120520_mta_abs.pdf

Nagyon szerencsésen alakult a rendezvény, mivel majdnem gond nélkül végig tudott menni minden autó. A kis kategóriában induló Bazsó Gábornak /Karotta/ volt egy kis gondja az egyik féltengelyével, de ezt a vontatással együtt 5 perc alatt megoldották és így a kategóriájában egy ezüst éremmel térhetett haza, a híres Toyota Corolla AE86 Hachiroku kikönnyített versenyautójával. Nem volt mindenki ilyen szerencsés. Sajnos egy rekordgyanús Subaru Imprezának a turbója romlott el, egy Nissan Silvia pedig olajpumpa problémával küzdött, de ez egy ilyen meló. Hozzáértő kezek már mindkét autót próbálják rajtkész állapotba hozni a következő versenyre.

 

Az eredményhirdetést mindenki felemelkedett hangulatban várta, még akkor is, ha éppen csak az első próbálkozása volt egy ilyen versenyen. Jó volt látni mindenhol a vigyorgó, félig izzadt, olajos arcokat. Látszólag mindenki elégedett volt, de mindig vannak kételkedők, akik nem hiszik el az autók nevezett teljesítményét és olyan is van, aki nem a valós adattal nevez be, de ezt kiszűrni csak akkor lehetne, ha minden autó egy hitelesített mérlegelés és teljesítménymérő pad eredményének a bemutatásával nevezne. Ez sajnos teljességgel lehetetlen, viszont tervezünk egy 3 fős műszaki bizottságot alapítani, akik a versenyek előtt átnéznék az autókat, hogy az egyértelmű dolgokat, mint súlycsökkentés, gumi, futómű módosítások, jobban, egyértelműbben lehessen dokumentálni.

A rendezvény képei itt találhatóak:

www.facebook.com/media/set/

www.facebook.com/media/set/

www.facebook.com/media/set/

picasaweb.google.com/mozso77/MTAHungaroring2012

plus.google.com/u/0/photos/100152276703562432658/albums/5744900957550023697

 

Kivégeztük a pályát!

 

Következő versenyünk a régió legizgalmasabb pályáján, 2012. Június 30-án, a Slovakiaringen lesz. Itt mindenkinek alkalma nyílik kipróbálni ezt a szintemelkedésekkel, hosszú nyújtott kanyarokkal teli pályát, ahol most a pálya 5. variációján kell majd teljesíteniük a nevezőknek. Ez a pályarajz most főleg a kisebb kategóriának kedvez, mivel az egyenesekben az erősebb autók nem tudnak majd annyi előnyt szerezni, amit esetleg a gyengébb autókkal féktávon le lehetne kompenzálni.

 

Közös szervezésben a Slovakiaringgel, egy egész napos rendezvény ad most helyet a Magyar Time Attack 2. fordulójának. Az összes időeredmény beszámításra kerül az ottani pontozási rendszerbe, de mi a saját szabályaink szerint is értékeljük a versenyzőinket. Tehát fel van dobva a labda, hogy meg tudjuk-e közelíteni a saját pályájukat már ismerő versenyzők idejét az egynapos gyakorlás után, és ki hozza el a Slovakiaring Time Attack kupát a kategóriákon belül.

 

A nevezési lap itt található:

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dEpuYzNwajVnbXN3enlrdi1qMFRwQVE6MQ

Mivel egész napos a rendezvény, így érdemes már reggel odaérni, mivel 07:00-tól elkezdődik a regisztráció és 09:00-tól pedig elindul a száguldás. Ismét nagyon komoly mezőnyre számítunk. A kemény mag már túl van a kopóalkatrészek cseréjén. Nagyon fontos, hogy nevezni csak kiváló műszaki állapotban levő autóval, megfelelő vastagságú fékbetétekkel érdemes. Kérünk mindenkit, hogy ellenőrizze a fék, motorolajszintet, a technikai problémák elkerülése miatt.

Hegyezzétek a gépeket, és találkozunk Június 30-án, szombaton, a Slovakiaringen!

 

Címkék: honda bmw porsche nissan hungaroring toyota time suzuki hayabusa evo subaru attack motorsport impreza skyline celica slovakiaring tunexcom mitsubishu

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr234565968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lazarimre 2012.06.08. 13:44:39

"A legfanatikusabbak 20-30 kört mentek a 2 óra alatt, ami nagyon szép teljesítmény utcai autóktól.": Hát még a tuningoltaktól! :)

SzuTi 2012.06.08. 15:28:42

@lazarimre:

Igen, de alapvetően nem mindegyik versenyautó:-)