Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Time Attack 2012-2013

2013.03.12. 12:00 :: SzuTi

Mint megszokhattátok, a tavalyi évben aktívan szerveztünk és írtunk a Time Attack versenyeiről. Ez idén  is így lesz, mivel március 23-án már újra támadunk a Slovakiaringen. Íme egy kis visszatekintés az utolsó fordulóról:

Tavaly az utolsó fordulónkat a Pannóniaringen rendeztük. A két irányban homologizált pálya a világ egyik legbiztonságosabb autós gyorsasági versenypályája, az 50-150m-ig terjedő bukózónák miatt. Az élmény megszerzéséhez Budapesttől csupán 200 km-t kell megtennie a lelkes autósnak  Ostffyasszonyfáig.

Azon a vasárnap délutánon is több ezer lóerő harsogott ezen a 4740 méteres szakaszon. A mezőny nagyobb része már járt itt, tehát a 16:00-ás kezdés után a regisztrációnál már senkinek sem volt újdonság az utána levő versenyzői eligazítás sem. Árvai Imi tesztelhette a kicsit felpiszkált Nissan GTR-t, bár csak semi slick gumikon. Volt szerencsém beülni jobb 1-be 5-6 kör erejéig, és pont Gallai Zsolti kompresszoros NSX-ét üldöztük, ami a kanyarokban sokkal nyugodtabban viselkedett, mint a GTR, de ez főleg az alacsonyabb építésnek és a slick gumiknak volt köszönhető. Nagy élmény volt, az tuti.

Bozsó Attinak sem sikerült full slickeket vadásznia, így kénytelen volt beérni R888-as Toyo Proxes felszerelésével. Kovács Béla és Valló Zoli is hozták a stabil köröket, elég helyet hagyva, hogy mindenki a leggyorsabb körért versenyezzen, ne pedig egymás idejét rontsák el. A négy BMW 3 tizeden belül volt úgy, hogy Ponya 360 lóerős E30-as, M5 motorral szerelt 320-asa volt a leggyorsabb 2.15.560-as idővel. Meglepetésként még Balázs Szabolcs ment egy 2.17-es időt az S2000-es Hondával, amivel 4 másodperccel javította meg régi idejét, és szavai szerint most meg tudta volna fogni a BMW-k idejét, ha nem esik szét az egyik féltengelye.

Mint az általában lenni szokott, a leggyorsabb kört nem a legerősebb autó futotta meg, hanem egy 270 lóerős pályaautó, ami pedig nem más, mint egy Honda NSX. Általában két NSX indul a versenyeinken, egy kompresszoros és egy szívó, Horváth Tomi vezetésével. Most a szívó volt a gyorsabb, de Zsolti mentségére szolgáljon, hogy a nagy melegben a kompresszor nem minden alkalommal előny, és a magas hő miatt nem tudta leadni a várt teljesítményt. Ráadásul nehezebb úgy vezetni, hogy közben az ember folyamatosan oda kell, hogy pillantson a műszerekre, hogy melyik hőfok éppen hol áll és mikor kell hűteni.

Emellett tiszteletet érdemel, hogy manapság ezt az autót itthon nagyon kevesen használják ebben a sétakocsikázásnak épp nem nevezhető szakágban, úgyhogy ez is tiszteletre méltó, hogy minden versenyen, pályanapon kint vannak vele, és folyamatosan hozzák a jobbnál jobb időket, nem pedig csak puszilgatják a garázsban, mint sokan mások. A belsőkamerás felvételen is jól lehet látni, hogy nagyon szépen, határon autózva terelgette Tomi az NSX-et, kihasználva a pálya teljes szélességét. Azt hiszem, mondhatjuk, hogy az egyik legjobb amatőr pilóta nyert aznap.

Az időeredmények:

1. Horváth Tamás Honda NSX 2:10,820
2. Gallai Zsolt Honda NSX 2:10,951
3. Árvai Imre Nissan GTR 2:11,729
4. Ponyiczki Gábor BMW 320 M5 2:15,560
5. Valló Zoltán BMW M3 2:15,609
6. Kovács Béla BMW M3CSL 2:15,659
7. Bozsó Attila BMW M3 2.15,737
8. Gönczi Zsolt Mitsubishi L. 2:16,287
9. Balázs Szabolcs Honda S2000 2:17,039
10. Barna Viktor Mitsubishi L. 2.17,950
11. Pintér András Mitsubishi L. 2:18,027
12. Illés Gábor Honda Accord 2:23,159
13. Popovics László Opel Speedster2:27,523
14. Pljusznyin Alex BMW M3 2:28,047
15. Lőnhárd Csaba Fiat Bravo 2:30,841
16. Dóri Szilárd VW Polo 2:31,895
17. Pintér Gábor Fiat Brava 2:36,533
18. Vojácsek Pál Nissan 350Z 2:37,303

A 2013-as szezon március 23-án kezdődik a Slovakiaringen, ami után április 2-án már a Hungaroringen tesszük próbára magunkat, ahol talán az utolsó évad kezdődik el a pályamódosítás előtt. Tartsatok velünk, és kövessetek minket a facebookon is:

http://www.facebook.com/events/395770913855494/

Címkék: honda bmw m3 opel nsx evo gtr pannóniaring speedster slick time attack tunexcom Slovakiaring

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr1004757927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barnapapa 2013.03.12. 23:18:20

Nahát, nem is tudtam, hogy Ostffyasszonyfa a világ bármely pontjától kerek 200 km-re fekszik.

effendi79 2013.03.13. 15:49:14

"Budapesttől csupán 200 km-t kell megtennie a lelkes autósnak Ostffyasszonyfáig."

Teccikérteni?