Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Bejegyzés alcíme...

Slovakiaring pipa, szerdán Hungaroring!

2013.04.23. 11:59 :: SzuTi

Utolsó posztom végén írtam, hogy az időjárás viszontagságai miatt lemondták a Hungaroringes versenyünket a sok vízátfolyás miatt. Így hosszas várakozás után vasárnap végre elindult a 2013-as Time Attack szezonja a Slovakiaringen. Már az autók érkezésekor láttuk, hogy van egy pár nagyon durva gép, ami tavaly óta elkészült, és most bevetésre vár. Ettől az évtől beiktattunk a Race kategória mellé egy Race 2 kategóriát, mivel ez az a csoport, ami magában foglalja a még kisebb módosításokkal rendelkező és a legdurvább versenyautó jellegű becsövezett autókat is. A Race 2 kategória súly/ lóerő aránya 4-2.5-ig tart, és pontozásban is külön lesz értékelve. Ezek tudatában kezdődött el a 2013-as Magyar Time Attack Slovakiaring Kupa.

478147_520154854715484_475299034_o.jpg

Sajnos a bemelegítő körben egy nemrég elkészült 316-os, M3-as motoros BMW a hátsó bukkanó után beleszállt a  szalagkorlátba, és minden oldalról javíthatatlanul összetörött. Talán a motor és még pár dolog menthető. Nagy szerencse, hogy a sofőr és az utasa is sértetlenül visszasétált a boxba. Erre mondják, hogy a motorsport is dangerous. Az időmérés folytatódott, és öröm volt nézni mindenkit, ahogy vigyorogva mentek fel és jöttek le a pályáról a gyors köreik után.

30551_569591596408581_1516447258_n.jpg

A sport kategóriában Vincze Zalán a Fiat Coupe Turbóval nyerte a versenyt Dóri Szilárd előtt, aki tavaly még egy dízel Polo-t épített, de most - gondolom, a tavaszra való tekintettel - egy MX5-ös Mazdával indult, semi slick gumikon. Csak halkan jegyzem meg, hogy az élményautózásra ez mindenképpen alkalmasabb, és talán egy kompresszorral még gyorsabb is lehet. A harmadik helyet Asztalos Ferenc szerezte meg egy Toyota MR2-vel. Nagyon szoros volt a verseny, 3 másodpercen belül volt mindegyik dobogós. Ez ilyenkor pár jobban megválasztott féktávon és kigyorsításon múlik csak, vagy hogy kinek épp mekkora forgalomban sikerül megfutnia a leggyorsabb körét.

903450_594610117224720_2079619532_o.jpg

A pro kategóriában Balázs Szabi ment egy nagyon erős 2:33-as időt, amivel toronymagasan vert mindenkit az S2000-es Hondával, slick gumikon, állítható futóművel. Legközelebb azért megkérdezzük, hogy motorikusan milyen módosítások vannak az autóban, bár a hangja alapján a kipufogórendszeren kívül nem nagyon hallottam semmi eltérőt. Őt Lőcsei Áron követte az 1M-es BMW-vel a Michelin Pilot Sport Cup gumikon. Az autó teljesen gyári, de a fékbetétekre panaszkodott, hogy mikorra már teljesen belejött volna, kezdtek elfogyni, és így vissza kellett vennie a tempóból. Őt pedig egy Alfa 156-tal Kalácska Zsolt szorongatta, aki most még csak teszt üzemmódban ment, és próbálgatta az újításokat. Szavai szerint melegedési gondjai voltak, de ennek még utána kell járnia, hogy minden rendben legyen az Alfával. 

Honda.jpg

A Race 2 kategóriában Subaru-Evo csata alakult ki. A verseny végéig folyamatos nyomás alatt tartották egymást a jobbnál jobb körökkel, és a végeredményben is 1 másodpercen belül volt a két autó. Gönczi Zsolt Evo 5-ösében egy 2.2-es stroker motor dolgozott, de egy csatlakozó lelazulása miatt majdnem idő előtt lett vége a versenynek. Landi Gábor hajtotta a 420 lóerő körüli Imprezát, ami nagyon szépen szólt, és nagyon kicsin múlott, hogy nem fordult meg az eredmény. Anti is elveszítette a pálya szüzességét, aki bronzérmesként állhatott fel a dobogóra. Kicsit csodálkoztam is, hogy sokak unszolására végül is benevezett a versenyre, és végre nemcsak keresztben mutatta meg, hogy uralni tudja a 350 lóerőre saccolt Evo 8-ast. Ültem is mellette, van még abban tartalék, csak azt kell megszokni, hogy a kevesebb néha több.

422119_569559876411753_1546855238_n.jpg

A Race kategória autóit vártuk a legjobban. Nagy fogadkozások után látni akartuk, hogy ki miként fejlesztett télen, és mennyit jelent ez időben. Sajnos Bozsó Attila M3-as GTR aero kit-es, kompresszoros BMW-jén elszakadt az ékszíj, így gyors kör nélkül fejezte be a versenyt, pedig azok alapján, amit a kocsinak elvileg tudnia kell, megszorongathatta volna a mezőny elejét. Ebben a kategóriában Árvai Imi nyerte a versenyt egy Nissan GTR-rel Mészáros Tomi kupás Seat Leon-ja előtt. Imi a Hungaroringre tartalékolt a gumival, és ahogy tudom, a téli fejlesztések főleg a féket és a váltó, differenciálmű hűtését helyezték előtérbe, hogy stabilan tudjon menni minél több gyakorló és gyors kört. Mészáros Tomi az Evo 10 helyett egy kupás Seat Leonnal jelent meg a mezőnyben, ami azért, ahogy mondják, teljesen más kávéház. Tudni kell azt is, hogy hiába a nagyon komoly Seat Motorsportos technika, ezt vezetni is meg kell tanulni, ami nem csak az alap készségekről szól. A harmadik helyet Ponyiczky Gabi szerezte meg a 380 lóerős E30-as 320-as BMW-vel. Mészáros Tomit üldözve a hátsó bukkanó után, féken állva elindult az autó segge, és nagyjából 180-as tempóról, viszonylag szerencsésen kicsúszva, karcolások nélkül úszta meg. Ez van, amikor az ember vérszemet kap, és elkezdi üldözni az előtte levő autót. Ezt belülről is élvezhetjük:

Az Open kategória egyetlen nevezője, Szalai Szabi egyedül körözgetett a saját tempójában egy Radical SR5-tel. Egyedüli ellenfele a tavalyi 2:11-es időeredménye volt. Szépen ment az autó, de bevallása szerint másmilyen gumikkal ment most, így 1 másodpercen belül tudott autózni a legjobb idejéhez képest, amivel összesítésben is ő lett a leggyorsabb Time Attack-os a Slovakiaringen. Senki se gondolja, hogy csak mert az övé egy igazi pályaautó, már könnyű vezetni. Ember legyen a talpán, aki kordában tudja tartani ezt a 260 lóerős, 600 kilós szörnyeteget. Mindenesetre nagyon reméljük, hogy hamarosan lesz érdemi ellenfele. Íme a leggyorsabb kör:

További képek:

http://myfotoroom.com/gallery.zul?albumid=48088#PhotoSwipe1366664656237

Gratulálunk minden versenyzőnek, és további sok kitartást a szurkolóknak, szervizcsapatoknak is!

A versenysorozat szerdán folytatódik a Hungaroringen. Már most 35 előnevezés van, tehát még nagyjából 10 autót tudunk felengedni a pályára. A legfrissebb hírek szerint itt már lesz Honda Nsx is és Ferrari 458 Italia is a már megszokott kemény mag mellett, akik GTR, Subaru, Evo, Honda, BMW, Toyota versenyautókkal állnak fel a Hungaroring aszfaltcsíkjára.

Részletes időterv:
16:00-17:45 regisztráció
17:45-18:00 versenyzői eligazítás
18:00 boxutca nyit, MTA Hungaroring Kupa 2013
20:00 boxutca zár
20:15 eredményhirdetés (betétlapok kitöltése :) )

Nevezési lap:
https://docs.google.com/forms/d/1-mXlMG3aRL8f0gA5WthUGhcNvK-ZEVSqcJooYBBmvBE/viewform

Nevezési díj:
30.000 Ft/ autó (helyszínen)

https://www.facebook.com/events/133175343530384/

Nagy durranás lesz, akinek van kedve, jöjjön bátran, mert mi biztosan ott leszünk!

Címkék: ferrari alfa romeo bmw m3 hungaroring toyota evo subaru gtr race slovakiaring time attack

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr775238851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.