Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Mi más büntethetne így, ha nem egy GT-R?!

2013.07.19. 12:00 :: SzuTi

Nem is lehetett másképp, mint hogy egy 600 lóerős Nissan GT-R menjen be a 2 perces álomhatár alá a Hungaroringen. Már csak azt nem tudtuk, hogy mindez mikor fog bekövetkezni. 2013 június 18-án egy 1:58.828-as idővel Árvai Imi megfutotta minden idők leggyorsabb "amatőr" utcai autós körét a Magyar Time Attack versenyén. Mindezt egy utcai rendszámos autóval. Persze azért nem beszélhetünk stock kocsiról, mivel egy erőteljesebb motortuningon, programozáson esett át az autó, és ehhez a full slick gumik, állítható futómű és nagyobb fékrendszer is társultak. Nem hiába, hogy majdnem minden versenypályán a GTR állítja fel a referencia időket.

977939_544495932280464_705945580_o (1).jpg

Teljesen felesleges is magyarázkodni, ez az idő az övé, senki sem veheti el tőle. A mostani mezőnyből talán egy-két autó és sofőrjeik lehetnek képesek, hogy megdöntsék, de ez még a jövő zenéje. Bozsó Atti is nagyot ment, de ez "csak" egy 2:00.863-as időre volt elég azon a napon. Viszont ami nagyon jó hír, hogy végre Gallai Zsolti kompresszoros Honda NSX-e is összeállt, és elsőre egy 2:02.931-es idővel iratkozott fel a ponttáblázatra. Technikai problémák nélkül végre arra tudta használni a 450 lóerős versenyautót, amire építette, és a korábbi melegedési problémák sem jelentkeztek. 

1025468_549180555145335_622242206_o.jpg

Bár elképzelhetetlen, de mégis egy érdekesség, hogy Imi és a GT-R gyorsabb a  Hungaroring első szektorában, mint a mostani abszolút leggyorsabb autó és sofőrje, Szalai Szabi és a Radical SR5. Pedig ezzel a tempóval Szabi 1:55.782-es idő alatt tudja teljesíteni az előírt leggyorsabb körét a Hungaroringen. Azt hiszem, hogy az összefoglaló videó sem tudja visszaadni azt a sebességet, amit az autó és sofőrje tud ezen a pályacsíkon. Pár alkalommal már kértem, hogy hadd üljek be a jobb 1-be, de eddig még nem került rá sor sajnos. Remélem, ezt hamarosan orvosolni tudjuk, és megtapasztalom saját seggel is, hogy milyen egy közel WTCC-s köridő a Ringen.

Hiába a kevesebb lóerő, mégis a Sport kategóriában javultak a legtöbbet a versenyzők, ahol viszonylag low budget autókkal, mégis hatalmas elszántsággal fekszenek neki a versenynek. Itt Torma Laci aratott a 2:17-es idejével Kiss Márton Caterhamja és Dóri Szilárd Mx5-ös Mazdája előtt. Ha jól hallottam, Szilárd nagyon fogadkozott, hogy a következő Hungaroringes versenyen már mindenképpen beviszi 2:20 alá a kis roadstert. Úgy legyen!

1064227_549178665145524_1514315949_o.jpg

A Pro kategóriát folyamatosan Horváth Tomi nyeri, aki, bár nem a legjobb idejével, de mégis egy 2:06.613-as időt autózva terelte körbe a szívó NSX-et. Őt Valló Zoli M3-as E46-os BMW-je követte, aki a megszokott 2:10 körüli időket szórta. Most sajnos nem tudott lejjebb menni, mint ahogy Dr. Balázs Szabolcs sem élete idejével lett 3. a versenyen, pedig nála is 2:10-es időket ígért mindenki. Sebaj, lesz még lehetősége mindenkinek javítani.

1052887_549179241812133_645515287_o.jpg

A Race 2 kategória dobogójára Berkes Csaba állhatott fel egy 400 lóerős szívó Porsche-val, 2:05-ös idővel. Utána Kovács Béla egy kompresszoros M3-as BMW-vel autózott, akit Sanci követett, aki egy most már teljesen kipakolt EVO X-est kezdett reszelgetni. Ahogy az Evoklub tagjait ismerem, ez az idő még közel sem volt annyira hegyes, mint amilyet szeretnének. Türelmesen várjuk a további fejlesztéseket és a jobbnál jobb köridőket is.

1047910_549179575145433_990687120_o (1).jpg

A következő lehetőség a bizonyításra július 30-án lesz a Pannóniaringen, ahol már most 40 nevező tervezi, hogy megmutatja autója és a saját képességeit is. Ha versenyzőként szeretnél részt venni a rendezvényen, akkor itt a lehetőség, hogy jelentkezz:

https://docs.google.com/forms/d/1HlQnL1h8m0tLI2-UJgiuBdWUIeF6pxhEkoZVL1Rl6qA/viewform


Az eseményt követhetitek a facebookon is:

https://www.facebook.com/events/611993235491557/

Like-oljátok facebookos oldalunkat is, ahol folyamatos információkat találhattok Magyarország leggyorsabb utcai autóiról, és megnézhetitek a belső kamerás videókat, képeket is.

https://www.facebook.com/timeattack.hu?fref=ts

Nagyon fontos információ, hogy az előzetes egyeztetések szerint Augusztus 13-án lesz a következő Hungaroringes versenyünk. Addig is tartsatok velünk, és kövessétek versenyeinket ebben a szezonban is!

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr35386414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ambrus Gergely 2013.07.19. 17:05:30

ezzel az autóval sokkal jobb időt lehetne futni.
én ezzel a GTR-el 1:55-ös időt mennék.

Ambrus Gergely 2013.07.19. 17:06:10

az autóban benne van, csak kell egy jó pilóta aki kihozza belőle, pl én.

Thanathos 2013.07.19. 18:44:40

@Ambrus Gergely:
Nem elég ámokfutásod helyszínéül a Vezess.hu?
Már ide is befészkeled magad?
Hidd el, senki sem kíváncsi a hülyeségeidre.

nitro1 2013.07.19. 19:32:27

@Thanathos: Ne etesd, ne etesd! :-D

Sayniqua (törölt) 2013.07.19. 19:51:16

@Ambrus Gergely: Hehhh.... Az önmarketinged kissé idejétmúlt és túl nyomulós.
Vegyél egy ilyen autót, tuningold meg, persze mindezt a saját pénzeden és hajrá! Senki sem áll az utadba. Drukkolok neked.

Szaszy G 2013.07.19. 20:38:11

@Ambrus Gergely: Ha toltava megfutom az 1:55-öt lecidázol? ;-)

MyGod 2013.07.19. 22:05:33

Élvezhetetlen a video zenével..

cukkkorka 2013.07.21. 00:05:43

azért nem semmi, hogy az 1,6-os BMW idejét nem tudják ezek a gépcsodák!