Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Szenzációs Super Pole a Pannónia-Ringen!

2013.08.08. 12:09 :: SzuTi

Talán az eddigi legkomolyabb mezőnnyel mentünk le a Pannónia-Ringre egy Time Attack Super Pole versenyt lebonyolítani. Ez a nap abban különbözött a szokásos versenyünktől, hogy gyors és lassú csoportokra osztottuk a nevezőket, és nem 2 óra alatt kellett megfutniuk a leggyorsabb körüket a versenyzőknek, mint általában, hanem csoportonként 3 szabadedzésre volt lehetőségük, majd 3 kvalifikációs futamot is mehettek a Super Pole előtt reggel 9-től délután 15 óráig.

xbow.jpg

15 órától 4 csoportot alakítottunk ki a 43 nevezőből, és az idejüket sorrendbe téve a a leglassabb autót indítottuk elsőként, majd 15 másodperc múlva engedtük a következőt, elkerülve az esetleges egymásra esést. A Super Pole egy felvezető körből állt, amit nagyjából 90%-os sebességgel kellett megtenniük, majd egy nagyon éles gyors kör, ami után egy levezető körben lehetett hűteni a technikát. Ez a lebonyolítás nagyon nagy koncentrációt igényel, mivel itt nem lehet hibázni. Ha az éles körön elnézed a féktávot, vagy nem jól választod meg a kanyarsebességet, akkor onnantól már felesleges is erőltetni azt a felfutást. Ezért aztán 3 ilyen felfutásra volt lehetőség, ami némileg megnyugtatta az indulókat, mert ha valaki hibázik sem dől össze a világ, lesz ideje a javításra.

dobo.jpg

A Sport kategóriában Asztalos Feri utcai gumikon mutatta meg a többieknek, hogy mennyire gyors tud lenni egy középmotoros Toyota MR2. Őt Sziráczki Balázs követte, aki egy kupás Astrával volt komoly csatában Ambrus Péterrel. Utóbbi újoncként hozta el a bronzérmet az első Time Attack versenyén. Asztalos Feri így összesítettben megelőzte az eddig magabiztosan vezető Dóri Szilárdot, aki sajnos most stabilizátorgondokkal küszködve csak az ötödik helyen ért célba.

forg.jpg

A Pro kategóriában nagyon komoly csata alakult ki, de senki nem talált ellenszert Horváth Tomi Honda NSX-je ellen. Szívem szerint már egy másik kategóriába tenném, mivel egyik pályán sem hagy esélyt a többi ellenfelének, hogy megközelítse. Főleg így, hogy a Super Pole felfutásokra elfogyott a gumija, így Gallai Zsolti gumijival összesen 1 felfutással megnyerte a kategóriáját. Itt Ambroz Kavs lett az ezüstérmes, aki egy kompresszoros Lotus Exige volánjánál rótta a köröket, megelőzve egy Nissan 350Z-t Manfred Stocz irányítása alatt. Dr. Balázs Szabolcs és Lőcsei Áron maradtak le a dobogóról, de Áron, aki már benevezett egy Öhlins futóműre, most nagyon fogadkozott, hogy szerez hozzá slick gumikat is, hogy teljes legyen a szett, és ne kelljen folyton bosszankodnia a hamar elmelegedő utcai abroncsok miatt.

westf.jpg

A Race 2 kategóriában komoly aprítás volt, és a végeredmény is ezt mutatja. Berkes Csaba egy Porsche 911 Carrera-val nyerte a versenyt, de mögötte 1 másodpercen belül volt Caterham, KTM X-bow, Westfield Super 7 és Mitsubishi Evo X is. Mégis a turbós Mazda motoros Caterham és az X-bow lettek a gyorsabbak, tekintve, hogy Sanci az Evo X volánjánál első alkalommal volt a Pannónia-Ringen, az Osztrák srácok pedig akár minden hétvégén átruccanhatnak, ha autózós kedvükben vannak. Mint majd az összefoglaló videóban is lehet látni, Berkes Csabát Halaska Laci segíti az egész szezonban, hogy kategóriájában minél jobb eredményt érjen el.

bmw.jpg

A Race kategóriában kezdenek nagyon összeérni a srácok, mivel másfél másodpercen belül van egy 600 lóerős Nissan GTR, egy kompresszoros 450 lóerő körüli BMW M3 GTR és egy szintén kompresszoros 450 lóerős Honda NSX, aminek sofőrje folyamatosan biztosíték gondokkal küldött a nap folyamán. Tőlük kicsit lemaradva Bunker és Ponya követte a társaságot, E36 M3-ban Pallós Gábor tanulgatta a pályát újoncként a Pannónia-Ringen. A következő szezonban várható egy hasonló kaliberű gép, ami egy E92 M3 lesz kompresszorral, és még az isten tudja, milyen földi jóval ellátva Ponya építésében. Ha ez rendesen összeáll, akkor mindenkinek fel kell kötni a gatyát, hogy meg tudja tartani a pozícióját a csoportban.

szabi1.jpg

Az Open kategóriában nehezen indult a verseny Szalai Szabinak, aki fojtószelep problémával küzdött a gyakorló és a kvalifikációs etapok alatt, plusz még pár alkalommal 3 hengerrel jött le a pályáról. Jó volt látni viszont, hogy márkától függetlenül Niesz Feri és Bartos Jani is egyből kesztyűvel, szerszámokkal ugrott a Radicalnak, hogy meg tudják oldani a problémát. Átmenetileg a nagyobb gond megoldódott, de Szabi így sem tudott időben visszaváltogatni és kigyorsítani a Super Pole alatt. Véleménye szerint még legalább 2 másodperc maradt így a köreiben, ami még így is bőven elég volt, hogy 3 és 8 másodpercet adjon a két Zawotec GT3 Porsche Cup kocsikkal egy kategóriában induló versenyzőknek egy 1:58.142-es idővel. Egy kis csavar még a számokkal, hogy a Magyar Autós Gyorsasági szakágban Gruber Willibald is ilyen időt autózott nyár elején egy SR3-as Radicallal, ami ugyanilyen erős, de valamivel könnyebb is. A GT3-as kupás kocsiknak viszont erősen 1:55 körül kellett volna menniük, az eredményhirdetésnél gyors magyarázkodásba is kezdtek, hogy ez csak egy tesztnap volt számukra, és hogy nem voltak ideálisak a körülmények. No comment...

Képgalériák:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.563059627090761.1073741840.167254116671316&type=3

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.563045093758881.1073741839.167254116671316&type=1

A versenyt lezárva már sokan a jövő keddi Hungaroringes versenyünkre készülnek. Kár lenne kihagyni, mivel ilyen izgalmas, erős autókat, akciókat máshol nem láthat az ember. Ha valaki nevezni szeretne, és élőben megtapasztalni, hogy milyen egy ilyen verseny, a gumiszag, az adrenalin, ami árad a pályán, akkor itt a lehetőség. Nevezési lap:

https://docs.google.com/forms/d/1NeVeQ6dOK2y3HjZflIl2QLr9dCUs5J1QQ3daAaV_ZiI/viewform

2013 Augusztus 13-án kedden Hungaroring Time Attack. Kövessétek az eseményt és az oldalt is a facebookon:

https://www.facebook.com/events/409986835774046/

https://www.facebook.com/timeattack.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr575450869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása