Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Bartos Motorsport Time Attack Evo VI.

New Generation Evo VI. 483 HP

2013.09.18. 11:10 :: SzuTi

janika szemből.jpg
Ne tévesszen meg senkit a cím, ez nem egy 2013-as fejlesztésű Mitsubishi Lancer Evo VI, hanem egy 1999-es, gyárilag jobb kormányos Evo VI. Japánból. Eredetileg eladásra hozták be 2007-ben, de hamar balosítva lett, és apró felújításokkal, egy DTA motorvezérlővel máris 341 lóerőt és 480 NM-t adott le úgy, hogy minden széria maradt, majd 2009 decemberében került Bartos Jani tulajdonába, aki elkezdte az autó építgetését, fejlesztését. Csak hogy érzékeltetni tudjam a különbséget a régi és az új állapot között, íme egy videó a még "csak" 341 lóerős kocsiról. Már itt is nagyon keményet ment, de ez még csak az alap állapot:

Az autó minden felhasználási területen bizonyít, mint Time Attack, Minirally, FRT, téli autós csapatások. Egész évben folyamatos használatban van, és ahogy a későbbi videókban is látható, nagyon kemény igénybevételnek van kitéve, ami a látottak alapján csak profi munka gyümölcse lehet. Ez a videó már Jani érdeme a fejlesztések után, és sofőri képességeit is méltán bizonyítja. Teljesen véletlenül ültem Jani mellett jobb 1-ben, de ilyet még nem tapasztaltam. A motor 8000-ig forgatható és 3500-as fordulattól már több, mint 400NM áll rendelkezésre és a nyomatékcsúcs 720NM, amivel az autó olyan kigyorsításokra képes, hogy a 18-as slick gumikat is meg tudja forgatni, ha még nincsenek teljesen bemelegedve. Ezen a videón 18-as rally slickeken  folyik 2 különböző osztómű tesztje:

Time Attack EVO VI:
A motor: 2,2 stroker, ami saját fejlesztés, egyre többen használják az itthoni versenysportban, E85 üzemanyaggal programozva 483 LE, 720 NM. Széria (rövid RS) váltó, elöl 18 lamellás Cusco sperdiffi, hátul 14 lamellás sperdiffi, középen Ralliart visco, 2 tárcsás HKS kuplunggal, HKS pálya futóművel. Fékek: 350 mm-es tárcsa 4 dugattyús Brembo nyereggel, hátul 320 mm-es tárcsa 4 dugattyús Brembo nyereggel, 18-as felnivel. Súlya 1330 kg úgy, hogy a légkondin kívül minden kényelmi szempontnak tökéletesen megfelel. 
1265067_575515642511826_559386310_o.jpg
Az épített motor belső:

Bartos Motorsport 2,2 stroker
HKS hajtókar
CP dugattyú
ARP alsó-felső csavarszett
ACL Race csapágysor
Bartosmotorsport vezérműtengelyek
Brian Crower szelepek
HKS szeleprúgók
DTA motorvezérlő (ALS, rajtprogram, stb.)
1600 cm injektorok
SARD ac pumpa
karbon airbox

A fenti videón még egy korábbi Time Attack 2:04-es körei láthatóak a Hungaroringen. Már ezzel is minden idők leggyorsabb Evo-s körét futotta meg, amit amatőrök között valaha Mitsubishi Evo-val elértek. 2013. augusztus 31-én a Magyar Time Attack Totalcar Trackday-en elért 2:01.9-es körével viszont mindenkinek feladta a leckét, mivel ilyen időt Nissan GT-R-en kívül eddig csak becsövezett versenyautók tudtak menni a Hungaroringen. 

janika hó.jpg

Téli EVO VI:

Motor: 2,2 stroker 
Üzemanyag: benzin
Teljesítmény: kb.380-400 Le, 530 NM
Hajtás: széria váltó (rövid RS) elöl 8 lamellás sperdiffi, hátul 10 lamellás sperdiffi
Futómű: evo 9 bilstein, elöl 50 NM-es rúgó,hátul 30 NM-es rúgó
Fék: elöl 286 mm-es tárcsa 2 dugattyús nyereggel, hátul 262 mm-es tárcsa 1 dugattyús nyereggel.
Felni: 15-ös

FRT EVO 6:

motor: 2,2 stroker
üzemanyag: E85
teljesítmény: kb.450-470 Le , 650 NM
hajtás: kapcsolókörmös váltó Gr "A"-s végáttétellel, elöl 18 lamellás Cusco sperdiffi, hátul 14 lamellás saját fejlesztésű sperdiffi
futómű: evo 9 bilstein, elöl 70 NM-es rugó, hátul 50 NM-es rugó
fék: elöl 320 mm-es PFC tárcsa 4 dugattyús Brembo nyereg, hátul 300 mm-es tárcsa 2 dugattyús Brembo nyereg
felni: 18-as


A fenti videó az Euro-Ringen teszt jelleggel készült, ahol Janika minden erőlködés nélkül ment 1:21-et, 2 személlyel, 4 éves slickekkel, ami azon a pályán erős időnek számít. 2013 szeptember 26-án lesz a Time Attack versenysorozat utolsó fordulója Örkényben, az Euro-Ringen, ahova Jani is nevezett, és én legalább egy 1:17-es időt tippelek neki ezzel a setuppal. Mivel elég rövid fokozatokkal van építve az Evo váltója, szerintem lehet meglepetés az eredményt illetően. Kategóriájában a Nissan GT-R vezeti a bajnokságot, amit egy kompresszoros M3 követ, ill. egy E30-as, M5 motoros Bmw, de véleményem szerint ez a pálya inkább az Evo-nak kedvez. Gyertek el, és nézzétek meg élőben, mit is tud ez a kocsi és sofőrje az év utolsó amatőr pályaversenyén!

Tudomásom szerint jövőre az összetettben is komoly ellenfél lehet a Bartos Motorsport versenyautója, mivel eléggé elkapta a fonalat az idei szezonban, és, ha jól tudom, még ennél is komolyabb fejlesztés veszi kezdetét a télen. Jani fanatizmusát ismerve, biztosan meg fogja támadni az abszolút időt a Hungaroringen.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr575458612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.