Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Örkényre készülve.

Magyar Time Attack Totalcar Trackday 2013

2013.09.25. 11:00 :: SzuTi

Mivel augusztusra 3 Time Attack versenyt is szerveztünk, amiből 2 a Hungaroringen volt, kicsit tartottunk attól, hogy nem lesz olyan nagy érdeklődés a Totalcar Trackday Time Attack betétfutamára, mint az eddigi versenyekre. Ilyen igénybevétel mellett adódhatnak olyan technika problémák, amiknek az elhárítása egy kicsivel több időt vesz igénybe, és a pénztárcát sem kíméli túlzottan. Ennek ellenére komoly mezőny gyűlt össze, ami persze a versenyzők elhivatottságát tükrözi. 39 mindenre elszánt autós állt készen arra, hogy a Hungaroring eddigi legnagyobb amatőr autós rendezvényén megfussa élete leggyorsabb körét.

Fömis.jpg

A Sport kategóriában Sárándi Gergő egy Suzuki Motorsportos Swift irányításával nyerte meg a versenyt egy erős 2:15-ös idővel, akit Boros Tamás követett egy 325 Challenge-es Bmw-vel. A bronzérmet Torma Laci szerezte meg, aki szintén egy Bmw-vel nevezett, de elmaradt élete eddigi legjobb, 2:14-es idejétől. A ponttáblázat vezető helyét viszont a mostani 4. helyével Dóri Szilárd vette át, aki ígéretéhez hűen bement 2:20 alá, bár ezt elmondása szerint majdnem új slick gumik és kicsivel türelmesebb vezetési technikájának köszönheti. Így Asztalos Feri és a Toyota MR-2 már "csak" ezüstérmes az összesítésben. Harmadik helyen Sárándi Gergő áll, aki a másik két dobogóssal együtt már szintén nevezett a következő versenyre az Euro-Ringre. Kíváncsian várjuk a végkifejletet.

sárándi.jpg

Valló Zoli odaért! Nem is kezdhetném másképp a Pro kategória beszámolóját. Évek óta tartó örök második helyét elsőre cserélte ezen a versenyen egy 2:11.461-es idővel, és ez ugyan nem saját rekord, de most mindenkinél gyorsabb volt, aki vele azonos kategóriában indult. Mögötte Lőcsei Áron végzett, aki szép lassan kezdi kiautózni, amit az 1M coupé tud. Ha jól hallottam, jövőre már full slick gumikra cseréli a mostani semi slick szettet, de egy másik játszós autó is képbe jöhet, ha úgy alakulnak a dolgok, így ezt a szép gyári autót nem kell többet nyüstölnie a versenyeinken. Ambroz Kavs már több alkalommal is bizonyított a kompresszoros 240 lóerős Lotus Exige volánja mögött, amit Szlovéniából 600 km-t vezetve hoz el tréleren, és nagyon szép eredményeket ér el. Pár héttel ezelőtt még Angliában is versenyzett. Kevés ilyen fanatikus amatőr pályaversenyzőt ismerek, le a kalappal előtte, főleg így, hogy nálunk most bronzérmes lett.

Valló.jpg

A Race 2 kategóriában Berkes Csabinak elfogyhattak az új slickjei, mert egy 2:02-es idővel nyerte csoportját, pedig már 2:00-át is ment a múltkori versenyen. Második helyen Sanci és a bitang Evo X ért be egy nagyon erős 2:04-es idővel. Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a verseny végén ültem bent 20 percet a kocsiban, és közel versenytempót mentünk. Az egész olyan volt, mint egy számítógépes játék. Ha sok volt, akkor is a gázon állt, ha kevés volt, akkor is. Ha műfüvön mentünk, akkor is ugyanúgy gyorsított ki az autó, mintha aszfalton haladtunk volna. Azóta gondolkodom azon, hogy mi lehet az az anyag, ami a műfüvön tapad. Érthetetlen... Ez mit sem von le Sanci vezetési tudásából, de maga az autó és a hajtása elképesztő! A harmadik helyen Halaska Lacival való nagy csata után én gurultam be és a Celica GT4 ST205, egy 2:07.509-es idővel. Csak hogy érzékeltessem, Laci ideje 2:07.515 volt, tehát nagyon szoros lett a vége. Utána sajnos kicsit odacsapta a 350Z-t a kopott slickek miatt, de szerencsére csak az első lökhárító sérült komolyabban.

San.jpg

A Race kategóriát már szokásosnak mondhatóan Árvai Imi és a GT-R nyerte egy 1:58.001-es idővel, amit úgy futott meg, hogy közben folyamatosan cserélődtek nála az utasok. Bozsó Atti stabilan hozta a 2 perces időket, és újabb látványos akcióval bővült repertoárja. Érdemes csekkolni az összefoglaló videóban. Mészáros Tomi is megtalálta a jó beállításokat a Kupás Seathoz, mert most már 2 perces időket sikerült mennie, az eddigi 2:02-höz képest. Két másodpercet meg csak úgy találni azért nem olyan könnyű. Jó lenne látni, hogy szép lassan elér odáig, mint a profi versenyzők, akik 1:56-ot is tudnak ezzel az autóval. Ahogy a kategória többi tagjának idejét nézem, mindenki egyre közeledik a 2 perces határhoz, ami egy nagyon komoly vízválasztó. A múltkori versenyen Ponya is egyéni rekordot ment 2:05.331-es idővel, de ahogy hallom, ő sem elégszik meg ezzel, és egy nagyon durva E92-es M3 coupé-t fejlesztget, ami jövőre az egyik legnagyobb riválisa lehet a csoportban mindenkinek.

Seat.jpg

A nap lebonyolítása a szokásos 2 órás autózás helyett szét lett bontva 2x1 órára, ami bizonyos szempontból jót tett a versenynek, mivel minden autós jobban rá tudott pihenni az első óra után a második etapra. Ráadásul átgondoltabban lehetett nekifutni az újabb köröknek a pihenő miatt, és az autók sem kaptak akkora terhelést. Volt ugyan egy kis csúszás az időtervben, amit Vályi Pista, Fömi és az irányítás aztán korrigálni tudtak az autósok nagy örömére, így egy kis hűtővíz folyás miatti 20 perces csúszás után kaptunk bónusz 15 szabad percet arra, hogy futhassunk még pár gyors kört. Néhány kategóriában ezalatt az idő alatt alakult ki a végeredmény is. A nap összefoglaló videója is tükrözi az esemény jó hangulatát. Sok ilyen kellene még, és ezúton köszönjük a rendezést a Totalcarnak!

 

Így a szezon végére még összerántjuk a csapatot, és holnap 40 autóval legurulunk Örkénybe, az Euro-Ringre. 3 éve volt ott az utolsó rendezvényünk. Idén újra megrendezzük az MTA Euro-Ring Supe Pole versenyünket, ami a kvalifikációk utáni 2 futamos 2 gyors körre van kihegyezve, amit egy levezető körrel fejezünk be. Ez egy nagyon jó lebonyolítási rendszer, ami folyamatos koncentrációra készteti a versenyzőket, mivel 2 gyors kör alatt kell megfutniuk azt az időt, ami majd az eredményüket adja. Ez amiatt is kifejezetten nehéz, mert az időjárási viszonyok már nem optimálisak, tehát nincs olyan igazi autózós idő. A tapadási viszonyok pedig egy rosszabb gumiválasztásnál sokban befolyásolhatják a versenyzők idejét. Ennek ellenére sokan várjuk a csütörtöki napot, ahol talán az év utolsó Time Attack versenyén kialakul a bajnokság végeredménye is. A rendezvény 12 órától kezdődik, és látogatása nézőként teljesen ingyenes. További információk a facebookon:

 https://www.facebook.com/events/205971439568180/

Címkék: m3 porsche hungaroring totalcar suzuki seat leon örkény euroring gtr celica e92 time attack trackday gt-r kupás halaska

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr205529812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.