Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Ayrton Senna Emlék Kupa rulez

Time Attack zárófutam az Euro-Ringen.

2013.12.03. 10:30 :: SzuTi

Hatalmas izgalommal vártuk az évad utolsó futamát Örkényben, tekintve, hogy 2009 óta nem volt Time Attack verseny az Euro-Ringen. Az előnevezések alapján jó versenyre számíthattunk, mivel 47 versenyző jelezte szándékát, hogy meg szeretné mérni magát a 2013-as Euro-Ring Super Pole futamon. A verseny lényege, hogy 2 kvalifikációs felfutás után egy 90%-os kört követően kell megfutni két gyors kört, aminek az eredménye adja majd a verseny végeredményét. Egész napra 2 kvalifikációt és 2 felfutást terveztünk, de az időjárás csak a rendezvény feléig fogadott minket a kegyeibe. A legfanatikusabbak ekkor sem estek kétségbe és vállalták a kihívást. 

melegítő.jpg

Kora reggel Budapesten lógott az eső lába, de Vác felé mentek a felhők, így problémamentesen értünk ki dél körül a pályára, ahol ragyogó napsütés fogadott 20 fokos hőmérséklettel. Páran, többek között én is gumimelegítővel készültünk a versenyre a megfelelő tapadás érdekében, de ebben az időben ez nem számított akkora előnynek, mint amennyire ezt mi reméltük. Gond nélkül indultak el a kvalifikációs felfutások mindhárom csoportban és az Open kategóriában Kavecz István már a bemelegítés után futott egy 1:16.682-es időt. Mondjuk várható volt, hogy ez a hegyi versenyre épített 1180kg-os, 480 lóerős E92-es M3-as BMW más dimenzióban fog mozogni, mint a többi autó, de így végre Szalai Szabinak is akadt ellenfele, aki eddig verhetetlen volt a Radicallal.

KAVE.jpg

Mivel sajnálatos módon a verseny Super Pole részét teljesen elmosta az eső, így az első és második kvalifikációk köridejei lettek a verseny végeredményei. Valószínű, hogy sok pilóta javíthatta volna meg az eddig megfutott idejét, ha ez nem következik be. Az Open kategóriát így toronymagasan Kavecz István nyerte, az előbb már említett 1:16-os idővel. Szabinak esélye sem volt egy rendes körre, mivel mire kiálltak a boxból akkora zápor alakult ki, hogy képtelenség lett volna körbe menni a nyitott versenyautóval slick gumikon. Biztos vagyok benne, hogy mindketten 1:15 alatti időt autóztak volna a nap végére és a szegény Radical SR5 sem ezt érdemelte! 

Esik.jpg 

A Race kategóriában sajnos nem tudott részt venni a versenyen a fehér-fekete Nissan GTR. Mivel Árvai Imi autója nem készült el időben, ezért ki kellett hagynia az év utolsó versenyét. Bozsó Attila előtt azonban megnyílt a terep, hogy összesítésben átvegye az első helyet a 2013-as szezon utolsó versenyén. Ehhez persze mindenképpen műszaki probléma nélkül teljesítenie kellett a versenyt, amit sikeresen meg is oldott egy 1:18.655-ös körrel. Elég necces volt az első hely sorsa, mivel a dobogó második fokán Bunker és az Evo VI. végzett egy nagyon erős 1:18.690-es idővel. Ahogy emlékszem Bunker gyors körében kellett kihúzni Kavecz Istvánt a sóderből, de biztos vagyok benne, hogy Bozsó Attinak is lett volna még ennél gyorsabb köre. A bronzérmet Gallai Zsolti és az NSX kapta. Neki egy 1:20.921-es időt sikerült mennie a kvalifikáció során. Nem volt teljesen elégedett, de sajnos az időjárás sok mindenkinek keresztbe tett azon a napon. Biztosan lesz majd ennél jobb.

bozs.jpg 

A Race 2 kategóriát már a szokásos módon Berkes Csabi nyerte egy 1:19.407-es idővel, akit Gönczi Zsolt követett, a Mitsubishi Lancer Evo 5 volánja mögött egy 1:20.630-as idővel. Ha jól tudom, akkor Zsolti motorja nemrég állt össze a tavalyi Pannóniaringes motorprobléma után és most már kovácsolt motorbelsővel, programozva tudta teljesíteni a versenyt. Elég régóta beszélgetünk vele a régi vasakról és most először láttam rajta, hogy tökéletesen elégedett volt az eredményével. Úgy látszik beérett a sok munka és tervezés gyümölcse. A 3. helyet nekem sikerült megszereznem a Celicával, egy 1:20.735-ös idővel, amit 2 személlyel mentem. Két nappal később mentem egy 1:18-as időt is egy nyílt napon, de hát erre mondják, hogy C'est La Vie.

GZs.jpg

A Pro kategóriát egy újdonsült nevezőnk Vámos Miklós nyerte, aki egy durván felhúzott TDI Golf terelgetésével 1:24.485-ös időt tudott produkálni. Kalmár Krisztián egy másodperccel lemaradva lett ezüstérmes az Alfa 147 GTA-val. Ő már pár alkalommal volt az Euro-Ringen és egy vezetéstechnikai tréninget is elvégzett Wéber Gábor oktatásával. Landi Gábor az utcai S3-as Audival 1:29-es kört ment, de tudomásom szerint a 2014-es évben egy több, mint 400 lóerős Subaru Imprezával támad majd a versenyeken, így ez neki inkább csak élményautózás volt és pályamemorizálás a jövő évi Euro-Ringes versenyre. Ebben a kategóriában csak ez a három versenyző nevezett, pedig ez a pálya pont a kisebb, de közepesen erős autóknak is kedvez kanyargóssága miatt.

Golf.jpg

A Sport kategóriában Sárándi Gergő a Suzukival, hatalmas fölénnyel nyerte a kategóriáját. A leggyorsabb körében 1:23.912-es időt ment, ami a Pro kategóriás autóknak, sofőröknek is egy elég jó fricska. Második helyen Asztalos Feri és a Toyota MR2 futott be, aki 1:28-as idővel előzte meg Schiller Zsoltot, aki egy kupás Suzuki Swifttel lett bronzérmes az év utolsó Time Attack versenyén. Dóri Szilárdnak, Asztalos Feri nagy vetélytársának nem sok öröme jutott aznapra. Az összetett állás első és második helyéért harcoltak egymás ellen a tizedekért, de a Mazda kuplungja Szilárd második körében teljesen felmondta a szolgálatot, így sajnos elveszítette az esélyét a bajnokság megnyerésére. 

Sár.jpg

Mivel az időjárás kifogott rajtunk, ezért Fömi kitalálta, hogy legyen még pluszban egy Ayrton Senna Emlék Kupa /ASEK/, ahol akinek van mersze és persze erre alkalmas gumija, az fel tudjon menni még a pályára, hogy fusson pár gyors kört ebben a felhőszakadásban, hátha változhat még az összetett állás. 27 nevezőből 14 megszavazta, hogy legyen még egy ilyen kis fordulat azon a napon, így a 14 mindenre elszánt versenyző nekiugrott a gumik átszerelésének és utcai gumikon újra betámadták az örkényi aszfaltcsíkot a plusz pontokért. Mondanom sem kell, hogy Dóri Szilárd és utána Asztalos Feri is bepattantak autójukba, hogy biztosra menjenek a kategória elsőséget illetően. Szilárd viszont a kombi VW Passat kombival ment fel és 1 másodperc híján ugyanolyan időt ment, mint Feri az MR2-es Toyotával. Itt láthatóak ennek a versenynek a végeredményei is:

ASEK.jpg

Az összefoglaló videó jól tükrözi a különböző időjárási viszonyokat, de azt is, hogy ennek ellenére a társaság túlnyomó része remekül érezte magát és az évet tekintve elégedetten távozott. Valószínűleg az eddigi legélvezetesebb szezonunkon vagyunk túl és a híreket hallva ez jövőre csak jobb lehet. Sokan autót váltanak, motort építenek, reszelik a technikát, hogy 2014-ben egy egész szezonban mutathassák meg, hogy gyorsabbak, mint a társaik. Több neves autóépítő, gyorsulási bajnok vált ideiglenesen szakágat, hogy megmérje magát ebben az autóverseny ágban is. Ők nagy hévvel jönnek, mi pedig szeretettel és szűnni nem akaró lendülettel várjuk őket.

Nemsokára tartunk még egy évadzáró ünnepséget, amit a következő aktuális posztban hirdetünk majd ki, ahol sok szeretettel várunk minden olyan autósport fanatikust, akit érdekel Magyarország legnépszerűbb amatőr autóversenye a Magyar Time Attack és szeretne együtt bulizni a legjobb amatőr sofőrökkel, leggyorsabb autók tulajdonosaival. Addig is jó építkezést, reszelgetést mindenkinek. Várunk mindenkit 2014-ben is!

Addig is kövessetek minket a facebookon is:

https://www.facebook.com/timeattack.hu

Címkék: bmw m3 porsche mitsubishi nsx evo örkény impreza euroring gtr celica ayrton senna time attack wéber gábor euro-ring kavecz

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr745590461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LSL 2013.12.03. 12:27:55

Következő szezon mikor kezdődik? Mikorra legyen 'versenykész' a 'technika'?
Április vége?
Alig várom

SzuTi 2013.12.03. 13:03:11

Ez nagyon időjárás függő. Idén Március végén lett volna verseny, de akkor havazott egy hatalmasat, így csak áprilisban kezdtünk. Amint 15 fok körül van és napos az ég nyomni fogjuk!