Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Pannóniaring Super Pole összefoglaló

2014.04.25. 10:12 :: SzuTi

A tavalyi szezon zárófutama után sokan fejlesztéssel töltötték a telet és így kíváncsian vártuk, ki, mivel rukkol majd elő a 2014-es Magyar Time Attack szezonban. A megerősített hírek szerint az idén várható a legerősebb mezőny a versenyeinken és olyan épített utcai és szuper sportautók is neveztek már, amiket más versenyeken, de még autókereskedésekben sem könnyű találni. Mivel közeli időpontra kaptunk lehetőséget a Németh Andristól, így sietősen elkezdtük szervezni a szezonnyitó 2014-es Pannóniaring Super Pole versenyt. A rendezvény a tavalyihoz hasonlóan egész naposra lett tervezve, ami a lehető legtöbb gyakorlást nyújtja a versenyezőknek. Lassú és gyors csoportokra bontva gyakorolhatnak, majd két kvalifikációban dől el, hogy a 4 standard kategóriában milyen sorrendben indulnak majd teljesíteni a Super Pole felfutásukat az elszánt pilóták. 

image.jpg

A Sport kategóriában nagyon sok újoncot üdvözölhettünk, ami mindenképpen jót tesz a bajnokságnak, mivel újabb épített és enyhén módosított utcai autók ellen kell megküzdeniük a tavalyi indulóknak. Ennek ellenére a tavalyi bajnok Asztalos Feri biztosan nyerte a versenyt az új generációs szívó Toyota MR2-vel. Mögötte Forrai Gábor egy kupás Suzukival majd Háry Szabolcs végzett aki szintén egy szívó Toyota MR2-vel nevezett. Aranyesélyesként Mihályi Péter egy VW Pólóval és Tim Gábor, aki már ismert Autós Gyorsasági bajnok is elindultak. Ők is jó időket autóztak, de a szabadedzések és kvalifikációk alatt fellépő műszaki hibák miatt nem tudtak beleszólni a verseny végkifejletébe. Ennek ellenére egy fél napot azért tudtak tesztelni Ostffyasszonyfán.

image_5.jpg

A Pro kategóriában parázs csata alakult ki a kvalifikációk és a super pole során. Az addig magabiztosan vezető Balázs Szabi taktikusan építette fel köreit és semi slick abroncsokról indulva a super pole-ra már átszerelte az új slick abroncsokat, amikkel általában egy használt slickhez képest is legalább 2 másodpercet lehet gyorsulni egy Pannóniaring hosszúságú pályán. A super pole felfutásokon viszont nem biztos, hogy előny volt a slick gumi, mert a felfutás bemelegítő körében nagyon nehéz megmelegíteni annyira a slick abroncsokat, hogy azok elérjék a maximális tapadásukat a gyors körben. Így történhetett meg, hogy Pomázi Gabi, aki Király Gábortól kapott melegítőjében behúzta az első helyezést egy Bmw 1M-mel. Tavaly már bemutatta az autót egy Hungaroringes versenyünkön és a gyári beállításokkal is meglepően gyors volt. Ott, akkor Szabi nyert, most pedig Pomázi Gabi volt a gyorsabb. A harmadik helyen Tóth Bálint futott be, aki a slick gumis, állítható futóműves S2000-rel érdekes módon a kvalifikáció alatt gyorsabb volt, mint a super pole-on.

image_3.jpg

Azt gondolom, hogy a Race és Race 2 kategóriában várhatjuk a legnagyobb csatákat 2014-ben. A korai szezonkezdés miatt még páran hiányoztak ebből a két csoportból, de így is fergeteges csaták alakultak ki. A Super 1600-as Suzuki Ignis egy kegyetlenül gyors kocsi Lévai Zoli pedig jól terelgeti. Sokáig a Ferrarik előtt autózott, amire azt hiszem kevesen számítottunk, de azt tudni kell, hogy nagyon nehéz hasonlítani egy bukócsöves, papíros versenyautót és idejét bármilyen utcai sportautóhoz és idejéhez. Sanci Evo X-ese plusz 40 lóerővel és nagyobb fékkel kezdte a szezont és bár tavalyi idejét nem tudta megjavítani, azért így is piszok gyors volt. Saját bevallása szerint kicsit berozsdásodott a télen és még nem tudta azt nyújtani, amit a technika és ő is remél az idei szezonban. A bronzéremért öldöklő küzdelem folyt. Tavaly Landi Gabi csak nézelődni tudott a Pannóniaringen, mivel nem állt össze időben a autója, ami nem kis bosszúságot okozott neki. Most viszont ha jól tudom 450 lóerővel rendelkezik és szépen ki is pakolták és egy nagyobb fékrendszert is kapott. Régi cimboránk Illés Gabi egy Accord Type R-rel fűzte a kanyarokat és 2 év kihagyás után kicsit mérgesebbé tette a technikát és megfújta a 2000-res motort egy GTX 3076-os turbóval. Az eredmény önmagáért beszélt. Köszönhetően annak is, hogy Illés Gabi már ment a Pannóniaringen, Landi még nem.

 image_2.jpg

Nem véletlenül hagytam utoljára a Race kategóriát. Bartos Jani és az űber Evo VI-os borzalmasan gyors és mivel ültem már Janika mellett, így tapasztalatból mondom, hogy nagyon érzi az autó határait. Josh Cartu Ferraris körökben nagy népszerűségnek örvend és több, a gyár által szervezett vezetéstechnikai tréningen vett részt. A verseny előtti napon vásárolt Ferrari 458 Italia Speciale-vel leautózott Ostffyasszonyfára és elindult a Magyar Time Attack Super Pole versenyén. Azt gondolom, hogy ehhez nincs is mit hozzáfűzni, kevesen tennénk meg ezt, még ha a lehetőségeink engednék is. Na de térjünk vissza az eredeti felálláshoz, miszerint a verseny végeredménye sorrendben a következő. Bartos János Mitsubishi Evo VI. , Josh Cartu Ferrari 458 Speciale. Nagyon leegyszerűsítve annyi a történet, hogy Janika jobban vezeti az autóját, mint Josh a Speciale-t. Ez hatalmas teljesítmény egy 15 éves technikától és egy amatőr autóversenyzőtől, mivel a Speciale 600 lóerős és 1240 kg. Ez az az eredmény, amire jogosan büszke lehet az ember. Nem bírtam nem belinkelni a belső kameràs videót, annyira beszaràs kategória az autó hangja!!!

Az Open Kategóriában sajnos a tavalyival ellentétben most nem volt kihívója Szalai Szabinak, így jobb híján Kirschner Dokinak adta kölcsön a Radicalt, aki szemmel láthatóan nagyon élvezte a dolgot, még ha nem is feszegette túlzottan az autó határait. Mivel idén még tervezünk Pannóniaringes Time Attack versenyt, nagyon reméljük, hogy újra előkerülnek a GT2-es kupás Porsche-k, hogy Szabinak legyen kihívója és megmaradjon a motivációja is. Nehéz ide ellenfelet találni, mivel a gyorsasági szakágban sem túl népes ez a kategória.

A következő versenyünk 2014. 05. 20-án lesz a Hungaroringen. Eddig 44 előnevezővel most már minden kategóriában teljes mezőnnyel folytatjuk a 2014-es Time Attack szezont. Olyan autókkal, mint egy Porsche 911 Turbo S, Bmw 318 STW, kompresszoros Bmw E92 M5. Ha jól láttam, akkor Karotta is megpróbál javítani a tavalyi 2:14-es idején a Hangyásszal. A múltkori nyílt napon Josh kihozta a Ferrari arzenált és gyorsan letesztelte, melyik a leggyorsabb a Hungaroring aszfaltcsíkján. Kérdés nem fért hozzá, hogy ott is a Speciale volt a befutó 2:03-as idővel utcai gumikon. Sokan várják, hogy slick abroncsokkal induljon, mert akkor erősen 2 perc alatt kellene teljesítenie. Tavaly Árvai Imi 1:57-et futott a 600 lóerős Nissan GTR-rel és elvileg a 458 Speciale gyorsabb autó. Ha kíváncsiak vagytok, akkor gyertek el május 20-án a Hungaroringre, ahol minden kiderül. 

Az eseményt megtaláljátok a facebookon:

https://www.facebook.com/events/1441754779401457/?ref_dashboard_filter=upcoming

 

 

Címkék: honda porsche hungaroring toyota mitsubishi evo subaru kompresszor race pannóniaring time attack tunexcom super pole ferrari 457 italia speciale

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr785888545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.