Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Time Attack Hungaroring 2014. 05. 20.

2014.06.13. 10:55 :: SzuTi

A Pannóniaringes szezonnyitó versenyünk után már nagyon sokan várták az első Hungaroring kupát. Az elsőként kiírt időpontunk egész hetére esőt mutatott az összes időjárás előrejelzés, így inkább egy biztos, májusi időpontot választottunk. Verőfényes napsütés fogadott a Hungaroringen, ahol délelőtt egy külföldi Porsche klub tagjai rótták a köröket utcai és kupás Porschékkal. A verseny ugyan csak 18:00-tól kezdődött, de már 15 óra előtt megérkeztek az első nevezettek. Van, aki egyedül és van, aki trélerrel, szerelőbrigáddal együtt kezdte meg a gumizást, verseny előtti utolsó ellenőrzéseket. Az előnevezéseket látva várható volt, hogy kemény csatákra számíthatunk a kategóriákban.

karotta_1.jpg

A Sport kategóriában a bronzérmet Monse László nyerte egy Mitsubishi Fto-val. Sárándi Gergő ezüstérmes lett a Suzukival, amibe egy tolókerekes váltót építettek erre a versenyre, és nagyon jól szerepelt. A futamot Szecsei Ádám nyerte, aki egy gyári Honda Civic Type R-rel, egy szenzációs 2:13-as idővel futotta meg a kategória eddigi leggyorsabb körét. A tavalyi bajnok, Asztalos Feri "csak" a 4. helyezést érte el, de a pontversenyben így is vezet, mivel egy verseny előnye van a többiekhez képest. Dóri Szilárd idén még nem tudott indulni, de a következő versenyre nagyon szabadkozott, hogy senki sem állhat majd az útjába a dobogó legfelső fokáért tartó küzdelemben. Nagyon kíváncsian várjuk, hogy milyen módosításokat kapott a Mazda a téli felkészülés alatt, és nagyon össze kell, hogy szedje magát, ha be akar szállni a pontversenybe valamelyik dobogós helyezésért, amihez azért ugye a többi versenyzőnek is lesz egy-két szava.

nie.jpg

A Pro kategóriában Hamed Aryan András, aki első versenyét teljesítette nálunk egy Bmw E46 M3-mal, rögtön harmadikként debütált egy 2:15-ös leggyorsabb körrel, ami bemutatkozásnak nem is rossz. A dobogó másik két fokáért már szokásos módon Balázs Szabi és Pomázi Gabi versenyeztek. Az erősebb, gyári Bmw-ben nagyobb potenciál lenne slick gumikon, de a legegyszerűbb, szerelgetés nélküli autózást ez a setup nyújtja. Kijössz, autózol, hazamész, ennyi. Más kérdés, hogy slick gumikon a Bmw már másik kategória lenne. Ellenben Balázs Szabi véresen komolyan gondolja a készülődést. Tréleren érkezik, full slick gumikon, pályabeállításokkal rendelkező futóművel futja a köröket a Honda S2000 volánjánál, és ennek meg is van az eredménye: egy 2:09-es köridő. Ezzel a nagyon erős idővel nyerte meg a kategóriáját.

A Race 2 kategóriában volt most a legkiélezettebb csata. Sanci az Evo X-essel turbócső problémával küzködött, így nem volt túl sok gyors köre. Ennek ellenére egy 2:06-os idővel a harmadik lett, ami 2 másodperccel lassabb, mint a 2013-as szezonban elért leggyorsabb köre. Ezüstérmesként Valló Zoli futott be, aki aznap is az utolsó pillanatban érkezett Kiss Norbival karöltve. Autója egy kisebb ráncfelvarráson esett át, és egy kompresszorral megfújták az E46-os M3 CLS motorját, így az eddigi idejének legjobbjával, egy 2:06.084-es körrel beszállt a pontversenybe. A lenti képen látható, hogy nagyon szépen mozog az M3. Az aranyéremre nekem jött ki a lépés a Celicával, egy 2:05.263-as idővel. Úgy néz ki, hogy nem voltak hiába az apróbb módosítások és a motorépítés. Emellett azért az is kellett a győzelemhez, hogy a vetélytársaknak se jöjjön be minden 100%-osan. Ennek ellenére most már Valló Zoli is komoly ellenfél lehet, ha egy kicsivel többet tud menni. Sanciról tudjuk, hogy lesz még ennél lényegesen gyorsabb is, és a Subarus Landi Gabi is kezd belerázódni a dolgokba. Gönczi Zsolti pedig szépen javítgatja a saját idejét a jobb kormányos Evo 5-tel, amivel azért egy kicsivel nagyobb kihívás menni. 

Valló_1.jpg

A Race kategóriában nagyon sokan várták az újabb Cartu-Janika csatát, de Cartu sajnos külföldre utazás miatt nem tudott részt venni a versenyen. Ponya egy teljesen új autóval készült a szezonra, de sajnos még nem volt 100 %-os a technika, és egy beesett fékpedál miatt nem sikerült gyors kört futnia aznap. Azért bizakodásra ad okot, hogy a következő Hungaroring nyílt napon már kényelmesen ment 2:05-öt. Bunkernek is elkészült az új, épített motoros 459 lóerős Evo VI, amivel már ezen az első versenyen megdöntötte a tavalyi legjobb idejét. Niesz Feri és az STW nem hozták legjobb formájukat. Feri rossz tapadási viszonyokra panaszkodott, de elmondása szerint túl sok dolga volt a Niesz Motorsport által szervizelt autókkal, így nem tudott koncentrálni a saját versenyére, ami, valljuk be, tényleg elég necces egy ilyen versenyen, ami 100 %-os koncentrációt igényel egy leggyorsabb kör felépítéséhez. Így Berkes Csaba a Porsche Turbóval, 2:03-as gyors körrel lett bronzérmes. Nagyon kívánja az a gép a full slickeket, mert ennél lényegesen nagyobb potenciált képvisel. Második helyen Pápai László ért be a Kupás Seat Leonnal, egy 2:00.9-es gyors körrel. Itt is lenne még hova gyorsulni, mivel anno a "profi" pilóták 1:55-öt mentek ezzel a technikával. Az első helyet Bartos Janika és az űber Evo VI. érték el 2:00.477-es idővel. Alig fél másodpercet kell még javítania, hogy beérjen 2 perc alá. A verseny után a gyújtásra panaszkodott, emiatt kellett visszavennie a turbónyomásból 2 tizedet. Nincs kétségem afelől, hogy legközelebb a körideje 1-essel fog kezdődni. 

10359161_387388098066989_3787082199656363632_n.jpg

Az Open kategóriában végre Szalai Szabinak is akadt kihívója. Horváth Balázs, aki egy Porsche 911 Cup vezetésével vágott neki a Hungaroringnek, és elsőre egy 2:05-ös idővel mutatkozott be. Az autó alapvetően ennél lényegesen többet tud, de még átnézés alatt van, hogy minden egyes lóerőt ki tudjanak majd hozni belőle. A nap talán legérdekesebb pontja pedig az volt, amikor Kiss Norbi, aki jelen pillanatban az ETCC-ben osztja a pofonokat, a nála erősebb autóval induló versenyzőkkel szemben, beült Szalai Szabi Radicaljába. Szabi az autóval 1:53.9-es időt tud a Hungaroringen, ami elég jó, ahhoz képest, hogy 1:51-et ment vele az a csapat, akiktől Szabi az autót vette, új gumikon, versenybeállításokkal. Ehhez képest Norbi  pár kör után 1:50-es körrel tette teljessé a napot. Erre azt hiszem, hogy senki nem számított. Mindenki sejtette, hogy jobb kört fog menni, de ez így nagyon durvára sikeredett.

A következő versenyünk június 23-án kerül megrendezésre a Hungaroringen, ahová a versenykiírás utáni első két nap alatt betelt a nevezési lista. Ezt látva azt gondolom, hogy mindenképpen érdemes kilátogatni az eseményre. Az az érzésem, hogy nagyon komoly idők és csaták várhatóak az összes kategórián belül. A verseny itt található facebookon:

https://www.facebook.com/events/1610659665826088/?ref_dashboard_filter=upcoming

A Magyar Time Attack hivatalos facebook oldala pedig itt van. Érdemes likeolni, mivel nálunk versenyez a hazai autóverseny sport legerősebb mezőnye, a legdurvább épített autókkal, ügyes pilótákkal.

https://www.facebook.com/timeattack.hu?ref_type=bookmark

 

Címkék: porsche hungaroring evo subaru celica radical time attack gt4 landi tunexcom st205 Bartos kiss norbi niesz

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr646210924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.