Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Az év csak most kezdődik igazán

Magyar Time Attack 2015

2015.04.09. 08:50 :: SzuTi

Régóta nem jelentkeztünk érdemben a Magyar Time Attack versenyeiről. Sokak nagy örömére bejelenthetem, hogy a szezonnyitó versenyünket most szombaton 16:00-tól tartjuk a Hungaroringen, nevezés 13:00-tól. Előtte röviden pótolnám elmaradásomat a a tavalyi szezon utolsó versenyének összefoglalójával. 

tomeg.jpg

A Street kategóriában Háry Szabolcs nyert és így az összetett pontállást is szorosan, de megnyerte. Asztalos Ferié lett a második hely, mind a versenyen, mind az éves pontállásban is. Nagyon szép eredmény a szinte gyári MR2-től, hogy minden komolyabb reszelés nélkül így tartani tudta a lépést a régebbi generációs, ámbár tuningolt MR2-vel. A bronzérmes Tölgyesi Attila és az E36-os 328i lettek. Alig 1 másodperccel sikerült lassabb kört menniük, mint Asztalos Ferinek és az év végi értékelésben is ő lett a harmadik.

hary.jpg

A Sport kategóriát év elejétől Szecsei Ádám irányította. Nagyon gyors a Civic Type R és Ádám a belső kamerás videók alapján nagyon jól kezeli. nem hiába, hogy egy stabil 2:17-es idővel megnyerte aznap a csoportját. Őt Sárándi Gergő követte, aki alig egy másodperccel lemaradva ért be a Suzukival. Nehéz ezeket a Swifteket megkülönböztetni egymástól. Némelyik tolós váltós, némelyik kupás, tehát széles a paletta. A harmadik helyen Baranya Pál futott be a BMW E36 325I-vel. Szép eredmény ahhoz képest, hogy ez az első versenye nálunk. 

szecse.jpg

A Pro kategóriában Taschner Ferenc mutatkozott be egy 2:09-es nagyon erősnek számító idővel. Maga mögé szorította Merk Jocit, aki alig több, mint 1 másodperccel maradt le tőle. A harmadik helyet Balázs Szabolcs szerezte meg, aki általában nyeri a versenyeket. Most egy szerényebb 2:13-as időt tudott csak összerakni, de az éves összesítésben így is toronymagasan nyerte kategóriáját Pomázi Gabi és Monse Laci előtt. Laci ennek ellenére a 2015-ös szezonra nagy fába vágta a fejszéjét és egy teljesen más setuppal indul az első versenyünkön. Számításai szerint kategóriát lép és a Race 2-ben tervezi szorongatni az élmezőnyt!

A legnagyobb izgalmakat újfent Race 2 kategória nyújtotta. Már a szezon elejétől kezdve ez volt a legnépesebb csoport és itt voltak időben a legközelebb egymáshoz az ellenfelek. Azon a napon a kategóriát vezető Valló Zoltán elkésett, mivel elszámolta magát egy órával, így lecsúszott a dobogóról. Ennek ellenére az összesített pontállást magabiztosan nyerte meg. A nap meglepetése Gönczi  Zsolti volt egy 2:03.4-es idővel, aki a Pannóniaringes brillírozása után 4 tizedes előnnyel lépett dobogó felső fokára, ami nagyon szép teljesítmény a jobb kormányos Evo 5-től. Második helyen nekem sikerült beérnem a saját rekordnak számító 2:03-as idővel. A bronzérmes Karotta és a Hangyász lettek egy 2:06-os idővel, de valami műszaki problémával küzdöttek. Elmondása szerint ők is 2:03-as időre számítottak aznap.

ered_1.jpg

 A Race kategória 2014-ben nem volt túl népes, viszont Bartos Janika többször is megmutatta az egész mezőnynek, hogy nem csak mint szerelő, hanem versenyzőként is olyat tud letenni az asztalra, ami után az ellenfelek csak vakargatják a fejüket. Ezen a versenyen sem történt ez másképp. Janika egy 1:57.181-es idővel még a Radical aznapi idejét is megszorongatta. Mögötte Berkes Csaba a Porsche 991 GT3-mal ért be, majd Bakos Gergő egy jobb kormányos Skyline terelgetésével szerezte meg a bronzérmet. Személy szerint csak azt sajnálom, hogy nem 2013-ban lépett be az Evo VI. és Janika a mezőnybe, akkor sokkal szorosabb csatákat lehetett volna vívni.

bar.jpg

Az Open kategóriát Szalai Szabi és a Radical SR5 nyerte meg. Horváth Rudolf és a 911-es kupás Porsche szerezte meg a második pozíciót, majd Árvai Imi ért be harmadik helyen, aki a 2013-as szezonban az utcai autóval futott leggyorsabb kört futotta meg egy slick gumis Nissan GTR-rel. Most viszont egy Radical SR3-at próbálgatott és így elsőre ezzel egy 2:07-es időre futotta. Kíváncsian várom, hogy milyen fejlesztéseket eszközölnek még, hogy felvegye a versenyt a gyorsabbik Radicallal szemben 2015-ben.

radic.jpg

Kis kedvcsinálóként azért megejtenék pár szót a szezonnyitó Time Attack versenyről is. Amiről eddig tudok és remélem, hogy nem hagyok ki nagyon senkit. Ahogy említettem, Monse Laci egy biturbós Mitsubishi motort tesz az FTO-ba, Ponya is folyamatosan fejleszt. Tavaly az utolsó nyílt napon már ment egy 2:01-et, ami azért bizakodásra ad okot. Kalmár Balázsék az S4-es Audi biturbót csövezték be, plusz motorépítés, új turbók, amit csak el lehet képzelni. Bartos Janika pedig ígéretéhez hűen épített valamit, amit még nem tudjuk, hogy pontosan mi. Kívülről egy Evo VI, de azt, hogy mi hajtja, még nem sikerült kiderítenem. A lényeg, hogy nem hiszem, hogy csalódni fogunk a sebességében. Karácsony Attila, aki tavaly egy M3-as Bmw-t hajtott, most egy újabb gyöngyszemet hoz el nekünk. egy Bmw M3 GT4 képében.

 hulk.jpg

Nagy a titkolózás, de lassacskán minden versenyautó és versenyző előkerül. Bozsó Atti is leporolta az M3 GTR optikás kompresszoros Bmw-t, meglátjuk, hogy mennyit tud gyorsulni a 2013-as eredményéhez képest. Az első versenyen rekordmennyiségű 60 nevező versenyző jelentkezett eddig és a valaha látott legkeményebb mezőnnyel indul a Magyar Time Attack versenysorozata szombaton a Hungaroringen, ahova nézőként a belépés ingyenes. Tehát aki szeretné látni Magyarország leggyorsabb épített, tuningolt utcai autóit, az semmiképpen se hagyja ki a versenyt.

gt4.jpg

Az esemény facebookos linkje itt található:

https://www.facebook.com/events/896480760374414/

A verseny után pedig megtartjuk a 2014-es évzáró gálánkat egy Driver's partyval összekötve a Budapest legmenőbb klubjában a KRAFT-ban. Ide sok szeretettel várunk minden lelkes autósport fanatikust is!

https://www.facebook.com/events/882061515188090/

Érdekességképpen nem csak a szokványos fotós és videós stábunk lesz kint, hanem lesz kint egy drón is, amivel egy új kameraállásból, fentről tervezünk minél több látványos felvételt készíteni. Így ne lepődjön meg senki, ha ilyet lát, hiszen csak arra törekszünk, hogy haladva a korral, egyre több szemszögből mutassuk meg ennek a remek versenysorozatnak a különlegességeit, izgalmait.

dron.jpg

 Gyertek, mert ez most nagyon kemény lesz!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: honda porsche hungaroring toyota subaru race radical time attack

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr407347034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.