Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Nagyot csattant, ahogy vártuk is.

Magyar Time Attack Hungaroring Vol. 1.

2015.05.14. 09:00 :: SzuTi

Sokan vártuk az év első versenyét a Magyar Time Attack bajnokságában. Az eddigi legtöbb nevezővel, az általam kedvelt legjobb lebonyolításban zajlott a nap. Ideális, 24 fokos, napos, tipikus autózós időnk volt. Kívánni sem lehet jobbat. Remek tapadás érhető el az ilyen napokon, és az autók sem veszítenek túl sokat a teljesítményükből.

A Street kategóriában Asztalos Feri eddigi legjobb idejét döntötte meg egy 2:18.774-es körrel. Nagyon szép idő a közel gyári, szívó motoros Toyota MR2-től a maga 140 lóerejével. Őt Tölgyesi Attila követte az E36-os Bmw-vel. Tavaly az utolsó versenyen bronzérmes lett, így ez előrelépés számára. A III. helyen Keresztes Péter ért be a Honda Civic Vti-vel, aki alig egy fél másodperccel csúszott le az ezüstről. Nagy csatákra lehet számítani ebben a kategóriában, ha ilyen szoros a mezőny eleje, és az időkben is ennyire közel vannak egymáshoz a versenyzők.

aszt.jpg

A Sport kategóriában a tavalyi helyzet nem változott. Szecsei Ádám folytatja azt, amit 2014-ben elkezdett. Amióta indul a versenyeinken, kizárólag a dobogó tetején hajlandó helyet foglalni, ami azért nem kis dolog. Nagyon röviden így tudnám jellemezni a történetet: jó autó, jó sofőr, nincs kockázat. Őt Bakos Norbert követte, aki szintén egy Honda Civic volánját karolva ment egy 2:15-ös időt. Ez pedig kifejezetten erős kör ebben a kategóriában. III. helyen pedig Cseh Gábor következett a Nissan gyári 350 Z-vel, egy 2:16-os idővel. Emlékeim szerint pont ezt az időt saccoltam neki egy internetes fórumon.

szecs.jpg

A Pro kategóriát egy újonc nyerte meg, akit Nagy Ferencnek hívnak, és egy Mitsubishi Lancer Evo IX birtokosa. Az autó Lence Zoltán edzőautója volt, és a rali slick gumikon kívül túl sok módosítás nem található rajta. Leírása szerint 1.45 baros turbónyomáson 300 lóerőt teljesít a 2 literes turbós motor. Őt Taschner Ferenc követte, aki a tavalyi szezonban is kifejezetten jó időeredményeket tett le az asztalra. Egy másik újoncunk lett a III. ezen a napon Jáger István személyében, aki egy épített - ha az emlékeim nem csalnak -, szintén 300 lóerős Subaru Legacy-val ment ugyanúgy 2:11-es időt. Mindhárom versenyző 1 másodpercen belül autózott, ami tavaly talán csak a Race 2 kategóriában volt megfigyelhető. Kíváncsian várom a csata folytatását!

sargaevo.jpg

A Race2 kategóriában állandó speakerünk, Dr. Kirschner András nyert. Őt Halaska Laci tréningezte, és úgy néz ki, hogy ennek meg is lett az eredménye. Dokinak nem ismeretlen a Hungaroring aszfaltja, hiszen évekkel ezelőtt egy versenyfutóműves, slick gumival szerelt 313 lóerős Subaruval már volt egy igen erős 2:08-as ideje, de ez a mostani 2:02 azért ennél lényegesen gyorsabb. Mondhatni, más kategória. Második helyen Sanci futott be, aki nagy visszatérője az idei évnek, hiszen tavaly bizonyos okok miatt ki kellett hagynia a 2014-es szezon második felét, és ez meglehetősen visszavetette az éves összesítésben. Ezúttal viszont láthatóan nagy kedvvel hajtotta az Evo X.-est. Harmadik helyen Karotta és a Hangyász értek be, kevesebb mint fél másodperccel lemaradva Sancitól. Mindkettőjüknek volt már jobb időeredménye, de elégedettnek tűntek. Érdekességképpen Karotta a saját blogjában, mint Hangyász Hétfő, megírta a tavalyi szezon beszámolóját a kocsiról, versenyről, érzéseiről. Aki eddig nem tette, olvassa el, tanulságos, a stílus pedig egyedülálló.

http://karotta.blog.hu/2015/05/10/nesztek_kupakok_pupakok

kirsc.jpg

A Race kategória szintén egy visszatérő sikerét hozta. Bozsó Attila több kézműtét után újra beült a kompresszoros M3-as Bmw-be, és megmutatta, hogy nem hiába nyerte meg a 2013-as Time Attack szezont. Vadi új slick gumikat tesztelve futott egy 2:00.481-es kört, és habár ez elmarad az eddigi legjobb eredményétől, azért irigylésre méltó. Őt Sziráczky Balázs követte egy régebbi szériás kupás Seat Leonnal, aminek a specifikációi számomra még nem teljesen tiszták. Régebben azt olvastam, hogy ebből a kasznis kocsiból is volt egy gyengébb és egy erősebb, de ígérem, hogy ennek utánajárok. Berkes Csabi lett a harmadik. Alig két tizeddel lassabban, mint a Leon, miközben ő utcai gumin megy, a Seat pedig slickeken támad. Érdekes lenne, ha egyszer valahogy mégiscsak felkerülne egy szett versenygumi a GT3-as Porsche kerekeire. Azt hiszem, érnének minket meglepetések.

bozs_1.jpg

Race+ kategóriában Janikától vártuk a csodát, vajon a zöld szörny mit fog tudni a fehérhez képest, de egyelőre nem jött ki belőle az, amire időben ez a kocsi képes lesz, mivel sajnos pár kör alatt elszállt az egyik benzinpumpa. Ennek ellenére azért sikerült karcolnia egy 1:57-es ismerkedő kört, és ez, valljuk be, elég komoly ahhoz képest, hogy ez a kocsi első hivatalos tesztje, illetve hogy aznap reggel lett kész. A Kavecz név ismert az autósport kedvelők körében, hiszen Kavecz István /Bongó/ eredményes autóversenyző volt a gyorsasági szakágban, és többszörös Hill Climb bajnok is egy személyben. Fia, Dominik próbálta ki magát az idei első versenyen, és egy 2:04-es idővel mutatkozott be. Ha jók a forrásaim, akkor Bongó 1:57-et tudott ezzel a kocsival. Mindenesetre Dominik ideje épp elég jó ahhoz, hogy gyorsan és sokat lehessen még faragni belőle, bár a pályán való elengedést többek szerint még gyakorolnia kell.

11012696_895762143820506_1729055931998261293_n.jpg

Az Open kategóriát - bár a neve alapján nyitott - Szalai Szabi uralja csakúgy, mint az összesített eredménylistát is. Árvai Imi a gyengébbik Radicallal kísértetiesen hasonló időt ment tavaly, ha emlékeim nem csalnak. Biztosan szokni kell még a gépet, hogy kiautózza a benne rejlő lehetőségeket. A nevezési listán még találkoztam Dr. Balázs Szabi nevével is, de a versenyen már sajnos nem volt jelen. Az S2000-res Hondát értesüléseim szerint egy Radicalra "cserélte", amiben ugyanaz a szív dobog, mint a kabrióban, de ezek szerint a technika még nem állt össze annyira, hogy élesben is tesztelje. Érdeklődve várom a megjelenését, mivel ebben az esetben is egy jó kezű pilótáról és egy nagyon gyors kocsiról van szó.

szala.jpg

Ma délután pedig nekivágunk a II. versenyünknek! Most, reggel, amíg ezeket a sorokat olvassátok, még csöpöröghet az eső, de délutánra kizárólag napos időt vagyunk hajlandóak elfogadni a Hungaroring teljes területén, hogy minél több benzingőzre vágyó versenyző és néző látogassa meg a Magyar Time Attack következő futamát. 59 előnevezőnk van, ami azt feltételezi, hogy ismét izgalmakkal teli délutánunk lesz. Gyertek minél többen, mert ilyet máshol nem láthattok! Addig is like-oljátok az oldalunkat, ahol minden információt megtalálhattok az eseményeinkről:

https://www.facebook.com/timeattack.hu

Az eseményre kattintva pedig eléritek a legfrissebb nevezési listákat, megosztott tartalmakat:

https://www.facebook.com/events/727088374079421/

Gyertek, durva lesz!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr917453472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.