Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Magyar Time Attack Hungaroring kupa 2.

2015.06.19. 11:17 :: SzuTi

A sikeresen lezajlott évadnyitó versenyünk után epekedve vártuk az újabb napot, ahol a Magyar Time Attack teljes mezőnye ismét csatába indul. Csata ez az elemekkel, az köridőkkel, technikai problémákkal, de legfőképp egymással. Mivel versenyünk nem állórajtos test-test elleni küzdelemre alapul, így sokan gondolhatják, hogy nem tud elég izgalmas lenni. Pedig de! Az egyik oldalon állnak az épített autók tulajdonosai, akik valamilyen furcsa fétissel küzdve eldöntötték, hogy felhúzzák a szopóálarcot és autóik minden egyes elemét igyekeznek a saját elvárásaikhoz mérten a legjobbra fejleszteni. Teszik ezt kisebb-nagyobb sikerrel és ezen a rögös úton tényleg csak a képzeletük és a pénztárcájuk szabhatja meg a határokat. A másik oldalon pedig az autózásnak a kényelmesebb, bár sokszor költségesebb módját választó sofőrök állnak, akik a gyári, vagy kisebb módosításokkal ellátott utcai, vagy versenyautóikkal jönnek ki lábon és így próbálják megdönteni a saját, vagy az ellenfeleik rekordját. Aznap 49 mindenre elszánt autós vágott neki a napnak és lássuk, hogy mire jutottak száraz és esős körülmények között.

porke.jpg

A Sport kategóriában Asztalos Feri és a szívó MR2-es Toyota remekeltek, egyéni rekordot futva, ami 2:18.320-as kört jelentette. Ha emlékeim nem csalnak, akkor ez az utóbbi idők leggyorsabb ideje ebben a kategóriában és nem hiába a szimulátorozásnak itt láthatóan meg van az előnye. Bóta István lett a második egy Golf GTI MK7-essel. Az összefoglaló videóban látható, hogy még a gps is bekapcsolva maradt, majd legközelebb megkérdezzük, hogy ez előny, vagy hátrány volt az ideális ívek kiválasztásakor. Így ezzel az idővel a harmadik helyre tudta szorítani Tölgyesi Attilát, aki egy kicsivel több, mint egy másodperccel maradt le a dobogó második fokáról. Félelemre semmi ok, lesz még lehetősége bizonyítani gyorsaságát a többiekkel szemben.

asztalosek.jpg

A Street kategóriában szokásához hűen Szecsei Ádám nyert, aki szintén egyéni rekordot állított be, pedig fékproblémák miatt csak 4 gyors kört teljesített. Nagyon gyors az a Type R, kíváncsi vagyok, hogy lesz e olyan kocsi és sofőr, aki tud ellene nyerni ebben a kategóriában. Ádámot Bakos Norbert követte, aki szintén egy Honda Civiccel indult és egyáltalán nincs mi miatt szégyeneznie, mert egy erős 2:16-ot futott aznap. Cseh Gábor végzett a harmadik helyen a Nissan 350 Z-vel, ami teljesen gyári, a fékbetéteket és a semi slick gumikat kivéve. Neki  2:17.032-t sikerült mennie. Itt azért lehet egy kis motiváció, mivel a kicsivel erősebb, újabb 350Z-vel Halaska Laci ment 2:06-ot pár éve. Persze abban versenyfutóműnek, és a fékeknek, slick gumiknak is nagy szerepe volt, de legalább megvan a kijárt út, hogy nagyjából hova lehet eljutni ezzel a setuppal.

szecsei.jpg

 A Pro kategóriában Taschner Ferenc jeleskedett, aki már tavaly is több alkalommal bizonyította, hogy elég gyors tud lenni ahhoz, hogy az dobogó tetejére álljon. Erős 2:09.894-es időre emlékeim szerint csak Balázs Szabi volt képes az S2000-res Hondával. Mögötte Nagy Ferenc és a sárga Evo IX-es végeztek. nem hiába, az összes valamire való autós műsorban ódákat zengnek a kocsi hajtásáról, vezethetőségéről és ezek szerint nem csak autóban van meg a potenciál, hanem a sofőr is képes kiautózni a benne rejlő tartalékokat. Király Richárd és Bmw 330CI-vel lett a harmadik, aki egy 2:14-es körrel biztosította helyét a dobogó 3. fokán.

taschner.jpg

Sanyika odaért! A Race 2 kategória tavalyi nagy vesztese Vogelsinger Turbosinger Sándor, aki a létező összes gyorsulási verseny díját megnyerte már itthon és talán Európában is. 2 éve kitalálta, hogy épít egy Time Attack kocsit és kipróbálja magát ebben a szériában is. Szavaival élve ugye minden rendes versenyautó piros, így egy piros turbós Civicet hajtott 2014-ben minden alkalommal. Az egyetlen szépséghibája a dolognak az volt, hogy az majdnem összes nyílt napon valami elfáradt, elkopott, így nem tudott érdemben szerepelni a versenyeinken. Na de most, jött, ment, győzött. 2:04-es idővel szorította maga mögé Sancit, aki saját rekordjához képest alig egy másodperccel ment lassabbat, mint az eddigi rekordja. Kirschner Doki lett a harmadik, aki a 911-es Carrerával valamilyen apró műszaki hiba miatt nem tudta megfutni a leggyorsabb köreit. Monse Lacit említeném még meg, aki egy turbós motort épített a Mitsubishi FTO-ba és így elsőre egy 2:08-as időt tudott autózni, egy félig kész kocsival. Azt gondolom, ha teljesen összeáll neki a vas, akkor idővel lehet beleszólása a dobogós helyezésekbe.

sanya.jpg

A Race kategóriában kezd kialakulni egy hasonló csata, mint tavaly a Race 2-ben. Bozsó Attila, Karácsony Attila és Ponyiczky Gábor a BMW-s alakulat, akik most a leggyorsabbak. Közéjük ékelődött most Bors Pál egy Porsche Turbo S-sel. Karácsony Attila szépen fejlődik, folyamatosan gyorsul és ha még jobban meg tudja szokni a Bmw GT4-et, akkor Bozsó Atti bajban lehet az M3 GTR-rel, mivel ezen a versenyen kevesebb, mint 5 tized volt közöttük. Berkes Csabinak lehet még beleszólása a dolgokba, mert a GT3-as Porsche-t egy Ferrari 458 Italia-ra cserélte, amivel utcai gumin 2:05.öt tudott menni, viszont a versenyt követő nyílt napon 1:59-es időt autózott 2 személlyel. Ha ezt tudja tartani és a slick miatt sem kell kategóriát váltania, akkor onnantól az egy nagyon szoros élmezőny lehet ebben a kategóriában.

gt4_bmw.jpg

A Race plus kategóriát ismét Bartos Janika és a Hulk zöld Evo nyerték 1:56.764-es idővel, ami Janika eddigi leggyorsabb körét jelentette. Ráadásul bevallása szerint a kocsija is gyengébb volt az előző beállításhoz képest. Szavaival élve azt tudom erről mondani, hogy nagyon úgy fest, hogy nem a plusz lóerők a legfontosabbak a gyorsuláshoz, hanem a nagyobb tapadás, jobb futómű beállítás, jobb féktáv. Tápai Attila a Bmw E46 Turbo-val 2:05-ös kört tett oda, ami ahhoz képest, hogy az autó teljesen driftre van beállítva, nem is olyan rossz. Viszont az is biztos, hogy lenne még benne potenciál, ha ezt az irányt választaná, mivel a célegyenes végén 240km/h-ról fékez saját állítása szerint túl korán. Nagyon sajnálom, hogy ez a kategória idén nem olyan népszerű, de az is érthető, hogy kevés olyan gyári kocsi van, ami ilyen időkre képes, építeni pedig még annyira sem egyszerű.

hulkk.jpg

Az Open kategóriában Szalai Szabi hozta a formáját és egy 1:55-ös idővel nyert. Árvai Imi is javított az eddigi 2:07-es idejéhez képest és már 2:04-et futott, de biztosan lesz még gyorsabb ő is. Nem lehet egyszerű a Nissan GTR után egy teljesen más ilyen jellegű versenyautóval ugyanúgy határon autózni, mint ahogy azt 2013-ban tette. Még egy érdekesség, hogy Balázs Szabi, aki tavaly még egy S2000-res Hondával nyerte a Pro kategóriát, mint már korábbi írásomban is említettem Radicalra váltott. A versenyünk utáni nyílt napon, mindenféle komoly beállítás nélkül tudott 2:01-et autózni. Ez a Hayabusa motoros Radical 260 lóerős, és a súlya -50kg Szalai Szabiéhoz képest. Állítólag ugyanazzal az aeroval versenyben 2-3 mp-cel gyorsabb az SR5-nél. Személy szerint alig várom, hogy összeálljon és versenyben tudjon vele szerepelni.

Érdekesség még, hogy az esemény második felében leszakadt az ég és a legelvetemültebbek slick gumikon is felmentek a pályára. Első körben az Evoklub két legőrültebb versenyzője, Janika és Sanci vágott neki a taknyos pályának. Többek között egy nyitott Caterham is bemerészkedett pár vicces körre. Nekem pedig volt szerencsém beülni Sanci mellé, aki meglehetősen jól kezeli az ilyen helyzeteket és nem nagyon veszi el az Evo X-es gázpedáljáról a jobb lábát. Ez kívülről és belülről is kifejezetten jól néz ki. Köszi utólag is:-)

szivarvany.jpg

https://www.facebook.com/events/1600443970239878/

A következő versenyünk a Time Attack War lesz, most vasárnap a Pannónóniaringen. Németh Andrissal, közös szervezésben az Osztrák versenyzőkkel együtt több, mint 70 nevezőnk van. Ilyen volumenű rendezvény, ilyen kaliberű autókkal eddig még nem került megrendezésre. Ha bármilyen unatkozó autóbuzinak szabad a vasárnapja, akkor bátran látogasson el Ostffyasszonyfára, mert ilyet máshol nem lehet látni. A nevezési lista mindent elárul. Komoly kocsik, jó pilótákkal eszement időket autóznak majd. Nem érdemes kihagyni.

time_attack_war.png

Címkék: honda m3 porsche nissan tuning hungaroring mitsubishi evo subaru nyílt impreza gtr race pannóniaring vogelsinger tunexcom trackday Evo Time Attack Radical magyar time attack

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr557548550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.