Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Time Attack War Pannónia-Ring

2015.08.06. 10:50 :: SzuTi

Hungaroringes versenyünk után kiéhezve várta mindenki az idei első Pannónia-Ringes versenyünket a Time Attack War-t. Hogy miért is ez lett a verseny neve, ennek az az oka, hogy Németh Andrissal, közös szervezésben bonyolítottuk le a rendezvényt és ahogy a számok mutatják, ez kifejezetten jól sikerült a meglepően sok Osztrák induló miatt is. Igen komoly mezőny alakult, hiszen több, mint 70 versenyző jött el Ostffyasszonyfára, hogy megmérkőzzön egymással. Osztrákok és persze a saját mezőnyünkből is nagyjából 30 autó, köszönhetően a jó szervezésnek és ennek a remek pálya adottságainak. Délelőttre a meteorológusok rossz időt mondtak, így az esőmenők már dörzsölték a tenyerüket, lesz lehetőségük egy kis élményautózásra, mint legutóbb a Hungaroringen, de az időjárás kegyes volt hozzánk és száraz, napos időt biztosított számunkra aznap, többek között a drónunk legnagyobb örömére is. Fogadjátok szeretettel a versenyről készült interjúkkal, kifejezetten izgalmas légi felvételekkel tűzdelt, a szokásosnál hosszabb összefoglaló videónkat. 

9 órától kezdődtek a szabadedzések, így aki nem aludt ott, annak elég korán kellett kelnie, hogy időben odaérjen a kocsijával és átgumizva, felkészülten tudjon nekivágni az egész napos verseny első etapjának. Sokan viszont már a versenyt megelőző nap lementek Sárvárra, hogy kipihenten vágjanak neki az első versenykilométereknek. Ez persze nem mindig sikerül, hiszen a kemény magnál, általában Sanciéknál már lefelé menet előkerül a pálinka, majd ezt követően körbetelefonálnak mindenkinek, hogy a a leérkezés, lepakolás után kollektív sörözés indul valamelyik ellátó létesítményben. Tehát ki így, ki úgy nehezíti meg a saját ébredését, de 11 órára, amikor is a kvalifikációs felfutások kezdődnek, már mindenki 100%-ot akar teljesíteni, hiszen ezek a köridők már beleszámítanak az összesített pontozásba is, így ekkor már mindenki csak a gyors köreire koncentrál. Ilyenkor van még lehetőség a  finombeállításokra is, hogy a versenyre ne csak a sofőr, hanem a versenyautó is a legjobb formában legyen.

felho.jpg

A Street kategóriában Aaron Illes az EP3-as Civic Type R-rel nyerte a versenyt egy 2:29.961-es idővel. A kvalifikáción egy tizeddel lassabb volt, viszont az éles versenyen ez az eredmény is elég volt a győzelemhez. A második helyen Erdős Bálint és a Renault Megane Coupe értek be, egy 2:31.235-ös idővel, ami csak egy tizeddel volt gyorsabb, Mint Liptai István ideje, a Toyota GT86-tal, aki 2:31.487-es kört ment, így a harmadik helyen zárta a versenyt. Érdekesség, hogy a kvalifikáción is majdnem tizedre ennyi volt közöttük, ami azt mutatja, hogy mindkét versenyző, tudásához mérten stabilan kezeli autóját és kellő pályaismerettel rendelkezik.
gt86.jpg

A Sport kategóriában Mihály Péter egy VW Pólóval nyerte a futamot, amivel 2:20.159-es időt sikerült autóznia. Mögötte pár tizedre Christian Pogach Osztrák versenyző végzett egy 2:20.787-es idővel, a Z3-as Bmw-vel. A harmadik helyet pedig Bakos Norbert szerezte meg a Honda Civiccel, aki 2:21.888-as időt tudott aznap összerakni. A kvalifikáción mindhárman nagyjából egy másodperccel jobb időt tudtak teljesíteni, mint a versenyen, ami több dolog miatt is lehet. Délelőtt egy kicsivel hűvösebb időben még erősebbek az autók, vagy pedig a verseny hevében jobban erőltetik a kanyarsebességeket, de a gumijaik addigra már jobban elfáradnak. A képen is szemmel látható jele van, hogy Mihály Péter, a technikát nem kímélve akarta a győzelmet

polo.jpg

A Pro kategóriában indult a legnépesebb és színesebb mezőny. Lotus Elise-k, 4 féle Bmw, Nissan 350Z-k utcai és átalakított pályaautóként is próbáltak a csúcsra törni. Peter Entenfellner lett a leggyorsabb, aki egy Lotus Elise-vel előzte meg Oliver Michaelt és a Nissan 350Z-t. Őket pedig Taschner Ferenc követte, aki kategóriája éllovasa, így mindenképpen fontos lehetett neki, hogy dobogón végezzen az éves összetett pontállás miatt. Ők Hárman 1.5  másodpercen belül végeztek, ami nagyon szép eredmény. A kvalifikáción még Oliver Michael volt gyorsabb Peter Entenfellner előtt, de a versenyen változott a helyzet és a Lotus tudott még gyorsulni egy kicsit.

lotus.jpg

A Race 2 kategóriát toronymagasan nyerte Halaska Laci és a Porsche 991 Carrera S. Laci jó sofőr és a 400 lóerős kocsira is csak slick gumik kellettek a győzelemhez és ezzel a setuppal nem tudott senki sem a közelébe kerülni. A második leggyorsabb időt Marti Zoltán futotta egy 911-es Porsche-val. A harmadik helyen pedig Papp Zoli futott be, akinek eléggé kijárt már ez a helyezés. Az idei szezonban nála senki sem akarta jobban az eredményt a csúnya perec után, amit a Hungaroring sikánjánál szenvedett el az első versenyünkön. Így őszintén mondhatom, hogy kellett már neki ez az eredmény, hogy újra 100%-osan taposson a gázpedálra, amikor szükség van rá. Karotta a kvalifikáción, a tavalyi eredményéhez képest 3 másodperccel lassabb idővel közel volt a dobogóhoz, de sajnos a versenyre, mint utólag kiderült, csapágyas lett a Hangyász motorja, így nem tudta érdemben folytatni a futamot. Sanci is hasonló helyzetbe került, mivel az Evo X-es turbója felmondta a szolgálatot, pedig a kvalifikációs felfutáson élete leggyorsabb Pannóniaringes 2:11.866-os körét futotta meg, amivel második helyre ért volna be a verseny időeredményei alapján. Sajnos néha ennyire kiszámíthatatlan a motorsport, de ezért is szeretjük, mert ingyen nem adnak eredményt, minden pontért meg kell küzdeni.

hal.jpg

A Race kategóriát Bozsó Attila nyerte meg, aki élete legjobb 2:03.796-os idejével, és a videón látható leggyorsabb körével biztosította be magának ezt a győzelmet riválisai előtt. Kép helyett inkább a ezt illesztettem be, annyira jól sikerült ez a kör. Hozzáértők véleménye szerint, ha nincs ott pár kanyarig a sárga Porsche Attila előtt, akkor még akár az egész napos szervó gondokkal küszködő Bartos Janika idejét is meg tudta volna csípni. Második helyen Hannes Frey és egy Opel Speedster futottak be, egy erős 2:05.758-as idővel. A harmadik helyet Valló Zoli, a tavalyi Race2-es bajnokunk kapta el, egy nagyon erős 2:07.468-as idővel. Zoli emlékeim szerint kifejezetten morcos volt az őt folyamatosan feltartó formula autó tulajdonosa miatt. Ennek ellenére láthatóan erősebb lett a kompresszoros Bmw, mivel tavaly Kiss Norbi is csak 2:09-et tudott menni ezzel a kocsival. Karácsony Attila kocsiját említeném még meg, amit volt szerencsém tanulmányozni. A Hungaroringen már 2:01-es időre képes autóban nagy potenciál rejlik és egy kis pályaismeret után komoly vetélytársa lehet az éllovasoknak.

A Race+ kategóriában Bartos Janika és az Evo 6-os futotta a leggyorsabb kört. Egész nap, folyamatos szerelgetés közben láttam Janikát, de így is behúzott egy 2:03-as köridőt, ami szervó nélkül is gyorsabb, mint a tavalyi leggyorsabb körideje. A második leggyorsabb kört az Osztrák Harald Fischer futotta egy Lotus Exige Cup 260-nal, ami 2:14.152. Harmadik helyen pedig Tápai Attila és a turbós M3-as Bmw jött be. Jól mutatja, hogy ez a kocsi nem ide van építve, hiszen Attila alapvetően drift versenyző, de amikor utoljára beszéltem vele, azt mondta mivel tetszik neki a sorozatunk és egyre inkább gondolkodik azon, hogy vesz egy rendes futóművet is, ami elég sokat hozna a konyhára. Kíváncsian várjuk az eredményét, ha meg lesz a döntés.

janika_1.jpg

Az Open kategóriában Radical-ok és Formula Renault-ok indultak nálunk aznap és szokásához hűen Szalai Szabi rakta össze a leggyorsabb kört, ami egy 2:01.473-as időre sikeredett. Mögötte Klaus Hoflehner egy 2:04.586-os időt rakott össze a Formula Renault vezetésével. Őt Árvai Imi követte, aki egyre stabilabban megy a Radical SR3-assal. 

radical.jpg

Következő versenyünkön augusztus 10-én a Hungaroringen eddig 50 versenyző nevezett. Egyre jobban duzzadnak a kategóriák és már az alacsonyabb súly/lóerő arányú csoportokban is mindenki egyre komolyabban veszi a felkészülést, a lóerők számolgatását, eljutottunk oda is, hogy némely versenyzők súlyozzák a kocsikat, hogy ne lépjék át az általuk kiszemelt kategória határait. Tehát egyre komolyabban készül mindenki, hogy megfussa a leggyorsabb köreit a Magyar Time Attack versenyein.

Versenyünk eseménye a facebookon:

https://www.facebook.com/events/811339688981736/ 

A rendezvény látogatása a nézők számára ingyenes, így hát találkozunk augusztus 10-éna Hungaroringen!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr967684972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.