Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Magyar Time Attack Hungaroring kupa 3.

2015.09.14. 09:00 :: SzuTi

A Time Attack War után a 3. Hungaroringes versenyünkkel folytattuk a szezont. A nyári szabadságolások ellenére 57 nevező jött el aznap, hogy megmutassa tudásának legjavát. Elképesztő hőségben kezdtük az eseményt, ennek ellenére az Open Pitlane nagyon sokáig tele volt. Időnként 27 versenyautó próbálta megfutni a leggyorsabb köreit, de időközben a Hungaroring pályabírái csökkentették az egyszerre felengedett autósok számát. Ez a döntés kifejezetten a pilótáknak kedvezett, mivel, ha túl sokan vannak fent a pályán, akkor képtelenség gyors kört futni a folyamatosan erős forgalom miatt. Mégis vannak, akik hajlamosak megfeledkezni arról, hogy ebben a melegben a feltöltött motorral rendelkező autók teljesítménye csökkenhet, a gumik és a fékolaj sokkal kevesebb idő alatt túlmelegszenek. Így lényegesen lassabb köröket képes futni a mezőny nagy része. Tehát érdemes inkább kevesebb gyors, több hűtőkörrel tervezni az ilyen napokon. 

fer.jpg

A Street kategóriában már a megszokott módon Asztalos Feri nyert a Toyota MR2-vel. Gyári mivoltához képest stabilan tudja autózni ezeket a 2:18-as köröket. Nem most autózta élete legjobb idejét, de ahhoz képest fél másodpercen belül tudott maradni, ami szép teljesítmény. Őt Balázs Gáspár egy jobb kormányos Civic Type R-rel üldözte, és kevesebb mint egy másodperccel maradt csak le tőle. A Japán belpiacos Honda messziről hallható, jellegzetes hangjáról a nyitott kipufogó rendszer gondoskodik. Ritka autó, jó volt látni, hogy éles versenyben is kipróbálja magát Csaba, nem csak a nyílt napokon, ahol eddig láttam. A Harmadik helyen Kurucz Csaba futott be egy Clio RS-sel, aki Renault klubos körökben jó sofőrnek számít. Láttam korábban pár belső kamerás videóját, örülök, hogy erősíti a mezőny ezen kategóriáját. 

kuru.jpg

A Sport kategóriában Cseh Gábor nyert egy Nissan 350Z-vel. Ideje 2:15.417, ami utcai, nehéz autóhoz képest jónak mondható. Igaz, ez még messze van Halaska Laci 2:06-os idejétől, de nehéz összehasonlítani egy pályafutóműves, versenyfékes kocsit egy utcaival. Ráadásul Laci kezében jóval több Hungaroringes gyors kör van. A második helyet Bakos Norbert szerezte meg egy 2:19.267-es idővel egy Honda Civic-kel, aki elmondása szerint 4 másodperccel rosszabb körrel érte el ezt az eredményt, mivel valamilyen technikai hiba folytán szürke füst szállt a motorjából, így relatíve elég hamar be kellett fejeznie a versenyt. A harmadik helyen Varga Gábor futott be egy Suzukival. A mezőnyben a legtöbb, 37 kört teljesítve érte el ezt, ami itt is mutatja, hogy ezek a kocsik bármilyen időjárási viszontagság esetén is helyt állnak. Megbízható gyakorló és tanuló autó. Nem hiába ez az egyik legnépszerűbb márkakupa az itthoni autós gyorsasági bajnokságban is.

cseh.jpg

A Pro kategóriát Taschner Ferenc nyerte egy 2:09.314-es idővel. Második helyet Szepesi Péter szerezte meg egy E30-as Bmw-vel, 2:12.502-es idővel. Király Richárd lett a harmadik, aki pedig egy 330-as Bmw-vel szorongatta az előtte levőket. Meg kell említenem Szecsei Ádámot, aki egy állítható gátlóval kategóriát lépett, de ez az időeredményén csak rontott, hiszen 2:13-at is tudott már az EP3-as gyári Civic Type R slick gumikon. Kíváncsi lennék, hogy milyen futómű beállítási érték ronthatta el az idejét, hiszen a verseny előtti beszélgetésünk alapján javulást remélt a módosítástól. A kategória nagy vesztese azonban mégiscsak Nagy Ferenc és az Evo IX. Ugyancsak 8 kört teljesített aznap, de nem a versenyautójával, mivel az nem készült el időre, hanem egy utcai változattal indult. A célegyenes végén beesett a fékpedálja, mivel a fékolaj felforrt, és szinte lassulás nélkül beleütközött a gumifalba. Szerencsére az autón kívül másnak nem esett baja, pedig állítólag 100km/h sebesség körül történt a becsapódás. Gyors felépülést kívánunk az autónak!

evo_crash.jpg

A Race 2 kategóriában meglepetés eredmény született. Lampros Gavanas egy görög fiatalember, aki korábban járt már több Hungaroring nyílt napon, két cimborájával benevezett a futamra. Sokak megdöbbenésére aznap mindenkinél gyorsabb kört tudott menni, és egy 2:04.732-es idővel megnyerte a versenyt a kompresszoros S2000-res Hondával. Őt Kirschner doki követte, akinek félidőben beteghez kellett rohannia, így a megszokotthoz képest gyengébb időeredménnyel zárta a napot. Harmadik helyre pedig Monse Laci és a Mitsubishi FTO értek oda. Régóta épül ez a kocsi, nagy reményekkel, sok viszontagsággal. Azt hiszem, hogy egy ilyen momentum kell ahhoz, hogy ez a lendület ne törjön meg. Lacinak nagy tervei vannak, de erről majd a következő összefoglalóban írok bővebben, mert nem akarok nagy titkokat elárulni, csak ha engedélyt kapok rá.

s2000.jpg

A Race kategóriában egyre színesebb a mezőny. Az első négy helyezett majdnem egy másodpercen belüli időket tudott autózni. Ha Bozsó Attinak nem száll el a kuplungja és a kormányszervója, akkor öten lettek volna ezen időeredményen belül. A versenyt így Karácsony Attila nyerte a Bmw GT4 volánja mögött egy 2:01.608-as idővel. Régóta áhítozik egy 2:00 alatti időre, de sem az időjárás, sem a pálya nem volt optimális ehhez aznap. Mögötte Valló Zoli ért be, aki 2:02-at autózott, és kategórialépése óta fokozatosan gyorsul. Fanatizmusát ismerve lesz még ennél gyorsabb is. Sziráczky Balázs és a kupás Seat Leon 31 körből futotta meg a harmadik helyezést érő leggyorsabb körét. Nagyon stabil ez a régebbi kupás technika, annak ellenére, hogy turbós autóról beszélünk.

kara.jpg

A Race+ kategóriában Kavecz Dominik egyedüli nevezőként versenghetett csoportjában. Ő Kavecz István /Bongó/ fia, aki első szárnypróbálgatásait éli versenysorozatunkban. Nem az eredményért mennek, inkább csak tesztüzemben autóznak.

kave.jpg

Az Open kategóriában hosszú idő óta először nem Szalai Szabi nyert. Balázs Szabi és az újabb fejlesztésű Radical kezdenek összeszokni egymással, és ennek eredményeként egy 1:56.627-es idővel elnyerték az első helyezettnek járó trófeát. Szalai Szabi a második helyet tudta megszerezni a megszokott köridejéhez képest lassabb, 1:58-as idővel. Remélhetőleg ez majd újra tüzet ébreszt benne, hogy harcoljon a győzelemért. Árvai Iminek külön nagy gratuláció jár, hiszen a Radicalok közül az övé rendelkezik a leggyengébb motorral, mégis most először tudott bemenni 2:00 alá, ami nagyon szép teljesítmény, egyben jól mutatja, hogy egyre bevállalósabban használja a versenyautót. Ha ez így folytatódik, akkor hasonló izgalmak várhatóak a következő szezonban is.

Meg kell említenem pár fontos dolgot, ami a szervezéssel kapcsolatos, és a ti biztonságotokért van. Mivel szeretnénk, ha az összes rendezvény baleset, kicsúszás, törés nélkül zajlana le, nagyon fontosnak találjuk a szabályok betartását. Így nyomatékosan kérünk mindenkit, hogy a versenyzői eligazításon hallottakat tartsa be egészen addig, amíg a rendezvény zajlik! Kiemelten fontos az az időszak, amikor a versenyzők a hűtőköreiket futják. Ilyenkor is szem előtt kell tartani a pályán még gyors körüket futó versenyzők érkezését, így a tükrökben megjelenő, gyorsan közeledő versenyautóknak kéretik elegendő helyet hagyni, és megfelelő ívet, sebességet választani a mások által elrontott körök okozta bosszankodás elkerülése végett! Ha valamilyen oknál fogva mégis baleset történik, és meg kell állítanunk a rendezvényt, akkor azt minden alkalommal, a lehető leggyorsabb módon próbáljuk helyrehozni, hogy minél több időt tudjatok a versenypályán minőségben eltölteni. Ezért kérünk titeket, hogy az ilyen esetekben legyetek türelmesek! A Hungaroring ZRT-vel való egyre jobb viszonyunknak köszönhetően ezen a rendezvényen kaptunk először plusz 30 percet a baleset miatti leállás után. Tehát láthatóan mindenki érdeke az, hogy a lehető legjobb hangulatban, mindenki elégedetten távozzon a rendezvényeinkről.

pit.jpg

A 2015/2016-os szezonban megalapítunk egy műszaki bizottságot, és lefektetünk egy technikai szabályzatot is. Erre azért van szükség, mert egyre nagyobb létszámban indulnak versenyeinken, és azt szeretnénk, hogy minden versenyző a saját kategóriájában tudjon pályára lépni, valamint a félreérthető szituációk visszakövethetőek, bizonyíthatóak legyenek. Ez annyiban érint titeket, hogy a versenyautók ellenőrzése valamivel több időt vesz majd igénybe, és nem az előzetes regisztráció, hanem a tényleges állapot szerint lesztek kategorizálva.

mons.jpg

Következő versenyünk most hétfőn, 09.14-én lesz, szintén a Hungaroringen. Előreláthatólag ez lesz az idei utolsó Time Attack futam, pedig voltak próbálkozásaink a sokak által kedvelt Euro-Ringnél is, de a velük való egyezkedés az utóbbi években zátonyra futott, és ez sajnos idén sem változott. Addig is hétfő délután, aki ráér, az jöjjön el, hiszen 61 versenyautó vág neki a 2015-ös év utolsó MTA versenyének! Gyertek, nagy durranás lesz!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr137768284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.