Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

550 lóerős BMW 335i a gyermekekért

2015 - We give the power

2015.12.07. 09:39 :: SzuTi

Akinek ismerős a cím, vagy hallotta már ezt a mondatot autóbuzi haverjától, az most áldozzon az életéből pár percet erre az egyedülálló kezdeményezésre, ami a Fóti Gyermekvárosban élő gyermekeket támogatja!  

fot_2.jpg

A tulajdonos, Zsolt, régóta szerelmese az autósportnak, és kicsit infantilis módon él ennek a meglehetően költséges hobbijának, de nincs ezzel semmi gond, sokan vagyunk még így. Állítása szerint gyermekkorát nagyban meghatározták a mesebeli hősök. Ezért tud könnyebben azonosulni és jó értelemben segíteni azokon, akik erre szorulnak. Nem a legjobb környezetben nőtt fel, mégis ember tudott maradni még azokban a pillanatokban is, amikor már az anyagi körülményei olyan szintre emelkedtek, hogy el tudott kezdeni adakozni különböző civil szervezeteknek, alapítványoknak. Sokáig kereste az optimális helyet, és eleinte kisebb-nagyobb összegekkel is segített már emberi sorsokon. Tekintsünk vissza egy kicsit, hogyan is zajlott le a tavalyi első, ilyen jellegű adományozás.

benne.jpg

2014-ben útjára indult egy kezdeményezés, miszerint adott volt egy 500 lóerős, Bmw alapokra épülő Toyota Supra /2jzgte/ motoros Indián, ami egy autóőrült fiatal srác kérésére épült. Az elkészülés időpontjában a tulajdonos fejben átformálta céljait, és inkább felajánlotta az autót egy éppen versenyzési lehetőséget kereső driftesnek, Biggy-nek, aki cserében elvállalta, hogy segít eladni a kocsit, és így a teljes vételárat a Fóti Gyermekváros tartósan mozgássérült gyermekek eszközeinek a fejlesztésére fordíthatják. A cél elérése érdekében Kiss Norbi és különböző gyorsasági szakág versenyzői is sokat segítettek a promotálásban és adománygyűjtésben, hogy minél több csatornán érjen el ez a kezdeményezés a célközönséghez.

Indián stabilan szerepelt az eladást megelőző drift versenyeken, így egy kifejezetten jó hírverést tudtak előkészíteni neki. Az autót végül a kikiáltott árért vette meg Brezova Gokartland tulajdonosa, aki a mai napig rendeltetésszerűen használja, és számos rendezvényen adott már életre szóló élményt utasainak. A megállapodás szerint az összegből egy olyan járművet vásároltak, amivel a mozgásukban korlátozott gyermekek szállítását végzik, ezzel is segítve a Fóti Gyermekváros munkáját. Láthatóan tényleg a megfelelő helyre került az összeg, így az első sikeres eladás után idén egy újabb autó értékesítése indult az útjára.

fot3_1.jpg

Zsolt egy, a tulajdonában levő, igényesen tuningolt Bmw 335i árusításába kezdett bele ugyanazzal a céllal, miszerint az autó ára felajánlásra kerül a gyermekeknek. Mivel a címben már jól látható, hogy nem teljesen gyári a gép, így megemlítenék pár dolgot az extrákról, hogy mivel is tud többet ez, mint egy ugyanilyen alap verzió. Viszonyításképpen pár adat:

0-100km/h 4 sec

100-200km/h 8 sec

A kipufogó rendszer módosításában nem csak a teljesítmény maximalizálása, hanem az autó hétköznapi kényelmes használatának megőrzése is fontos szerepet játszott. Így kapott egy egyedi leömlőt a teljesítmény növelés és a turbó reakcióidejének csökkentése miatt, majd hosszadalmas Youtube előtt üldögélés és hangminták hallgatása alapján egy Német márkától (Bastuck) lett hozzá rendelve egy hátsó dob. Így fordulaton a sor 6 legszebb hangja hallható, de középtartományban és alapjáraton nincs az a kellemetlen fémes zaj, ami jellemző ezekre a motorokra.

kipu.jpg

Az autó kapott egy Wavetrac (USA) hátsó differenciált, így ugyanazt tudja, mint egy gyári M-es Bmw. Megjegyzem, hogy a Qualife (Angol) márkától egyszerűbb lett volna rendelni, de az egy kicsivel rosszabb konstrukció. A váltóba beépítettek egy viszonylag nehezen beszerezhető Alpina flash-t, aminek köszönhetően a felváltás gyorsabb lett, a visszaváltásnál pedig fordulatszámot igazít az előző fokozathoz, ergo gázfröccsöt ad. Olajos ugyan, de a Porsche első szériás PDK váltóját megszégyenítő tempóban működik. A torque converter erősebb, egyedi koncepcióra lett cserélve, az egyéb kopóalkatrészek közül ugyancsak sok meg lett erősítve.

moci.jpg

A nagyobb power eléréséhez természetesen nagyobb turbókra volt szükség, hiszen a gyári feltöltőkkel 400 lóerő fölé már csak nagyon nehezen tudják emelni az autó teljesítményét. A mostaniak methanol befecskendezéssel és vegyes etanol benzin keverékkel 550 lóerőt képesek kihozni a motorból. Nagyobb olajhűtőkre is szükség volt, amik a ködlámpa mögött helyezkednek el, a jobb levegő áramlás miatt, akárcsak az M-es Bmw-k esetében. Software tekintetében több opciója van az esetleges jövőbeni tulajnak. Az autó motorvezérlője programozható Bimmerboost Flash-el, Cobb-al, és használható JB4 piggyback-el is, de erről már csak az értékesítés után érdemes beszélni.

Ennyit tehát a bevásárlólistáról. Nyugodtan kikapcsolhatja a számológépet mindenki, aki elkezdte összeadni a beépített tuning alkatrészek árát. Nyilván nem nyereségorientált értékesítésről szól ez az egész, csupán arról, hogy  a megfelelő helyre kerüljön a befolyt összeg. Telefonon beszélgettünk a dolog miértjéről, és kizárólag az fontos, hogy a gyerekek olyan lehetőségekhez juthatnak az életük elején, ami további inspiráció lehet a fejlődésükben.

Az esemény a facebook közösségi oldalon is megtalálható:

https://www.facebook.com/events/1483003115327523/

Láthatóan most is sokan álltak a kezdeményezés mellé, de a Bmw még eladó, nem találta meg a megfelelő tulajdonosát, aki a vásárlással egyben hatalmas segítséget nyújtana a rászoruló gyerekeknek.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/335/bmw_335i_automata_in_2015_we_give_the_mpower-8653414

Az autó értékesítéséből befolyt teljes vételárat a Fóti Gyermekközpont Növendékeiért Alapítvány kapja. Kérjük, Ön is segítsen az autóra tett vételi ajánlatával, vagy szerényebb, de nem kevésbé nemesebb saját felajánlásával:

Bankszámlaszám: OTP 11742104-20021001

Adószám: 18662443-1-13

 

Címkék: bmw drift tuning adakozás lóerő 550 335i kiss norbi fóti gyermekfalu fóti gyermekváros adakozásadomány

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr587814554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.