Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Radical SR5 vs Ferrari 488 GTB Onboard

Magyar Time Attack III. Hungaroring kupa

2016.09.13. 08:48 :: SzuTi

Újabb futamához érkeztünk a Magyar Time Attack versenysorozatának. 51 nevező állt fel a Hungaroring aszfaltcsíkjára augusztus 19-én a Hungaroringen. Most már sokadik alkalommal a Bridgestone által szervezett nyílt nap után rendezzük versenyünket, ami nem kis látványosság az autózás szerelmeseinek. Büszkén mondhatjuk, hogy ez a versenysorozat az itthon megrendezésre kerülő egyik legkomolyabb, legizgalmasabb autós esemény. Eljutottunk arra a szintre, hogy a versenyzők a Time Attack-re építik az autóikat, nem pedig csak kedvtelésből reszelik, tuningolják. Ez persze a köridőkön is meglátszik, mivel ezen a napon 7 autós ment 2:00 alatt. Kezdjük is mindjárt a leggyorsabbakkal!

porkek.jpg

Az Open kategóriában aznap Szalai Szabolcsnak jött ki a lépés, és talán egyéni rekorddal 1:52.880-ra kényszerítette a Radical SR5-öt. Mögötte Balázs Szabolcs végzett, aki alig fél másodperccel csúszott le az első helyről. Nagyon jó látni, hogy mindketten képesek a fejlődésre, és egyre durvább időket raknak össze! A harmadik helyen Papic Marko ért be, aki második alkalommal indult rendezvényünkön, és kifejezetten örömteli, ahogy próbálja szorongatni az élmenőket. Rögtön itt le is lövöm a poszt legizgalmasabb részét, a videót, ahol Szalai Szabi elkezdi kergetni Berkes Csabát, miközben ő a Ferrari 488 GTB-vel halad előtte:

Tehát akkor a videó:

Berkes Csaba Race+ kategóriás 1. helyezett. A Ferrari mind a 670 lóerejét kihasználva autózik, mégis megfelelő tapadást talál kanyarról kanyarra. Ha 1:00 perctől nézzük a videót, a célegyenes ráfordítóban a Radical külső íven tudja körbeautózni a GTB-t, hiszen a kisebb súly, nagyobb tapadás miatt óriási előnye van, viszont ez nem tart sokáig, mivel a célegyenesben aztán  legalább 30 métert kap féktávig, amiből 20-at le tud dolgozni rögtön az 1-es kanyarban. A 2-es, 3-as kanyarban nagyon hasonló kanyarsebességet autóznak mindketten, és a Mansellhez felfelé nem lép el annyira a Ferka, mint amire számítani lehetett volna. Ez valószínűleg szintén a kisebb súlynak köszönhető, mivel Szabi lényegesen hamarabb tud kigyorsítani. A Mansellnél viszont egyenesen ráesik, ami talán Csaba által kicsit el van óvatoskodva. Ezt akkor lehetne látni, ha neki is lenne belső videója, és hallanánk, hogy mikor lép a gázra. Így a sikántól a pálya legnehezebb, kanyargós részén is rajta tud maradni. Mivel nem egymás ellen mennek, hanem a leggyorsabb körükre törekszenek a verseny alatt, így semmi értelme nem lett volna beesni egy féktávon a Radicallal, úgyhogy ez így volt jó, ahogy van. Köszönjük a felvételt!

berk.jpg

A Race kategóriát egyértelműen a Bmw-k uralják, viszont egyre színesebb a mezőny, a különböző típusok miatt. Az épített vasak tekintetében találunk 500 lóerő körüli M5 motoros szörnyeteget is, de olyan M3-ast is, ami inkább a szélesített futóműre, könnyű súly miatti gyors kanyarsebességre törekszik. 10 nevezőből csak Gönczi Zsolti lóg ki, aki egy Evo V-tel tartja a frontot ebben a szinte hátsókerekes csoportban. Bozsó Attila aznap mindenkinél gyorsabb volt, és egy 1:56.032-t ment, ami talán az egyéni legjobbja. Mögötte Valló Zoli végzett, aki szintén egyéni csúcsot döntött egy 1.58.679-es körrel. A box most is csak úgy zengett Zoli üvöltése miatt, amikor meglátta a képernyőn az eredményt. Üde színfoltja a mezőnynek! A harmadik helyet Szabó Tamás szerezte meg, aki, ha jól láttam, új slick gumikkal készült, de nem tudom, hogy felhasználta-e őket - ha jól hallottam, 2 perc alatti körre tartogatja őket, amikor ideális a tapadás és a hőmérséklet. Most egy 2:00.410-et sikerült autóznia, ez már nincs messze a kitűzött céltól.

szabo.jpg

A Race 2 kategória még most is a legnépszerűbb, a legtöbb nevező számlálható meg ebben a csoportban. Talán a nap legnagyobb vesztese Papp Zoli volt, aki hónapok óta ezt a versenyt várta, és titkon 2:02 körüli időt remélt a Subaruval, és hogy talán el tudja csípni Kirschner Dokit, aki végül megnyerte a versenyt. Porsche uralom van, nem vitás, nehéz megverni a modern technikát slick gumikkal, stabil körökkel. Őt Kiss Zoli követte, aki E-jeles semi slick gumikon megy, de egy kicsivel erősebb ménest terelget, és 2:04.019-et ment aznap. A harmadik helyet nekem sikerült behúznom a Celicával Monse Laci előtt, aki visszavett a lovakból, hogy bent tudjon maradni ebben a csoportban. Karottának sem jött ki a lépés, pedig nagyon készült Pupp Balázzsal, de aztán valahogy nem állt össze a technika, és nem tudtak gyors kört futni.

kiss.jpg

A Pro kategóriában idén Cseh Gabi és a 350Z arat le minden babért. Ügyes kezű sofőr, és jó szempontok alapján készíti fel az autót. A könnyítésre és a tapadásra épít, aminek a gyümölcse egy 2:05.475-ös idő lett, és ez Halaska Laci idejénél is jobb, bár ő gyári súlyú kocsival tudta a 2:06-ot, de ez akkor is szép eredmény! Ambroz Kavs egy gyári Lotus Exige 220 volánja mögött megszerezte a 2. helyet. A könnyű, kis sportkocsi semi slick gumikon 2:09-et ment. Mocie Filip lett a harmadik, aki teljesen kicsontozott Renault Cliot hajtja most már egyre több versenyünkön. Lelkesen jön minden alkalommal, látszik, mennyire szereti ezt a hangulatot, ami a rendezvényeinken uralkodik.

kavs.jpg

A Sport kategóriában Szecsei Ádám megtalálta az új aszfaltban rejlő 2 másodpercet és egy erős 2:12-es idővel leszorította a bajnokság összetettjét vezető Bakos Norbit a dobogó tetejéről, aki a 2. helyen ért célba, de még így is hatalmas pontelőnnyel vezet a többiek előtt. Forrai Gábor a Suzuki Swift Cup-pal edzeni jött és bronzérmes lett. Nem a mi bajnokságunk az ő fő profilja, de itt is szépen helyt állt. Tervei szerint 2017-ben egy teljesen más jellegű épített autóval vág neki a bajnokságunknak, de ez legyen még a jövő zenéje.

forra.jpg

A Sport kategóriában nem történt nagy csoda. Lipták Ivor toronymagasan vezeti a kategóriáját az összetettben, köszönhetően a sokadik győzelmének, amit most egy 2:16.639-es idővel biztosított be. Őt Szalóki László követte egy Honda Civiccel és a harmadik helyen pedig Szekeres Zoltán szerezte meg, szintén egy Honda Civic Vti-vel. Kettőjük között kevesebb, mint egy másodperc döntött Laci javára, akinek igyekeznie kell, ha összetettben fel akar még érni a dobogóra.

liptak.jpg

Következő versenyünk most vasárnap, szeptember 18-án lesz a Hungaroringen. Érdemes nézőként is kilátogatni, hiszen ez az év utolsó Time Attack versenye, ahol Magyarország legerősebb épített autóit láthatjátok:

https://www.facebook.com/events/909146945855922/

Gyertek, király lesz!

Címkék: honda porsche tuning hungaroring karotta hangyász evo attack race celica time attack gt4 Hungaroring trackday mitsubushi Time Attack kupás Halaska magyar time attack

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr718741992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.