Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Magyar Time Attack Race+ kategória 2018

Nagy puskák bevetés előtt

2018.02.25. 18:00 :: SzuTi

Régen írtam utoljára a Celicáról, de mivel hamarosan kezdődik a 2018-as Magyar Time Attack szezon, ezért gondoltam, hogy előveszem a tollamat és faggatózom egy kicsit. Mindenki készülődik ezért egy kis szavazásra invitállak meg benneteket ebben a posztban, úgyhogy jól figyeljetek! Nekem a tavalyi év kifejezetten jól sikerült. A harmadik helyet sikerült megszerezni az év végi értékelésben úgy, hogy az első versenyre nem készült el a kocsim és ott rengeteg pontot buktam. Ennek ellenére komoly műszaki hiba nélkül abszolváltuk a versenyeket, csak egyszer babrált ki velem a szervó pumpa a Pannónia-Ringen és a kerékcsapágyakat kellett cserélni néha. Úgyhogy elégedett vagyok képen látható gépjárművel, ami viszonylag erős és kifejezetten gyors.

19420630_756196894562192_8036898616932581563_n.jpg

Tudomásom szerint egy különös cél lebeg a vetélytársak előtt és én nem vagyok álszent, nekem is eszembe jutott, amellett, hogy fontos a bajnokság is. Évekkel ezelőtt a 2 perces álomhatár áttörését tűzték ki az akkori éllovasok, most pedig páran 1:50 alá akarnak bemenni a Hungaroringen, ami amellett, hogy egy elképesztően gyors kör, nem utolsó sorban a most búcsúzó WTCC / Túrautó Világbajnokság/ leggyorsabb idejét súrolja. Azt csiripelik a madarak, hogy 2018-ban áll össze a Magyar Time Attack sorozat eddigi legerősebb Race+ kategóriája. Ezért megkértem mindenkit, akiről tudok, hogy osszon meg az autójáról pár hasznos információt. Ez az a csoport, ahol mindent lehet, nincs teljesítménykorlát és az idei évben az aero használata sincs szankcionálva. Nézzük hát a nagy puskákat abc sorrendben, ahogy illik.

Bartos Janika Mistubishi Lancer Evo VI. /Hulk/

bartos.jpg

Janika elmondása és az én tudomásom szerint is Hulk az itthon épült egyik legerősebb pálya Evo, 600 lóerő körüli teljesítménnyel. Bartosmotorsport-os 2.2-es stroker motor, Drenth váltó, karbon fék, WTCC szélességű nyomtáv, jóképű pilóta. Aero elemek, szárny, splitter, DTA ecu, AST 3 utas pályafutómű és persze rengeteg versenypályán töltött kilométer. Saját véleményem szerint talán ő a legtapasztaltabb versenyző közülünk, hiszen megannyi FRT győzelem után a Time Attack mezőnyben is bizonyított. Az utóbbi időben rallycross VB-n is dolgozik, gondolom onnan is el tud csenni pár fogást. Janika jól megy és a kocsi erőből szinte mindent megold. 3500-tól 8000-res fordulatig elképesztő gyorsulásra képes, ültem már mellette, nem háttal ül a moziban. Hungaroring leggyorsabb kör: 1:54.001

Bozsó Attila Bmw M3 GTR:

bozso_1.jpg

Az M3 GTR Becsült teljesítménye 450-500 lóerő körül lesz, mert idén elvileg kap egy Methanol szettet és ha minden jól alakul, akkor egy kis nyomás emelés is várható 2018-ban. Attila tavaly egy új szett gumival tolta végig a szezont és 1 futam kivételével mindegyiken a dobogó első fokán állt, így bajnokként végzett az év végi összesítésben. A Bmw-ben egy Vortex kompresszor dolgozik, Stoptech fékekkel és Katona féle Bilstein gátlókkal. Stabil a kocsi, komolyabb műszaki hiba nélkül teljesít évek óta. Hungaroring leggyorsabb kör 1:54.6

Lipták Ivor Bmw 335I /Frankenstein/

28460641_10160052263380068_1755403776_o.jpg

Ivor nyerte meg 2016-ban a Street kategóriát, de most nem kis lépésre szánta el magát, amikor belefogott a  335I építésébe. A fotón levő állapothoz képest kívülről kap egy E92 Hamann bodykit-et, a motor pedig egy N54 3000 biturbo, amivel tervei szerint 600 lóerő környékére lesz programozva Frankenstein. KW variante 3 állítható futómű kerül a gép alá és M Performance 370-es fékek segítenek majd a lassulásban. Mivel ezzel a setuppal még sosem ment, így valószínűleg az első versenyek a tanulásról szólnak majd, de ha összeszoknak, akkor egy nagyon komoly idő jöhet össze a szezon közepére. Hungaroring leggyorsabb kör a még utcai kocsival: 2:09

Papp Zoltán Subaru NMS600STI

subaru.jpg

Nagy fába vágták a fejszét Zoliék, ezt a spec lista is mutatja és a tervezett lóerő 600, amihez azért már kőkemény golyók kellenek. Csak egy részét másolom be, de a lényeg, hogy nagyrészt Roger Clark Motorsportos cuccokkal van tele az új gépszörny. Legalább 2 éve épül és ha elkészül, akkor nagyot kell szólnia. Garrett GT35R turbo Tial külső wastgate-el. Kaps 6 sebességes szekvenciális váltó, paddle shift rendszerrel 3,9 végáttétel Kaps első sperr NMS R180-as módosított hátsó sperr Dupla tárcsás szinter kuplung könnyű acél lendkerékkel NMS erősített hosszú féltengelyek. Ap racing elől 380as 6 dugattyús hátul 330-as 4 dugattyús Ap Racing Wrc style alsó pedálbak Teflon fékcsövezés Futómű Öhlins 2 utas külső tartályos gátlók, 10,5Jx18as felnik 270-es slick gumikkal Elektronika: Life Racing ecu Life Racing kijelző. Hungaroring eddigi leggyorsabb kör: 1:57.6

Szabó Tomi Bmw Evo2

szabo_tomi_jpg_uj.jpg

Az új kocsiban Európa egyik legerősebb S50B32-es szívó versenymotorja lesz, ( a Stroker-eket természetesen nem ide számolva) és a cél 420 LE 8600 RPM. A tervezett súly 1100 kg üzemanyag nélkül,  6 dugós AP Racing fékek 362mm-es szalaggal. A futómű egyedileg tervezett Mk-Rennsporttechnik cső lengőkaros megoldással. Sachs motorsport 2 tárcsás kuplung hozzávaló könnyített lendkerékkel, a váltó egy 6 sebességes Samsonas szekvenciális váltó lesz. Karbon Flossmann aero kit splitter és diffusor, részben karbon részben üvegszálas elemek lesznek rajta, polikarbonat ablakokkal és karbon szárnnyal. Nem viccelnek a nyomtávval sem, ami hátul 190cm széles lesz. A régi kocsival a leggyorsabb köre  a Hungaroringen 2:00.4

Szuti Celica GT4 ST205

19748420_1489138907816157_7240323562193110784_n.jpg

Nálam nem sok fejlesztés történt a téli szakaszban. A tavalyi teljes átalakulás 6 másodpercet hozott. Hasonló ugráshoz legalább ilyen drasztikus módosításokra lenne szükség,de télen inkább csak az apróságokkal foglalkoztunk. Így szeptember óta nem változott túl sok minden. Hexerék a hátsó futóműre találtak ki valami megoldást, hogy még stabilabban kanyarodjon. A tavalyi fékproblémát pedig AP racing első nyergekkel próbáljuk orvosolni. Így most már remélem, hogy nem kell folyamatosan pumpálnom minden hosszabb egyenes végén. Tervben van még, hogy építünk valami aerót is a kocsira, de itt eléggé vakon vagyunk, úgyhogy majd lesz, amilyen lesz. Ha jól alakul, akkor azért ebben is lesz érdemi változás, de szerintem csak a szezon közepére. Hungaroring eddigi leggyorsabb kör: 1:56. 614

http://haveyoursaypoll.com/q/371

Íme akkor a szavazás. Két kérdés van, ki lesz, aki először benéz 1:50 alá a Hungaroringen, a másik pedig, hogy kinek szurkoltok?

Ne felejtsétek az első versenyünk 2018 április 3-án lesz a Pannónia-Ringen.

https://www.facebook.com/events/573312366377032/

A szavazást a Have your say kutatási applikáció segítségével végezzük és pénteken tesszük közzé az eredményt.

http://haveyoursaypolls.com/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr1712674731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.