Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

2:00 alatt utcai autóval a Pannónia-Ringen

2020.06.02. 14:45 :: SzuTi

Kirschner Doki beszámolóját olvashatjátok:

Két éve gyúrjuk az R8-at közúton és versenypályán. Az elmúlt 40.000 km alatt az autó nemhogy öregedett, hanem kifejezetten fickós lett. Ezt mutatja az eredeti állapotában slick gumin futott pannóniaringes legjobb köre, mely akkor 2:02,9 volt. Ez főleg annak a fényében volt már akkor is komoly teljesítmény, hogy utcai autók nem nagyon mennek 2 perc alatt, így ezt megközelíteni sem kis teljesítmény. Idén tavasszal a kompetíció egy kissé előreszaladt és edzésen 1:58,2, majd versenyen 1:58,1 lett az R8 leggyorsabb köre.

r8_1.jpg

Hogyan is jutottunk ide? A második generációs R8-as lett igazán jó kocsi, igaz még mindig nehéz – 1650kg sofőr nélkül. Kiszélesített első nyomtáv, áthangolt futómű, jobb váltó programozás és jobban vezérelt hajtáslánc. Rengeteget ugrott az első generációhoz képest. Viszont a konszernen belüli Lamborghini Huracan miatt az R8 igazi potenciálját elrejtette a gyár, kissé orrtolósra hangolva a keskeny első gumikkal és a visszafogott futómű geometriával. A kormány érzetet is olyan audisan érzéketlenre hagyták, pl egy Porsche kormányhoz képest, cserében 280 felett is nyugodt egyenes futása maradt az autónak.

r_fek.jpg

Feltéve a slick gumikat (elöl 255, hátul 305) rögtön javult a kormányérzet és 4 másodpercet gyorsult az autó. Viszont nem volt könnyen vezethető és a fékkezelés a túl hirtelen bekapó kerámia tárcsa-betét kombináció miatt nehézkes volt, a kocsi könnyen ABS tartományba szaladt. Itt megjegyzem, hogy a legújabb generációs tárcsa és betétanyag cserével illetve programozással javítottak, most sokkal jobban működik ABS tartományban a legújabb verzió, igaz ott a kézi kapcsolás maradt a sport módban és csak 8400-ig forog a motor. Az általunk használt autóban viszont a performance mód 8800-ig engedi pörögni és mindig tökéletesen vált el.

reigh.jpg

A kocsira szerelt - sajnos nagyobb rugózatlan tömeget- adó vas féktárcsák és hatalmas felületű Endless betétek a fékezést jelentősen megjavították, és a gyárinál agresszív beállításokkal az autót a kezdeti 2:02,9-ről 1:59,5-re sikerült lehozni. Ez a kicsinek tűnő 3,5 sec-os különbség egészen más mozi, lévén a kocsi súlya vagy a nettó tapadás nem változott. A nagyobb rotációs inercia miatt viszont a kormányérzet megjavult és ebben segített a dőlés és összetartás megváltoztatása. Azonban fejlesztési falhoz értünk és egy ideig úgy tűnt, hogy itt a vége a Huracan Performante nem lesz 3 sec-on belülre hozható.

Az egész tavaly ősszel folytatott intenzív agyalás után az a megoldás jutott a tréner Halaska László eszébe, hogy az első és hátsó tapadást fogjuk megnövelni 18-es verseny kerekek használatával. Ehhez azonban teljes első fékrendszert kellett cserélni és fékhűtést építeni a nagy tömeg kis tárcsa és kisebb, de agresszívebben fogó betét miatt. A szélesebb kereke mellé jobb futóművet is kellett keresni mert a gyári rugóerő lényegesen kisebb, mint a Huracan esetén és a futómű alul csillapított a nagy tapadási viszonyok között. Emiatt hamar túlterheli a gumikat, ami túlmelegszik és egy gyors kör után a második már lassabb lesz. Az összes változtatás végén elöl 255-ről 305-re, hátul 305-ről 315-re lehetett a gumi szélességet növelni. Az új futómű pedig egészen mágikus vezethetőséggel látta el az autót. 1:58.166, új Time Attack rekord Ostffyasszonyfán.

ta_1.jpg

Ezután jött az első Hungaroringes nyílt nap, ahol 6 hónapja nem vezettünk és nem volt új gumink, 8 körös slicken mentünk fel. Forgalomban azonnal 1:55,3-at mentünk, melyen előzéssel, nem tiszta körön beállítottuk az R8 tavalyi Time Attack győztes idejét, amikor a könnyebb és nagyobb nyomatékú McLaren 570S-t 0,1-el tudtuk véletlenül legyőzni.

Az autó végtelenül kezesnek mutatkozott, a gyilkosan magas rázókat simán elnyelte a futómű és végre gázelvétel nélkül lehetett a 3-as kanyaron átmenni, illetve 142 volt a 4-es kanyar minimum tempója. A széles gumi legnagyobb előnye a sikán (6-7) kanyar kominációban és az előtte lévő hosszú 5-ös kanyarban jött, ahol pont 5km/h-val gyorsabb az autó, mint előtte volt.

A kompetíció mindennél erősebb. Legnagyobb esélyes Corvette TIKT 1:51,2, Aztán Huracan Performante 1:52,2, majd a Porsche GT3 RS 1:52,9. Hamarosan újabb Audi R8 v10+ érkezik a sorozatba, 2019-es specifikációval és 640LE-vel. Az lesz aztán a nagy meccs. Nagyon várjuk a június 4-i következő Magyar Time Attack versenyt, ahol 1:53 alatti időt jósolunk!

Jó versenyzést mindenkinek június 4-én a Hungaroringen!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr5315735756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása