Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Pannónia-Ring Super Pole

Magyar Time Attack 2019

2019.04.12. 05:39 :: SzuTi

Hosszú volt a tél, rég tudósítottunk már a Magyar Time Attack versenyeiről. Viszont ahogy stabilan 15 fok körül van az időjárás, a pilóták kigurulnak a célgépekkel és elkezdődik az autós szezon. Idén is Ostffyasszonyfán tartottuk az első versenyünket, ahol amikor mi odamegyünk, minden alkalommal napsütés vár minket. 27 nevezővel indítottuk a szezont, a szokásos délelőtti szabadedzésekkel. Volt pár új kocsi, amik a télen épültek, vagy nemrég érkeztek kis hazánkba külföldi beszerzéssel, úgyhogy kiváncsian vártuk, hogy ki, mire lesz képes az első hivatalos megmérettetésen. 

56835649_473977586475631_3991104093589340160_n.jpg

Elsőként kiemelném Papp Zoli új szerzeményét, ami nem már, mint egy Porsche 997 GT3, Sweet Little Nelly fantázianévvel.  Kis programon 449 lóerő 1250kg és minden, ami egy ilyen kupás kocsiban benne kell hogy legyen. Picit elszámították magukat, mert ha jól emlékszem, amikor 1/2 11 körül odamentem, már majdnem 100 verseny km volt a kocsiban és Zoli kezében, ami egy ilyen kocsitól kényelmesen elvárható. Ennek ellenére, mivel versenyről van szó, a melegítő körökben ellőni a puskaport könnyelműség volt, ha a bajnokságban a kategóriagyőzelemet tűzték ki erre a szezonra. Ennek ellenére 2:07-es idővel melegítettek és reálisan 2:00 lehetett volna aznap.

56879352_332651147393446_3593340313244008448_n.jpg

Tápai Attila és csapata sem tétlekedett a télen. Az eddig 550 lóerős Bmw pár módosításnak köszönhetően 700 lóerősre sikeredett, ami elég komoly menetteljesítényeket sejtet. Tudomásom szerint már a drift futómű is kikerült az autóból és ez így már tényleg az íven autózásra készül. Az oldalra kivezetett kipufogórendszer pedig szépen eregeti a lángokat. A köridő is kezd alakulni és biztosan sok van még benne, amihez kell még egy kis bátorság és egy jó adag pályaismeret. 

r8.jpg

Kirschner Dokiék sem indultak könnyedén aznap. Szintén a szabadedzés közepén eltörött a jobb első fékcsövük, amit aztán Niesz Feri gyorsan legyártott és így tovább folytathatták a körzőzést, aminek aztán egy kategória 2, hely lett a vége. Hunyady Balázsnak óriási szerencséje volt Evo IX-essel, hogy a lelazult kerékcsavarok miatt nem esett ki a jobb első kereke. Nem lett volna jó sztori összefoltozni az elejét. Így a verseny elúszott, de a kocsin szemmel látható károk nem keletkeztek.

m2.jpg

Nagy Zsombinak majdnem egy életre szóló élményben volt része, amikor is a Super pole előtt matricás M2 egyszercsak megállt és a hátsó ülések alól füst szivárgott. Ott voltunk páran és azonnal hívtuk a pályabírókat, hogy hozzanak oltót és szóljanak a műszaki mentőknek, akik egy percen belül ott termettek. Volt egy kis matek, hogy lezárt csomagtartóval hogy nyissuk ki a hátulját, mivel le kellett venni az akksisarut, hogy nehogy leégjen a kocsi, de Zsombi telefonos segítséggel abszolválta a dolgot. Sunyi kis szerkezet ez a versenyakksi, mert oké, hogy szerintem nem volt nehezebb, mint 2 kg, viszont 1200celsius fokon ég, ha odáig fajul a dolog. Tehát ha úgy van, akkor azt nem sok minden oltja el. Szerencsére a gyors beavatkozásnak köszönhetően erre nem kerüt sor!

dallara.jpg

Az Open kategóriában egy F3-as Dallara nevezett, így nem is volt kérdéses a győzelme. Kár, hogy nem voltak a tölünk megszokott srácok, jó kis csata lehetett volna, ha van ellenfele.

honda.jpg

A Race+ -ban Tápai Attila előtt egy osztrák Honda Civic végzett 2:06-os idővel, ami egy 320 lovas, 700 kg-os Civictől elég jó eredmény. Tisztán látszik, hogy nem most volt itt először a tulaj és a kocsi is egy jól átgondolt építés. Kis súly, relatíve nagy powerrel.

xbpw.jpg

A Race kategóriában Fisher Karl nyert egy KTM X-Bow-val, aki a Super Pole-on befurakodott Doki elé, ami azért is furcsa, mert a reggeli szabadedzésen csak 2:07 körül autózott. Doki az új szett gumikkal az utolsó pillanatban rajtolt el a versenyre, de 1 másodperccel lemaradt a dobogó legfelső fokáról. Valló Zoli idén nagy visszatérésre készül. Azt ígérte, hogy megpróbál minden versenyre eljönni. 

gzs.jpg

Race2-ben Miterörker Christian egy osztrák versenyző volt a leggyorsabb. Őt Gönczi Zsolt követte, aki a tavalyi díjátadón elmondta, hogy ezt az évet megpróbálja semi slick gumikon teljesíteni. Érdekes volt látni, hogy a használt Federal gumikkal 1 másodperccel gyorsabb volt, mint az új , sokkal lágyabb Extreme gumikon. Ahogy láttam a következő Hungaroringes versenyünkre már megint full slick gumikkal nevezett.

s2000_1.jpg

A Pro-ban Rakhmaylov Yevgen egy ukrán versenyző nyert. 2 kocsival jött, lelkes kis csapattal. Egy másodpercen belül őt Mészáros István követte egy kipakolt Bmw-vel. A harmadik helyen pedig Pljusznyin Alex ért be, akitől ez kifejezetten szép teljesítmény a gyári E36-tal. Az összes dogobós egy másodpercen belül tudott autózni.

szalo.jpg

A Sport-ban Szalóki Laci, ha jól láttam egy üvegszálas motorháztetőt újított be, amire szemmel láthatóan szükséges is volt, mert Pintér Roland alig egy fél másodperccel volt csak lassabb és tudomásom szerint a super pole-on kuplung problémákkal küzdött. A harmadik helyet Schiller Zsolt szerezte meg az S1600-as Suzukival.

Következő versenyünk április 15-én a Hungaroringen lesz. Ha lehet hinni az előrejelzéseknek, akkor remek autózós időnk lesz. Itt található a nevezési lapunk, ha valaki lemaradt volna róla, nézőként pedig az esemény továbbra is ingyenes:

https://docs.google.com/forms/d/18HTJlE-xkBsZgW4CXMSxxcyIi1c66yTImI3guryyb0I/edit?fbclid=IwAR0RifKWjAOBP9uwP50pMzYEN7zlUHDhFHu-FqfKXlsEsQb7HEvP7OeD984

Gyertek, jó lesz! 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr8914749159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása