Hát igen, manapság sem vágyunk többre! Jól tudta ezt Néró, az ókori Róma császára, aki már akkoriban megmondta, hogy mi kell a népnek. Nem tudom, hogy a gladiátorjátékokat vagy a kocsiversenyt tudnám jobban hasonlítani ehhez a küzdelemhez, ami a hazai Time Attack versenyein van, de adrenalinban nincs hiány. Az esemény pozitívuma, hogy senki sem sérül meg, maximum a technikának eshet baja, ha valaki nagyon pengeélen táncol a teljesítmény növelésben. Ez pedig könnyen megeshet, ha az ember a leggyorsabb szeretne lenni. A kísértés nagy, de aki kurvának áll..., pontosan tudja, hogy milyen kockázatot vállal a versenyeken.
Mivel ebben a szezonban fog kiderülni, hogy ki lehet a leggyorsabb utcai autós a Hungaroringen a pályamódosítás előtt, így a létező összes komolyabb autós fórumon azt olvastam, hogy ki milyen átalakításokkal, módosításokkal készül erre az évre. Nagyon készülnek a bajorok a rizsesek ellen, és megjósolhatatlan, hogy ki futja meg azt a kört, ami 2013 után már überelhetetlen lesz. A német precizitás vagy a japán technika híveinek jön össze minden idők legjobb utcai autós köre a Hungaroringen. Tavaly év végén még egy Alfás is nagyon fogadkozott, de számára sajnos az idei éve nem úgy alakult. Épül viszont egy űrhajó Evo 6 TME, de ha jól tudom, még nem 100%-os. Ennek ellenére a keddi verseny nagy durranás lesz, az tuti!
Múlt héten még dacoltunk a hóval, és lemondtuk a Slovakiaringes évadnyitó versenyt, de április 2-ára húzunk egy nagyot, és elindítjuk a 2013-as év Time Attack szezonját. Akárhogy is lesz, de kedd délután dübörögni fognak a lóerők, és elindul az, amire augusztus óta vártunk. Tavaly május 20-án több mint 40 nevező autó indult el Magyarország egyetlen amatőr pályaversenyén, már profinak nevezhető versenyautókkal, sofőrökkel. Ezen srácok autóbuzik, fanatikusok, félőrültek. Idejük nagy részét autóépítéssel, tuningolással töltik.
A tavalyi legjobb időt Szabó Roland /Roller/, a Subaruklub tagja érte el egy nagyon hegyes 2:03:091-es idővel. Idén ezt elég sokan szeretnék túlszárnyalni. Tudomásom szerint van közöttük 600 lóerős Nissan GTR, 500 lóerős épített E46-os M3 GTR, Supercharged Honda NSX 450 lóerővel. Nem utolsó sorban, de már nem az utcai kategóriában indul egy Radical SR5 is. A mezőny eleje reményeink szerint nyaldossa majd az etalon utcai autós 2:00-ás időt, amire amatőr versenyen eddig még nem volt példa. Idén utoljára megmutathatja mindenki, hogy ő és az autója a leggyorsabb a Hungaroringen. A pályaváltoztatás már teljesen más tészta lesz. Onnantól részben újra kell tanulnunk a pályát. Addig viszont még új versenyzőként, de nézőként is szívesen látunk mindenkit.
Az esemény követhető a facebookon is:
http://www.facebook.com/events/133175343530384/
Az online nevezés pedig innen is elérhető:
https://docs.google.com/
Sajnos Karotta a Hangyásszal most nem fog tudni indulni, mivel külföldön forgatnak, pedig több ezer érdeklődő szeretné látni a Hungaroringen, bevetés közben, azzal az átkozottul szép kasztnival és dübörgő hanggal, amit oly sokáig tervezgetettek, építettek és végre elkészült. Ígérete szerint a következő versenyünket nem hagyja ki.
Bár nem a tavalyi versenyünkön készült, de ez a belső kamerás videó 1 másodpercen belül van, és elég jól visszaadja azt a tempót, ami a tavalyi éles bevetésen a kategória és a futamgyőzelmet jelentette Rollernek.
Jöhetnek nyugodtan a kommentek, csípjük a nagyszájúakat, de erre csak azt tudjuk mondani, oda lehet jönni és meg lehet próbálni. Itt már nem biztos, hogy elég a komoly technika, mert nem kevés vér kell a cerkába egy ilyen körhöz. Kedden kiderül minden, mi már nagyon várjuk! :-)
Breaking news! A Hungaroring időjárási okokra hivatkozva lemondta a keddi napot, hogy jó idő esetén is olyan vízátfolyások lesznek a pályán, hogy nem vállalják az aznapi motoros nyílt napot és Time Attack versenyünket. A dátumot eltolták április 24-ére. Öröm az ürömben, hogy így még több 100%-ig felkészített gépállat tudja megmutatni, hogy mit tud. Valamit nagyobb esély van arra is, hogy az időjárás kegyesebb lesz hozzánk.