Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

TDI-tuning: ki kell számolni!

2011.01.10. 09:21 :: Motordoktor

Korábbi írásunkban a manapság annyira népszerű közvetlen befecskendezéses dízelmotorok szoftveres tuningjáról írtunk. Aki belekezd a tuningolásba, ritkán áll meg ennyinél, és nem is jó, ha itt hagyja abba. Elmondjuk miért, a koromszűrő maszkot tegye fel az olvasó.

Vélemények az azonos című írásunkról.

Címkék: vélemény tdi

117 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr342573427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

richardz 2011.01.10. 13:12:15

@TDIClub.hu: Persze, de azért van két liter különbség ott is. Meg gondolom a tdi inkább "nemrúg" állapotban van használva.:)
Csak mindig kételkedem ha olvasom, hogy tuning után csökkent a fogyasztás és akkor beírják hogy 7 helyett 6,5 lett közben meg alapból ingadozik 6-8 között.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.10. 13:17:10

"Így elméletileg egy jól megépített, tuning dízel lehet tartós, erős és jó is, ráadásul nem szennyez sokkal jobban"
Nekem is ez jutott eszembe a végén, hogy valszeg nem sokan figyelnek oda rá ennyire...

ocsisajt78 2011.01.10. 13:17:49

@TDIClub.hu: koszi az infot! jo tudni :)

TDIClub.hu 2011.01.10. 13:28:56

@richardz: Az emberi természet nem arra teremtetett, hogy a tuningolt autóval fogyasztás-minimum rekordokat döntsön. :)

indapass90210 2011.01.10. 13:31:38

@TDIClub.hu: @Motordoktor: Kösz. Majd ha végre eljutok hozzájuk, beszámolok róla, hogy mi lett az autóból.

vizsla_barat 2011.01.10. 13:38:46

senki nem akar beszelni egy trivialis "tunningrol". Belovok egy kis szar dizelmotort allando fordulatra es allando terhelesre es toltok vele egy aksi-pakkot. Innentol a motor kibocsatasa es teljesitmenye optimalis, az auto meg ugy gyorsul,ahogy nem szegyell...
Persze fellepnek vesztesegek es a Li-aksi sem olcso,de ez a fajta hibrid sokkal gazdasagosabb,mint a prius es egyeb marketingautok...

janper 2011.01.10. 13:55:06

@vizsla_barat: Sajnos nem egeszen. Pont a soros-parhuzamos hibridek problemait probalja megoldani a Toyota HSD.

Grifter 2011.01.10. 14:00:26

Céltalan, de unalom ellen nem rossz.

mtk001 2011.01.10. 14:03:01

Hosszú elmélkedést hallottam nemrég a Rádió Q-n, hogy az újabb dieselek méginkább veszélyesen szennyezők, mint az eggyel korábbiak, mivel a kipufogógázból főként a nagyobb szemcseméretű részecskéket szűri ki, a kisebb méretűekből viszont magasabb értéket bocsát ki. A dolog buktatója, hogy a kisebb részecskék károsabbak az emberi szervezetre.

Kiváncsi vagyok a diesel szakértők véleményére !

Bambano 2011.01.10. 14:04:34

jó a cikk, sok kis apró fricskával:)

Bambano 2011.01.10. 14:05:48

tuningműhelyek engem nem fognak szeretni, szerintem a gyárilag eredetileg sok köbcentis motor való az autóba, eredeti állapotában.

Bambano 2011.01.10. 14:09:13

@ColT: az a baj, a jó motortuningot a fékeknél kellene kezdeni, hogy meg is tudjon állni a paraszt, de ha már fék meg tuning, nem ártana a futóművet is hangolni, meg egy halom dolog, ami előtte kell. Ja és persze rendet kellene rakni egy-két fejben. A motortuningnak az utolsónak kellene lenni a sorban az én nézetem szerint.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.10. 14:38:24

Szóval ez a jó Tdi tuning olyan, mint Columbo felesége. Elvileg létezik, de senki nem látta még :D

Bambano 2011.01.10. 15:05:17

@KuKori: csak közvetett bizonyítékokat láttunk, de ha láttál már Columbon tiszta inget, akkor létezik:))

egyébként mintha lett volna olyan sorozat, ahol a felesége a főszereplő... Mrs Columbo, majd Mrs. Callahan néven.

Hurri Kán 2011.01.10. 15:20:40

Ahogy elnézek egy-két kormoló Tdi-t, nem úgy tűnik hogy nagyon odafigyeltek volna rájuk...

És igen, abban tökéletesen igaza van az itt előttem szólónak, hogy a tuninghoz hozzá tartozik(na) a fék és a futómű megnövekedett teljesítményhez igazítása...

indapass90210 2011.01.10. 15:36:01

@gyvy: ha nem versenyezni kell, akkor tök fölösleges hozzányúlni, mert mindegy, hogy 100 vagy 200 lovas ugyanaz az autó, pontosan ugyanannyi idő alatt fog megállni. Naponta 2 előzéshez nem érdemes féket meg futóművet piszkálni.

KAWAszaki 2011.01.10. 16:02:30

Végre! Jó kis tuning-blog a Totalcar-on! Jó, hogy valaki ésszel foglalkozik a tuninggal és nem marketing-oldalról. Hajrá Doki, még ilyet, "százat, ezeret"!

ps3peter 2011.01.10. 16:26:19

A legalapvetöbb tuning tanács soha sehol sem hangzik el: olyan autót vegyél, ami gyárilag kielégíti az igényeidet. Hosszú távon így a legolcsóbb és legtartósabb.
Gondolom ez a sok tuningmatyit nem érdekli, mert az ilyen modelleknek magas a kötelezöje, a teljesítményadója... Inkább tákolgatják a fünyírójukat, vagy a minimál-olajkályhát.
Kíváncsi lennék hány tuningboxos hvcs (helyi vagány csávó) jelenti a biztosítójának, illetve az okmányirodának a megemelkedett teljesítményt...
Ezekre húznám rá a háromszázezres tételt, egyböl lenne egy kis bevétel az államnak.

Hurri Kán 2011.01.10. 16:30:42

@ps3peter:
ÉS a szétdurrant turbó/hengerfej/blokk stb. javítási költsége valószínűleg több lesz mint mondjuk a 2 literes és a 3 literes, avagy a 120 vagy a 200 lóerős motor biztosításának árkülönbözete.

Betelgeuse-2 2011.01.10. 16:40:52

Nyilván butaságot fogok kérdezni, egyáltalán nem vagyok szakértő, csak felhasználó, de mégis: most akkor tegyek bele a kocsimba chiptuningot vagy ne? A kocsi Hyundai Tucson 2.0 CRDI, igaz, 4 éves elmúlt, 140ezer km.
1. kérdés: érdemes lett volna beletenni az elején? (Újonnan vettem 0 km-esen Mo-i kereskedőtől), 2. kérdés: érdemes-e most beletenni? (még használnám 2-3 évig), 3. kérdés: mikor érdemes eladni? 250e km-nél? 300e Km-nél? Vagy?
Köszönöm a válaszokat előre is!

RÁki 2011.01.10. 16:51:10

Először is mielőtt megköveznek a benzinautó párti HONDA FUNok :) szeretnék egy dolgot leszögezni.
2 éve nekem is benzines autóm van. Jelenleg egy 250 lovas turbós benzines autót használok. Viszont voltak korábban dízel autóim, ezért reálisan össze tudom őket hasonlítani. Nem lehet egyértelműen azt mondani, gy ez vagy az a jobb. Vannak dolgok amiben jobb a dízel és vannak dolgok amiben a benzines. Olyan ez, mint az alma és a körte. Kinek ez ízlik, kinek az. Én mindkettőből szeretem a finomat érettet.
A dízel abban lényegesen jobb, hogy ugyanazt a dinamikát lényegesen kisebb üzemanyag fogyasztás árán biztosítja. UGYANAZT!
Az autó nem attól megy jól, mert forog. Egy jól megépített dízel 5000ig tud olyat, hogy ne legyen szüksége tovább forogni, ahhoz, hogy egy 8000et forgó S2000es Hondából bohócot csináljon. Tapasztalatból írom ezt, mert volt olyan autóm amit sokan nem értettek. Ez a kocsi egy gyári 110 lovas elektromos adagolós TDI volt megépítve 240 lóra. Imádtam. Sokaknak már az is hihetetlennek tűnik, hogy ekkora teljesítménynövekedés lehetséges, de azt, hogy mindezt úgy érjük el, hogy megbízhatóságban ne legyen rosszabb, mint széria testvérei egyenes lehetetlennek tartják.
Az én autómban még nem volt 1000 km amikor fel lett húzva 200 ló felé. Sok mindenen kellett még finomítani mire teljesen összeállt. Amikor összetörtem 190.000 km volt benne. Ekkora futásteljesítmény alatt egy nagyobb meghibásodás történt, ami a szerviz szakszerűtlenségének volt köszönhető. (vezérműszíj csere utáni hazaúton átugrott vezérlés). Ettől eltekintve csak a kopó alkatrészeket és az olajat kellett cserélni.
A tuning egy olyan dolog aminek sosincs vége. Egy hobbi, életforma. Minden mindennel összefüggésben van. Mindíg van mit még jobbra cserélni az autón. Ha valamiből jobbat nagyobbat raksz fel, az magával hozza azt, hogy cserélni kell még 3-4 alkatrészt. Ha valaki belekezd akkor először is ki kell találni, hogy mekkora teljesítménnyel lenne elégedett. Mindent (cooler, turbó, üzemanyagrendszer, kipufogó, kuplung, hengerfej, fék, futómű stb.) ehhez a teljesítményhez kell méretezni. A legtöbben ott rontják el, hogy kis pénzből akarnak erőset csinálni. Meg lehet próbálni, de sose lesz stabil az autó. A "nincs most pénzem coolerre, de a turbót már megveszem és íratok rá egy ütős chipet" autók nem tartanak túl sokáig. Ami pedig a füstöt illeti. Van olyan erős dízel ami nem füstöl, de azokból egy kis füsttel lehet még erősebbet csinálni. :)

-Gabi- 2011.01.10. 17:00:39

@ps3peter:

:)
Azért néhány "tuningmatyi" alaposan elpicsázná az X tízmillás gépedet:)

ps3peter 2011.01.10. 17:07:00

@-Gabi-:
Huh elírtam a nevet, tuninggabit kellet volna írni? Óvodából kinöttél már?
Az élet nem a 400 m-röl szól. Érdekes módon az autópályákon nem a húzott tdi-k szoktak elmenni mellettem 250 felett, mert azok 10 km után széthullanának...

-Gabi- 2011.01.10. 17:09:33

@ps3peter:

:)
Mókamikit kellett volna a nevedhez:)
Jelen esetben a tuningról beszélünk,mint olyan.Hidd el nekem ,mutatok olyan gépet,ami oda-vissza ,keresztben -hosszában reggelire is:)

-Gabi- 2011.01.10. 17:11:45

@ps3peter:
De figyelj.Én nem vitázok veled ,mert másról beszélünk,te jelen esetben,ha jól értem,a kényelemről a megbízhatóságról beszélsz,mi,itt , a többiek a tuningról.A kettő nem feltétlenül -sőt,inkább nem-azonos

ps3peter 2011.01.10. 17:13:27

Pont erröl beszéltem. Ülj be a füstokádó Polo TDI-be, én a Porschét választom...
400 m-t 1 másodperccel késöbb teljesítek, de 1000 km két hetet rádverek egy széria Smarttal is, mert a tuningfost 20 km-enként mühelybe kell tolni..

ps3peter 2011.01.10. 17:15:03

@-Gabi-:
Valahogy leragadtál a "kinek van nagyobb szinten"...

-Gabi- 2011.01.10. 17:15:53

@ps3peter:
Én is a Porschét választom,mégis "jobban elismerem" a sufniban reszelgetett kis TDI-t.
Az ,hogy széthullik,vagy sem,sok mindentől függ,de a cikkben olvashattuk.

-Gabi- 2011.01.10. 17:16:50

@ps3peter:

Naaa.Pont nem én vagyok az az embertípus.:)
Ha tudnád milyen autóval közlekedek hétköznap:))

jozsika31 2011.01.10. 17:20:03

Tessék mondani, talán nem lehetne hogy nem adnánk ötleteket ezeknek a korompufogó csótányoknak a szaporításához?
Bezúzni az összeset amibe dízel motor van. A régiek maradhatnak, de az összes új mehet a levesbe. Minden 3. embernek már légúti allergiája van ezektől a halálmadaraktól.
A vérkeringésünkbe kimutatható a korma ezeknek, mi kell még?
Az meg a másik hogy 10 ilyenből 6 után dől a létező legveszélyesebb szemcseméretű korom. Ettől veszélyesebbet elképzelni se lehet. A régiek korma nem veszélyes annyira, túl nagy a szemcseméret, lebegni nem képesek, simán lehullik a földre.

ps3peter 2011.01.10. 17:23:07

@-Gabi-:
Hát jó, mindenkinek mások a prioritásai, én azzal járok hét végén is, amivel hétközben is. Nekem elég...

ps3peter 2011.01.10. 17:25:27

@RÁki:
Ezt hirdetted már te is, meg ha jól emlékszem az öcsikéd is már százszor, lassan unalmas....

-Gabi- 2011.01.10. 17:29:08

@ps3peter:

Ez így van!
Viszont ,ha valami jó -legyen az gyári,vagy tuning,szeretem vagy nemszeretem kategória-,annak fejet hajtok:)

RÁki 2011.01.10. 17:32:03

Mindig jót mosolyogtam rajta, hogy sokakból milyen indulatokat tud ez a téma kiváltani! :)

furkóúr 2011.01.10. 17:47:46

@-Gabi-: erre vered magad?a széttuningolt fos 1mp-t vert az utcai porschéra?
sokkal jobb a fehér autó..

-Gabi- 2011.01.10. 17:50:09

@furkóúr:
Verem magam??Nem verem én magam semmire ,pláne,hogy nem is az enyém.De ,ami tény,az tény.:)
Egyébként 1mp 400on,ha minden smakkol,az elég sok küzdelem árán jön ki egy gépből

furkóúr 2011.01.10. 17:57:15

nem úgy értettem,csak arra szeretnék rávilágítani,hogy az a 11mp-es eredmény egy utcai,nem tuning versenyautótól,és pilótájától igen jó,ezt te is pontosan tudod,meg azt is,hogy egy drag a verseny üzemanyaggal,meg tunningal,meg slickgumival a sarokig nem jutna el,a porschét meg használhatod sok 100000km-t..béke

papa33 2011.01.10. 17:58:18

Nem célunk a környezetre gyakorolt hatás vizsgálata
Na, itt hagyjuk abba.

papa33 2011.01.10. 18:03:16

Annyi ócskaság van. Tessék megnézni, a 90-110 meg több LE-s gépeken mi változik: lehet más a féltengely, a fék, a futómű esetleg, a motor szerkezetében, anyagában változások, pl olajsugár hűti a dugót és más anyagú alkatrészek az erősebben. Ezt mind egyetlen ötlettel le...juk, húzunk 90-et 150-re persze. Nem kormol. Ja.
Uszítás engedély nélküli átalakításra és adócsalásra, ennyit egy szaklapról...

Szabi01 2011.01.10. 18:19:49

@papa33: Nem jól látod, nem egyetlen ötlettel, hanem egy halom apró ötlettel. Egy ötlettől nem lesz a 90-ből 150 paci!
Ha mindenki azt hinné, hogy a gyári mérnököket nem lehet lenyomni jó ötletekkel, sok csodálatos járművel kevesebb lenne.

-Gabi- 2011.01.10. 18:28:50

@papa33:
A másik oldala:
Ha a te autód tegyük fel 0kilóméteresen 140 lóerős gyárilag,amit tegyük fel hoz is,és 10évesen mondjuk már csak 100 lóerőt tud,nos,akkor mennyire is fizetsz mondjuk adót és biztosítást??:)

-Gabi- 2011.01.10. 18:30:46

@furkóúr:
Belátom igazad van.Ha viszont jelen esetben a Polot nézzük-ezen cikk miatt-,azért nem lebecsülendő

Valaki más 2011.01.10. 18:59:54

@Motordoki: Kifejtenéd ezt bővebben?

"Ez régebben forgóelosztós adagolóval (TDI)"

Ez mi ez? Erről még nem hallottam...

Jamesblond 2011.01.10. 19:04:56

Régen volt egy Nissan Patrol 3.3 TD-m. a "füstcsavart" be agyig, ettől már az alapjárati fordulat is megemelkedett vagy 2000-ig, ezután a gázkart minimum álláson tartó csavart visszább állítottam, így a gázkar alapjárat "állás" alá esésével újra normalizálódott az alapjárat. A turbo gyönyörűen szólt, meg lett egy kis fekete kojt. Kb egy biciklit is a füstnek lehetett volna támasztani... De jó is volt... Fiatalság bolondság... A Patrol egyébként érezhetően erősebb lett. 5-ikben 80-130-ig a kisebb tudású 1.4-es autókkal felvette a harcot. Ez egy 2 tonnás kockával nem is rossz. Attól meg lemegyek hídba, hogy a fél ország nyugdíja kérdéses, munkahely kevés, fizetés lófasz, sokak meg azzal foglalkoznak, hogy bezúzatnák, meg megbírságolnák azokat akik "erősített" autókkal járnak. Főleg pl egy 1.9-es motor jujj de veszélyes tud lenni!:) ha beindítják rákosak leszünk mind! Ráadásul az új dízelek bizonyítottan veszélyesebbek. De ha a füst nem látszik nincs is ott igaz? Kis hazánk nincs annyira eleresztve jó fizuval hogy minden siheder nagy turbóért álljon sorba. Semmi valós veszélyt nem jelentenek a környezetre. Vagyis elhanyagolható a dolog. Ez minden országban megy. Persze a cikk fele a környezetvédelemről szól. Nyilván mert ez is kell.

furkóúr 2011.01.10. 19:17:40

@-Gabi-: belátom,neked is igazad van!:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.10. 19:21:58

egy haverom kb két miliót kötött már a 3 milliós Golf tuningjára.
Amerikából rendelt alkatrészeket a dízelhez stb.Kérdem miért nem veszel egy R32-est??
""mert ez kevesebbet fogyaszt!!!":-)))
persze sosem jön be a fogyasztáskülömbség.:-))
www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/golf_iv/volkswagen_golf_iv_r32-4193369

Bambano 2011.01.10. 19:34:20

@papa33: szerintem meg pont arról szól a poszt, hogy inkább ne piszkáljuk a verdát, ha nem akarjuk rendesen végigcsinálni.

sajnos a funkcionális analfabétizmus terjedő betegség.

A porsche/vw vitához meg annyit, hogy velem még sosem normális, szakértő csávók által rendesen megfaragott tuningverdások akartak emberkedni, főleg városban, hanem mindig gyorstankoló matrica (+11 le) és ufófény (+22le) a buzukira stílusú hülyegyerekek. Nyugodtan ki merem jelenteni, hogy bármelyikre rávertem volna 120 hónapot egy Debrecen-Siófok távon...

Motordoktor 2011.01.10. 19:54:50

@Valaki más: A forgóelosztós adagoló vagy disztribútoros adagoló (verteiler einspritzpumpe)az egyik legelterjedtebb adagolófajta, egy adagolóelem van és annak mennyiségét osztja el a hengerek között.

spud74 2011.01.10. 20:48:29

Az utolsó mondat a legjobb!:)

Valaki más 2011.01.10. 20:50:35

@Motordoktor: Először úgy értettem, hogy ezt gondolod TDI-vel jelölni, ami, mint mondtad is VE.
A mondat második fele pedig ugye értendő, hogy az adagolóelem egy lökete (negyed fordulata, négy henger esetén) az egy henger üzemanyag mennyisége?

dóm 2011.01.10. 21:35:06

Csak egy kérdés

Lehet, hogy rosszul látom a dolgot, de egy ilyen igényesen és gondos odafigyeléssel, anyagiakat sem kímélve összerakott autó helyett nem lenne ésszerűbb egy már meglévő, gyárilag nagyobb hengerűrtartalmú, erősebb, nyomatékosabb modellt választani?
Pl.: 1.9 pd 130le++ helyett egy 320d 177 le csak egy példa, ok, hogy az nem pd és nem vw termék, de Dr. Anisits Úr gondolom nem felejtett el dízelmotort építeni.

Shadowbull 2011.01.10. 21:44:16

"Így elméletileg egy jól megépített, tuning dízel lehet tartós, erős és jó is, ráadásul nem szennyez sokkal jobban. Biztos van ilyen, én még sajnos nem láttam."

Koszonjuk.

Bar en azt mondanam, hogy elmeletileg sem lehet.

sb

Shadowbull 2011.01.10. 21:44:58

@Betelgeuse-2: "most akkor tegyek bele a kocsimba chiptuningot vagy ne? "

NE!

sb

Hurri Kán 2011.01.10. 21:45:12

Igen... A viccből is tudjuk mi a különbség az elmélet és a gyakorlat között.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.01.10. 21:52:45

@Motordoktor: Kedves Doki!

Írnál párt sort majdan a Bosch VP sorozatú adagolók gyenge pontjáról?
Mit lehet velük kezdeni,hogy ne álljanak meg folyton?

Köszönet!

Hurri Kán 2011.01.10. 22:12:35

@- LA -:
Aki egy 1-es Golfhoz hozzányúl annak én vállból levágnám a tökét :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.10. 22:22:05

@dóm: aki száguldozni aKar benzinest vegyen.
Mondjuk egy 550i-t.

indapass90210 2011.01.10. 23:35:03

@papa33: Nincs semmilyen adócsalás. Adót az után kell fizetni, amit a forgalmiba beleírtak:

"6. § (1) Az adó alapja személyszállító gépjármű - ide nem értve az autóbuszt - hatósági nyilvántartásban feltüntetett teljesítménye, kilowattban kifejezve."

Szerintem még az endedély nélküli átalakítás sem áll meg minden esetben. Ha csak szoftvert módosítanak (optimalizálnak) még javulhat is az autó hatásfoka úgy, hogy a környezetterhelés nem nő. Jó példa erre pl az O.CT tuning. Nem hiszem, hogy ez tiltott, de kopipészteljen valaki törvényt, ha tud.

indapass90210 2011.01.10. 23:42:14

@dóm: mondjuk elég jó érv a gyengébb modell mellett az, hogy pl egy 2.0 crd octavia-nál 50%-al többe kerül egy 320d.

tcblog 2011.01.11. 00:46:42

Tuning első lépés: végy egy nagyobb motort :)

58múltam 2011.01.11. 07:42:02

A cím alapján azt hittem, talán lesz itt valami konkrét adat, számítás, egyenlet. Nem értem. Ha valaki egy kefés villanymotort akarna, mondjuk fordulatszám és nyomaték növelése irányába módosítani, akkor is szüksége lenne pár differenciálegyenlet megoldására, hogy reménye legyen pozitív eredményre. A belsőégésű motorok sokkal több paraméterrel írhatók le, ebben a cikkben azonban egyetlen matematikai összefüggés sincs, csak utalások.

Shadowbull 2011.01.11. 07:45:28

@Dövan: "Ha csak szoftvert módosítanak (optimalizálnak) még javulhat is az autó hatásfoka úgy, hogy a környezetterhelés nem nő."

Igen, ez nagyon valoszinu.

Ulnek a gyari fejlesztok evekig a szazmillios fekpadjaik mellett, optimalizalnak, fejlesztenek orrverzesig, aztan jon egy csiptuner, atir 3 parametert a programban, aztan hirtelen jobb lesz a hatasfok es nem romlik az emisszio.

Persze.

sb

jmakri 2011.01.11. 07:52:48

Jó meggyőző a cikk, ezután tuti nem fektetnék pénzt chiptuningba. Esetleg benzinesnél, mert az általában nem füstöl és nincs nanoanyag kibocsájtása....Persze ezek a vizsgálati eredmények idővel változhatnak, attól függően merről fúj a pénz.
Én úgy tudom, van eset amikor azért veszik vissza a teljesítményt a gyárak, hogy kedvezőbb besorolásba kerüljön az autó (nem a magyar piacra gondolok).

dóm 2011.01.11. 07:55:54

Nem újonnan vásárolt autókra gondoltam, mint ahogy a cikkben is III-as, IV-es golfok láthatók, illetve a vw család egyéb termékei. Világos, hogy egy bmw használtan is drágább, mint ezek, egyszerűen csak a példa kedvéért hoztam fel. Máshogy is mondhatom, 1-3 éves golf, jetta, passat stb. stb. mondjuk egy 4-6 éves bmw, mercedes mellé úgy, hogy a tuning ára még nincs benne az előző árában. Így már valószínű, hogy az ár kiegyenlítődik, a tartósságról pedig nem hinném, hogy beszélni kellene. A cikk legutolsó mondata választ adott erre, legalábbis számomra. Elméletileg létezik tökéletes motortuning, de ki a túró költi egy tuningra mondjuk az autója vételárának felét, vagy kétharmadát. Kolegám szerelő srác és bele van bolondulva a pd motorokba. Nagyon ért hozzá, ez tény, de a saját agyig húzott IV-es golf kombiját idővel bedobta egy kereskedésbe, mert ugye a kettős tömegű behalt. Visszabutította az autót, majd kitették 1.7 millióra és ő lett a kereskedés új "sztárja". Addig persze alázott mindenkit, az esp lámpa világított neki még harmadikban is, mikor gyorsított. Eszméleti kis gép volt, a lényeg viszont, hogy egy kintről mezei kombinak kinéző kocsiról senki nem gondolta, hogy bealázza az a6-ost és társait(nem az a6 1.9 tdi-t).
Erről viszont egy szó sem hangzott el. Kész a motortuning, vérprofi cuccok, számolás, tesztelés, tökéletesítés(na ezekre ki a túrónak van pénze, még egy komoly tuningcég is pite egy autógyár ember- és pénzanyagához képest, szerintem), de hopp, van egy kis gont. Hogy a túróba vigyük le a kapott erőt az útra a változatlan hajtáslánccal?
Szép dolog a tuning, az optikai, főleg ami ízléses is, gyönyörű autók születhetnek. De van árnyoldala is és pusztán erre szerettem volna kitérni.
Csak a véleményemet írtam le, én nem nyűglődnék ennyi problémahalmazzal, hanem vennék egy nagyobb motorral szerelt autót. Elvégre ezért kínál egy gyártó többet is egy adott modellhez. De csakis akkor, ha megvan rá a pénz. Addig a tuning is csak álom, a jó tuning meg egy papírra leírt, kiszámolt, elvi síkon létező valami.

jmakri 2011.01.11. 07:58:53

A gyárban a nem alkoholista mérnökök hiába fejlesztgetnek precízen évekig, ha azután a homályfalváról óccsón legyártott 100000 azonos cikkszámú alkatrész 100000+1 féleképp teljesít.
Vedd meg-szervízeltesd-dobd el... csak az időintervallum változik...

Shadowbull 2011.01.11. 08:11:20

@jmakri: "ha azután a homályfalváról óccsón legyártott 100000 azonos cikkszámú alkatrész 100000+1 féleképp teljesít."

Meg ahogy azt Moricka elkepzeli.

sb

jmakri 2011.01.11. 08:57:37

@Shadowbull: ja, védd az autógyártókat, szapuld a chiptuningosokat...taps

Shadowbull 2011.01.11. 09:02:53

@jmakri: en nem az autogyartokat vedem, hanem a naiv autotulajokat.

egyebkent meg probald mar meg vegiggondolni, hogy miert mondtal marhasagot.

sb

janper 2011.01.11. 10:33:11

@Shadowbull: hint: konfidenciaintervallum, szoras, MTBF, Poisson-eloszlas.

Shadowbull 2011.01.11. 10:40:51

@janper:

Es?

Az osszes alkatresz szorasabol adodoan a motorok nem szornak nehany %-nal tobbet pluszminusz.

Max. 3-5%, teljesitmenyben.

De ez tokmindegy.

A tuner rohadtul nem foglalkozik azzal, hogy az adott motor adott alkatresze most eppen hol helyezkedik el a turesmezoben, tobb okbol sem:

- nem szedi szet
- ha szetszedne, nem tudja megmerni
- ha szet is tudja szedni, meg is tudja merni, fogalma sincs hogy mennyi a gyari tures, mert nincs rajza hozza.

sb

janper 2011.01.11. 10:53:55

@Shadowbull: a valasz annak ment, akinek te is valaszoltal, mintegy kiegeszitve azt, amit irtal.

janper 2011.01.11. 10:55:28

Megette a hozzaszolasomat a motor? :) Szoval a te valaszodat probaltam kiegesziteni, azaz nem neked szolt, hanem jmakrinak; ugyanazt probalom mondani, amit te is -- a folyamat kezbentarthato, beszallitokkal is.

hetfield1 2011.01.11. 11:25:44

Gabi! ne vitatkozz velük/vele mert ugysem fogja megérteni, hogy ez egy célgép erre lett építve, azt az 1000 km-t meg megnézném :D

Szkotti 2011.01.11. 11:38:40

@Betelgeuse-2:
1., Nem
2., Nem
3., Amikor még külsőleg jó, és van pénzed egy másikra.
A km állást:
-úgyse hiszi el senki
-ha normálisan használod és szervizel(tet)ed, az az 50k km nem számít.

Hurri Kán 2011.01.11. 12:02:17

OFF:
Nem tudom, mást is zavar -e, vagy csak engem, de ez az apró szürke betűtípus elég nehezen olvasható.

Ha esetleg valaki idenéz a gépházból, és nem túl bonyolult változtatni ezen, esetleg... Kösz!
ON

indapass90210 2011.01.11. 12:35:02

@Shadowbull: ok, akkor mekkora összegben vagy hajlandó arra fogadni, hogy a csiptuningos autóm hozza a gyári környezetszennyezési határértékeket, és emellett erősebb, és vagy kevesebbet fogyaszt?

Shadowbull 2011.01.11. 12:59:44

@Dövan: eleg nagy osszegben mernek fogadni ra, hogy nem tudja.

bar nehez lenne leellenorizni, mert olyan gorgos fekpadbol, amin az Euro-ciklusokat hitelesitik, viszonylag keves van.

sb

indapass90210 2011.01.11. 13:12:28

@Shadowbull: ja, arról a tesztről beszélsz, amiben egy biturbó porsche cayenne is 8 litert eszik?

Shadowbull 2011.01.11. 13:15:26

@Dövan: Miert, szerinted mi a "gyari kornyezetszennyezesi hatarertek"?

sb

indapass90210 2011.01.11. 13:24:19

@Shadowbull: igazad van, abban jóformán egy széntüzelésű kazán is megcsinálja :D

Shadowbull 2011.01.11. 13:26:15

@Dövan: Jaja. Azert (is) izzadnak evekig a fejlesztok, hogy azon a nyomorult emisszios cikluson vegigbirjak rangatni a bodet, mert az olyan ecceru.

sb

richardz 2011.01.11. 14:16:19

@Shadowbull: Elméletileg se lehetséges? Hogy hogy?:)

indapass90210 2011.01.11. 14:56:51

@Shadowbull: ja, de ez nagyon sokszor nem csak a motoron múlik, hanem a kapcsolódó technikán.

Attól, hogy a motor valamivel több üzemanyagot és levegőt kap, nem biztos, hogy drasztikusan romlik a kibocsátás.

Nyilván ha 5 liter helyett 6 liter gázolaj ég el, az több co2-vel jár, de bizonyos határig csak arányosan többet tudok elképzelni.

Norbi G 2011.01.11. 23:54:17

De szeretnék már látni egy pontos diagnosztikai kimutatást a benzines környezet kímélő autóitokról. Vajh milyen környezetre ártalmas anyagokat bocsátanak ki ? Az új katalizátorok meg még veszélyesebb anyagokat "szűrnek" a levegőbe...igaz euro4-5-6 csak 4-5-6x annyira mérgező is.

jozsika31-nek üzenném: Menj az atomerőművekhez gyárakhoz,és ott is add elő magad h. mérgeznek.

ps3peter :Porsche meg VW. Mennyibe fájhatott az 997 turbo ? Annyi pénzért építenék egy olyan dízelt,ami euro 6-os normát teljesíti ,napi használatban lenne,és keresztbe hosszába alázná a sok "sportkocsit".

wiha (törölt) 2011.01.12. 00:42:26

@Norbi G: "Csinaljunk egy jo eros dizelt, az majd lenyom mindent" -> Haha, ahogy Moricka elkepzeli a motorfejlesztest.

Norbi G 2011.01.12. 12:27:38

@wiha: Hasonlíts össze egy 200le-s benzin,meg 200 le-s dízel motort . Mondjuk súly,légellenállás ua. ,váltó áttételek optimálisak,melyik győz szerinted?

Mathiask 2011.01.12. 16:07:43

@Norbi G: Valószínű a dízel nehezebb. Pl BMW 325i vs 325d 1505kg vs. 1600kg.

hetfield1 2011.01.12. 20:49:07

azt nem mondja senki ugye hogy az a porke szét van tuningolva, a versenyek után a gazdája visszaküldte még tuningolni mert kikapott a kályhától :D

Norbi G 2011.01.13. 00:18:40

@Mathiask: Olvasd el még egyszer légyszives."súly,légellenállás ua." Nem tudom miről beszélsz :)

Norbi G 2011.01.14. 02:09:36

@Mathiask: Tegyük fel van. Minden meg lehet csinálni,csak akarni kell!

Norbi G 2011.01.14. 02:18:04

@furkóúr: Nézd meg ccm-et is.Mondjuk valaki elkezdené tuningolni a 4.2 v8 tdi-t (gyárilag 326le),lehetne abból is kihozni 5-600 lovakat meg 1000-1200nm-et .

Nem mellesleg a fehér 997 turbo sem gyári . A Bugatti Veyron 10.01-sec alatt teszi meg a 400 métert,csak így az összehasonlítás kedvéért.

Ha lehet szeretnék kérni egy olyan blogot ahol a benzines autókat csontozzák ki ,így környezet szennyezés szinten.

Norbi G 2011.01.14. 02:23:39

@Norbi G: Megnézném ,ugyan mennyire járna a benzines autók tulajdonosainak a szája.

Az én autómat nevezhetjük húzott dízelnek. De elmernék indulni vele most is spanyolba vagy norvégba. Ja,és 91-es technika,annyi km-el amitől sok benzines blokk már csak hulladék vasnak menne el. Szóval az ilyen nagy köbcentis arcoskodó sportkocsi tulajdonos minek vesz sportkocsit ha bevallása szerint nem nyomja. Ha nyomja és lehagyja egy ócska húzott dízel akkor lehet hogy mégsem sportkocsit vett hanem egy pénztemetőt?

Hogy is van ez ?

zeddez 2013.09.10. 14:12:35

@Norbi G: na megy egy sportkocsiba eleve mikor megy bele 3-400k km...?
süti beállítások módosítása