De előtte elolvashatjátok azt néhány kérdést, melyeket még indulás előtt sikerült feltennünk Gábornak.
Bartrender: A tavalyi Seat Leon Euro Cup bajnoki címe után mindenki titkon abban bízott, hogy történelmet írtok, és 2011-ben Michelisz Norbival együtt, Te is a WTCC-ben fogsz indulni.
Sajnos nem láttunk a nevezők között...
WG: Én is így terveztem, azonban az idei szabályváltozások miatt szinte alig volt lehetőség versenyképes autót találni, a második autó versenyeztetése egyszerűen nem fért bele a csapat lehetőségeibe. A logikus döntés a 2012-es évad, minden más erőn felüli vállalás lett volna.
Bartrender: Milyen bajnokságban láthatunk idén és melyik csapat színeiben?
WG: Mivel semmiképp nem akartam egy évet kihagyni, így egy olyan nemzetközi bajnokság kerestem, ahol szponzori kapcsolatépítés szempontjából sem vagyok rossz helyen. A megoldás a német SEAT Leon Supercopa lett, ami a DTM partnersorozata, ennek köszönhetően nemzetközi pályákon, rengeteg néző és élő tv-közvetítés mellett. Magyarországon a SportKlub közvetíti majd a futamokat. Pályafutásom során idén először fordul elő, hogy nem Zengő-színekben versenyzem, hanem a német LogiPlus by T.A.C. Race Solutions csapatában.
Bartrender: Milyen autóval állsz rajthoz, és mit kell tudni róla?
WG: Az autó a számomra jól ismert SEAT Leon Supercopa MkII, 300 lóerővel, verseny DSG-vel és egy brutálisan jó versenyfutóművel. Vizuális különlegessége a speciális arany fényezés, amit a német csapat egyik szponzora a kedvemért választott az autóra a csapat másik autójára elkészített krómezüst színek mellé. Élőben egészen elképesztő látványt nyújtanak.
Bartrender: Láthatnak a szurkolók itthon is versenyezni valamikor?
WG: Az elmúlt években szinte csak nemzetközi versenyeken álltam rajthoz idehaza, ez pedig az idei naptáramat elnézve idén sem fog változni. A többit a fantáziátokra bízom.
Bartrender: Ha jól tudom már túl vagy egy sikeres, németországi teszten is. Milyen volt?
WG: Igen, egy tökéletes tesztnapot töltöttem Hockenheimben, ahol megismerkedtem a csapattal és a pályával, és rögtön elkezdtük a munkát az új versenymérnökömmel. 60 kört tettem meg a pályán, ami számomra azért volt fontos, mert itt két versenyhétvégét is rendeznek és még nem versenyeztem rajta. Délelőtt és délután is a leggyorsabb voltam, úgyhogy minden a tervek szerint haladt.
Bartrender: Mi a kitűzött cél 2011-re?
WG: A SEAT-tal az EuroCup bajnoki cím után német bajnok is szeretnék lenni, miközben a 24 órás versenyeken szeretnénk minél előrébb végezni a hazai BMW csapattal. Ezen kívül egy-két egyéb verseny is szóba jöhet - meglátjuk.
Bartrender: Kik támogatnak az idei szezonban?
WG: Idén is támogat a Grimm, mellettük a StoraEnso, a LogiPlus és természetesen a Zengő-Dension-nal sem szakad meg a kapcsolatom.
Találkozunk hétvégén, Hockenheimben!