Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Tovább épül a legenda - ki tudja, hol áll meg?

2013.05.17. 12:00 :: SzuTi

Folytatva a márciusi posztomat, most már látjuk az út végét! Legutóbb kiderült, hogy utcai autó már nem lesz a Celicából:

http://tuning.blog.hu/2013/03/19/hol_tartunk_a_feherrel

Tavaly összeírtam egy listát, hogy mit szeretnék még változtatni az autón, amivel még súlyos másodperceket tudok lefaragni a köridőmből. Az első és legfontosabb a súlykönnyítés, ami a létező legolcsóbb tuning. Ha jó helyről tud kipakolni az ember, akkor az a súlyeloszlás szempontjából is kedvező. Így elkezdtük kiszórni a felesleges cuccokat, mint a légkondi, annak a hűtője, belső fűtőventillátorok, magnó az összes hangfallal, ajtókárpitok, elektromos napfénytető. Az autó alsó kátrányos szigetelését kikapartuk, de talán az egyik legszarabb meló, amit valaha ember autóval csinált. A pontos súlyát még nem mértük le, mert kicsit kapkodósan alakultak a dolgok az utóbbi időben. Az autó súlya 1410 kg, de ami a WRC-ben ment, az csak 1200 kg volt, persze már könnyített ablakokkal, de becsövezve 61/39%-os súlyarányban. Jó lenne, ha nekem is hasonló lenne a végeredmény.

image (3).jpeg

Az autót a Celica ST185 CT26 turbójával vettem, és ezzel is használtam 2 évig, de 1 bar-os nyomás körül, magas fordulaton már nem adja le azt a teljesítményt, amit szeretnék. Ezért télen építtettem egy hybrid turbót, ami annyiban különbözik csak a CT20B turbójától, hogy egy kicsivel rugalmasabban pörög majd fel, ami nekem ideális a pályaversenyzéshez. Ez sajnos nem sikerült úgy, ahogy kellett volna, és az első 100 km után behalt. Most folyik a nyomozás, mi miatt, és ki lesz küldve felújításra a Fensport céghez. Addig egy gyári CT20B turbót tettünk bele, ami megbízhatóan és füstmentesen teljesít. Ehhez jött még egy kapcsolható 2 ventillátoros alumínium hűtő és egy intercooler, ami a gyári vizes coolert helyettesíti. Tervezek még egy olajhűtőt is, bár ez most lehet, hogy várat magára, a többi, fontosabb dolog miatt. Viszont sikerült szereznem egy screamer pipe-ot is a kocsira, ami a motorháztetőről néha lángokat lövell ki, és a hangja nagyon kemény!

 

Sok kritika éri a GT-Fourt a hajtása miatt. Elöl nyitott, középen egy viszkós, és hátul egy torsen jellegű differenciálmű végzi a dolgát. Emiatt elég orrtolósan viselkedik, ami nekem kifejezetten hátrányos már féktávon és kigyorsításnál is. A WRC-ben egy xtrac nevű, elektromosan irányított differenciálművet használtak egy 6 sebességes szekvenciális váltóval. Persze egy ilyenre is kértem árajánlatot, de körülbelül annyiba került volna, mint az autóm, úgyhogy... Találtam viszont a Fensport cégnél egy TRD lamellás első és center szettet, amit törött tengellyel árultak, de nagyjából elérhető áron. Ez egy olyan etalon cucc,amit évek óta nem lehet kapni sehol, még ha egy kicsit lutri is volt a dolog. A tengelyt Slezák Miki gyártotta le, és így a beépítés után nagyon elégedett vagyok a hatékonyságával. Az első teszt eredményei nagyon jónak bizonyultak Kakucson. A kigyorsításoknál iszonyatosan jól fogja az autó elejét.

Közben az autó szétszerelt állapotában  feltűnt, hogy elfogytak a fékbetétjeim, és a tárcsák is teljesen elkoptak. Egy olyan szett, ami nekem megfelelő fékhatást biztosít, elég húzós áron fut, de egy cimborám ajánlott egy big brake kit-et, ami nem sokkal volt drágább, mintha újat vettem volna mindenből, ezért úgy döntöttem, hogy megpróbálom ezt felrakatni. Ehhez persze le kellett gyártatni egy tartókonzolt, mivel a szóban forgó fékrendszer egy Evóé, de ahogy már több ismerősöm is mondta, elég kakas kis fék lesz így. 10 dugattyús Tarox rendszer Carbon Lorrainne betétekkel, amik még éppen elférnek a 17-es versenyfelnijeim alatt, de az utcaihoz sajna pogácsázni kell, vagy pedig beszerezni egy 18-as garnitúrát. 

408578_4157699040872_708616082_n.jpg

Jelen pillanatban már félig elégedett vagyok. Sajnos az idei első két Time Attack versenyen még nem tudtam elindulni, de a tesztek alapján jó köridőre számítok. Tavaly 2:11-et sikerült összehoznom a Hungaroringen, a hétfői nyílt napon pedig már egy kecsegtető 2:08-at úgy, hogy még csak 1.0 baros nyomáson mentem, és a tervezett versenynyomás 1.2 bar lesz, ami nagyjából 300 lóerőnek felel meg. A Top idő most 2:00, amit egy Nissan GTR tart 600 lóerővel. Ha sikerül a 2:06, akkor azt hiszem, elégedett leszek ezzel a szezonnal. Amint mindennel kész leszek, leméretem a súlyt és a teljesítményt is. Ami még hátra van, az a programozás, egy kis futóműállítás, ültetés és egy metanolos spricni beszerelése, amiről megoszlanak a vélemények, de teszünk vele egy próbát, és meglátjuk, hogy milyen eredményt érek el vele. A következő Time Attack verseny június 10-én lesz, tehát még majdnem 3 teljes hetem van arra, hogy elkészüljek mindennel. Életében először a szuper GoPro kamera nem vett fel hangot, de engem személy szerint a telemetria kárpótolt, mivel máris sokat tanultam belőle.

To be continued...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr735143670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása