Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Avagy a Verdák csatája a Hungaroringen!

Celica GT4 ST205 1:56.614

2017.08.21. 11:07 :: SzuTi

Régen írtam már a kocsiról és történt egy, s más, úgyhogy eljött az ideje egy jó kis beszámolónak. Az első Hungaroringes Time Attack verseny ugye kimaradt, de a második futamon debütált az átépített Celica egy 1:58-as köridővel. Ugye az előző posztban már megírtam, hogy akkor maradtunk a padon mért 411 lóerős beállításnál, ami 1.5 baros turbónyomást jelent a GT3076-os turbóval. A június 3-i versenyre ezzel a setuppal és a lógó kerékcsapágyak cseréjével készültünk. A Slezák féle váltó nagyon jól végezte a dolgát az első versenyemen is, de a gyorsabb és biztosabb váltások érdekében kivettük a short shiftert és visszaraktuk a gyári kulisszát, meghosszabbítva a váltókart, hogy kényelmes pozícióban legyen minden. Aznap a "gyengébb" kocsival is sikerült javítanom, pont, mint ahogy gondoltam és egy 1:57.3-as idővel szúrtam oda magam a kategóriám 2. helyére. Sajnos Bozsó Atti, aki az egyik riválisom, szintén jó passzban volt és egy 1:54.8-as időt autózva bebiztosította magának a dobogó tetejét. Ennek ellenére elégedett voltam, hiszen javítottam és még bőven lenne kiautózható idő is, de azt még meg kell keresni.

19420630_756196894562192_8036898616932581563_n.jpg

A következő versenyünk Június 26-án zajlott, szintén a Hungaroringen. Próbáltuk orvosolni a Celica gyerekbetegségét a fékkel kapcsolatban. Antal Zoliék megcsinálták úszónyergesre a féktárcsákat és valamivel stabilabb lett a fékhatás, de még sajna nem az igazi. Nagyon meleg volt aznap, így senki sem számított körrekordra és facebookon jött a hír, hogy Atti nem jön a versenyre, így van esély elcsípni a dobogó legfelső fokát. Ez azért közel sem egyszerű, mivel a riválisok között van bőven Porsche, épített pálya Bmw, Ferrari és egy folyamatosan fejlődő Subaru, akivel egyre inkább számolnom kellett. Mindenesetre összejött a bravúr és bár csak egy 1:58.0-ás időt sikerült összehozni, azért felhőtlen volt az öröm, mivel a leggyorsabb kasznis kocsi idejét tettük oda. Köszi a melót Zoliéknak, nagy élmény volt így egy csapatban versenyezni:

https://www.facebook.com/Hexer-engineering-588826541148760/?fref=ts

19420457_10207503225778877_2957332922217168747_n.jpg

Következett a Pannónia-Ring Super Pole. 3 éve mentem utoljára itt, de azt gondoltam, hogy megvan a pálya. Ezért úgy döntöttünk, hogy nem megyünk le a szabadedzésre, csak a kvalifikáción és a Super Pole-on indulunk. Nem nyírjuk a technikát annyit megyünk, amennyit kell. A tavalyi idők és az előzetes nevezések alapján az 5. helyre rangsoroltam magam a verseny előtt, mivel valahogy a futómű beállítások, vagy a gumiválasztás miatt itt még sosem tudtam kiemelkedően gyors kört menni. Valahogy azt gondolom, hogy ide nem alkalmas a kocsi, vagy én. A kvalifikációk alatt elszállt a szervóm, így végigszenvedtem 2x30 percet, ami elég combos volt. Utána valahogy meghekkeltük a pumpát, hogy legalább 1 gyors körre rendben legyen, de akkor meg elszállt az egyik gumim. Teljesen levált róla a futófelület, így az utolsó Super Pole felfutásra próbáltam csak koncentrálni. Mivel addig az 6. helyen voltam és nem tudtam javítani a 2:09-es időmön, ezért elég dühösen jöttem le a pályáról és egyből felálltam a trélerre, hogy induljunk haza minél hamarabb, amikor hallottam, hogy szólítanak a dobogóra. Nem hittem el, kérdeztem is a többieket, hogy mi történt és kiderült, hogy 2 embert pár tizeddel valahogy megelőztem, vagyis ők rosszabbat mentek, mint eddig, én pedig egy kicsivel jobbat az egyik Bmw-nek meg műszaki gondja akadt, így valahogy pont felértem a dobogóra. Ez volt az utolsó dolog, amire aznap számítottam.

19260483_10207528781377751_7707138870690156086_n.jpg

Fontos volt a Pannónia Ring Super Pole, mert értékes pontokat kellett szerezni ahhoz, hogy előrébb tudjak jutni az összesített pontállásban. Mivel az első versenyre nem készült el a kocsi, így 50 pont mínusszal indultam a többiekhez képest és eddig az 5. helyen tanyáztam, ami nem éppen az, ahol lenni szeretnék a szezon végére. Emiatt bele kell húzni a többi versenyen, különben nem lesz dobogó. Ezért eléggé vártam az V. Hungaroringes futamot. A szokásos szervizre volt szükség a kerékcsapágyakkal kapcsolatban, de ez nem nagy sztori, belefér.


myownreality-hu-magyar-time-attack-hungaroring-superpole-2017-019.jpg

Pár napja, augusztus 19-én újra a Hungaroringen támadtunk, ami minden alkalommal egy újabb esély arra, hogy megjavítsa az ember a legjobb idejét. Szereztem egy szett jó állapotú használt gumit, ennyi volt a fejlesztés erre a versenyre. Valamiért a Yokohamákat jobbnak érzem, többet mentem vele, így ezt erőltettem. Négy kerékcsapágyat és egy hátsó fékbetét cserét kellett eszközölni a verseny előtt, de minden változatlan, a kocsi kész, a többit meg majd meglátjuk, ha odaérünk. Álmosan indult a reggel, de nincs mese, verseny van, menni kell. Peti a szállítónk időre hozta a vasakat, így szokás szerint minden patent volt. Csanáddal megbeszéltük a taktikát, és a fiúk Drexi, Feri, Árpi előkészítették a kocsikat a futamra. Olajak, szintek rendben, már csak a gyors köröket kell megtalálni. Sajnos a verseny előtti nyílt napon több alkalommal is összeolajozták a pályát, az utolsó alkalommal a sikántól egészen a boxig, úgyhogy kérdéses volt a tapadás az első etapokban, de úgy voltunk vele, hogy majd meglátjuk. 

19748420_1489138907816157_7240323562193110784_n.jpg

Egy dolog biztos volt, hogy szoros lesz a verseny. Papp Zoliék és a Niesz Motorsport nagyon készültek. Elég durván átalakult a Subaru, rendesen kiszélesítették, plusz új motorvezérlő, egy új garnitúra Michelin slickkel szerelve. Régóta be akart menni 2 perc alá. Erre most minden esélye megvolt és ezzel a setuppal eléggé veszélyben éreztem a dobogós helyemet. Mad Max stílusban eléggé eltalálták a kocsit külsőre és technikailag sem találhatnék semmi kivetnivalót a kemény Subaruban. Jó barátok vagyunk Zolival, de ez már nem játék, komolyan kell venni mindent. Sokat beszélgetünk a szezon közben a gépekről, beállításokról, de felvesszük a bukót, olyan minden, mint a Stallone  Túl a csúcson című filmjében. Ha megfordítom a sapkát, beindul a gép!

20664165_1704762616252951_3669859076704327207_n.jpg
Az első felfutásnál, mivel változtattunk valamit a futóművön, óvatos voltam, nehogy az orrtolás ellensúlyozásaként hirtelen túlkormányzott legyen a Celica, mert azt a legkevésbé sem szeretem. Ennek ellenére 1:58-as idővel zártam az első 30 percet, amivel a csoportomban a 3. voltam. Bozsó Atti és Berkes Csaba voltak előttem, de Csaba lőtávon belül, úgyhogy őt mindenképpen el akartam kapni. Ekkor még a vetélytársak sem a legjobb beállításukkal mentek, így Papp Zolival és Taschner Ferivel is számolni kellett, plusz Valló Zoli is 2 perces köröket lőtt 2 személlyel, utas autóztatás közben. A gyors körömben 2 kanyart vettem másképp és lényegesen jobban jöttem ki belőle, úgyhogy éreztem, hogy itt ma tudok menni 1:56-ot, de ehhez mindennek stimmelnie kellett.

19511480_10207528780177721_4530219407034968278_n.jpg

A következő 30 percben már lementem 1:57-ig, de becsapott a köridőmérő, mert amikor utoljára ránéztem, akkor 1:56-nál váltott, de sajnos az 1:57.3 volt csak, így amikor kijöttem, azt hittem, hogy 2. vagyok, de nem, úgyhogy aztán idegből "nagyon okosan" elkezdtem erőltetni és mentem két elég szar 1:58-as kört úgy, hogy mindenhol csúszkáltam és folyamatosan tolta az orrát a kocsi. Amikor lenyugodtam, inkább kijöttem, hogy ne fékezzem el a gumikat, hiszen az utolsó 30 percre elkezdett lehűlni a levegő és benne volt, hogy mindenki javítani fog. Zoliék felrakták az új slickeket, Feri is egy jobb szettel próbálkozott és Csaba is ment egy 1:57-es kört. Bozsó Atti a végén odajött, hogy 1:56.0-nál tart és megyek e még, mert neki mennie kell és hogy megtartjuk e az eredményhirdetést most. Mondtam neki, hogy szerintem még fogok javítani és Zoli is biztosan. 

b.jpg

Az utolsó etapban elkaptam a fonalat és sikerült az 1:56.614 ami a videón is látszik. Maradt még benne, főleg a pálya középső részén. Pont nem úgy jött ki a fékpumpálás, hogy jó legyen, így veszítettem egy kis tempót, de a végére jó lett. Az utolsó 20 percben még próbáltam volna javítani, de egy baleset miatt le lett fújva az verseny. Csabát meg tudtam előzni, Feri nem tudott javítani, Papp Zolit pedig feltartották, de erről majd ő nyilatkozik és videó is készült róla. Sajnáltam, mert megérdemelte volna a dobogót a tegnapi teljesítményével. 

Köszi mindenkinek, aki segített, szurkolt, vagy bárhogyan is azt akarta, hogy gyorsabb legyek, mint a többiek! Még egy versenyünk van a szezonból, de az még szervezés alatt van. Lájkoljátok az oldalt, hogy képben legyetek az aktuális információkkal kapcsolatban:

https://www.facebook.com/timeattack.hu/

Szoros a bajnokság és hiába is lettem most 2. és szereztem bónusz pontokat a riválisokkal szemben, a végértékelésben mégis szarul jövök ki, ami nem boldogít igazán, de ezt majd később kifejtem bővebben. Addig is örülök ennek a dobogónak, ami a Top Challenge Motorsport jó hírét viszi, hiszen idén már csapatban is igyekszünk minél jobb eredményt elérni, de erről majd egy külön posztban írok. Addig is nézzétek meg az oldalt, oda is igyekszünk minél érdekesebb tartalmat feltölteni!

https://www.facebook.com/Top-Challenge-Motorsport-1764864820490435/

A lényegre pedig egy autós cimborám nyitotta fel a szemem, hogy ne mással foglalkozzak, mert más kocsik, beállítások, lehetőségek, de tegnap is az időt és magamat győztem le. Az utolsó Time Attack futam valószínűleg októberben lesz, de arról majd még később írok.

20992549_10207879555506885_6760294719430364457_n.jpg

Kövessétek a Verdák csatáját, mert ahogy a dolgok alakulnak, nagyon izgalmas lesz a végjáték!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr7812765476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása