Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Féltengelytöréssel is bemákoltam pár fontos pontot.

Összeáll a szezon végére a GT4?

2014.09.04. 10:53 :: SzuTi

Folytatva utolsó posztomat, végre sikerült 95 %-osra beprogramozni a Celicát és a Garrett 3071-es turbó 1.3 bar-on egy jó programmal működött. Nem mondanám, hogy hatalmas a különbség a kisebb GT2871 eshez képest, de mintha nyomatékosabb lenne most a kocsi. Ezzel kapcsolatban egy dolog van hátra, meg kell néznünk, hogy az előgyújtással mennyit lehet még játszani. Persze Vgergő azt mondja, hogy az optimális nyomás ennek a turbónak 1.6 bar lenne etanollal, de ezt idén már nem fogjuk megcsinálni. Ehhez egy komolyabb motorvezérlőt kellene venni, bekábelezni, felszenzorozni és felprogramozni. Idén erre már sem energiám, sem időnk nem lenne, így azzal gazdálkodunk, amink van. Vártam már a következő Pannóniaringes versenyt, mivel éles tempót nem mentem még ezen a pályán a Celicával. 6 éve egyszer esőben még a régi kocsimmal karcoltam pár kört, ami nem teljesen ugyanez a tempó és tavasszal egy jobb kormányos GT4 volánja mögött teszteltem, hogy szokjam a pályát és az íveket. Felkészülésképpen pár nappal korábban szimulátorban mentem egy órát Clioval és aznapra Wéber Gabi segítségét kértem ami mindig jól jöhet. 

tréler.jpg

Szoros a bajnokság, mindenki nagyon készül a versenyekre és minden futamnak tétje van. Pályákra lebontva más és más a gyorsabb. Ez persze sok mindenen múlik. Van, akinek a kocsija alkalmasabb az adott pályára és sokat számít a minél több megtett kör, futómű beállítás, gumik minősége, tapadása is. Én a Celicáról azt gondolom, hogy inkább kanyarban és féktávon erős, mint gyorsulásban, persze a saccolt 340-350 lóerő nem kevés, de azért egy rövidebb végáttétellel sokkal fürgébb lenne a GT4, mint így. Trélerrel vittük le a kocsikat vasárnap és amikor reggel leértünk csak a gumizással kellett foglalkozni. Ezt az ottani gumis srácok gyorsan meg is oldották, így a második szabadedzésre már fel is tudtam menni. A nyomást kint belőttem a megszokott értékre és két bemelegítő kör után mentem egy tempósabb 2:19-es kört, aminek kifejezetten örültem, hiszen akkor wastegate nyomáson, 1.2 baron hajtottam a kocsit komolyabb féktávok és a teljes fordulatszám tartomány kihasználása nélkül. Majd a levezető körben még meg akartam nyomni a belső gyors kanyarkombinációt gyakorlásképpen, amikor is a féktávon beesett a fékpedálom.

szu.jpg

Mivel vasárnap reggel cseréltünk fékolajat, így nem voltam túl boldog, hogy most majd meg kell kérnem valakit, hogy lelégtelenítse a fékrendszert a kvalifikáció előtt. Mire nagy nehezen sikerült végigmennem minden kanyaron a fékpedált próbálgatva valami kerregő hangot hallottam a bal első futóműből. Olyan hangja volt, mintha egy kavics beszorult volna a féktárcsához és az dörzsöl valamit. Gyorsan levettem a bal első kereket és megkértem Bartos Janikát, hogy segítsen megtalálni a hibát. Hát, amit mondott, az nekem nagyjából a mostani jeges vizes őrülettel volt egyenlő, mivel a féltengely kihajtásom letörött és ugye hajtás az AWD miatt volt, de fékezni nem tudtam rendesen. Gondolkodás nélkül hívtam a pesti szerelő srácokat, mert Janika azt mondta, ha tudok hozni egy féltengelyt, akkor kicseréli. Persze mindenki dolgozott és esély nem volt arra, hogy valaki levegye egy másik kocsiról és felmenjek érte, visszaérjek, Janika beszerelje és autózzak. Így azt gondoltam oké, akkor ez ennyi volt. 0 ponttal érek haza a versenyről, ami amiatt szívás, mert az első Pannóniaringes versenyen is csak 10 pontot szereztem és mivel a szezon végén 2 versenyt el kell dobni, így azt akartam eldobni és ezt a versenyt megtartani.

szu2.jpg

Ekkor jutott eszembe, hogy nemrégiben eladtam egy csonkállványt kerékagycsapággyal, féltengelyekkel egy srácnak, aki azt mondta, hogy Veszprém mellett lakik és a féltengelyeket még nem küldte vissza. Gyorsan fel is hívtam, hogy bármit is csinál mondja le és adja oda a féltengelyeket. Kiderült, hogy Ostffyasszonyfától 40 km-re levő Kertán dolgozik, így kocsiba pattantunk és elrohantunk érte /köszi Csanád/. Sikerült elhoznunk a féltengelyt és Janika kicserélte nagyjából 20 perc alatt és még egy szendvicset is elmajszolt közben. Ezúton is nagy köszi neki is, mivel így már bíztam benne, hogy több, mint 10 pontot tudok majd hozni a versenyen és így a tavaszi versenyt tudom eldobni. Szerencsémre az első gyorsabb körömben már futottam egy 2:14-es kört, ami a kvalifikációban 4. legjobb időnek számított. Nem volt rossz, de nem is éreztem 100%-osnak. Szokni kell a pályát és azt, hogy minél kevesebb lendületet veszítsen az ember. Nem mondanám, hogy sokat segített a szimulátorozás, mert a pálya szintkülönbségeit semmi sem adja vissza jól. Maximum annyiban jött jól, hogy legalább gond nélkül körbe találtam a pályán és azt már nem ott kellett tanulgatnom.

fotó (2).JPG

A következő kvalis menésben WG ült be bal 1-be én pedig az anyósülésen próbáltam magamba szívni az információkat, amiket mondott, mutatott. Ez elméletben sikerült, de a gyakorlatban miután visszacseréltük a pozíciókat, teljesen összezavarodtam. A lenti videó alsó részén a 2:14-es kvalis köröm látható, felette pedig Wg tanítós köre. Majdnem minden kanyarban gyorsabb nálam, pedig nem ment 100%-ot és megbeszéltük, hogy a pálya végén elveszi a gázt, hogy ne menjen az enyémnél gyorsabb kört, mert a kvalifikáció már beleszámít a pontozásba. Én a második kvalis felfutásban csak 2:17-et tudtam menni, ami annak volt köszönhető, hogy próbáltam annyival gyorsabban menni, mint ahogy WG ment. Ennek az lett az eredménye, hogy teljesen rossz íveket választottam, mivel az autó majd minden kanyarban letolta az orrát, így meg kellett várnom amíg újra betapad és aztán tudtam megint a gázra lépni. Ezekről a körökről nem tennék fel videót, nem vagyok büszke rájuk. Ráadásul sok kanyar nekem inkább 2-es volt, WG-nek pedig 3-as. Ezt is próbálgattam, de nem találtam a ritmusát. 

Úgy készültem a Super lapra, hogy higgadtan, de futok egy 2:12-es kört. Annyit gondoltam, hogy még ki tudok hozni magamból és a kocsiból, ha minden összeáll. Ezzel ugyan nem lettem volna dobogós, mivel Gönczi Zsolti behúzott egy nagyon durva 2:10-es gyors kört, amire aznap senki sem tudott érdemben reagálni, ez egy etalon idő volt, amit szerintem Zsolti teljes joggal megérdemelt. 2 éve ezen a pályán halt be ugyanezen a motorja és azóta sajnos csak nyomokban talált gyors köröket az Evo V-tel. Ez az időeredménye pedig jó okot ad arra, hogy felzárkózzon az élmezőnyhöz a Race 2 kategóriában. Nekem sajna nem jött ki túl jól a dolog és a Super Lap első köreiben levált a jobb első gumim futófelülete és csak az tűnt fel, hogy a kvalis 2:14-es köröm közelébe sem tudok érni azon a versenyen. Az első gyors körömben még rendben is volt a tempó, de valahogy sosem sikerült rendesen bekanyarodnom. A másodikban már féktávon teljesen instabil lett a Celica és el is vettem a gázt, hogy ne melegedjen tovább. A következő körre azt terveztem, hogy megyek egy hűtő kört, de ekkor utolértem Horner Zsoltit, aki szintén hűtőkörön volt és a szabály szerint nem előzhettem meg. Így Zsolti, én és Balázs Szabi vonatoztunk egy keveset, majd amikor már vadul kék zászlóztak neki, akkor megelőztem, hátha tudok futni egy gyors kört a versenyen. Nem sikerült.

fotó (3).JPG

Az ok a képen látható- Éreztem, hogy valami nem stimmelt, de amikor lejöttem a pályáról, akkor csak egy kisebb rész volt leszakadva és így nem láttam, hogy ennyire megadta magát a jobb első gumi. Később mondták is a srácok, hogy az is lehet az oka, hogy szét lett szedve a futómű és így valószínűleg elmehetett az egész futómű geometria és emiatt lett ennyire instabil a kocsi, így félrekoptatta a gumit. A díjátadó közben odaadtam a kocsit WG-nek, aki szintén ezzel gumival ment fel a pályára és ugyanúgy szenvedett, mint én. Folyamatosan néztem a köreit a benti monitoron és egyszerűen nem tudott bemenni 2:17 alá, pedig 2':10 körüli kört vártam volna tőle. Amikor lejött, akkor láttuk, hogy teljesen levált a futófelület a gumiról. Olyan szinten leszakadt az egész, hogy lekapta az első splitteremet a lökhárítóról. Hát, így telt a verseny. Szarul indult, de így is lényegesen jobban jártam, mint reggel 10-kor, amikor törött féltengellyel álltam 0% eséllyel a pontvadászatban.Ekkora szerencsém talán még sosem volt, de azért nagyon bosszantó, hogy folyamatosan van valami apró hiba a kocsival.

fotó (1).JPG 

Csalóka ez az összetett lista, mivel a szezon végén még egy verseny eredményét el kell dobnom. Így ha gond nélkül sikerül végigmennem szeptemnber 26-án, a következő Hungaroringes versenyünkön, akkor 7.5 pontot kell levonni még ebből a mostani eredményemből úgy, hogy Valló Zoli már eldobta azt a két versenyt, amin nem volt ott. Ha így számolom, akkor 11 ponttal van előttem, amit lefaragni egy verseny alatt lehetetlen, hacsak nem lesz valamilyen műszaki gondja. Addig viszont még sok dolgunk lesz. Mivel a trélerről leállva kifújós hangja lett a kocsinak, így átnéztük és a turbó súlya lerángatta a tartó csavarokat, úgyhogy azt ki kell támasztani. A programozást is be kell fejeznünk teljesen és futómű beállításban is elmegyünk egy másik irányba, aztán majd meglátjuk, hogy mennyit hoz a pályán. Remélem, hogy az eddigi stabil kanyarvadász tempómból emiatt nem fogok veszíteni.

https://www.facebook.com/events/1559795797574671/?ref_dashboard_filter=upcoming

Ezek tudatában a verseny tényleges állása a következő:

Valló Zoli 137.5 ponttal, aztán én 126.5 ponttal, Karotta 125.5 ponttal, Gönczi Zsolti 118.5 ponttal és Landi Gabi 118 ponttal hajszoljuk az autóinkat és űzzük egymást a jobb eredményért, köridőért. Így az én szemszögemből mindenképpen jó lenne, ha lenne még egy verseny ezen kívül az Euro-Ringen is, de mivel nagyon nehézkesen alakult velük a versenyek leszervezése z utóbbi időben is, így nem látok rá sok sanszot, hogy ez megvalósul. Folytatás a Hungaroring után...

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr86650073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása