29 nevezővel vártuk a 2014-es II. Pannónia Ring Super Lap Kupát, ahol az időjárás is a mi oldalunkon állt. Kifejezetten autós idő volt reggeltől. 8:00-tól érkeztek a versenyzők, ki lábon, ki trélerrel. Külön érdekesség, hogy egyre többen készülnek profi coach-okkal, mint Wéber Gabi, Kiss Norbi és Halaska Laci. Sokat számít az a tudás, amit egy ilyen versenyző a sok éves pályafutása alatt elsajátított az Autós Gyorsasági Szakág versenyhétvégéin. Páran már vasárnap lejöttek, és Sárváron töltötték az éjszakát egy kis wellness programmal egybekötve. Messze van Ostffyasszonyfa, mégis nagyon szeretjük. Atom jó a pálya, és a hozzáállást megirigyelhetné pár másik pálya szervezőbrigádja. Az idei második itteni futamunkat egy kicsit másképp terveztük lebonyolítani, mint a tavaszit.
Super Lap:
Az ötletet az olasz time attack bajnokságból vettük, ahol jól kipróbált a rendszer, és nagyon jók a visszajelzések.
A kvalifikáció végeredménye alapján 10 fős csoportokba osztjuk az autókat. Nagyjából 40 autó részvételére számítunk, lássuk hát ezt a példát:
A Super Lap-on először a leglassabb 10 autó indul (4. csoport), de nem a Superpole-on megszokott fordított sorrendben, hanem az edzésen kialakult sorrendben. Tehát elöl a leggyorsabb, végén a leglassabb autó.
A rajt a boxból történik, az autók pedig 2-3 mp térközzel követik egymást. A felvezető kört 4 gyors kör követi, ahol a leggyorsabb egyetlen kör számít bele a Super Lap végeredményébe. Illetve:
- a felvezető körben az előzés megengedett
- a gyors körökben az előzés tilos
- akár egyetlen gyors kör után is a boxba hajthatsz, azonban ilyenkor a pályára visszatérni már nincs lehetőség.
Miután lement a 4-es csoport, követi őt a 3-as, 2-es, végül a leggyorsabb 1-es csoport.
A Street kategóriában Kálóczy Ákos és a Twingo RS relatíve sok körrel értek be a harmadik helyre. Asztalos Feri és a legújabb generációs MR2 futották meg kategóriájában a második legjobb időt. Érdekesség, hogy a szintén MR2-vel versenyző Háry Szabolcs és a jobb kormányos kipakolt versenygép mostanság nagyon stabilan hozza az eredményeket, és ismét verhetetlennek bizonyult. Az éves összesítésben is nagy csata van az élen, még nem lehet tudni, hogy ki nyeri majd a kategóriát, de az biztos, hogy egy MR2 lesz a bajnok.
A Sport kategóriában Szecsei Ádám nyerte a kvalifikációt és a super lap futamot is. Második helyen pedig Kuhár Péter futott be. Sajnos ezen a versenyünkön ebben a kategóriában nem volt több nevezés, pedig költségek szempontjából is kifejezetten előnyös a főleg utcai autóknak ez a pálya, mivel lábon lehet lejönni és ugyanígy hazamenni. Igyekszünk a 2015-ös szezonra jobban feltölteni ezt a csoportot is. Ádám az éves pontállásban is toronymagasan vezet a Civic Type R-rel. Idén esélye sincs senkinek, hogy megszorongassa, netán megverje.
A Pro kategóriában Hamed Aryan András és a jobb kormányos E46-os M3 futották a harmadik leggyorsabb időt. Második helyen Giczi Antal és a 320 lóerős Evo 8-as végzett, aki fanatikusként 10 óra körül indulva ért oda a versenyünkre, és kifejezetten jót autózott a nap folyamán. Róla tudni kell, hogy a létező összes felületen használja a kocsit és nagyon jól kezeli. Balázs Szabi és a slick gumis, verseny futóműves S2000 eddig minden versenyen nagyon jól teljesített. Félelmetes kanyarsebességekre képes a Honda, illetve az egyenesekben is nagyon gyors. Race 2 kategóriás időt autózva nyerte a versenyt, ez nem is volt kérdés. Egyedül Pomázi Gabi tudta volna tartani vele a lépést, de sajnos nem tudott jönni. Kifejezetten jó látni, mennyire különböző autókkal van tele ez a csoport is, de a versenyeket csak az nyerheti, aki a legkomolyabban veszi a felkészülést, felkészítést.
A Race 2 kategória versenyét nagyon sokan vártuk, mivel idén a legkiélezettebb csatákat, legszorosabb versenyt ők produkálják. Az élmezőny: Valló Zoli, Karotta, Gönczi Zsolti, Landi Gabi, Sanci és én. Csak hogy még izgalmasabb legyen a móka, Karottának és nekem is a bemelegítés alatt sikerült eltörnünk a féltengelyünket, így, minden szálat meg kellett mozgatnunk, hogy aznap nem kelljen feladnunk a versenyzést. Karottának Győrből, nekem pedig a közelből érkezett meg a várt alkatrész, és szerelői segítséggel folyatni tudtuk a versenyt. Valló Zoli pedig a gyakorlások alatt kompresszor nélkül ment. Tehát egy kis bibije mindenkinek akadt. Sanci egy ideje sajnos nem jön a versenyekre, Landi Gabi szintén abbahagyta egy időre. Reméljük, jövőre visszatérnek.
Nem véletlenül hagytam utoljára Gönczi Zsoltit. Olyan időt ment, hogy elhagyod az agyadat! Ez pedig egy 2:10.490-es kör volt. Sokat szívott a kocsijával, még ellenfélként is csak azt tudom mondani, hogy megérdemelte már! Gratula! Valló Zoli húzta be a második helyet, és Karotta lett a bronzérmes. Szoros meccs volt, ahogy ez már lenni szokott.
A Race kategóriában sajnos nem folytatódott a Bartos-Cartu meccs, mert állítólag Josh-ék nem találtak oda a pályára, de azt gondolom, hogy ez csak szóbeszéd, aminek nem sok alapja lehet. Így egy kissé megfogyatkozott mezőnnyel indultak. Janika 2:04.505-ös időt ment a kvalifikációban, ami gyorsabb, mint az Autós Gyorsasági Szakág valaha Evo-val futott legjobb ideje. Pedig azt egy 500+ lóerős kikönnyített full versenyautó futotta. Átkozottul gyors volt aznap Janika. Egy Scudiera néven futó Ferrari 430 Scudiera utcai gumin elég gyors volt az ezüsthöz. Berkes Csabi a GT3-as Carrera-val már slickeken indult, és Halaska Lacival elég sokat teszteltek, de arra panaszkodtak, hogy teljesen másképp viselkedik a kocsi, mint a Carrera S, amivel a tavalyi szezonban versenyzett. Ponya folytatta a tesztüzemet és rótta a köröket a mezőny talán legszebb kocsijával, az E92 M3-assal, amit egy kompresszoros M5 motor hajt, de sajnos a bajnokság állásába idén még nem tud komolyan beleszólni, viszont a madarak csicseregték, hogy a verseny utáni Hungaroring nyílt napon az optimális ideje a köridőmérő szerint 2:00-ával kezdődik. Ha ezen még tudnak reszelni egy kicsit, akkor 2015-ben szép csaták várhatóak majd.
Az Open kategóriában Szalai Szabi sajnos 3 hengerrel tudott csak melegíteni az edzéseken és a kvalifikáción is, így a Super Lap-on már el sem indult. Gondolom, nem akarta feleslegesen nyírni a technikát. Így a kategóriát Lőrinc Péter és a Formula Honda nyerte meg. Jó hír viszont, hogy a holnapi Hungaroringes Time Attack zárófutamon Árvai Imi, aki a tavalyi szezonban a leggyorsabb utcai autós 1:57-es körrel a mai napig csúcstartó a Nissan GTR-rel, is elindul egy Radical SR3-assal. Annyit tudunk a kocsiról, hogy valószínűleg Hayabusa motor dolgozik majd benne, így érdekes összehasonlítás lesz Szalai Szabi SR5-öséhez képest.
A mostani videó azt hiszem elég jól visszaadja a verseny hangulatát, bemutatva, hogy a nagy csaták ellenére sincs ellenségeskedés, áskálódás, és ezt mindenképpen a jövőben is tervezzük megtartani.
Következő versenyünk holnap, azaz szeptember 26-án, pénteken kerül megrendezésre a Hungaroringen, amivel úgy néz ki, hogy zárjuk is a Magyar Time Attack 2014-es szezonját. 44 nevezőnk gyűjt össze holnapra, és több kategóriában nyitott még a verseny, szóval talán az idei versenysorozat legizgalmasabb futama elé nézünk 14:00 órától. Az esemény itt megtekinthető:
https://www.facebook.com/events/1559795797574671/?ref_dashboard_filter=upcoming
Gyertek, komoly lesz!