Nem is lehetett másképp, mint hogy egy 600 lóerős Nissan GT-R menjen be a 2 perces álomhatár alá a Hungaroringen. Már csak azt nem tudtuk, hogy mindez mikor fog bekövetkezni. 2013 június 18-án egy 1:58.828-as idővel Árvai Imi megfutotta minden idők leggyorsabb "amatőr" utcai autós körét a Magyar Time Attack versenyén. Mindezt egy utcai rendszámos autóval. Persze azért nem beszélhetünk stock kocsiról, mivel egy erőteljesebb motortuningon, programozáson esett át az autó, és ehhez a full slick gumik, állítható futómű és nagyobb fékrendszer is társultak. Nem hiába, hogy majdnem minden versenypályán a GTR állítja fel a referencia időket.
Teljesen felesleges is magyarázkodni, ez az idő az övé, senki sem veheti el tőle. A mostani mezőnyből talán egy-két autó és sofőrjeik lehetnek képesek, hogy megdöntsék, de ez még a jövő zenéje. Bozsó Atti is nagyot ment, de ez "csak" egy 2:00.863-as időre volt elég azon a napon. Viszont ami nagyon jó hír, hogy végre Gallai Zsolti kompresszoros Honda NSX-e is összeállt, és elsőre egy 2:02.931-es idővel iratkozott fel a ponttáblázatra. Technikai problémák nélkül végre arra tudta használni a 450 lóerős versenyautót, amire építette, és a korábbi melegedési problémák sem jelentkeztek.
Bár elképzelhetetlen, de mégis egy érdekesség, hogy Imi és a GT-R gyorsabb a Hungaroring első szektorában, mint a mostani abszolút leggyorsabb autó és sofőrje, Szalai Szabi és a Radical SR5. Pedig ezzel a tempóval Szabi 1:55.782-es idő alatt tudja teljesíteni az előírt leggyorsabb körét a Hungaroringen. Azt hiszem, hogy az összefoglaló videó sem tudja visszaadni azt a sebességet, amit az autó és sofőrje tud ezen a pályacsíkon. Pár alkalommal már kértem, hogy hadd üljek be a jobb 1-be, de eddig még nem került rá sor sajnos. Remélem, ezt hamarosan orvosolni tudjuk, és megtapasztalom saját seggel is, hogy milyen egy közel WTCC-s köridő a Ringen.
Hiába a kevesebb lóerő, mégis a Sport kategóriában javultak a legtöbbet a versenyzők, ahol viszonylag low budget autókkal, mégis hatalmas elszántsággal fekszenek neki a versenynek. Itt Torma Laci aratott a 2:17-es idejével Kiss Márton Caterhamja és Dóri Szilárd Mx5-ös Mazdája előtt. Ha jól hallottam, Szilárd nagyon fogadkozott, hogy a következő Hungaroringes versenyen már mindenképpen beviszi 2:20 alá a kis roadstert. Úgy legyen!
A Pro kategóriát folyamatosan Horváth Tomi nyeri, aki, bár nem a legjobb idejével, de mégis egy 2:06.613-as időt autózva terelte körbe a szívó NSX-et. Őt Valló Zoli M3-as E46-os BMW-je követte, aki a megszokott 2:10 körüli időket szórta. Most sajnos nem tudott lejjebb menni, mint ahogy Dr. Balázs Szabolcs sem élete idejével lett 3. a versenyen, pedig nála is 2:10-es időket ígért mindenki. Sebaj, lesz még lehetősége mindenkinek javítani.
A Race 2 kategória dobogójára Berkes Csaba állhatott fel egy 400 lóerős szívó Porsche-val, 2:05-ös idővel. Utána Kovács Béla egy kompresszoros M3-as BMW-vel autózott, akit Sanci követett, aki egy most már teljesen kipakolt EVO X-est kezdett reszelgetni. Ahogy az Evoklub tagjait ismerem, ez az idő még közel sem volt annyira hegyes, mint amilyet szeretnének. Türelmesen várjuk a további fejlesztéseket és a jobbnál jobb köridőket is.
A következő lehetőség a bizonyításra július 30-án lesz a Pannóniaringen, ahol már most 40 nevező tervezi, hogy megmutatja autója és a saját képességeit is. Ha versenyzőként szeretnél részt venni a rendezvényen, akkor itt a lehetőség, hogy jelentkezz:
https://docs.google.com/
Az eseményt követhetitek a facebookon is:
https://www.facebook.com/events/611993235491557/
Like-oljátok facebookos oldalunkat is, ahol folyamatos információkat találhattok Magyarország leggyorsabb utcai autóiról, és megnézhetitek a belső kamerás videókat, képeket is.
https://www.facebook.com/timeattack.hu?fref=ts
Nagyon fontos információ, hogy az előzetes egyeztetések szerint Augusztus 13-án lesz a következő Hungaroringes versenyünk. Addig is tartsatok velünk, és kövessétek versenyeinket ebben a szezonban is!