Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

D-Day: 2011.08.23

2011.07.21. 12:47 :: Bartrender

„Ha az El-Alameinnél vívott csata volt a kezdet vége, akkor minden bizonnyal a D-Day, a partraszállás napja volt a vég kezdete.” -mondta Winston Churchill.

És mennyire igaza volt, bár Ő a normandiai partraszállásra gondolt, de a saját autóépítési projektem is várhatóan a vég kezdete…

Egy pár mondat arról, hogy mibe is vágtam a fejszémet. Röviddel azután, hogy megvettem a Celica GT 4-est, rá kellett döbbennem, hogy a T20-as (2 kerek lámpás) Celica sok alkatrésze csereszabatos a GT 4-ével, de a leglényegesebb alkotóelemek azért nagyban különböznek. 


 

Mivel régóta tartó nagy szerelmem volt ez az autó, azonnal elkezdtem gondolkodni, hogy vajon milyen forrásból fogok alkatrészeket beszerezni a jövőben, ha esetleg a kopó-fogyó dolgokon kívül, ne adj Isten másra is szükségem lenne. Sajnos a 2 kezemen megszámolhatnám, az itthon fellelhető, ilyen-olyan állapotú összkerekes, turbós változatban gyártott modelleket, ezért a bontott, utángyártott alkatrészellátás is siralmas. A gyári alkatrészek árai pedig -ritka és régi típus lévén, megfizethetetlenek.

Tekintve, hogy hosszú távon terveztem az ezüst nyíllal, az tűnt a legésszerűbb ötletnek, ha még egy kis pénzt beáldozva, szerzek egy kicsit sérült donor autót a ködös, esős Angliából. Oda úgyis folyamatosan érkeznek Japánból, a jobbnál jobb tuning verdák, és jobb kormányos verzióban a balkormányos piaci ár töredékéért lehet hozzájutni.

Sikerült is venni egy enyhén sérült darabot, amit szerencsére nagyon kedvező áron haza is szállíttattam. Idővel elkezdtünk a baráti társasággal nyílt pályanapokra, amatőr versenyekre járni és úgy gondoltam, jobb lenne, ha nem a tip-top állapotú utcai autóm „egészségét” kockáztatnám, hanem a jobb kormányos, donor autóból válhatna vérbeli pályagép, mindenféle kompromisszum nélkül.

Az elhatározás kipattanásától számítva, megközelítőleg 2 év telt el, de úgy tűnik, hogy a célegyenesre ráfordító, utolsó kanyarba érkeztünk a projekttel. (Köszi, Ricsi!!)

A donor autóról kiderült, hogy a dugattyúkból letörtek darabok, amik roncsolták a belső részt, ezért a gépműhelyben kezdtünk és gyors számolás után, szépen lassan összeszedtem a kovácsoltalu dugattyúkat és hajtókarokat az ebayről, valamint az új szelepeket, versenycsapágyat, stb.

Gyanítom, még így is olcsóbban úsztam meg, mintha gyári alkatrészeket vettem volna helyettük.

Idő közben szert tettem még használt, állítható futóműre, nagyobb turbóra és néhány dolgot még átszerelünk az utcai autóból is, hogy teljes legyen a kép.

A poszt címe azt a képzeletbeli határidőt hivatott jelképezni, amikorra az autónak már bejáratott motorral kell versenykészen várnia, hogy teljes erőbedobással feszegethessem saját határaimat, a Hungaroringen tartandó, autós nyílt napon, ami történetesen Augusztus 23-án lesz.


Addig is igyekszem az épülés folyamatáról beszámolni, és kicsit részletesebben kitérek a technikai részletekre és az innen-onnan ellesett, praktikus megoldások kivitelezésére is.
Drukkoljatok Ti is, hogy sikerüljön befejezni a kitűzött határidőig!

Címkék: celica gt4

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr133081602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sank 2011.07.21. 21:43:16

"Gyanítom, még így is olcsóbban úsztam meg, mintha gyári alkatrészeket vettem volna helyettük." Azért egy ajánlatot kérhettél volna / volt ,hogy a Diesel Avensis nagyszerviz utángyártott alkatrészért 2x árat fizetett a gyárihoz képest/!

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2011.07.22. 08:04:02

Ez egy jó gép :)
Csak egyet nem értek. Azért vettél egy donort, hogy olcsóbb legyen a másikat életben tartani. Erre a donort felkészíted "versenyre", amibe egy csomó pénzt beleversz. Szóval akkor most hol itt a spórolás?! :) Amúgy riszpekt.

upsidedown 2011.07.22. 10:00:21

Nekem is Toyotám van bár az otthon ismeretlen: Cressida és nem mindig drága a gyári alkatrész:www.toyotapartscheap.com/
és www.toyotapartscenter.net/toyotacressidaparts.html

w a s d 2011.07.22. 17:17:01

@Sank: @upsidedown: Ha olcsóbb is lett volna bele a gyári, lehet, nem bírná úgy a "kínzást" (a szerző által említett nagyobb turbót pl.).

Coyote82 2011.07.23. 10:53:20

Okosan az utángyártott cuccokkal! T23-as Celicámba USA-ból rendeltem japán utángyártott dugókat és gyűrűszettet - 10000 km alatt eldeformálódtak, kezdhettem az egészet elölről, gyárival. A gyári a mai napig tökéletesen működik, szinte új a blokk.
Megfizettem az olcsóságért...

ZZE120EL 2011.07.24. 10:48:39

@Coyote82: Megkérdezhetem milyen dugószett volt az ?
Csak nem NPR ???
Nekem is azt mondták, hogy az nagyon jó de nem mertem bevállalni, inkább rendeltem gyári Toyotát.

Bartrender 2011.07.24. 12:23:34

@Sank: Igazából a Wiseco dugattyúkat és az Eagle hajtókarokat kb annyiért vettem, mintha ugyanezeket gyáriból veszem. Sima utángyártottat biztos nem vettem volna, mert pl a gyári dugattyúk sem bírják túlságosan a kiképzést, nemhogy egy sima utángyártott.

Bartrender 2011.07.24. 12:25:18

@Coyote82: Simán lehet ez is. Próbáltam ismert és már bizonyított márkát választani, mivel az USA is tele van kínai gagyi cuccokkal és simán bele lehet nyúlni ha nincs szerencséd...

Coyote82 2011.07.24. 14:53:22

@ZZE120L: Nem emlékszem pontosan, de az NPR rémlik. Valami Nippon akármi, tuti japó termék. Garanciában visszavették és visszaadták a pénzt szerencsémre.
süti beállítások módosítása