Tunexcom

Tuning, ahogy mi szeretnénk

Nem szeretjük a kék ledet, sem a neont. Nem hiszünk csupán a sport légszűrőben, és a nagy felniben. A tuning nem ez, hanem valami más.

Friss topikok

  • Dániel Végh: Szia! Jelenleg még csak elmélkedem az autóm turbósításán, meg hogy mit lehetne kihozni belőle. Az ... (2018.06.14. 22:40) ECU tuning és turbósítás - a kezdetek
  • enpera: Jó kis cikk, a sok fosbukos linkel nem tudok mit kezdeni, de a képek, írás fasza! (2017.05.31. 18:56) Celica GT4 ST205 Time Attack car
  • hofi601: Szerintem egy "benzinvérű" "autóbuzi", azért télen sem unatkozik, és tud mit kezdeni magával. Mond... (2017.02.25. 10:50) Magyar Time Attack 2017
  • Martin Kay: @SzuTi: Szia! 350z track edition, alap 286 lovas. Lehet, utána nézek ennek a Time Attack mókának,... (2017.01.10. 00:07) Celica GT4 ST205 reloaded
  • szecseiadam: Erno az intivel kezdi megismerni a palyat es full utcai AD08-akkal ment, egy semi vagy full slick ... (2014.08.23. 17:14) Magyar Time Attack III. Hungaroring Kupa

Linkblog

Fogható e a mezőny a 18 éves technikával?

Celica GT4 ST205 Hungaroring 2:07.509

2013.09.20. 11:03 :: SzuTi

Érdekesen alakul a helyzet a Celicával, mióta 140 fokra forrt fel a hűtővizem az utolsó Hungaroringes Time Attack során. Mindenki azt jósolta, hogy hengerfejes lett a kocsi, mivel ezt a hőmérsékletet csak valami nagy csoda folytán bírja ki a motor. Miután a kocsit átnézték a szerelők, és nem találták olajosnak a hűtővizet sem, plusz a veszteségmérésnek sem lett rossz eredménye, azt gondoltam, valahogy mégis megúsztam a dolgot. A következő komoly verseny előtt még volt egy kihagyhatatlan rendezvény, a Toyotaklub éves nyári találkozója Kakucson, ahol melegedés nélkül autóztam egész nap. Ekkor készült ez a hangulatos videó egy Full HD sportkamerával a http://www.bitframe.info/ jóvoltából, ahol azért gyorsan kiderült, van még mit gyakorolnom:

Mivel a következő Time Attack június 10-én volt, előtte még gyorsan beraktunk egy rendes méretű olajhűtőt, ami a reflektor helyéről kapja a menetszéllel a hideg levegőt. Ez talán még alacsonyabban tartja a víz és olaj hőfokát versenykörülmények között, de az összeszerelés után csöpögött az olaj az egyik fitting mellett, így ki kellett hagynom a versenyt. Majd' szétszakadt a fejem a dühtől, mivel erre a versenyre készültem, hogy végre egy komoly időt menjek a Celicával! Gyors újratervezés után a versenynaptár következő állomása a Totalcar Trackday Time Attack Kupa lett. Azt hiszem, ez az év 2 napos autós rendezvénye, erre mindenképpen fel kellett készíteni az autót. Győzelem vagy halál!

hrin.jpg

Csak hogy ez se induljon teljesen simán, van egy olyan hasfájásom, hogy a turbó csak 4000-es fordulattól indul el. Ezt akartam kideríteni, hogy miért csak ilyen későn tölt be. Az volt az ötlet, hogy a turbó csonk, vagy a downpipe lehet megrepedve, és ott megy el a nyomás. Miután ezt szétszedtük, és nem találtunk semmit, a turbónyomás szabályzót akartam rendesen beprogramoztatni. A művelet közben kiderült, hogy a vákuumcsövek bekötésével nem stimmel valami, így a programozás teljesen eredménytelennek bizonyult, és az autó visszakerült a szerelőkhöz, ahol gyorsan újrakötötték a csöveket, és máris meglett a megfelelő nyomás. Időközben sikerült lemérni az autó tengelyenkénti súlyát is: 1290 kg lett 45 liter benzinnel, majdnem 60/40-es súlyelosztással. Nagyon örültem, mert rengeteg munkába került, hogy az 1410 kilóból ennyit lefaragjunk.

mérleg.jpeg

Eljött a nagy nap, és az időjárás is a kegyeibe fogadta az egész hétvégét a Magyar Time Attack Totalcar Kupa versenyén. Mivel eddig csak egy hivatalos 2:16-os időm volt, ennél azért sokkal jobbra számítottam. Már az első, melegítés utáni gyors körben mentem egy 2:09-et, ám közel sem voltam elégedett, mivel a Race 2 kategóriában addig a 3. helyen álltam, de Halaska Laci a 350Z-vel még nem ment gyors kört, pedig tudtam, hogy ő 2:06 körül lesz, tehát bele kellett húznom. Reálisan nézve Berkes Csabi 2:00-ás ideje a 400 lóerős Porsche volánjánál megfoghatatlan, és Sanci EVO X-es 2:04-es ideje a mostani setuppal is elérhetetlen, de azt gondoltam, hogy 2:06-ot fogok tudni menni, ha lesz egy tiszta köröm. Két dolog aggasztott csak: a hűtővizem folyamatosan 125 fok körül volt, és 2 gyors kör után 3 hűtő kört kellett mennem. Ráadásul, miután lejöttem a pályáról, 2,5 liter vizet kellett rátöltenem. Ezalatt Halaska Laci ment egy 2:07.515-ös kört, és 17:00-kor lezárták a pályát, vége lett a versenynek. Én akkor a 4. helyen álltam. Nem voltam kifejezetten boldog, mert még a kesztyűmet is lenyúlta valaki, ami nekem nagyon ehhez a kocsihoz tartozott.

Ekkor rádión szóltak,hogy kapunk még bónusz 15 percet, mert valaki hűtővizet folyatott a pályára, és Fömi kiharcolta Vályi Pistával együtt, hogy ezt le is tudjuk autózni. Itt a 2 melegítő kör után visszaelőztem Halaska Lacit, és mentem egy 2:07.509-et. A videó alapján, forgalom nélkül talán 2:06 is meg lehetett volna. A dolog furcsasága az, hogy visszatettem a gyári ecut, mert meg akartam nézni, nem-e csak a program miatt melegszik a kocsi ennyire, de sajnos nem. Így vissza kellett vennem a turbónyomásból, mert felette bedurrogott 4. fokozatban. Így szereztem meg a bronzérmet a versenyen egy nagyon erős idővel, de szerintem még lett volna az autóban. Wéber Gabi szerint, az autó jelen állapotában tudhat 2:05-öt is a Hungaroringen. Nem kis elégedettséggel töltött el, hogy bizonyított a 18 éves technika és úgy néz ki számolni kell vele jövőre is. 

image (14).jpeg

A gyors körök után sajnos ismét 2.5 liter desztillált vizet kellett öntenem a hűtőbe, ami elég aggasztó, mivel szeptember 26-án még lesz egy verseny Örkényben, ami az egyik kedvenc pályám és elég sokat mentem már ott, hogy egy jó időeredményben reménykedjek. Sok neves szerelő tanácsát kikértem és azt mondták, ha kiszereljük a  termosztátot és azt a hőgombát, ami az olajat és a vizet melegíti egymás mellett, akkor még gond nélkül végig mehetek a versenyen, ha az etapok után folyamatosan újratöltöm a hűtővizet. A verseny után viszont mindenképpen szét kell szedni a motort, hogy kiderítsük, mekkora a baj. 2 opció van a jövőt illetően. Vagy cseréljük a hengerfejet, vagy kovácsolt motort építünk télen, ha így lesz, akkor viszont jövőre a 2 percet fogom támadni, az pedig egy nagyon komoly kihívás és remélem, hogy  2014-ben Viktor is jön majd a Pirossal és akkor 2 GT4 ST205 veszi majd fel a harcot a mezőnyben, de addig remélem, hogy odacsapok egyet Örkényben.

Címkék: porsche nissan hungaroring totalcar mitsubishi celica time attack wéber gt4 vályi trackday 350Z gtfour st205 Halaska Berkes downpipe evoX

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuning.blog.hu/api/trackback/id/tr855516992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása